Haïti.

Haïti.
 
Terwijl de sneeuw smolt bij ons
De kerstbomen aan de weg stonden
De dagen gingen lengen
Kwamen leugens uit
 
Zag ik een kinderbeentje
Onder het puin uitsteken
Werden mensen na dagen gered
Kon ik niet stoppen met huilen
 
Want er waren geen artsen en redders genoeg
Terwijl er legers overal op de wereld aan het vechten waren
 
Had ik zo graag een snelle verbinding gehad met de koningin
Met onze minister president
Ze willen mailen, bellen schrijven en zeggen:
Kijk hier kan ons leger helpen, echt helpen!
 
( maar dat zullen ze toch zelf ook wel voelen in hun hart )
 
Toen Jantje Smit zijn verkering uit ging hoorde ik de minister president daarover praten op de tv, het kan aan mij liggen, maar ik heb hem nog niet over Haïti gehoord.
 
Zilvertje.
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-01 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

35 reacties op Haïti.

  1. K zegt:

    Goed zo Zilver! Het is ook een egocentrisch menneke!! 🙂
    Te benepen om fouten toe te geven en op te rotten.
    Getsie!!
    Zo te zien is er ook wel genoeg Amerikaans leger in Haïti; nou nog eten en drinken.

  2. zilver zegt:

    Dank je K! Ja, die sukkel is mooi van zijn sokkel gevallen.
    Erg he de beelden, gruwelijk.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  3. vuurjuffer zegt:

    een mooi strijdbaar lied
    een aanklacht

  4. Moonfairy zegt:

    ik kan af en toe niet kijken
    als ik het wel doe
    treft het me diep,
    die mevrouw die na 6 dagen zingend uit het puin gehaald werd
    die kleine kinderen die water krijgen van de amerikanen
    en hand in hand de berg aflopen
    hun stemmetjes "thank you, Thank You"zingend
    en als je nog leeft ben je je leven ook niet zeker
    er is van niets genoeg,
    ten hemel schreiend,
    liefs xxxxx Moon

  5. zilver zegt:

    Vuurjuffer, dank je, het broeit bij me binnen, sinds het rapport van Davids dat wat ik zo lang vermoedde uitkwam en in de reactie zag van Jan-Peter, de arrogantie, zijn made en wormen, zijn zuur en het zoet, zijn bier en zijn kattigheid, ik baal er van, ik ben boos op die man.

  6. zilver zegt:

    Moon, je zet zo mooi het beeld neer, ik ben ook zo geschokt. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  7. Mephisto zegt:

    Schrijnend
    En erg raak, Zilver, erg raak.
    Bak Ellende zonder hart & ziel.
    Wereldwijd gaat 12% van het BP naar de wapenindustrie.
    En 0,5% of minder naar ontwikkelingshulp.
    Terwijl mensen zoveel belangrijker zouden moeten zijn dan grondstoffen…

  8. antoinette duijsters zegt:

    Natuur geweld moeten we accepteren, maar oorlogs geweld dat dagelijks gebeurt daar moeten we wat aan gaan doen.
    En dan is er nog, eerlijk zullen we alles delen, ook dat ligt nog te ver weg. Ziek wordt ik hier van, wanneer, wanneer zal de mens veranderen.

  9. zilver zegt:

    Mephisto gaat er zoveel naar de wapenindustie, joh wat erg, grote schande is dat, dank je voor die informatie! En je laatste zin, ja, dat is het he, men kijkt niet naar mensen, maar het is hebben en hebben, dank je wel!
    Antoinette, ja, natuurgeweld is iets daar kunnen we weinig aan doen, maar dit eens zo rijke land is uitgelepeld tot op de bodem en dan komt zo een ramp nog harder aan. Het eerlijk delen, ja, dat zit nog niet in het hoofd van de politiek een enkeling daar gelaten. Het verandert als we het niet meer pikken, telkens onze stem laten horen, demonstreren, schrijven en vooral stemmen en niet zomaar stemmen, goed kijken en als ze ons belazeren ze op het matje roepen, kabaal maken, net als bij een poging van aanranding, niet stil vallen, roepen, schreeuwen, mensen aanspreken, dat maakt de daders bang, ook deze daders, ze zijn al zo lang gewend, dat de meerderheid hen zwijgzaam volgt en gedoogd, wij kunnen onze pen gebruiken en onze benen om te lopen naar de plekken waar men demonstreert. xxxx

