Toeteren!


 
Toeteren!
 
Vandaag liep ik met mijn toetertje op de dam in Amsterdam en zoals u weet, wat je er ook doet, er is ruimte, je mag er rustig duif zijn, of groene man, of als je liever van zilver wilt zijn, nou alles is mogelijk, dus ik dacht ik ga toeteren voor vrede……
 
Ik kan natuurlijk helemaal niet toeteren, maar ik viel wel op, welke vrouw van 51 gaat nou op De Dam staan met een speelgoed toeter en maakt dan ook nog erbarmelijk lawaai? Bent u van de televisie vroegen veel mensen en zochten naar een camera en er kwam ook nog een agent, hij mopperde op een bromtoon dat ik niet mocht bedelen, dat daar een vergunning voor nodig was, maar gelukkig kon ik hem uitleggen dat ik niks met geld deed, hij keek nog wel in de toeter, hij dacht vast dat ik toch muntjes had gekregen.
 
De burgemeester kwam nog langs, op de fiets, hij had even een uurtje voor hem zelf en ging wat lekkers halen bij de viskraam op de Prinsengracht maar kon het niet laten om toch even een gesprekje met mij aan te knopen.
 
Mevrouw, zei hij, ik vind het dapper en gek tegelijk. Ach burgemeester, zei ik op zachte toon, laat mij maar dapper en gek zijn, maar iemand moet toch beginnen, kijk die vrede begint in je eigen hart en begint al bij het gunnen van dingen aan anderen, burgemeester ik ben het zo zat met al die lui, die zichzelf verrijken ten kosten van een ander, die oneerlijke loonverdeling, de mensen met de naarste banen, verdienen het minste geld, dat is toch buiten alle proporties?
 
Al die rijken die maar pronken met hun auto, huis, vakantie, dure kleding en mega verbouwingen aan eigen lichaam, ze zouden zich rot moeten schamen, de meeste hebben het verdiend over de rug van een ander en ze delen niet goed, want anders hadden ze niet zo veel, te veel.
 
Het vuil dat we dumpen in arme landen, de oorlogen die we voeren en zo moedertje aarde vergiftigen met troep en de mensheid laat lijden, nou ja, burgemeester ik wil gewoon niet meer ongezien en ongehoord leven, ik wil uiting geven aan mijn verdriet over hoe het gaat op de wereld en dat ik zo vreselijk teleurgesteld ben in de nieuwe president van Amerika, die man had ik zo hoog zitten en nu is hij gewoon ook aan het oorlogje voeren en de aarde aan het vergiftigen…….
 
U moet in de politiek gaan, riep hij terwijl hij weer op zijn fiets sprong op weg naar de haring en gebakken schol. 
 
Nee, nee dacht ik, laat mij maar toeteren, in de politiek zitten ook al van die rare vogels, die vertrouw ik ook niet, wie is er nou nog voor de vrede?
 
Zilvertje. ( jammer genoeg mocht ik het hartje op de foto niet tonen, dus u moet het met alleen mij doen )
 
 
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-02 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

31 reacties op Toeteren!

  1. Elise van Schouwenburg zegt:

    Prachtig verhaal Zilvertje. Kom je nog eens op de Dam: even bij mij aanbellen. Daarna dan wel te verstaan, want ik ben niet zo dapper met een toeter en zo. Ook niet in verhalen. +++++++Elise.

  2. coby zegt:

    Toeteren voor vrede, vooral en te beginnen in het eigen hart. Ja, die toeter past ons allemaal.
    En met je vraag aan het einde van je bijdrage toeter je rechtstreeks de kabinetscrisis binnen….
    Lieve groet, Coby

  3. zilver zegt:

    Elise, lijkt me zo gezellig! Nee, kom ik wel na het toeteren. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  4. zilver zegt:

    He, Coby, ja, zo toeter ik zo de actualiteit in! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  5. Hanneke in MoTown zegt:

    geweldige actie Zilver, ik wou dat ik dat durfde!

  6. Smokey zegt:

    Ha Zilver, Goed zo, die roeptoeter. Maarjfijn, je bent er weer! Ik had graag meegetoeterd en geroepen: "Zijn ze nu helemaal betoeterd"!!!
    Maar met die verbouwde lieden zou ik niet willen ruilen. Ze hebben nadien allemaal een raar gezich gekregen. Niemand is er mooier op geworden. Ook hun geld en goederen maken niet gelukkig.
    Maar mensen uitpersen en hard laten werken alsof het werkezels zijn, dat is uit den boze.
    Daarom wilde ik graag meetoeteren. Bij deze:
    "Toeoeoeoeoeoeoeoeoeoet", ♫♫♫
    Nee, het iss echt helemaal niet leuk meer eigenlijk…..

