Op ( biechten! )


 
na mijn gesprekje met de paus, mochten echt alle mensen weer de heilige hostie ontvangen en zo kwam er weer een hoop goed. ook heb ik maanden aan agnes kant haar hoofd gezeurd om nou eens meer tijd voor mij vrij te maken, lekker wandelen in de bossen, heerlijk lachen bij een glaasje water met bubbels en samen naar de sauna, nou ik hoef u niks meer te vertellen, ze vond het uiteindelijk een geweldig idee, sorry sp!
 
heb al een poosje de achterban van bos en balkenende zitten te bestoken, gevraagd om verse paarden en ook dat is nu aardig in beweging. ja, het zijn mijn gelukkige weken realiseer ik me, ik zou nu eigenlijk ook naar amerika moeten vliegen en even moeten babbelen met obama, dan help ik hem ondertussen van het roken en de zoetigheid af en die nare oorlogen.
 
maar een mens moet zijn grens kennen en ja, zie de titel van dit blog, ik met mijn grote scheur, moet dus met de billen bloot……………
 
woensdag 3 maart lag alles klaar, paspoort, hoofddoek, tas, want  zilvertje ging stemmen…….. maar, helperdehelp! waar was mijn oproepkaart? ik schaam me te pletter, tis me nog nooit overkomen, maar voor het eerst in mijn leven was mijn oproepkaart weg! weg! schamen
 
ik heb alles ondersteboven gehaald, stapels doorgewerkt, uur naar uur, maar niks gevonden, de hartjes zullen toch niet gedacht hebben dat het een nutteloos stukje papier was? nee, ik ben natuurlijk zelf in de drukte van de laatste weken te slordig geweest, op het vaste postplekje was het schreeuwend leeg.
 
zonde hè? is gewoon mijn stem verloren gegaan en zo zie je maar die het hards roepen, bakken er niks van, maar het deed me wel goed dat er heel wat hoofddoekstemmers zijn gesignaleerd. knipogen
 
fijn weekend allemaal!
 
zilvertje. foto: schamen! de modellen zijn mijn dochters.
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-03 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

39 reacties op Op ( biechten! )

  1. Henk van Loon zegt:

    Da’s pech
    stem weg
    😉
    toch jammer

  2. zilver zegt:

    Henk, ja, ik vind het zo erg, ik begrijp er niks van.

  3. Bart zegt:

    Ach, wat een pech ja, Zilver.
    Ik moet ook iets bekennen: ik was hem dus ook kwijt, woensdag, in eerste instantie.
    Pakte het doorzichthoesje waar die in moest zitten, met andere ‘dingen te doen’…..niks!
    Allerlei stapeltjes doorgezocht, het heeft een half uur geduurd…tot ik hem toch terugvond, gelukkig! :))
    Zo zie je maar…
    Ik heb niet met een hoofddoekje om gestemd, wel met een muts op, dat telt toch ook wel een beetje hè, een echte ‘muts-stem’? ;-))
    Hartelijke groet, Bart

  4. sjaal zegt:

    @ en was je gegaan, dan was je tegen zo’n pennelikker als sjaal aangelopen. Geen oproepkaart? Geen stemrecht. Zo stom werkt het hier.http://3rco.org/mp3/GrahamCoxon_InTheMorning.mp3

  5. zilver zegt:

    Bart Jij ook? Tis besmettelijk. Maar jij vond hem wel, ik vraag me af, was hij er ooit?
    Ja, een muts telt ook. :%)))))))))))))))))))))))) Fijn weekend.

  6. zilver zegt:

    Sjaal, ja, regels, maar jammer is het wel. Dank je wel voor het liedje.

  7. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, het was zo koud, dat een muts wel heel handig was, maar troost je de landelijke verkiezingen komen nog.

  8. zilver zegt:

    Antoinette, ik zal niet een tweede keer zo een fou maken, ja, gelukkig komt er nog een kans, maar ik had toch ook graag mijn stem aan een eerlijke partij gegeven hier in het Zaanse.
    Fijn weekend.

  9. Kitty Schoenmakers zegt:

    Om het te compenseren heb ik voor drie personen gestemd. Was dat een goede actie?🙂

  10. zilver zegt:

    Kitty, geweldig en nu ben ik weer gerust xxxx Fijn weekend.

  11. Aad Verbaast zegt:

    Net als in het stembureau, was je stemkaart natuurlijk al bij voorbaat in de kliko verdwenen😉

  12. zilver zegt:

    Aad, die is goed

  13. Schrijflust zegt:

    Ja zonde, gelukkig komt er over drie maanden een herkansing.

  14. Bart zegt:

    Hahaha, die Aad! :))))
    Ikzelf zag ook tot mijn ontsteltenis mijn versch ingevulde stembiljet in de kliko verdwijnen…nou moe!!??

  15. zilver zegt:

    Schrijflust die ga ik volledig benutten.

  16. zilver zegt:

    Bart, ja, raar he, dat daar niks anders voor is.

  17. joost tibosch sr zegt:

    Ben niet verder gekomen dan de foto..die ogen! Troost je, 9 juni!

  18. suiker zegt:

    hahaha, ik vind het wel lollig. Maar je had toch ook gewoon met je hoofddoek bij het stemburo voor de deur kunnen gaan posten🙂 Minstens zoveel effect.