  10. eva zegt:

    Het is gruwelijk.
    En als ik hoor hoe de bonussen overal weer de pan uit stijgen
    en de oorlogen voort woeden
    dan denk je, waar dient het leven toe.
    Wat is het erg dat je niet kunt helpen
    terwijl zovelen dat graag en meteen zouden willen doen.
    gr eva

  11. zilver zegt:

    Eva, ja, heb jij dat ook, dat je gaat staan als je het ziet, het puin wilt wegduwen, water wilt geven, ja, je stelt een goede vraag. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  12. Rubio zegt:

    Zilver; Je hebt gelijk wbt Balkenende, dat is gewoon een hypocriete gristelijke nitwit.
    Eergisteren zat minister Koenders bij P&W die vertelde dat de regering alles verdubbelt wat wij met z’n allen doneren.
    Dàt dan weer wel en dan hoor ik dat er ook rijke landen zijn die maar € 20.000,- geven.
    Zo slecht doet NL het nou ook weer niet..
    Wel vreselijke beelden….

  13. zilver zegt:

    Rubio, ja, die beelden zijn niet om aan te zien en eenmaal was ik niet eens voorbereid, ik brak.
    Ja, gelukkig zijn we niet krenterig met geld.

  14. A C T U A L I T Y zegt:

    Uit émotionel Zelf-bescherming ..
    Kijk ík niet!!
    En ik weet hoe verschrikkelijk het
    is, maar om mij émtioneel te
    laten ondergraven. what’s in
    a name….
    Maar ik zou wel Ontzéttend veel
    Geld willen storten om die
    Herie snerrie Potter weg te krijgen..
    ‘Klein trillingkje onde Het Torentje?
    Oh nee , dat mag ik niet zeggen..
    Ik ben weg,
    Dapper om je mooie Blog..
    U sprak met??

  15. zilver zegt:

    He, Joshua, hahahah, een torentrilling dat hij als een tor uit de boom valt op zijn rug, of in de koude vijver, roepen we: nee, we kunnen niet redden, we moeten in andere landen schieten en bombarderen, zoek het maar uit meneer bier. Kunnen we later zeggen dat we hem met de kennis van vandaag, toen hebben laten verzuipen. ( kraait er geen haan meer na)

  16. Elise van Schouwenburg zegt:

    Mooie bijdrage Zilver. verschrikkelijk ja, die Balk. Maar er zou toch ook een rapport over Zalm komen?
    Afschuwelijk die aardbeving. Gisteren zag ik een kindje gered worden na 72 uur. Ze gaven haar te eten. Stak ze steeds haar tong uit als ze een nieuw hapje wilde. Ontroerend. maar die hele actie van donderdag op de tv vind ik maar niks. Sorry. En al die spotjes van bekende Nederlanders. Maar goed: het is voor het goede doel. ============Elise

  17. zilver zegt:

    Ja, ik weet ook niet beter dat we het nog druk krijgen met allemaal dingen aanhoren die we op onze klompen aanvoelden, maar straks als waarheid horen. De zalm mag nog even vrij rond zwemmen voor hij geroosterd wordt!
    Ik heb er een klein stukje van gezien een moeder en kind werden gered, ik heb zo gehuild, ik kon niet meer stoppen, ik voelde het tot in al mijn botten.
    Ik vond ook dit op Internet, ja, wat moet je er van denken, maar toch goed om het hier te linken, weet iemand hier iets van of kan iemand het ontkennen?http://centraalnieuws.web-log.nl/mijn_weblog/2010/01/aardbeving-in-h.html

  18. Hanneke zegt:

    die laatste zin, die doet ’t ‘m.

