Meisje…


 
mooi klein groot meisje
ik schreef een liedje voor jou
over de eerste lentedag
die jij nu mist
 
over de zorgen die we hadden
de hoop die we koesterden
de wens je blozende gezicht weer te zien
zomaar kwam je in ons leven
 
maar zo snel als je kwam
moest je ook weer gaan
alle vaders en moeders
hadden een wens
 
laat in de avond
was onze hoop verdwenen
zacht neem ik mijn popke in mijn armen
jouw mama kan dat nooit meer doen
 
zilvertje.
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-03 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

29 reacties op Meisje…

  1. The_Saint zegt:

    Tja…..ik heb er geen woorden voor.

  2. zilver zegt:

    Saint, ik heb zo een raar leeg gevoel.

  3. Kitty Schoenmakers zegt:

    Ik denk vooral aan de machteloosheid en de onvoorstelbare woede waarmee de familie geconfronteerd wordt.
    Naast het verdriet.

  4. zilver zegt:

    Kitty, ik heb geen idee wat ze voelen, maar het moet zo erg zijn, dat verdriet en al die vragen waar ze mee zitten, ik voel me de hele dag zo op het randje, mijn Blancie is 11, mijn andere Hartje net 13, je weet hoe eerlijk, lief en open ze zijn, zo vol vertrouwen, brrrrrrrrrrrrrrrrrrr, wat erg, denk steeds aan die koude grond waar zo een mooi popke dan in een gat ligt en zo dicht bij haar, vader en moeder, te erg, te erg en nu die eerste lentedag, ze mist het.

  5. Bart zegt:

    Verdriet en machteloosheid, Zilver, we voelen het allemaal…
    Je hebt het heel mooi verwoord, dankjewel!
    Hartelijke groet, Bart

  6. zilver zegt:

    Dank je Bart, het laat niet los he?

  7. Bart zegt:

    Nee, wat een naar gevoel hè, verschrikkelijk…

  8. zilver zegt:

    Bart, ja, het is net als toen met An en Eefje, ik probeer het van me af te zetten, maar het lukt niet, ik ga even naar buiten, het grijpt me bij de strot.

  9. coby zegt:

    Boosheid en pijn, en een soort van bevestiging van de onbetrouwbaarheid van …. Geen enkel kind is een prooi die zo vernield mag worden.Zo voelt het voor en in mij. Maar tegelijkertijd verstandelijk corrigeer ik het: sommigen zijn niet te vertrouwen.
    Hoop dat de buitenlucht je een beetje ruimte geeft.
    Lieve groet, Coby

  10. assyke zegt:

    ach zilver
    onbegrijpelijk

  11. antoinette duijsters zegt:

    Ja, waarom, waarom doen mensen zo iets, wat gaat er mis.
    Volwassenen zijn om voor de kinderen te zorgen, niet om ze op welke manier dan ook te kwetsen, voor hun leven ongelukkig te maken of te doden.

  12. Elise van Schouwenburg zegt:

    De verdachte is 26. Net gescheiden. Super gefrustreerd. Hij zal compleet doorgedraaid zijn. iets anders kan ik niet bedenken.

  13. carla de koning zegt:

    Elise,
    zin in een potje tongzoenen?

  14. zelfstandig_journalist zegt:

    Tja en dan ook nog werkend bij de politie. De wereld wordt er niet beter op.

  15. Wilma Dekkers zegt:

    Ontzettend ontroerend. Verschrikkelijk dat zij, het meisje zijn met de dood moest bekopen!

  16. Elise van Schouwenburg zegt:

    @carla
    ja hoor, mail me maar. Of durf je dat niet?

  17. carla de koning zegt:

    elise,
    als je eerst een realistische foto van je laat zien op dit weblog, kan ik een beslissing nemen (gelieve volle, ronde, warme jonge borsten, een gaaf en zacht gezicht, paardestaartjes en een maagdelijke venusheuvel/poes

  18. moonfairy zegt:

    geen woorden
    zie mijn blog
    jij hebt het mooi verwoord
    veeeeeeel liefs xxxxxxxxxxxxxxxxxMoonxxxxxxxxxxxxxx

  19. Geroma zegt:

    Zilvertje,
    Ik las het bij de nieuwsberichten….
    Gruwelijk.
    Het verdriet onnoemelijk groot voor de familie.
    Je hebt het liefdevol verwoord.
    xxxx

  20. roosanna zegt:

    Zilver, mooi gezegd, wat onzegbaar is
    wat onvoorstelbaar is
    voor mij, voor jou,, voor ons.
    ik denk maar steeds aan die ouders
    xx

  21. Dave van Gelderen zegt:

    Wouter en zijn opstappremie
    Al een burger vrijwillig opstapt, heeft deze geen recht op een uitkering.
    Als Wouter Bos vrijwillig opstapt krijgt hij
    zes keer zijn jaarinkomen, € 1.020.000 om precies te zijn. op te brengen door hardwerkende burgers.
    Blijkbaar is dat sociaal.
    En dit figuur is gebruikt door de pvda moet dus een voorbeeld zijn van een sociaal, rechtvaardig en eerlijk maatschappij…

  22. Pasquali zegt:

    Mooie, treffende woorden. Juist die eerste lentedag, daar moest ik gisteren ook aan denken..
    Zullen we aan die walgelijke vandalen op dit blog maar geen aandacht schenken..?
    Hoe haal je het toch in je hoofd..en dat bij zo’n .. nou ja laat maar..

  23. thrammy zegt:

    mooi verwoord wat zo moeilijk verwoord kan worden!
    Groet

  24. Appelvrouw zegt:

    Pink een traan. Zo kwetsbaar.
    En bal een vuist.

  25. tineke-van-eeuwen zegt:

    Hoi Zilver,
    Wat heb je deze gruwelijke daad, mooi verwoord!
    Je zult de ouders maar zijn! Het laat ook mij niet los.
    Hartelijks Tineke
    en aan (Carla de Koning) hierboven,
    ga je in en in, diep zitten schamen!

  26. Anita1963 zegt:

    Ze had moeten genieten van dit begin van de lente, lekker lachen en plezier maken met haar vriendinnen. Samen genieten van het eerste ijsje op een terrasje in de zon.

  27. Burro-Holanda zegt:

    Mooi verwoord Zilver. Knap!

  28. koen zegt:

    wat een verdriet. Knap verwoord Zilver!
    groetjes,koen

  29. MarielledeBoer zegt:

    *geraakt*..Wat een verdriet..
    Pijnlijk mooi verwoord!
    liefs,
    Marielle.

Geef een reactie

