Zoutkaartje. ( over de trein )


 
als je buiten de spits reist met de n.s mag je met 40 procent korting reizen ivm het koude weer. zeker nog tot en met woensdag. die korting is om mensen in de trein te halen, maar ook om het ongemak te verzachten, als ik het goed heb begrepen, want veel treinen rijden niet, of net niet op die momenten dat je het nodig hebt en verwacht had.
 
op veel stations delen ze ook koffie en andere warme dingen uit, maar niet bij ons hoor! zo dicht aan zee waai je uit het hokje dat geen deuren heeft en de omroepster vertelt dat de treinen aangepast rijden, maar niet wat die aanpassing inhoud, we moeten maar even kijken op ns.nl maar ja, wij hebben geen mobiel internet en naar huis lopen is 20 minuten met deze gladde stoepen en toen we nog thuis waren kwamen we wel aan informatie, maar niet de tijden dat de treinen wel rijden op deze aangepaste dag.
 
maar goed, dat begrijp ik ook wel, want het is nu eenmaal overmacht, maar wat ik dan jammer vind is dat ik geen korting krijg, ik ben een trouwe klant en reis altijd al met die korting na de spits,  trouwe klanten vissen altijd naast het net, altijd en overal! en mijn medereizigers? die wisten het niet van het zoutkaartje,  iedereen had een duur kaartje en wij maar wachten in het hokje zonder deuren, zonder soep en koffie.
 
zilvertje. ( foto van zilvertje, wel jaren oud, nu ligt er meer sneeuw, maar je ziet wel de spoorbaan een beetje. )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-01 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Zoutkaartje. ( over de trein )

  1. smokey zegt:

    Misschien kunnen ze de mensen die naast het net visten met inlevering van hun kaartje, bij het volgend kaartje alsnog een "zoutkorting" geven. Dan is dat weer rechtgetrokken.
    Ja, soep of koffie hadden ze bij jullie best kunnen doen.

  2. zilver zegt:

    Smokey, ja, met jou kan ik onderhandelen, kun jij niet de baas worden van de N.S?http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/regelen-en-kopen/welk-treinkaartje/informatie

  3. Annet zegt:

    Dat is altijd hetzelfde en overal….
    Het lijkt wel een nieuw zoutje ….wilt u een handje zoutkaartjes…..
    Ik vind de treinenrij /ei wel een klungelige toestand, een beetje
    sneeuw en ze zijn van de kaart:)
    Gelukkig kreeg je een warm dingetje:)

  4. Annet zegt:

    oh nee je kreeg het niet:(((

  5. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, dat is hier op het station ook, je kan in de kou staan. Vooral als je niet tegen roken kan, want in het veel te kleine hokje zitten de rokers:-((((

  6. zilver zegt:

    Ja, de N.S verkoopt een nieuwe hapje, hahahah, nee, we kregen niks en vorige keer op het centraal in Amsterdam was de koffie ook gratis, maar toen ik aan de beur kwam was het op, brrrrrrrrrrrr en het was zo koud. Hier in het dorp is het goed bewegen anders vries je vast.
    Antoinette, ons hokje kan niet dicht en de rokers komen nu in dat hokje staan, brrrrrrrrrrrrrrrrrr, vies hoor en als je er wat van zegt kijken ze of je een oliebol op je muts hebt, ze begrijpen het echt niet. Ons station is een jaar oud, maar met kou is het niks.

  7. Aad Verbaast zegt:

    Zo zout heb je tnog nooit gegeten?
    Kun je je richting NS en werkgever niet ook eens beroepen op overmacht?
    Mischien krijg je dan een gratis setje thermisch ondergoed als je weer staat te blauwbekken 😉

  8. zilver zegt:

    Aad, ohhhhhhhhhhhhhhhhhh, dat ondergoed dat spreekt me aan, ik kies dan een broek met een andreaskruis.
    Nou ik begrijp het ook allemaal wel hoor, het is echt al zo een tijd koud en het is niet te doen om overal mensen neer te zetten met koffie en soep. Wel iets voor ons leger, maar als je die nodig hebt, zijn ze er niet, dan " helpen " ze anderen, maandag, uitslag commissie Davits, ik wacht met spanning af.

  9. K zegt:

    Nou ja! Beter als een opzoutkaartje. 🙂
    Suggestie: tegen elkaar aan gaan staan als het hard waait, dat scheelt.

  10. zelfstandig_journalist zegt:

    Dinsdag presentatie rapport commissie Davids toch? Op Radio I trekken ze er ’s ochtends gelijk twee uur voor uit, van 10 tot 12. Wat de treinen betreft: hoorde op het zes uur nieuws dat ook morgen een aangepaste dienstregeling geldt die pas vanaf morgenochtend op internet te raadplegen valt. Wie er morgen dus op uit wil met de trein is vooraf gewaarschuwd. Zegt het voort!

  11. zilver zegt:

    K, ik ben ook blij dat er N.S is hoor, ik zou me geen raad weten en ze reden wel tot de werkzaamheden vandaag aan het spoor begonnen, bijhet invallen van de duisternis, hier nog geen stuifsneeuw, bij jullie wel zag ik op het journaal. Nou ik heb echt niemand gezien die daar voor in was, ik heb wel een mama met kinderwagen geholpen ( dan kijken alle mannen de andere kant op ) (Opzoutkaartje is grappig)
    Ja, zelfstandig journalist, die bedoel ik, maar dan met een d, ik had het fout geschreven, dank je voor de tijd op de radio, ik hoop het te kunnen volgen.
    Ja, alle mensen die morgen naar Joshua gaan moeten daar maar kijken, dank je wel!