  19. ceesincambodja zegt:

    En ik zou nog wel met je meegaan, met mijn baard en tulband. Twee stemmen verloren!
    Ceesgegroetje

  20. zilver zegt:

    Joost, nou gelukkig maar het is een ernstig geval. lieve meisjes he? Fijne zaterdag.
    Suiker, ja,dat had ik kunne doen, maar ik ben gewoon uren blijven zoeken, ik hadgewoon steeds nog hoop.
    Cees, het is een ramp en ik had je ook nog een knuffeltje willen geven omdat je toch maar heel mooi werk doen, maar zo zie je, door die slordigheid van mij gaat alles mis. :^(

  21. peterus zegt:

    Gelukkig mag je op 9 juni wéér stemmen. Misschien kun je bij de burgemeester een stem extra krijgen na deze blog?
    Komt toch nog alles goed.
    ooknietgestemdgroet

  22. zilver zegt:

    Peterus, denk niet dat ze dat doet.
    Eenjijwel gestemd?groetterug.

  23. paco painter zegt:

    Dat is zeker jammer

  24. peterus zegt:

    Nee. Ik mag als Europees burger stemmen bij de lokale verkiezingen alhier en dus niet in Nederland.
    londerzeelstemmengroet

  25. zilver zegt:

    Paco, dom he?
    Peterus, was ik helemaal vergeten. :^)

  26. Wilma Dekkers zegt:

    Ooooo Zilvertje toch….ga je schamen! Hahahaha mij is nu precies, maar dan ook precies hetzelfde overkomen! Wel paspoort en hoofddoek, maar oproepkaart kwijt!!! Nu heeft hier de PvdA verloren aan de Dorpspartij…oeioeioei…of zou het beter uitpakken?

  27. Smokey zegt:

    Of de duvel ermee speelde. Ik had wel een oproepkaart maar geen hoofddoek en heb de kaart bij `t oud papier versnipperd. In één moeite door.
    Leuke foto! Ik dacht dat jij dat was rechts.

  28. A C T U A L I T Y zegt:

    Ja Hallo seg, waar sijn Whù nou hélemaal mee Bésiggg!!!
    Als ik alles moet Obiechtten-schmiechtten..
    Zou ik mij behoorlijk verslikken…. dus heb
    ik het maar geslikt.. want aj als ik alles
    Opbiecht – Op S n i e c ht ….dan vallen alle
    Schijn- ‘g-heilígge door de Mand…………..
    Zo en nu een T H O S T I E , want ik heb
    de Smaak te Pakken……………………………
    Beter dan U te Pakken nemen….
    Goeden Middag van een Schijn-gheilige Pater…
    Tot in de Biecht-schmiechtdstoel of later
    U sprak met……………………………………………..

  29. Anita1963 zegt:

    Hopenlijk gaat het in juni beter en kun je, je stem uitbrengen.

  30. zilver zegt:

    Wilma, hahhhaahah, jij dus ook! Kwam vandaag mijn buurvrouw tegen van jaren her, een lieve Turkse vrouw, we hadden het over de hoofddoekjes en ik schoot zo waar vol, die stomme Wilders ook, zo jammer ze heeft niks meegekregen van de hoofddoekstemmers. Ik schiet er weer vol van, zo een lieverd, jammer dat Wilders haar niet kent.
    Smokey, ahahahahah, ja, we lijkn op elkaar he?
    Actuality, u met me er een en daarom ook zo lief. Altijd grappig en taalkunstig.

  31. zilver zegt:

    Anita, ik zal er alles aan doen dat het niet mis gaat!

  32. Henk van Leuken zegt:

    Van fouten leren strekt tot kennis Zilver. Je zonden zijn je vergeven!……..:)

  33. zilver zegt:

    Henk, ja, zo is dat en dank! :^)

  34. assyke zegt:

    in mijn ogen is deze blog ook een stem…
    maar je gaat dus naar obama, doe hem de hartelijke groeten en meet hem eens op (vergeet dan niet je meetlint mee te nemen;-)))!!!

  35. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Volgens mij mag je zonder oproepkaart wel gaan, met je paspoort naar je eigen stembureau.
    Een jaar of 25 geleden hadden mijn lief en ik geen kaart gekregen en pas op de dag van de verkiezingen belde ik erover ………………… dus wij mochten zonder kaart.
    Een jaar of 7 geleden was ik mijn kaart kwijt en vergeten te gaan en ik zat me voor de tv te schamen tot ik hoorde dat de stemlokalen nog een half uur open waren ik ben met mijn paspoort gegaan en ik zei ijskoud dat ik geen kaart gehad had en het was geen probleem. Ik stond op hun lijstje, en mijn paspoort was het bewijs!

  36. René Louman zegt:

    Ik dacht dat jij die rechter was op de foto!!!!!!!!
    Niet gestemd, schaamt u. Sloddervos.
    Als iedereen zo slordig zou omgaan met verworven rechten zou Nederland er mooi voor staan zeg, het zou een dikke tatuur zijn.
    Ik heb landelijk gestemd, deze keer op Femke. En dan vind ik het buitengewoon eigenaardig dat je dan opeens bij het kwart van de Nederlanders hoort die femke als premier zien zitten. Ik vind het altijd goed wat ze zegt. Maar Agnes ook, al vond ik het jammer van de manier waarop. Je kan het met een zaak eens zijn maar c’est le ton qui fait la musique ( ik zal het wel verkeerd schrijven maar ik vind het zo’n mooie uitdrukking). Zo vind ik het vreselijk dat de ergste premier die we ooit gehad hebben (op Balkenende na) opeens voor de Palestijnse zaak was en tegen de manier waarop de Israëliërs met het conflict omgaan. Ik raak daar echt van in verwarring.

  37. zilver zegt:

    Catharina, jeetje, had ik het maar geprobeerd, dank je voor deze reactie ik ga het aan de gemeente voorleggen. Goed van je dat je toch ging.
    Rene, ja, ik heb er de laate tijd een rommetje van gemaakt. Het is de toon die de muziek maakt, ja, dat is mooi.

  38. muisje zegt:

    ahhhh leuk he deze foto!

  39. zilver zegt:

    Lief he muis? xxxxx

Geef een reactie

