Magnolia magnolia

 
 
 
magnolia magnolia
 
die knoestige kale kerels
wachten op een nieuwe jas
je ziet het aan de merels
ik houd mijn pas
 
geniet van de gedachte
straks staan ze voor de deur
weet hoe mijn moeder lachte
ze hield zo van die kleur
 
zuurstokroze bruiden
of in smetteloos wit
de geur van kruiden
lente die in de lucht zit
 
zilvertje. ( lenteliedje )
tegen al mijn eigen regels in, heb ik deze foto van internet gehaald.
 
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-03 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

42 reacties op Magnolia magnolia

  1. antoinette duijsters zegt:

    ooi Zilver, maar je beter ook de maker van de foto erbij zetten.

  2. zilver zegt:

    Antoinette, die stond er niet bij.

  3. Pierra zegt:

    Bij jullie ook al lente in de lucht? Hier was het bijna warm vandaag met veel zon. Maar die knoestige kerels zijn nog behoorlijk kaal. Mooi lentelied

  4. zilver zegt:

    Pierra, de zon was warm en ik zat in de trein en er schoot me een liedje in het hoofd, ik had geen pen bij me, dus ben veel vergeten, na mijn werk heb ik het snel opgeschreven wat nog wel was blijven hangen, de bomen waren nog erg kaal, maar ik dacht nog even dan hebben ze weer een groene jas aan. Dank je wel!

  5. Smokey zegt:

    Heerlijk lentegedicht Zilver !
    Een plaatje zo samen met de foto.
    Nog ruim een maand en dan zal de magnolia wel gaan bloeien.
    Ik heb zo`n zelfde (witgebloemd) exemplaar.
    Net of er een bruid in de tuin staat:)
    Vanmiddag was het zonnig en vrij zacht.

  6. zilver zegt:

    Dank je Smokey! Bofkont, ik hoop ooit ook zo een boom te krijgen, of zelf zuurstokroze voor de deur te staan. Het was hier ook zacht, vandaar dit lenteliedje.

  7. suiker zegt:

    ik woon tussen allemaal gaarden hier, verheug me er al op. Maar dat duurt nog… fruitbloesem is niet zo vroeg als deze op jouw blog

  8. zilver zegt:

    Suiker wat heerlijk voor je. Ik heb nu begrepen dat je je bijdrage niet alleen heel mooi had geschreven, maar dat het ook levensecht is, veel sterkte meis, pas op jezelf. xxx

  9. René Louman zegt:

    Ik vond de foto het mooist, maar las dat je die niet zelf hebt gemaakt. Maar ik begrijp de intentie, lente o lente, eindelijk. Al was het op het laatst toch nog koud vandaag, maar ik heb de hele dag na mijn werk in de tuin gesnoeid en de winter opgeruimd, heerlijk.

  10. zilver zegt:

    Rene, ik doe het nooit foto’s van Internet nemen, maar hij paste er zo mooi bij. Het werd later koud. Lekker he weer in de tuin. Ik zag vandaag de bomen een aanloop menen, de sapstroom is weer op gang gekomen, nog even dan hebben ze weer een groene waas.

  11. carla de koning zegt:

    Zilver,
    je bent niets meer dan een goedkoop heroinehoertje

  12. zilver zegt:

    Nou dank je wel Carla de Koning, je hebt een mooie naam, maar kent weinig respect.

  13. w van den akker zegt:

    hoi zilvertje, je hebt weer een schitterend mooi lente liedje gemaakt,
    daar wordt je weer vrolijk van, in deze minderende tijden.
    groetjes akkertje

  14. oliphant zegt:

    De lente? Morgen ga ik ver der in de tuin…
    Er bloeien…sneeuwklokjes. Laat hè!
    Groet O.

  15. zilver zegt:

    Dag Akkertje, dank je wel!
    Oliphant, is dat laat, ik heb ze hier nog niet gezien, of ik had het te druk. Veel groetjes.

  16. Hanneke zegt:

    heerlijk als het allemaal weer groen wordt!
    (carla de koning = ria de witte = ???)

  17. zilver zegt:

    Hanneke zalig he!
    82 169 158 54 herken jij het?

  18. meebenotty zegt:

    zoveel gedachten in een boom en de mijne zitten er nog niet eens bij

  19. zilver zegt:

    Meebenotty, ja, wat roept het veel op he!

  20. Kitty Schoenmakers zegt:

    Ja heerlijk als ze gaan bloeien. :)))
    Deze internetschoonheid is wel een heeeeeel weelderige!
    Mooi vers weer.
    (en flikker die carla eraf; bannen)

  21. zilver zegt:

    Kitty ik vraag me af of het een oude of een nieuwe ster is.
    Ja, heerlijk he, eindelijk is de kou weg! xxxx

  22. ramirezi zegt:

    Ja, ik ruik ’t ook – hij (zij) komt naderbij…

  23. cor3306 zegt:

    leuk en vrolijk gedicht

  24. zilver zegt:

    Rami, lekker he! De Limburgse non zou zeggen: je ruikt de mijne(n)
    Ik ben de stoutste ! :^(

  25. zilver zegt:

    Dank je Cor! Tis wat het is, ik kan niet van die ingewikkelde maken, ze borrelen spontaan op.

