Culemborg.

Nu het leger aan “opbouwwerk” in Afghanistan doet, blijkt het in eigen land erg uit de hand te lopen. Marokkaanse en Molukse jongeren zijn met geen honderd politiemensen tegen te houden, Terweijde schijnt een plaats te worden waar straks de hel losbreekt. Het klinkt zo onschuldig, Terweijde, ik zie dadelijke geitjes dartelen, al is dit sinds de moorddadige acties van groter wordende veeteelt, gestimuleerd door de Nederlandse politiek, allemaal niet meer zo sprookjesachtig, alle lieve geitjes zijn dood. Ze hebben te laat de klok gevonden, Gerda Verburg die eerst niet luisterde, ontpopte zich voor de kerst als de wolf met meel aan de poten en met een stuk ingeslikt zeep, om de stem zachter te laten klinken, pas maar op, in sommige landen jaagt men op wolven en niet op geitjes.
 
Het is toch voer voor de lach, als het allemaal niet zo ernstig was. En op wiens hand moet je nu zijn? Op de hand van de Molukkers, die eerst onder valse voorwendsels naar Nederland zijn gelokt, nadat ze te vuur en te zwaard voor Nederland waren opgekomen, werden gehuisvest in concentratiekampen en net toen het zo wonen begon te wennen hun behuizing met geweld werd platgewalst. Hun werd een onafhankelijk Ambon beloofd, ze waren hier maar even, ze waren voor de gek gehouden door de Nederlandse regering en daar zaten ze dan in dat koude kikkerland, zonder werk, zonder aanzien. Was toch geen wonder dat hun zonen in opstand kwamen, die hadden het heimwee en verdriet in de ogen gezien van opa’s en oma’s van vaders en moeders, Nederland heeft toen niet geluisterd en zeker niet willen voelen, want deze mensen voelden. Nee, Nederland had heel wat te verbergen, net als nu waren jonge knullen naar een land gestuurd zogenaamd om opbouwwerk te doen, nou aan me hoela, er werd keihard gevochten, net als nu.
 
Of moet ik sympathie voelen met de Marokkanen? Ook al een groep die we ernstig te kort hebben gedaan, mensen die hun status zagen smelten, omdat jongens die raddraaier waren, symbool moesten staan als de Marokkaan, nou mooie grap, alsof niet elke bevolkingsgroep, waar dan ook, niet zijn eigen raddraaiers heeft, dat heeft niks te maken met de cultuur of huidskleur, maar als je het wel zo gaat zien, kun je er op wachten en jongeren die het niet zo goed begrijpen, lopen ook mee en voor je het weet, breekt de hel los.
 
Dat er bewustwording is over de Molukkers is een gegeven, er is een boek uit ( wie weet de titel?) daarin pleit de schrijver voor een excuus aan de Molukse bevolking voor wat hen is aangedaan, dat de Nederlandse regering weet dat er stront aan de knikker is blijkt dat in sommige gemeente, waaronder Wormerveer de Molukse mensen pas in 2006 werden verplicht huur te betalen voor hun woning, al het vorige werd kwijtgescholden, als ze per 1 januari 2006 maar gingen betalen.
 
Dat er bewustwording moet komen voor de Marokkanen is een gegeven dat nog moet worden ingevuld, mannen die in de bloei van hun leven hier naar Nederland kwamen, omdat onze vaders hun neus hebben opgehaald voor het werk dat deze mannen wel deden, dat ze in panden werden gestopt, die nodig tegen de grond moesten, omdat de panden onveilig waren, ze betaalden te veel huur, uitgemolken werden ze en deze hard werkende mannen werden met de nek aangekeken, omdat ze anders waren. Wat werd hun geloof niet belachelijk gemaakt, het is bij de beesten af. Ik ken vanuit mijn werk alleen maar Marokkaanse mensen die keihard leren en werken, prettig zijn in de omgang en lief, zo gastvrij. In mijn dorp, zie ik hun prachtige gezinnen en als wij feest hebben, maken ze mooie muziek, dan kunnen wij niet onze benen stilhouden en jong en oud, ongeacht de cultuur, dansen op die zalige muziek.
 
Lang leven de mensen die anders zijn! Want als ze allemaal zo waren als de Nederlander, dan hadden ze heel wat bloed aan de handen, we hebben in de loop van de eeuwen wat afgemoord in verre landen, gestolen en verkracht, een bewijs zijn de grachtenpanden in Amsterdam.
 
En waarom nou juist deze mensen ruzie met elkaar maken, is mij nog niet duidelijk, maar het is een gegeven dat je opgroeit met boosheid en een kort lontje, als je familie niet netjes is behandeld!
 
Word wakker Nederland! Niet zo akelig superieur zijn met de eigen mening en zienswijze en leer eens om te luisteren!
 
Zilvertje. ( bent u ook zo benieuwd naar de uitslag van het onderzoek ( 11 januari ) waarom wij naar Afghanistan gingen? Balkie had natuurlijk gedacht dat hij hoog en droog met zijn poeperd op de troon van het Europarlement zou zitten, LACHEN! )
 
 
 
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2010-01 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

135 reacties op Culemborg.

  1. lisettexoverxnld zegt:

    Aan de ene kant hebben jongeren een duidelijke grens nodig, die scherp bewaakt moet worden. Of misschien toch bemiddeling.
    Aan de andere kant moeten hun talenten een kans krijgen. Er zit veel meer talent onder ‘lager opgeleide’ mensen dan we vaak denken. Ik was op een reunie van de basisschool, allen die op het LBO hadden gezeten waren trots op hun vak. Waar krijgen jongeren nu nog die kans?????
    Nu zullen er misschien ook wel theoretisch lerende mensen onder de problemenmakers zitten, maar voor hen die daar moeite mee hebben: wanneer wordt een keer duidelijk gewaardeerd wat zij wel kunnen?

  2. zilver zegt:

    Kans geven, waarderen, ja, prachtige dingen, die heb ik nog niet eens genoemd, dank je! Lisette!

  3. smokey zegt:

    Goed geschreven Zilver!
    Gebed zonder einde, lijkt `t. Weet je nog van die treinkaping door de Molukkers? Toen kwamen er uiteindelijk militaire vliegtuigen aan te pas.

  4. rikus zegt:

    Ik kan over je denkwijze van de Molukkers helemaal met je mee gaan. Maar het ligt met de Marokkanen toch even iets heel anders. Ze kwamen hier om hun ellendig leven te verbeteren en dat lukte aardig, daarom wilden ze ook blijven, Dat ligt toch wel duidelijk even anders.

  5. zilver zegt:

    Dank je Smokey, ja, ik weet het nog van de treinkaping en de school, we hadden naar de mensen moeten luisteren met ons hart, ik raad een ieder aan het boek van Thera de jonge te lezen, ik heb het al eerder aangehaald. Als we met ons hart luisteren, is er geen leger nodig!
    Rikus, het is nobel als men zijn situatie wil verbeteren, dat doen wij ook elke dag en zonder deze mensen was onze economie niet zo gegroeid, ik ben een Zaanse en heb gezien met eigen ogen wat men deze mensen aandoet, kijk ze waren toen te moe om te protesteren en kende de weg niet, maar let op, hun kinderen hebben het leed gezien, de meisjes zijn nu hoog opgeleid, wat de jongens nu aan onrust uiten is niet altijd prettig, maar de meisjes zullen het straks met hun kennis in eigen woorden vertellen en dan praten we weer en waarom is het erg als ze hier blijven wonen, hun kinderenen kleinkinderen wonen ook hier, dan ga je toch niet terug en ze hebben rechten en ik ben blij dat ze die rechten gebruiken, ik houd van al die mensen!