  19. dianne zegt:

    je hebt het machteloze goed verwoord, zilver
    xx

  20. zilver zegt:

    Hanneke en Dianne, dank! xxx

  21. Aad Verbaast zegt:

    1500 miljard per jaar aan de defensie industrie (50% daarvan door Amerika alleen).
    60 miljard nodig om de armoe de wereld uit te helpen (je stelt terecht dat natuurrampen in arme landen veel en veel harder aankomen).
    Die 60 miljard (Gleneagles bleek een loze belofte) kon niet gevonden worden door de rijke landen.
    1500 miljard wel, en wordt elk jaar meer..
    Een schande.
    We moesten in de wereld eens een afspraak maken dat die uitgaven elk jaar met 5% moeten afnemen (conversie) en dat dat geld (cumulatief) aan humanitaire doelen wordt besteed.
    Dat scheelt 100.000-en doden per jaar.. En al gauw miljoenen mensenlevens!!

  22. zilver zegt:

    Aad, dank je wel voor je reactie, wat een geld, ik vind dadelijk kappen met geld aan oorlog uit te geven, alleen denken in vrede en helpen. HET MOET!

  23. rob zegt:

    hoi zilver , het is weer heel erg wat daar gebeurd is , je hebt het weer eens duidelijk op geschreven ,
    en wat die Balkenende betreft , dat hij zo begaan is met Jan smit . hij zal wel regelmatig vis op gestuurd krijgen uit volendam ,

  24. zilver zegt:

    Rob, hahahahahahaah!

  25. coby zegt:

    Raak geschreven, ik zou hulp anders georganiseerd willen zien…
    Lieve groet, Coby

  26. zilver zegt:

    Coby, dank je wel. xxxxx Bedoel je nu de noodhulp, of structureel en ook voor er rampen gebeuren?

  27. oliphant zegt:

    Zilver, vandaag weer een baby, een ventje dat juichte en een oud dametje. En een nieuwe schok. Vreselijk. Vechten om eten? Gruwelijk.Als in de oorlog.

  28. johanna_nouri zegt:

    Ik sprak vandaag iemand die vertelde dat ze een aantal jaren geleden op Haïti was en dat het land zó arm is, Mensen trekken naar Santo Domingo in het buurland om daar suikerriet te kappen voor 1 dollar per dag, wat dan altijd nog meer is dan wat ze per dag bij elkaar zouden kunnen sprokkelen in Haïti. 80 procent van de bevolking moet leven van minder dan 2 dollar per dag. Het is dieptriest dat we dit land pas hulp willen gaan bieden nu de aardbeving de verwoesting nog groter heeft gemaakt.
    Niet ingelogd, antispamwoord: take. Hoe toepasselijk. Leeggeroofd en aan zijn lot overgelaten

  29. zilver zegt:

    Oliphant wat een emoties, ik ga straks nog nieuws kijken.
    Johanna, ja dat is zo erg, onze regering heeft het over opbouwen, maar dat doen ze alleen daar waar ze wat terug van verwachten, dit mooie gebied is eerst leefgeroofd, ik dacht door de Franse, daarna hebben vreselijke hebberts de macht gepakt en het land tot op de bodem leeggevreten en de wereld keek toe, ik heb me voorgenomen de eerst volgende vakantie iets te gaan lezen over de geschiedenis, want er was ook nog iets met slaven. De wereld moest zich schamen. Dank voor je reactie.

  30. Geroma zegt:

    Het is idd te gek voor woorden allemaal, lieve Zilver…….
    Ben verder even sprakeloos.
    Dikke warme knuffel voor mijn lieve, strijdbare blogvriendinnetje!!!!!

  31. Smokey zegt:

    Goed blog! Jan P.Balkemans balkt alleen om zichzelf….

  32. ceesincambodja zegt:

    Mij uit het hart gegrepen, Zilver!
    Ceesgegroetje

  33. zilver zegt:

    Geroma vandaag de actie en dan zal het langzaam wegebben.
    Smokey, je maakt me aan het lachen.
    Cees, dat dacht ik al!
    Fijne dag allemaal!

  34. Smokey zegt:

    Zilver, Kokopelli schrijft ook al iets over experiment aardbeving door V.S. Ik moet `t nog lezen maar jij had `t er ook al over.

  35. zilver zegt:

    Dank je Smokey, ze doen er allemaal nog al lacherig over, maar ik vergeet nooit de soldaten die als preofkonijnen werden gebruikt en dat eiland dat vergiftigd werd met straling, ik vertrouw ze nooit.

Geef een reactie