  26. Kitty Schoenmakers zegt:

    Welke Limburgse non? Heb ik wat gemist? en ik woon er nog wel! Ik ken wel de herdershond; van het dagboek😛

  27. zilver zegt:

    Kitty grapje, ik heb wel eens een mop bedacht, lopen twee Limburgse nonnen, zegt de ene: Zuster Hillegonde, ik ruik de mijnen. Zegt de ander, ohhhhhhhhhhhhhh zuster Geertuide, nee, nee, het is de mijne.
    Er wordt getwitterd dat Milly dood gevonden is in een tuin, ik heb het er koud van, ik hoop maar dat men zich vergist, komt van Frits Wester denk ik te begrijpen, ik ben er al de hele avond mee bezig, ik heb zelf twee meiden, dus…..

  28. Wilma Dekkers zegt:

    Dit laatste bericht van jouw overschaduwd mijn lof over je gedicht. En al heb je het plaatje van internet, het past er in alle glorie bij. Doeg…

  29. zilver zegt:

    Wilma, het is nog niet bevestigd, ik heb Wester snel toegevoegd om het te volgen, men twittert ook dat men zoekt in de tuin van een agent, ik blijf gewoon wakker, ik voel me weer net zo betrokken als toen bij An en Eefje.
    Op het nieuws zegt men niets over haar dood, ik blijf hoop houden.

  30. Kitty Schoenmakers zegt:

    De overbuurman! ja, als die man zelf een verklaring is gaan afleggen, dan zal het wel snel duidelijk zijn.

  31. zilver zegt:

    Kitty, ze zijn nog aan het graven, ik volg twitter nu, 12 jaar, ohhhhhhhhhhhhhhh, wat is het toch een rare wereld, ik had zo gehoopt dat ze boos was weggelopen en spoedig weer terug kwam.
    Die man is 26 en woont er pas na een scheiding lees ik her en der.

  32. moonfairy zegt:

    lieve zilver
    krijg je het koud van heh
    ik heb ook een meidje
    moooooooooooooooooooooooooooie boom
    moooooooooooooooooooooooooooooooooooogedichtje
    liefs van Mooooooooooooooooooooooooooooooooooooooon♥

  33. zilver zegt:

    Nou Kitty, Wester Twittert dat haar dood bevestigd is, dat men zo een verklaring aflegd, ohhh, arme familie, arme Milly.

  34. zilver zegt:

    Lieve Moon, erg he, allemaal twitteren ze nu dat Milly dood is, mijn hart is nu zo verdrietig, ik ga nu van de pc weg, ik ga een kaarsje branden voor Milly en haar familie. xxxxx
    Milly, meisje ik heb geen woorden, wat erg wat jou is overkomen.

  35. ANNE_D_ORE zegt:

    heerlijk z’n lente liedje,
    zat vanmiddag in de zon in mijn nieuwe tuintje tussen de krokusjes
    zag hier en daar stoere bottende knoppen
    en met een straaltje zon kroop het geluk op mijn schoot
    en dan brr
    ik heb zo,n medelijden met die ouders

  36. zilver zegt:

    Anne, wat zeg je dat mooi over dat straaltje zon en geluk op je schoot.
    Erg he van Milly, nu twittert men weer dat de politie toch nog een slag om de arm houdt, dus er is nog een sprankje hoop, ik heb nu drie kaarsjes aan.
    Dank dat je kwam xxxxxx
    Als ik tussen de regels door lees is er veel gebeurd in je leven.

  37. kuifje simon zegt:

    Om nog een beetje bibberend vrolijk van te worden
    simongroet

  38. roosanna zegt:

    Je foto en je gedichtje zijn nog even mooi als toen je het schreef, alleen de wereld is weer iets lelijker geworden. twaalf jaar en o zo triest.

  39. coby zegt:

    Mooi gedicht, Zilvertje, en ik zie uit naar de bloeiende magnolia. Maar dat uitzien is wel overschaduwd door het nieuws, ik had de hele week al een slecht gevoel erover.
    Lieve groet, Coby

  40. A C T U A L I T Y zegt:

    Goeden Morgen.. Mevrouw..
    Dat er mnaar veel Magnolia’s
    Of H O P E mogen groeien
    boven dat Graf……………………
    En we Gedichter bij elkaar
    mogen komen………………..

  41. Floortje zegt:

    Prachtig Zilver! Wat kun je ook mooi schrijven zeg.. *zucht* Wou dat ik het ook kon!😉

  42. zilver zegt:

    Kuifje, hier in de zon koffie gedronken, maar vind het wel een rare dag door het vreselijke bericht over Milly.
    Roosanna, dank je, ja, erg he.
    Coby, ikhad steeds hoop, echt, elke dag weer, ik vind het schokkend.
    Actuality, erg he.
    Floorje, dank je wel, meis, je doet het zo goed!

Geef een reactie