  7. zilver zegt:

    Hanneke, me oma zou zeggen, wie kent me gat in een vreemde stad!
    Maar ik moet even opbiechten dat het fantasie is hoor, ik ben vaak een held in mijn verhalen, maar ik sla nog geen deuk in een pakje boter, nou ja, soms doe ik wel dingen, maar dit is een ( z )prookje
    Na het spookje ( zonder R ) is er nu ook een ( z )pookje een sprookje van Zilvertje.
    Mo town is grappig!

  8. zilver zegt:

    He Smokey, hahahahah, roeptoeter! Nou je hebt het wel gelezen he, ik was dus gewoon op mijn werk, het is mijn fantasie, maar ik meen het wel hoor, ik heb het alleen niet echt gedaan, maar lief dat je mee toetert. Mooie noten heb jij, die heb ik niet.

  9. galadriel zegt:

    Zilver!!! ik dacht dat je er echt was gaan toeteren….ik vind het idee namelijk geweldig!

  10. zilver zegt:

    Gala, ik heb helaas de tijd niet!

  11. K zegt:

    Ikke! Ik ben altijd voor vrede🙂
    En altijd tegen soldaten sturen.
    Daarvan komt geen vrede. Dat is tegenstrijdig.
    Je kan alleen wat beginnen als je de medewerking van de bevolking hebt.
    We starten een boeh-toeter actie; goed idee Zilver.
    Deze is lekker vals: http://www.youtube.com/watch?v=0467cxVp3yk&feature=related

  12. kuifje simon zegt:

    De groeten van Toby Rix …;-)))

  13. joost tibosch sr zegt:

    Met Carnaval heb ik me wel eens laten schminken als een grote droeve clown (( en dan naar beneden gedraaid) en heb met een klein speelgoedpaardje aan een lang touw rondgelopen. Ik heb drie dagen vrij drinken gehad, omdat ze me zo zielig vonden..Als ik dat in het echt zou doen, zou ik niet eens een glas water krijgen. Kijk dat is nou het verschil tussen Carnaval en het echte leven…en het verschil tussen Zilvertje die toetert en Zilvertje op kantoor. Wat het leven -ook al is het niet het gewone- leuk kan zijn,hé!

  14. actuality zegt:

    Ik weet van Toeteren noch Blazen..
    Als U wist wat Blazen in het
    Duits betekent zou U mij gelijk afknijpen,!!..
    Maar als U toetert, ben ik niet verbaasd..
    Ook ik ben dan niet verbaasd met Uw
    Ondeugende Oogjes ..Zilver blaast
    Hoog van de Toren Noch is De Vrede
    in deze Vouw niet verloren………………..
    Dus U torent zich boven de Middelmaat
    uit….
    Toeter als de Veredes Duif.. Ik proost op
    Uw Lèf én Kràcht.. Ik ben Toeter en Proóst
    Op U als Léfens-kracht…………………………….
    Zilver is zwijgen maar de Toeter zal Zilver
    er niet onder krijgen………………………………..
    Groet à Voús..

  15. ramirezi zegt:

    Haha, prachtig – als dit niet gaat werken dan weet ik het ook niet meer…

  16. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Soms wordt er wel verdrietig van, zoveel onrecht, en dan hun dikke ik.
    Je hebt gelijk, iedereen zou eens moeten toeteren, die toeteren kunnen om daar alleen beter vasn te worden. oma

  17. knutselsmurf zegt:

    De Dam ?
    Dat is toch bij Bea voor de deur ?
    Waarschijnlijk was ze niet thuis, want ze houdt niet van getoeter voor haar deur.

  18. ceesincambodja zegt:

    Ik hoor Cohen denken: ‘Ja ja, vertel mij wat…’
    Goed getoeterd, Zilvervrouw.
    Ceesgegroetje

  19. Bart zegt:

    Ben je nou helemaal betoeterd, Zilvertje, hahaha! :-)))
    Goeie aktie, laat ze het maar horen hoor….
    Hartelijke groet, Bart

  20. zilver zegt:

    K, we gaan ooit eens samen! :^) xxxx
    Kuifje, hahahahah, ik weet het nog hij had een rek vol toeters en kneep er in en het was nog een melodie ook.
    Joost ik zag je gaan, prachtig beeld roept het op.
    Joshua is gewoon erg lief.
    Rami, ik zie het al voor me, heel Nederland betoeterd van Den Helder tot het Zweeuwse oestergaatje.
    oma, ja, allemaal aan de toeter. lucht op!
    Knutsel, Bea stond op de lange latten, ik had nog wel aangebeld….
    Dank je Cees.
    Bart, grappig, ja, had ik maar die tijd. Veel groetjes, is Boris al uit de winterslaap?