  12. TheoB zegt:

    Ja leuk met de trein. Maar op die perons is het kleumen. Leuke foto van de achterkant van het oude station . Lekkere bende was het altijd daar, maar je kon wel een bakkie doen in het koffiehuisje voor de deur. Dus dat nieuwe station bij jullie voor de deur bevalt niet echt zo te horen. Het is volgen mij ook nog verder weg ook voor jouw. Ik wens je nog veel reisplezier in het nieuwe jaar.

  13. coby zegt:

    Ik las het van het zoutkaartje, ik heb liever een zoetkaartje… :-))
    Lieve groet, Coby

  14. vuurjuffer zegt:

    of een zoet hou(d)t kaartje

  15. zilver zegt:

    Theo, ja, het is verder voor me en nu met die gladde stoepen is het echt moeilijk om er te komen, ik moet oppassen dat ik niet verkeerd stap, na mijn ongeluk ben ik niet meer zo flexibel in de botjes. Ja, herken je het oude achterkantje vond het altijd zalig om er naar te kijken. Nee, het nieuwe bevalt mij niet, het ziet er prachtig uit, maar het is een tochthok en geen koffie. Weet je dat eerste station, dat was mooi en knus kon je ook gewoon even plassen, ja, die goeie oude tijd, doegggggggggggggggg liefs, van hier naar jou.
    Coby, helemaal mee eens, ik bracht meisjessuikerhartje, die ging schaatsen, was maar een dorp verder, maar over de weg op de fiets was niet te doen, de sneeuw is uitgebleven, ja,een pietsie. Niks geen sneeuwduinen. xxxxxxxxxxxxx
    Vuurjuffer, ja, die is gaaf! xxx

  16. Ineke zegt:

    Fijn he, allemaal de trein in. Maar dan moet je niet ergens moeten zijn.
    Maar laat ik niet te veel mopperen. Fijn weekend Zilver

  17. zilver zegt:

    Ineke, HAHAAHAHAH, ja, we hebben geen keus! Jij ook een fijn weekend!

  18. jeetjemina zegt:

    Een zoutkaartje met een zuur smaakje.
    Rover klaagde er ook al over.
    Vroeger had je nog fatsoenlijke wachtruimtes maar de
    service van de NS is in de loop der jaren hollend achteruit gegaan.
    gr eva

  19. zilver zegt:

    Jeetjemina, ja, dat kan ik me voorstellen dat Rover klaagt, we mogen niet ons geld terug als de trein niet gaat en het kaartje is al gekocht, deze winter verkoopt de N.S winterlucht, wel is er korting, maar dan weer niet voor de mensen die een jaar lang korting kochten of een jaarkaart hebben. En dat we in de kou moeten wachten vind ik erg, waren ook moeders met kinderwagentjes, zo koud en plassen ho maar, er zijn rookpalen, maar geen plaszuilen, je zult maar oud zijn of zwanger, of kind, of een mix, dan heb je maar mooi een bevroren onderbroek, al dan niet met andreaskruis. xxxxxxxxxxxxxx
    NS erg leuk, maar ze sporen niet!

  20. ceesincambodja zegt:

    En is dat jullie station, Zilver?
    Lekker gezelli. Kroketten-automaat?
    Ceesgegroetje

  21. zilver zegt:

    Cees, nee, dit is het oude uitzicht. :^)

  22. R.Kruzdlo zegt:

    Zilver hoe is het weer volgendeweek in Nederland. En hoe kom ik aan een Zoutkaartje. Wordt die uitgespuwd door de automaat?
    Aanbevolen groet Robert

  23. zilver zegt:

    R. Kruzdlo, je mag dan op de knop van 40 procent korting drukken, of zo een kaartje vragen aan het loket.
    Kijk hier even naar de verwachtingen: http://www.knmi.nl/
    Of de verwachtingen: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/

  24. ANNE_D_ORE zegt:

    ik, trouwe 40 % korting klant was helemaal niet blij, volgepropte treinen, ik wil als compensatie 1ste klas , de hele winter nog geen koffie in de trein gezien, en over het stukje Rotterdam – Noordwijkerhout 5 uur met het openbaar vervoer gedaan dat is met de auto buiten de spits hoogstens een uurtje !!
    Ben trouwens helemaal niet meer blij met het ov want hoe ga ik straks met een stel buurkinderen zonder zo’n ov ding even met de metro of bus ?

  25. zilver zegt:

    Anne, je hebt gelijkt, de treinen zijn nu kort en propvol, dat 1ste klas vind ik een goed idee, ja, een reis maken met mensen die niet veel op reis gaan, is heel moeilijk nu. xxxx

  26. R.Kruzdlo zegt:

    O Zilver had ik net nodig dank-je-wel

  27. zilver zegt:

    R. Kruzlo, lees ook de link ergens in het blog zelf, oh, nee, onder de reactie van Smokey maar gister was er een man op BNR van de N.S en die vertelde dag het kortingskaartje nu doorlopend geldt, dus op de knop van met korting drukken en na 9.00 uur reizen, op lange stukken scheelt het enorm.

Geef een reactie