  6. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, wat breng je het goed onder woorden, zo is het gegaan. ik ben opgegroeid in een plaats waar Molukkers wonen en heb hun teleurstelling van dichtbij meegemaakt.
    Ook heb ik de eerste Marokkanen zien komen om in de smerige fabrieken te werken, waar Nederlanders zich niet meer in waagden. En bij de gezinshereniging werden ze in de meest asocialen buurten gestopt. Ook toen had men moeten beseffen dat dit verkeerd zou gaan. En nu groeit er een generatie op die de weg helemaal kwijt is, Vreemd, nee!

  7. zilver zegt:

    Antoinette, ben zo blij met jouw reactie, veel mensen zien alleen maar de verkeerde dingen, maar er zijn zoveel goede, en we hebben ze zo slecht behandeld. Echt tof hoor jou reactie, jij heb het dus van nabij meegemaakt, tis toch een wonder dat de meeste nog zo aardig voor ons zijn, ik had dat denk ik niet vol gehouden. xxxx

  8. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, wat ik ook zo naar vind is, dat wereld problemen, het westen tegen de Islam, op gewone mensen wordt afgewenteld. De meeste mensen willen gewoon leven net als iedereen. Dat er vervelende jongeren zijn is normaal, die zie je in elke bevolkingsgroep, ook zeer zeker bij oer Nederlanders.

  9. zilver zegt:

    Antoinette, helemaal waar, de mensen die ik ken hebben ook niks met al die ellende, die zijn lief en hebben een geloof, punt, vallen mij er nooit mee lastig en doen geen mug kwaad. Je stopt een gek in een vliegtuig met een bom in zijn onderbroek en je kunt weer een land aanvallen, zo lijkt het nu in mijn ogen.

  10. ron rozen zegt:

    @Zilver
    Die Marokkanen die op dat meisje inreden zijn verder ook heel lieve jongens hoor. Ik hoorde pas een vrouw wier dochter was vermoord, waarvan de dader probeerde vrij te komen "omdat hij zo veranderd was" zeggen: "Het is niet zo moeilijk om je lief te doen in de gevangenis".

  11. K zegt:

    Helemaal waar Zilver! Wij hebben ons in het verleden verrijkt aan andere landen en als het wat minder goed gaat dan kijken we opeens naar de bevolkingsgroepen die mee hebben geholpen de welvaart op te bouwen.
    En hoe onverdraagzamer wij worden hoe groter de negativiteit in de maatschappij zal zijn.

  12. zilver zegt:

    Ron om iemand dood te rijden hoef je geen Marokkaan te zijn en doe niet alsof al het geweld van hun kan komt, ik noem maar de voetbalrellen en jou beschouw ik als iemand die slecht kan luisteren en lezen met alle respekt, ik weet nog dat ik 6 delen schreef over verslaving en in de huid kroop van een verslaafde, jij was toen niet mals naar mij in je reactie, wat was ik ook al weer een vuile verslaafde? Maak contact met mensen en leer kaf van koren te scheiden en leer te kijken met je hart. Ik wens het je toe, het leeft zo veel fijner, het is een weg naar vrede in de hart en een weg naar vrede in de wereld!

  13. zilver zegt:

    K, helemaal eens met je xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  14. Averroes zegt:

    Joegoslavische toestanden…
    Molukkers en Marokkanen zijn allebei zo’n ‘trotse’ bevolkingsgroep, het is dus nauwelijks een wonder dat ze met elkaar op de vuist gaan. Misschien dat een enkeltje Molukken / Marokko uitkomst biedt?

  15. ron rozen zegt:

    Nee hoor Zilver. Destijds schreef ik dat je je Munchhausensyndroom aan het beschrijven was. Je deed net alsof je een verslaafde, was oogstte er veel succes mee, mensen die het niet helemaal door hadden in verwarring latend. je werd toen vreselijk kwaad op me, ik kreeg prive e-mails enz. Ik heb je zeker geen vuile verslaafde genoemd.
    Ik vind dat een hele nare aantijging voor iemand die zich heel lief voordoet. Je bewijst het gelijk van de moeder met de vermoordde dochter. Ook jij kunt vreselijk vals zijn.
    Je zult die 6 verhalen nog zeker in je bezit hebben kom maar op met bewijzen zou ik zeggen.

  16. zilver zegt:

    Nee, hoor, gewoon de mensen lekker hier laten en de raddraaiers straffen en de goede burgers netjes behandelen! Averroes zo zie ik het!

  17. Averroes zegt:

    @ zilver
    Wat ik bedoel is: Iedereen die trots is op een afkomst, moet bij zich te rade gaan waarom hij/zij dan toch hier zit.
    We zullen moeten proberen die (nergens op gebaseerde) ‘trots’ voor afkomst aan te pakken.

  18. zilver zegt:

    Ik kan me niet voorstellen dat ik jou prive mail, maar goed als ik dat wel gedaan zou hebben dan is dat dan om de situatie duidelijk te maken. Ik vraag me ook af welke mensen ik in verwarring heb achter gelaten, en als ik schrijf over dingen of mensen, dan is het aan de lezer, of hij denkt dat ik of dat zelf heb beleefd, of dat het over het onderwerp gaat, als je een boek leest van een bekende schrijver, denk je dan ook, dat hij het zelf beleefd heeft? Dat Harry Potter een vrouw is en een jaar of 12? En als jij vindt dat ik me lief voordoe dan is dat voor jou rekening, wie mij regelmatig leest, die kent mij, ik ben HELEMAAL NIET LIEF!

  19. zilver zegt:

    Averroes, nou breekt mijn klomp, daar gaat het niet om!

  20. ron rozen zegt:

    @Zilver
    Nee om mij zomaar te beschuldigen dat ik je "vuile verslaafde" heb genoemd vind ik bepaald niet lief. Nogmaals ik vraag je om met voorbeelden te komen.

  21. zilver zegt:

    ron rozen 15-05-2009 13:15
    Een verhaal?? Wt een empathie zeg. Je kunt zeker niet wachten tot er een naald in je armen verdwijnt.
    Dit schreef je, plus je eerste reactie, ietsje anders, dus sorry voor wat ik dacht, maar dit is bijna hetzelfde toch?

  22. Averroes zegt:

    @ zilver
    "Averroes, nou breekt mijn klomp, daar gaat het niet om!"
    Waar gaat het dan om?

  23. ron rozen zegt:

    Nou bepaald niet hetzelfde nee. Jij vergelijkt jezelf met JK Roling. Van haar wordt niet verwacht dat ze op Harry Potter lijkt. Jij hebt het echter doen voorkomen alsof je een verslaafde was. Ik voelde me echt belazerd toen bleek dat dat niet het geval was. Mijn eerste reacties waren juist het tegnovergestelde van wat jij beweert dat ik je voor "vuile verslaafde" heb uitgemaakt. Ik heb je ook tips aan de hand gedaan om van een verslaving af te komen (eerst stoppen met roken). je hebt me toen helemaal niet duidelijk gemaakt dat het niet jezelf betrof.
    Dan schrijf ik "wat een empathie zeg enz…" en "Je bent je Munchhausensyndroom aan het beschrijven".
    Laat verder maar trouwens.
    Ik heb me weer eens in je wespennest begeven en heb er al weer heel veel spijt van,.