  21. muisje zegt:

    Mooi sprookje en een nog mooiere foto!
    Mijn sprookje wordt ook steeds mooier XXXXXX

  22. zilver zegt:

    He lieve muis, hier was ik op weg naar Alkmaar met Blancie, maar helaas mag ik haar niet meer tonen, ik vond het zo lief die twee winterhoofden tegen elkaar aan, we zaten in de trein, weer bar en boos.
    Ik ben zo blij voor je, wie is de gelukkige? Verheug me op woensdag, al zullen de gesprekken heel naar zijn. xxxxxx love you muisje.

  23. peterus zegt:

    Zelf gebreide muts en sjaal.?
    Je kunt wit aan!
    De pastelkleurige lippen passen prima bij je.
    Echt, je kunt zo de politiek in.
    Nog even nagaan welke partij geschikt voor je is.
    succesindenhaaggroeten

  24. muisje zegt:

    Dat kan ik nog niet vertellen,maar ik voel me gewoon soms zooo gelukkig soms ook niet maar ik voel me weer levend! ik heb ook soms zoo de slappe lach dat ik helemaal pijn in mijn buik krijg:)
    Ik verheug me ook op woensdag en dan vertel ik alles xxxxx

  25. Bart zegt:

    Boris wou tot vorige week niet erg wakker worden.
    Hij zag op zijn kleine thermometertje dat het steeds min 6 was ’s ochtends, en draaide zich dan nog eens lekker om.
    Nu is hij klaarwakker, en hij rende rondjes door de flinterdunne poedersneeuw, terwijl het februarizonnetje al op zijn bolletje scheen vanmorgen…
    Is Lottie ook al zover? ;-))
    Groetjes ook van hier, Bart

  26. Rubio zegt:

    Ja zilver, ik sta ook liever met jou op de Dam te roeptoeteren dan dat ik met Marijke Helwegen, in een Fong Leng jurk, in een Rolls Royce naar de miljonairsbeurs moet rijden…
    Hou je van haring..?

  27. zilver zegt:

    Petrus, nee hoor ik ben helemaal niet handig en ja, ik was vroeger actief lid en deed de pr voor een partij op gemeenteniveau, maar ik vond het erg gezellig maar eerlijk was het allemaal niet. Ben dus gestopt ( vriendjesspolitiek ) en ingewikkeld dat ze doen, de firma Rookgordijn en Co.
    Muis, ik wacht al, spannend!
    Bart, wat schattig, Lottie, ach een triest verhaal, er is een opsporingsbericht verspreid, ik mis haar zilveren draaden en haar winterbedje vond ik leeg ( ontroostbaar )
    Rubio, ik lust wel tien meter en dan met of zonder ui, het water loopt me in de mond, ik heb er net twee aan mijn meisjeshartje gegeven die is er ook dol op, dus ik vis nu zelf achter het net, moeders, ………………….

  28. rene louman zegt:

    Ook sterk, ik kreeg vanochtend ineens het gevoel: ik moet een nieuwe partij oprichten. Een NEW AGE partij voor spirituele mensen. Maar besefte meteen dat dat belachelijk was: juist de afstand tot het beweeg der dingen maakt dat je spiritueel kunt zijn. Wat natuurlijk niet wegneemt dat je met beide benen in de maatschappij kunt meedraaien, ik bedoel een zekere psychische afstand.
    Dus je zult mij niet zien toeteren op de Dam.

  29. zilver zegt:

    Rene, maakt niet uit, jij hebt al zo veel goed werk verricht, ik toeter alleen maar op papier.

  30. Annet zegt:

    Enig Zilver, zo origineel……
    Geweldige benadering van een
    zo’n absurd onderwerp: de zorg
    en de beloning daarvoor……
    het is misbruik maken van de
    zorgzaamheid van de zorgende mens…..
    Ik snap er niets van!!
    Petje af voor jou en je collega’s…..
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

  31. paco painter zegt:

    Mooie actie

Geef een reactie