  24. ron rozen zegt:

    Nou er staat nergens dat ik je vuile verslaafde heb genoemd, je zet je zelf voor paal. Ook een vorm van excuus zal ik maar denken. Meer kun je van jouw soort niet verwachten.

  25. zilver zegt:

    Ik vergelijk mij niet met haar! Ik heb niks doen voorkomen en ik bepaal waar ik over schrijf, niet jij! En wat jij denkt mag jij weten en het valt me op dat je alleen komt als er wat te stoken valt, stook je kachel op en laat mij met rust, ik heb het recht om te schrijven over verslaving en ik hoef niet uit te leggen waarom!
    Denk dat jij je eigen wespennest bent!
    Nee, je noemde mij ook niet zo, maar ik wist wel dat het niet aardig was en lees eerdere reactie, wat je me schreef als reactie was zeker lief bedoeld?
    Ik ben heel blij met mijn soort!
    Ga, weg man als je alleen maar stookt, of laat je blog hacken, of maak er een metablog over, of roep de heilige Maadtje aan, maar laat mij met rust!

  26. zilver zegt:

    Averroes, het gaat over waarom dit alles kon ontkiemen, ik neem het op voor hen en leg uit waarom. En ik ben oud genoeg om nog te weten hoe het toen was en ik weet nog niet eens alles.

  27. Averroes zegt:

    @ zilver
    Je hebt gelijk dat deze bevolkingsgroepen veelal benadeeld zijn en te weinig aandacht hebben gekregen in het verleden en dat deze ‘rellen’ eigenlijk een soort van hulpkreten zijn.
    Ik denk alleen dat het ‘trotse’ (ethnocentrische) gedrag van deze bevolkingsgroepen (Molukken & Marokkanen) niet bijdraagt aan acceptatie bij de overgrote autochtone bevolking.

  28. zilver zegt:

    Averroes, ik ken alleen maar mensen die te lang alles gepikt hebben, en als je trots bent, dan heb je vaak ook reden om trots te zijn, ik heb de Molukse mensen nooit horen klagen, de oudere gereratie droeg hun droeve lot, ik heb diep respect voor hen en ik ben boos op al die stomme regeringen.
    En ik wil dit niet uitmelken op elk woord, ik heb gewoon mijn ding er over geschreven van uit mijn diepste gevoel, heb het ook druk, ik schrijf hier gewoon mijn ding en nu lijkt het wel of ik me om alles moet verdedigen, over wat ik schrijf en hoe ik het schrijf, ik neem het voor hen op en ik schaam me vaak dat ik Nederlander ben, want wat zijn we vaak een plat volk, ik incluis.

  29. Averroes zegt:

    @ zilver
    Molukse treinkaping vergeten?
    Trots is een gevoel welke soms onterecht kan zijn. Net zoals angst soms onterecht kan zijn.
    Je hoeft je niet te verdedigen hoor, ik begrijp het dat je hen wilt verdedigen, omdat ze ongetwijfeld onrecht aangedaan zijn.
    Alleen sla je naar mijn mening door als je daarmee jezelf een soort schaamtegevoel aanpraat omdat je Nederlander bent. Vind ik onterecht. En plat volk, tja, dat ligt er maar net aan in welke buurten je komt he.

  30. An van den burg zegt:

    Zilver.
    ======= thera 04-01-2010 21:08
    Hoho Ruud, de reden dat een deel van de tweede generatie Molukkers naar de wapens greep had alles te maken met bedrog van de Nederlandse staat, die hun ouders gedwee hebben ondergaan. Plus het feit, dat in de jaren zeventig nog een deel van hen in de voormalige concentratiekampen verbleef. De Knilmilitairen zijn onder valse voorwendselen naar Nederland "overgeplaatst" en toen ze voet aan wal zetten massaal ontslagen. Ze zijn overgeleverd, verraden en vernederd, ondanks de plechtige belofte van Koningin Wilhelmina voor de oorlog. Heel wat mensen in de jappenkampen hebben hun leven te danken aan o.a. Molukkers, die ze met gevaar voor eigen leven van buiten voorzagen van voedsel en medicijnen. Molukkers en Surinamers zijn overigens tot niet zo lang geleden, eeuwenlang Nederlandse staatsburgers geweest. Net zoals de Papoea’s, die nog steeds hopen op onze hulp, net zoals de Timorezen die kregen van Portugal. Wij hebben ons eeuwen verrijkt en daarna hebben we deze volken laten vallen. Ze zijn weggegeven aan een andere tiran en wij wassen onze handen in onschuld.=======
    En Marokko is jaren lang geterroriseerd door Frankrijk!!
    Een zeer juiste konclusie van jouw dus!
    Groet, An.

  31. flipwillemsen zegt:

    prachtig verhaal, Zilvertje.
    Ik heb je andere verhalen nagelezen en het is overduidelijk dat je verhalen schrijft, je inleeft etc. Uit de reacties van andere mensen blijkt dat iedereen dat ook begrijpt. Ik heb trouwens een paar keer gelezen dat je zelf opschreef dat het niet over jezelf ging.
    Verdedig je niet, is helemaal niet nodig.
    Zo doet een schrijver dat nu eenmaal.
    als je opkomt voor de allochtone nederlander haal je je van alles op de hals in deze maatschappij. Vooral van mensen die zich tekort gedaan voelen, onze autochtoon met zijn rechtvaardigheidsgevoel. Ja, ja. Compleet intolerant zijn die. (brrr kijk een s op de Albert Cuyp, die marktkoopmannen rasechte amsterdammers, o wee als je anders bent)
    Zilvertje jij komt op voor mensen die buitengesloten worden. Dat siert je. Ik ben het helemaal met je eens.

  32. rikus zegt:

    @zilver 05-01-2010 12:03
    Maar ik hou ook van alle mensen, maar niet van hen die ons bedreigen en ons verachten. Jammer genoeg doet een steeds groter wordend deel van hen dat. Ze geven openlijk toe onze samenleving te vervloeken en ons te haten. Moeten we als gast land dat accepteren? Ik denk het niet! Wat jij zegt over dat ze ons land rijk hebben gemaakt, daar ga ik niet in mee. Ze hebben daar alleen een heel klein steentje aan bij gedragen, Hun eigen vooruitgang en verkregen rijkdom staat in schril contrast met hun landgenoten die niet naar Europa kwamen. Ik ben hun gebrul over dat betere Marokko spuug zat. Ze mogen van mij terug hoor, ik hou ze niet tegen. Maar ze mogen ook blijven, maar zich dan gedragen naar onze normen en waarden en niet naar mij spugen en mij vrouw nafluiten met obscene taal. Nee dat doen moslims niet, die hebben genoeg aan hun eigen vrouw, dat doen alleen Amerikanen. Maar je draait je nog niet om of er zit er een in de nek van je vrouw of dochter te hijgen

  33. zilver zegt:

    Averroes, die treinkaping kwam niet uit de lucht vallen en de bevolking was net weer een groot onrecht aangedaan, met grote shovels hadden ze ( Nederland ) alle huisjes, barakken kapot gemaakt, dit was in elk geval een druppel, niet goed te praten, maar wel een logisch vervolg en zo en nu ga ik weer aan mijn werk.
    An, dank je wel. Ik raad een ieder het boek van Thera aan en ook het nieuwe boek van iemand die bij de bevrijding van de trein meewerkte, ben zijn naam vergeten, ik moet het boek nog aanschaffen.

  34. Averroes zegt:

    @ zilver
    Duidelijk.

  35. Frenkel zegt:

    Telegraaf overdrijft enorm!
    Ene van der Dongen!
    Hetzerige vieze krant,nota bene 2 miljoen lezers!

  36. ron rozen zegt:

    Nou hoor je het commentaar eens van iemand die gebruikt maakt van de regeling die Nederlandse boeken peperduur maakt om een soort bijstand overeind te houden. Uit zichzelf verkopen dit soort mensen hun rotzooi niet maar je moet ze wel betalen via een heel gemene toeslag op boeken.
    Ik hoop dat de PVV zo snel mogelijk een eind maakt aan de kunstmatig hooggehouden boekenprijs, die zijn doel al lang is voorbijgeschoten.

  37. zilver zegt:

    Flip, dank je wel, dat doet me goed!
    Rikus rotzakken zijn er altijd en overal, maar we kunnen ze ook voeren, we moeten niet voeren, maar luisteren en de rotzakken straf geven en naar de kern van de zaak terug gaan en dan recht zetten wat rechtgezet moet worden en zo zie ik het.
    Frenkel, ik lees die krant niet, kan ik het op Internet vinden?
    Ron wie bedoel je?

  38. ron rozen zegt:

    @Zilver’
    Je hoeft niet te schrijven hoor als je het te druk hebt.

  39. Averroes zegt:

    @ r.r.
    "Ik hoop dat de PVV zo snel mogelijk een eind maakt aan de kunstmatig hooggehouden boekenprijs, die zijn doel al lang is voorbijgeschoten. "
    De PVV heeft ook een oplossing voor alles, is het niet? Boeken worden niet goedkoper door boekenverbrandingen, alleen maar duurder.

  40. zilver zegt:

    Ron, ik zie nu dat je de PVV bedoelt, na de infiltratie zal er wel het een en ander aan het licht komen, ik heb ze niet hoog zitten, boeken duur? Helemaal niet, al dat werk, ik vind boeken niet duur als je er goed over nadenkt, natuurlijk heb ik ook alles liever de helft goedkoper, maar een boek maken is een hoop werk. Maar wie maakt er dan gebruik van die regeling?
    Averroes dit gaat me boven de pet!

  41. ron rozen zegt:

    Er wordt een heel gemeen systeem in standgfehouden ooit bedoeld om goede dichters die anders niet verkopen ook te kunnen uitgeven, maar nu verworden tot een bijstand voor schrijvers die het niet redden omdat niemand hun rotzooi wil kopen. het is een linkse Uebermensen hobby en de enige die in staat is om er rigoreus een eind aan te maken is de PVV.

  42. zilver zegt:

    Maar wat heeft dat nou met mijn onderwerp te maken Ron? Je bedoelt iemand en ik zou niet weten wie.
    De PVV zal dat veranderen? Ze kunnen nog niet eens genoeg mensen vinden om hun plekken te bezetten en wat is er mis met iets bedenken om te helpen? Zo krijgt iedereen een kans en over dat linkse, dat klinkt niet aardig, heb je ook nog blije dingen? Of een grapje, zoals mijn nieuwste grapje: Gerad Joling gelukkig nieuwhaar wensen?

  43. ron rozen zegt:

    It’s orange and sounds like "A parrot"

  44. zilver zegt:

    Het haar van Wilders, oh, nee, dat is geel!

  45. ron rozen zegt:

    "A carrot".

  46. zilver zegt:

    Hahahahahahahahah, een worteltje, nou die vind ik leuk! Ben blij dat ik nog een beetje Engels heb gehad, pffffffffffffffffffffffffffff

  47. jeetjemina zegt:

    Goed stuk Zilvertje.
    Ik snap niet waarom die twee bevolkingsgroepen nu weer met elkaar
    op de vuist gaan.
    Daar zit toch geen politiek achter, of mis ik iets?
    Hun achergronden maken het allemaal wel begrijpelijk maar niet
    dat kan het natuurlijk niet alleen zijn.
    In die zin ben ik het wel met Rilkus eens.
    Ik heb ook wel eens het idee dat de Marokkanen wat al te snel vinden
    dat ze gediscrimineerd worden.
    Van huis uit krijgen ze ook te vaak met de paplepel ingegeven dat de
    Westerse cultuur niet deugd.
    gr eva

  48. zilver zegt:

    Jeetjemina, ik weet ook nog niet waarom ze het met elkaar aan de stok hebben, lijkt me wel een rare situatie daar en vooral omdat de politie had gezegd dat ze weinig konden doen, je zult er maar wonen.
    Ja, de Westerse cultuur, ik vrees toch dat ik daar ook niet meer zo dol op ben, je stopt een malloot een bom in zijn onderbroek en je hebt weer reden om een land straks binnen te vallen, ik geloof niks meer. Ik geloof in opzet in veel gevallen, Irak is zo een voorbeeld, er was niet een ding te vinden wat ons kon bedreigen, maar dat lieten ze ons wel geloven en de opbouw in Afghanistan, tis gewoon mensen vermoorden.
    We moeten gewoon eens beginnen bij het begin en overal de legers weghalen en mensen land terug te geven waar ze recht op hebben en een ander zijn olie kopen en niet stelen enz.
    Groetjes terug!

  49. Annet zegt:

    Balkie:)) dat was die leuke serie….
    Af en toe moet de boel ontploffen
    denkvoel ik, net als in een huwelijk,
    als er maar genoeg liefde is komt
    het allemaal weer goed, ik heb bij
    mijn widgets gezet ‘is vechten eigenlijk
    niet een vorm van liefhebben’
    Zelfbeheersing en zelfspot is een groot goed…..
    Ook dit zal wel weer overgaan Zilverlief…
    kus!

  50. zilver zegt:

    Balkie, was dat een serie? Weet je wie ik bedoelde, Jan-Peter van de wormen en paarden :^)
    Mogelijk heb je gelijk! Wijze woorden! Ik geniet nog van je Zalmneuskaart, weet je ook zo een krent in de pap. Ik ga koken, ze hebben hier honger! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  51. Luciver zegt:

    Agossiepossie toch arme marokkaantjes.

  52. zilver zegt:

    Luciver, lees en brandt niet op!

  53. zilver zegt:

    Flip, bedoelt hij jou? Grrrrrrrrrrrr dat is niet eerlijk, vooral omdat hij het niet openlijk zegt. En ze hebben groot gelijk dat jij dat krijgt, die mensen hebben kennis van zaken, want ik vind je werk geweldig, zoveel liefde, humor en mooi verhalend.
    Hij strijdt dus niet met open vizier, als hij weer komt dan zal ridder Zilvertje hem eens goed de waarheid vertellen, wie aan jou komt komt aan mij, poep aan zijn schoen!

  54. An van den burg zegt:

    Zilver.
    Zie je dat geen enkele islambasher erop ingaat? Nee, omdat het een geschiedskundig feit is!! Racisten houden niet van geschiedenis en feiten. Begrijp je? Dat haalt n.l. hun gelul onderuit!
    Groet, An.

  55. zilver zegt:

    An, ik dacht ook al waar blijven ze nou, maar daar kun je nog wel eens gelijk in hebben en als ze komen dan ga ik een rondje om, want dan komen ze aan met dingen die kant nog wal raken en dan heb ik echt geen weerwoord.

  56. martien zegt:

    Het zijn altijd maar enkele mensen die het verzieken voor de anderen.

  57. zilver zegt:

    Martien en zo is het!

  58. bert zegt:

    moedig geschreven en graag aanbevolen – niet alles is zwart-wit, zoals velen het graag stellen tegenwoordig, jij kleurt het denken met deze bijdrage tenminste wat bij !
    xx
    bert

  59. zilver zegt:

    Bert, ik ben zo blij met je woorden! Dank je wel!

  60. thera zegt:

    Amen! Helemaal mee eens lieve Zilver!

  61. zilver zegt:

    Dank je Thera!

  62. zilver zegt:

    Ron, hier is ridder Zilvertje en ik heb heel wat boeken van Flip gelezen en ik weet niet of jij dat ook kan zeggen en ik vind ze prachtig, echt ik heb gehuild bij die boeken en gelachen, Flip weet de kern van het leven te raken en het ook nog mooi op te schrijven, ik was vaak ook diep ontroerd, nou en dan moet je van goede huizen komen want ik heb al heel wat meegemaakt in mijn leven en als je zoveel letters kan produceren en ook nog zo mooi, dan moet je de boel wel goed nathouden. ( flauw van jou )
    Ik vind het helemaal geen probleem om iets extra’s te betalen, weet je wat ik zonde vind, dat men van mijn zuur verdiende centen een leger onderhoudt en mensen vermoordt, dat vind ik pas zonde, leven de kunst, leven het geschreven woord, daar zijn nog nooit dooie bij gevallen.

  63. Luciver zegt:

    Ha, daar hebben we die ronnie rozen met zijn gruwzame valse nichtenkop en zijn quasie-gevoeligheid en zijn inferieur karaktertje en gore pijpsmoel.
    Ha, daar hebben we dat enge kutwerk An van den Burg weer die tot onsteltenis der verlichting door zo velen, incluis zilvertje, als normaal mens wordt behandeld.
    Ha, daar hebben we luciver! Hij is definitief een ander mens geworden! Met dank aan het blog.

  64. zilver die een reactie bewerkt van Ron om een adre zegt:

    ron rozen 05-01-2010 18:53
    @Flip
    Nee ik kan inderdaad niet uitstaan dat de prijs van de boeken omhoog moet voor figuren als jij. Daar is dat helemaal niet voor bedoeld, maar voor tere kasplantjes die niet aan de bak kunnen komen. Jij bent een oneerlijke vrouw, en dus een oneerlijke "kunstenares" en je hebt een plat taalgebruik met je voortdurend gebruik van het woord "mongolen" als je mensen met Dow Syndroom bedoelt. Jouw werk voegt niets van waarde toe aan de Nederlandse literatuur. En iedere serieuze schrijver zal dat beamen. je bent de boel aan het uirzuigen en nou zit je ook te schermen met dat je dingen van me weet. Ik zou zeggen dat ik 49 ben (Ik ben 59) en ik kamers verhuren. Hoe kom je aan die wijsheid eigenlijk. Houdt eens op over mij te roddelen laag bij degrondse vrouw en zuip niet zoveel.
    ( deze reactie was dus van Ron, maar ik heb het adres van Flip er uit gehaald, ik vind dat dit niet kan )
    Ik weet dat je op de ( adres uit reactie van Ron gehaald) woont en ik ga zorgen dat ik er achter kom met wie jij
    roddelt, waarschijnlij een of andere nicht. Ik kom erachter en dan ga zal ik mijn maatregelen nemen.
    Ik denk dat het waarschijnlijk die Bart is. Die woont daarook in het begin van de straat.

  65. ron rozen zegt:

    Het is een valse vrouw en ze heeft een heel lelijke nicht ingepalmd, die heet Bart. Nou die zal het weten dat hij over me geroddeld heeft. Ik denk wel dat ik er achter kan komen waar die werkt. Met de juiste woorden zal die het binnenkort moeilijk krijgen op zijn werk, reken maar Flip. Je zult merken met wie je te doen hebt.

  66. flipwillemsen zegt:

    Zilvertje
    Ron heeft mij telefonisch bedreigd. Ik heb de politie moeten bellen.
    Zo gaat dat dus.
    Men is gewaarschuwd.

  67. zilver zegt:

    Luciver en Ron, jullie zijn me een mooi stel en Ron, ik heb uit je reactie het adres van Flip gehaald, dit kan niet. Luciver, volgens mij gaat hier mijn bijdrage niet over en toch raar dat je het oneens zijn met zulke taal beantwoord.

  68. ron rozen zegt:

    Valse krengen zoals jij bellen meteen de politie, het nummer weet je waarschijnlijk uit je hoofd. Een dezer dagen zullen je buren een brief in hun bus vinden met wat je doet. Om jouw drank te betalen mogen zij een dure boekenprijs betalen. Ik geloof dat er 30 mensen woenen daar maar ik heb een goede printer.
    Je bent echt tever gegaan met je verhaal over 49 jaar en je kamerverhuur. Als jij denk je maffiakant te kunnen tonen zal ik die van mij eens laten zien.
    En Zilvertje als jezelf met kunst bezig bent weet je dat Flip een hele slechte kunstenaar is die die naam niet verdient. Lees eens goed wat ze schrijft nu d’r man dood is het is niks meer.

  69. zilver zegt:

    Ron, ik ga je bannen, je gaat te ver!
    Flip, wat erg! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx toch niet nu? Brrrrrrrrr, niemand zeggen waar ik woon he… ik sta niet voor me zelf in! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

  70. zilver zegt:

    Ron, ik heb je een ban gegeven, scheer je weg, je bent eng, zo doe je niet! Het is nog lang geen vrede op aarde is hier wel te merken, bahhhhhhhhhhhhhhhhhh

  71. Grutte Pier zegt:

    Als dit geen reden is om Ron Rozen definitief van het VKblog te mikken, dan weet ik het ook niet meer….
    Ik neem aan dat de Redactie intussen ingelicht is?

  72. zilver zegt:

    Nee, ik zou niet weten hoe, ik heb het ooit wel eens geprobeerd, maar dat lukte niet, hoe zou ik het nu moeten doen, Grutte?

  73. Grutte Pier zegt:

    Op zich ligt het op de weg van Flip….

  74. zilver zegt:

    Grutte sinds het nieuwe weblog kan ik niet op iemand profiel mailen, anders zou ik het bij die nieuwe man kunnen proberen, hij bedreigt Flip, dit is gewoon te erg.

  75. zilver zegt:

    Ik weet niet of Flip die man kan mailen op zijn profiel, ik heb maar de helft van die pagina en kan wel een deel invullen maar niks versturen.

  76. gooi_boy zegt:

    Allemaal nog de beste wensen voor 2010 dat het een mooi jaar mag worden

  77. Grutte Pier zegt:

    De redactie is intussen attent gemaakt. En is al lang en breed bekend met dit ongure type.

  78. zilver zegt:

    Gooi_ Boy dank je wel, jij ook!
    Dank je Grutte, lief van je!

  79. Luciver zegt:

    Hup Ron!

  80. zilver zegt:

    Luciver ook een ban!

  81. Luciver zegt:

    Hoera, het is me gelukt!

  82. Luciver zegt:

    Shit, ik ben helemaal niet verbannen.
    Zilver, ik ben zo definitief kwaad op het blog, dat ik alleen nog maar wil zieken. Het spijt me eigenlijk best wel dat ik het nu bij jou doe, want ik heb je altijd erg gewaardeeerd, en Flip ook. Ik zal mijn pijlen elders gaan schieten.

  83. Grutte Pier zegt:

    Luciver/Zich van Verre/Man met sombrero is anders ook geen fan van Ron….

  84. Grutte Pier zegt:

    Beste Grutte Pier,
    Je hebt mail van een bezoeker van het Volkskrantblog.
    De afzender is ron rozen
    Hieronder volgt de inhoud
    Met vriendelijke groet
    ——————————————————————————–
    Hou eens op met schelden over me als ik niks terug kan zeggen eng vvd-ertje

  85. zilver zegt:

    Ik had me zelf een ban gegeven.

  86. Grutte Pier zegt:

    Nu ben ik geen VVD-er… en ik scheld ook niet.Ik stel grensoverschrijdend gedrag aan de kaak…..
    Wat een eng ventje…. bah….

  87. zilver zegt:

    Grutte dan is die ban gelukt, Luciver heeft nu ook een ban, ik hoop dat het lukt deze keer, wel jammer, dus dat is Lucifer, die had ik wel hoog zitten.
    Pffffffffff wat een gedoe allemaal, maar voor Flip vind ik het zo erg. Ik vind Flip geweldig en ook al zou ik dat niet vinden, zo tekeer gaan is niet normaal. Gewoon eng.

  88. landheha zegt:

    @grutte
    wie niet, wie niet
    @Zilvertje
    Ik weet wel een beetje dat je te goed bent voor deze wereld, maar niet overdrijven he🙂
    Je houdt een tranentrekkend verhaal over marokkaanse gastarbeiders 1e lichting, maar vergeet de turken niet, die hebben hetzelfde meegemaakt. Met de turken hebben we dit soort problemen dus niet gehad.
    Er is dus een duidelijk verschil. In karakter, volksaard, wat jij wilt.
    Ook houdt het een keer op met je kunnen beroepen op een treurig verleden. Extreem voorbeeld zijn negers her-en-der die nu nog rechtzaken aan gaan spannen over wegvoeren van bet-bet-bet-bet-overgrootouders in slavernij. Je leeft hier-en-nu en daar moet je wat van maken.
    Die problemen in Terweijde zijn niet helemaal nieuw. Vroeger stond de middelbare school daar en daar wilden we onze kinderen niet op school sturen. Dat kwam niet door molukkers, moet ik erbij zeggen. Ken ook een paar straten in Culemborg die netjes geterroriseerd worden door volledig blanke jeugd die uit de gevangenis terug is gekomen. Zeg je ergens iets van dan kan je op een achterbaks moment een steen door je ruit krijgen of zo. Politie, daar heb je niets aan, want jij bent degene die ze aangeeft, dus jij en je gezin krijgen de klappen. Simpel zat.
    Jij zou daar misschien gaan wonen en tegen de huilende kleuters zeggen "ach, die jongens hebben het vroeger moeilijk gehad"? Gewoon niet op letten.

  89. zilver zegt:

    Landheha ik ben niet te goed voor de wereld en met de Turkse bevolking hebben we dit ook meegemaakt, als er weer iets in de krant stond over rottige dingen dacht ik: God laat het geen Turk zijn, want dan begint het hele gedoe weer.
    Ik blijf mijn menig verkondigen, ik heb het met eigen ogen gezien, we moeten het van alle kanten bekijken en natuurlijk geweld is nooit goed, door wie of wat dan ook, maar zelfs voor de rechter zijn er verzachtende omstandigheiden en een deel voer ik aan en natuurlijk raddraaiers moeten straf krijgen en opvoeding, maar kijk eens naar onze jeugd, tijdens voetbalrellen, kijk maar dicht bij de zwarte markt, is zelfs een dode gevallen eind jaren 90.
    Ben blij met je eerlijke toevoeging, maar ik weet ook de oplossing niet, maar wilde wel graag mijn ding zeggen!

  90. Grutte Pier zegt:

    En nu even inhoudelijk op je stuk. De spanningen zijn er al veel langer, een 1e uitbarsting door het ‘shoarmazaak’ incident. Eea is in oorsprong drugshandel gerelateerd, met een sneeuwbaleffect,,,

  91. flipwillemsen zegt:

    Lieve Zilver
    Natuurlijk vertel ik niemand waar je woont!!!! De politie was hier net.
    Ik bel je nog.
    +++++F
    bedankt grutte

  92. zilver zegt:

    Grutte Pier, dank je voor je aanvulling, was me nog niet bekend.
    Oke, houd je taai Flip! xxxxxxxxxx

  93. landheha zegt:

    Gewoon je ding blijven zeggen hoor🙂

  94. zilver zegt:

    Landheha, doe ik! :^)

  95. coby zegt:

    Een bijdrage om van alle kanten te bekijken en te overdenken, Zilvertje.
    Lieve groet, Coby

  96. zilver zegt:

    Coby en zo is het xxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Ben gewoon aan een hoop niet toegekomen vandaag,maar het leidt wel enorm af en ik vind het zo naar voor Flip, terusten!

  97. peterus zegt:

    Dus eigenlijk heeft Nederland dit allemaal op zijn geweten?
    Ik stel voor dat we Nederland in zee laten zakken.
    BenikblijdatikinBelgiëwoongroeten

  98. zilver zegt:

    Peterus, ik kom ook naar Belgie! Luisteren naar elkaar en helpen en toegeven en de waarheid niet bedekken en begrip dat is de boodschap.
    Deboodschappengroeten!

  99. Geroma zegt:

    Wat gebeurt er toch allemaal hier, lieve Zilver?
    In elk geval vind ik dat je een spetterend verhaal hebt weergegeven hier in je blog.
    Nogmaals wens ik je alle liefs en goeds voor 2010!
    xxxxx

  100. jeetjemina zegt:

    Zilvertje je hebt gelijk als je de westerse cultuur niet meer zo hoog in je vaandel hebt.
    Het is inderdaad niet te hopen dat "ze" en dus ook wij straks weer in Jemen "aan de slag gaan!"
    Ik hoop toch anders van Obama, maar ja die heeft het ook niet alleen voor het zeggen.
    gr eva

  101. fiets zegt:

    Met stijgende verbazing lees ik de reacties op VKBlog de laatste dagen. Vooral de reacties van de PVV aanhang en anti-moslims. Dit is te gek voor woorden. Als dit het tegengeluid is, laat dan AUB zo snel mogelijk de moslimstaat werkelijkheid worden.

  102. peterus zegt:

    Een mooie boodschap.
    welkominBelgiëgroet

  103. Klaphek zegt:

    Zo ondertussen is het wel duidelijk. Het zijn ook daar weer gewoon KUTmarokkanen.

  104. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Zilver, niet te geloven hoe ver sommige bloggers gaan. Ik had Ron al eerder om zich zien slaan maar vandaag gaat hij echt te ver.
    Zijn blog is weg, hij is blijkbaar hard weggelopen….

  105. alib zegt:

    @Zilvertje en iedereen
    Er is hier geen sprake van een rassenoorlog, het is een kwestie van testosteron. Dit verhaal gaat over gefrustreerde ‘nozems’ (weet je nog?) die hun agressie kwijt moeten. En iedere reactie roept nieuw verzet op. Tegen wie of wat is van tevoren bepaald; je groeit nu eenmaal op in groepen die benoemd kunnen worden. Meestal zijn dan de ‘anderen’, de buren, het meest voor de hand liggende slachtoffer. En daarna komt ‘de politie’, ligt heel voor de hand.
    Vroeger lag die afkomst wat dichterbij: zuiderlingen, noorderlingen, import; het is altijd ‘vreemd volk’ die het gedaan heeft.
    Ik denk dat veel mensen uit de wijk (Molukkers en Marokkanen) dit heel goed begrijpen (zoals bij P&W bleek) en maatregelen zullen treffen die de boefjes van beide zijden zullen laten zien dat ze uiteindelijk uit hetzelfde hout gesneden zijn: ongeleide projectielen op zoek naar een doel.
    Als ze nu maar eens samen een onverwacht doel konden definieren…
    Dat zou mooi zijn…
    Tijd en ruimte zijn nodig om mensen die doorslaan de weg naar hun innerlijke rust te laten ontdekken. Wie enkel met de botte bijl zwaait, heeft er niets van begrepen: dat versterkt enkel het gekozen gelijk.
    Hetgeen niet wil zeggen dat er niets moet gebeuren. Integendeel. De partijen dienen met de haren bij elkaar gesleept te worden. De laffe aanvallen zullen plaats moeten maken voor gesprekken die niet makkelijk zullen zijn. De vraag ‘wie er is begonnen’ wordt plots onbelangrijk. Alleen mensen die daar ervaring mee hebben en bekend zijn met de problematiek (niet speciaal die van deze twee groepen) kunnen die gesprekken tot een enigszins goed einde brengen.
    Het was al langer duidelijk: hier dient te worden geinvesteerd. Blijkbaar is dat niet voldoende gebeurd. De mooie woorden van vorig jaar zijn niet waargemaakt, er is niets wezenlijks veranderd.
    ‘Culemborg’ laat zien dat er veel serieuzer moet worden geinvesteerd in wijkcontacten. Daar moet iemand (een heel kundig persoon) bovenop gaan zitten. Dat dat niet is gebeurd, is een boodschap.
    Overigens… Zilver, je wist toch geen reacties. In de stroom lijkt dat zo (Ruud… Thera…)? Een mens raakt de draad kwijt!

  106. zandhoofd zegt:

    Zoals elke opbouwwerker betaamt ben ik hier te laat.
    ’t Was boeiend. Gelukkig geeft Alib een alibi aan de jongeren: kloten.
    Ik ben bang dat hij jouw stevige betoog niet goed heeft gelezen.
    Goed dat het er staat, laat staan en de groeten aan Flip W.

  107. alib zegt:

    @ZandhoofdGelukkig geeft Alib een alibi aan de jongeren: kloten.
    Nee, hoor, kloten gebeurt, hetgeen niet wil zeggen dat het getolereerd mag worden. Wel moet worden gezocht naar mogelijkheden om aan het ‘kloten’ een uitweg te bieden. Dat zou een ‘opbouwwerker’ (ik wist niet dat ze nog bestonden) toch moeten kunnen begrijpen?

  108. ceesincambodja zegt:

    Zo zie je maar weer, Zilver, de korte lontjes zijn overal.
    Volgens mij heeft Nederland een Nationale Mental Coach nodig.
    Ceesgegroetje

  109. zandhoofd zegt:

    Alib kent kloten kennelijk bij voorkeur onzijdig.
    Ik bedoel kloten in de zin van een zelfstandig naamwoord, zonder verdere de- of appreciatie.
    En het laatste buurthuis dat achter mijn kont is afgebrand heette toevallig "de uitweg".

  110. thera zegt:

    Alib, Als ik het goed heb begrepen, wordt de Molukse wijk al vijf jaar uitgedaagd door een groepje jongeren van Marokkanse komaf. Ruiten ingooien en andere pesterijen. Ik vind het wonderbaarlijk dat het nu (september 2009) pas tot escalatie is gekomen. Op beschaafde wijze hebben de Molukse gezinnen dan ook de burgemeester toegang tot hun huis ontzegd. Deze had veel eerder op moeten laten treden.
    De verwarring qua reacties komt waarschijnlijk, omdat An hier een reactie van mij heeft geplakt, die ik onder de bijdrage van Ruud had geplaatst.

  111. An van den burg zegt:

    Zilver.
    Alle commotie over "Culemborg" in de pers zou moeten gaan over het Nederlandse terrorisme in Afghanistan, waar de regering nog willen blijven (en dat gebeurt ook)! Door verenging van een buurtruzie in de pers (vooral de Krant van Slapend Nederland) wordt Culemborg hot-news!

  112. Bas zegt:

    BobBouwer schreef op 06-01-2010 08:18
    Beste minister,
    Mooie holle woorden. Een meisje van 15 in Culemborg deed haar burgerplicht, iets wat velen niet meer durven in dit land, ze maakte melding van brandstichting door Marokkaanse jongeren. Gevolg, ze is bedreigd en geintimideerd en er was geen overheid te zien om haar te helpen. Er is een aanslag op haar gepleegd met een auto en weer heeft u als overheid niets voor haar gedaan. Paar dagen later is er weer een aanslag op haar woning gepleegd met molotov cocktails en bakstenen waardoor de gewond in het ziekenhuis is beland.
    Mooie holle woorden mevrouw ter Horst, maar u denkt toch niet dat ik ooit nog aangifte ga doen tegen deze Marokkaanse medelanders. Mijn verzet zal denk ik hetzelfde zijn als velen met mij. Stil, veilig en anoniem in het stemhokje.
    Gekopieerd van Opinie vandaag naar aanleiding van een artikel van Guusje Terhorst.
    Zilver. Heb je hier ook antwoord op.

  113. Bas zegt:

    Gut Zilver: Het blijft lang stil. Ik heb het antwoord. Hier is geen antwoord op te geven. Dit is geen testeron. Dit is weloverdacht. Dit is gruwelijk.

  114. Bas zegt:

    Zilver: Waar ben je nou.

  115. Bas zegt:

    Ach heden. Ik heb begrepen dat het meisje met een breuk in haar schedel in het ziekenhuis ligt. Gezellige jonges toch. Die dat voor elkaar hebben gekregen. Die zijn zo lief toch. Die vind jij toch zo lief..

  116. Bas zegt:

    Meid, Dat je niet meer reageerd. Oké.

  117. zilver zegt:

    Geroma, jij ook een mooi nieuw jaar en de beste wensen! xxxx
    Jeetjemina, mijn hoop op Obama is vervlogen xxx
    Fiets, dat het mij ook verbaast deel ik, de rest minder tot helemaal niet.
    Pertus. :&)
    Klaphek, niet aardig. De daders zijn niet goed wijs, de rest wel.
    Catharina, heel erg allemaal.
    Alib op de radio en op de tv heb ik nu meer gezien, het gaat om een klein groepje, een groepje dat gewoon misdadig bezig is, erg voor de bevolkingsgroepen, die zitten er maar mooi mee, ook erg voor de slachtoffers. Volgens bepaalde sprekers, had de burgervader ook steken laten vallen en een kans gemist en zo gaat dat, er zijn wijze mensen nodig, met gezag en natuurlijk overwicht en de gemenerikke moeten gestraft en leren sociaal te zijn. Dank je voor je uitvoerige reactie.
    Zandhoofd, dat is jammer van dat te laat komen, vooral als het structureel is, men leert, en leert.
    Cees, een waar woord. :^)
    Thera, dank voor de aanvulling en uitleg, ja, dat van Ruud was mij duidelijk, maar ik begrijp het wel, het werd ineens zo een lap met teksten
    An, ben zo benieuwd of de waarheid aan het licht komt op 11 januari, kan bijna niet wachten.
    Bas, ik was eerst van plan je een antwoord te geven, maar jouw toon bevalt me niet en waar ik ben en wat ik doe, nou mogelijk doe ik meer dan jij, ik zorg voor het brood op de plank en voed op en daar kan jij nog een puntje aan zuigen met je hatelijke opmerkingen, wie ben je eigenlijk wel dat je zo een toon durft aan te slaan, je denkt toch niet dat ik hier elke dag ben en bij elke scheet die jij laat vertel hoe hij ruikt, lazer op! Leer lezen en leer je toon te veranderen, anders ben je hier niet welkom. Je bent een onruststoker als je die toon aan slaat! ( en ik ga dan helemaal los, ik lust je rauw!)
    Oh, ja, het meisje is uit het ziekenhuis, ze was gister op tv en wat haar overkomen is, is gruwelijk, laat dat duidelijk zijn, maar weet ook, dat op het moment dat ik dit stukje hierboven schreef voor mij alles onduidelijk was en dat ik zat te denken van hoe komt dat nou? En waarom kunnen die mensen niet beschermd worden en hoe was het begin van alles en vanuit die gedachte heb ik geschreven, met een schoon hart, maar een stelletje etterbakken hebben me gister en vandaag zo boos gemaakt, bah, begin zelf een weblog, held!

  118. zilver zegt:

    Ben je meid niet en maak je zelf nuttig ipv hier de hele dag rond te hangen!

  119. Hanneke zegt:

    En zo is dat!
    Dikke kus Zilver!

  120. Bas zegt:

    Zilver: Mijn toon bevalt je niet. Wat jammer voor dat meisje. Haar toon beviel een paar marokkaanse jongens niet. Je kunt je ogen blijven sluiten lieve zilver. Maar zo lief en dom heb ik nauwelijks eerder meegemaakt. Droom verder. Dat meisje was natuurlijk een elfje. Ergens in jouw dromen.

  121. Bas zegt:

    En Lieve Zilver: Als je een stukje schrijft moet je je eerst goed informeren. Dit was duidelijk de meest ondoordachte blogdie ik eerder gezien heb. Je bent vandaag dan ook door allerlei feiten ingehaald.
    Neem je ongelijk. En ga jezelf niet verdedigen. Dat is Ach. Ik moet je vergeven dat jij niets van dat meisje wist. Waarom ben jij zo dom. En waarom moet ik jou vergeven dat je zo dom bent.

  122. Bas zegt:

    Zilver heeft haar hand overspeelt. Zie zilver, Wat een naar mens.

  123. Bas zegt:

    Zilver: jouw hand tegenover iemand die in het ziekenhuis heeft moeten verblijven. Door jonjetjes, Kies maar op wie je boos wordt.
    Het zal je duidelijk zijn dat ik heel erg boos op je ben.

  124. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Je hoeft niet ver te reizen om geweld tegen te komen. oma

  125. fred van der wal zegt:

    Zilvertje
    Je hebt goede reacties gegeven
    en bent de redelijkheid zelve
    dus een aanbeveling

  126. fred van der wal zegt:

    Zilvertje
    Je hebt goede reacties gegeven
    en bent de redelijkheid zelve
    dus een aanbeveling

  127. fravapa zegt:

    Zilver, prachtig helder ben je voor mij, stralend!
    grfrvp

  128. Ingrid van den Bergh zegt:

    Boel reacties, zilver, excuus dat ik ze niet allemaal lees.
    Mooi opgebouwd betoog dat veel vingers op nog meer zere plekken legt.
    Soms probeer ik weleens door de ogen van een vreemde naar mijn land te kijken en dan denk ik: "het lijkt wel een bananenrepubliek".
    Er gaat hier zoveel mis. Een voorbeeld (dat hier niet zo relevant is maar toch): Als verpleegkundigen bij Klink aankaarten dat ze vreselijk onderbezet zijn en daardoor hun werk niet naar behoren kunnen doen, zegt hij ijskonijnkoud: "Daar kan ik niks aan doen".
    Ben zeker benieuwd naar 11 januri. Balkie zal Balkie niet zijn als hij aan de uitslag wel weer een ‘draai’ weet te geven.

  129. Kees Smit zegt:

    Twee groepen immigranten vliegen elkaar in de haren, en ‘wij’ hebben het gedaan, Zilver? Allemaal lieve, aardige, gezellige mensen?

  130. oliphant zegt:

    Hi Zilver, als ik over mezelf vanuit mezelf schrijf, zijn er nog mensen die het anders zien of beter weten.
    Als je over anderen schrijft weet je dat er velen een andere mening hebben, die ze zullen ventileren.
    Je moet dat incalculeren en op de koop toe nemen. Dat heb je goed gedaan. Dat je enkele ogenschijnlijk geestelijk niet volwaardigen hebt geband, is een uitstekend middel. Je leert zo een aantal medemensen kennen. Overigens is niet uit te sluiten dat hun ‘mening’ inclusief de onsmakelijke uitlatingen aan het adres van anderen, alleen provocatief is. Maar daarom niet minder te verafschuwen.
    Goed gedaan, dame, ook al is er best wat nuance in aan te brengen, maar daar is de reactieruimte voor.
    Ik heb wel alles gelezen. Ben altijd gecharmeerd van de onderbouwde mening van Alib.
    Groet, O.

  131. Annet zegt:

    xxxxxxxxxxxxx
    * * * Zilver * * *
    Liefs, liefde, lieve kus!

  132. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Een winter mopje, oma
    Een Canadees is hout aan het hakken voor de winter. Eigenlijk heeft hij er niet veel zin in en hij vraagt aan een indiaan die net langskomt:
    "Hebben we dit jaar een strenge winter?"
    "Heel koud", zei de indiaan.
    Dus gaat de Canadees weer verder. Na een tijdje komt er weer een indiaan voorbij, vraagt de Canadees:
    "Krijgen we dit jaar een strenge winter?"
    "Ontzettend koud!"
    En de Canadees gaat weer verder. Als er een derde indiian voorbijkomt vraagt hij weer:
    "Krijgen we dit jaar een strenge winter?"
    "Ontzettend, maar dan ook ontzettend koud."
    "Zeg hoe weet je dat eigenlijk, heeft het grote opperhoofd jullie dat verteld?"
    "Nee", antwoordt de indiaan, "ik zie dat aan de grote berg hout dat je gekapt hebt!"

  133. zilver zegt:

    Lieve mensen allemaal heel hartelijk dank voor de reacties, maar ik had me een paar dagen stil gehouden, de bedreigingen naar Flip toe vond ik eng, de opmerkingen over onze eigen Nederlanders van onze eigen Nederlanders vond ik eng, dat ik niet een vraag mag stellen vind ik eng, dat er dan dadelijk gedreigd moet worden met de rechter.
    Op het eind van die avond verscheen er een blog van RR met een walgelijke inhoud, dit was spoedig weer weg, maar is nog altijd ergens te vinden op Internet, je zou toch maar met je eigen naam bloggen en je nieuwe baas zoekt je op, op Google, je moet er toch niet aan denken! De blogs er na die er over verschenen, al met al te gruwelijk voor woorden en dan vind ik het ook weer rot voor allemaal, want als je je zo laat gaan, dan is het niet best. Nou ik hoop dat iedereen nu in de rust is, al zie ik al weer een blog die het allemaal weer open gooit, jammer, ik heb dit nooit gewild, ik heb nu ingezien, hoe dun de schil is.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s