De gevallen engeltjes uit de wereldkerstboom ( deel 1 )

De gevallen engeltjes uit de wereldkerstboom ( deel 1 ) 

Hij was geweldig een jonge God ( hahaha )
Toch sloeg iemand met een beeldje ( klang )
Zijn gerestaureerde hoofd kapot ( ohhhhhhhhhhhhhhhhh )
Omdat hij stoute dingen had gedaan ( oei )
Met des duivels kleding aan ( heftig )
 
Aan een gouden slinger ( halleluja )
Kreeg hij de mooiste plek ( de top )
Maar hij maakte de wereld gek ( schande )
Zette iedereen op het verkeerde been ( ook Zilvertje )
Kreeg de Nobelprijs voor de vrede ( dom, dom)
Terwijl hij oorlog voedt ( nieuwe troepen )
Ook hij moest uit de boom ( weg viezerd )
Dit was echt niet goed ( misdadig )
 
Een engeltje had een geblondeerde kuif ( wellabella )
At uit een gepantserde ruif ( gouden kooi ?)
Draken ontsnapte altijd uit zijn mond ( domme bla, bla )
Zat altijd op de blaren van zijn politieke kont ( auwwwwwwwwwwwww )
 
Engel Ab had een vaccin ( giftig?)
en een lijntje met het parlement ( corrupt? )
Dat maakte van hem een rijke vent  (hahahah)
Ook deze engel moest uit de boom (engeltjes doen dingen uit liefde )
 
Een echte engel deelt zo lang hij leeft
Troost als de wereld beeft
Geeft een goed voorbeeld
En geniet ( ja, heus )
Als het mooie dingen ziet
 
Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-12 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

31 reacties op De gevallen engeltjes uit de wereldkerstboom ( deel 1 )

  1. antoinette duijsters zegt:

    Prachtig Zilver, dat jij je politieke mening met zoveel humor kan brengen.

  2. Zilver zegt:

    Dank je Antoinette, ik zat net bij jou te lezen, leerzaam!

  3. K zegt:

    Grappig Zilver!
    en er gaan nog meer vallen?(deel1) 🙂

  4. Aad Verbaast zegt:

    Knap gedaan!
    Die "engeltjes" waar jij het over hebt mogen allemaal opvliegen. 😉

  5. Zilver met Zalmneus zegt:

    K, zeker, die boom moet louter goede engeltjes hebben hangen, deze zijn afgekeurd. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  6. Zilver met Zalmneus zegt:

    Aad, hij is goed! :^)

  7. Kokopelli zegt:

    @Zilvertje: Blijven er eigenlijk nog wel ongevallen engeltjes over?
    En vink het hokje "Gegevens bewaren" onder het gele reactieveld eens aan en dan één keer reageren met alleen de naam "Zilver". Ben je voorgoed van jouw zalmneus af. Ook al zo’n diep gevallen engel overigens. Alleen heeft hij nog ruim voldoende zalmsnippen achter de hand gehouden voor zichzelf…

  8. flipwillemsen zegt:

    Heel mooi, Zilvertje. Goed bedacht. Humor!

  9. flipwillemsen zegt:

    Ik was het.++++++++F

  10. Zilver met Zalmneus zegt:

    Koko, een aantal blogengeltjes blijven achter! Met goedkeuring van Belgie.
    Over de zalmneus, ook dat heb ik al 1000 keer gedaan! Ook bij de instellingen, maar zo zijn er wel meer dingen die niet kloppen, maar ik zeg maar niks, alleen delete helpt. Koko, mooi over Zalm zijn snippers , ik moet hem even ""sparen"" ik heb hem deze maand al zo vaak ""beet"" genomen.
    Dank je Flip! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Humor helpt!

  11. bert zegt:

    dat is nog eens wat men noemt : een boom opzetten over de nieuwsfeiten … 🙂

  12. Zilver met Zalmneus zegt:

    Bert, dat zeg je prachtig! xxxxxxxxxxxxx

  13. Hanneke zegt:

    en ik vind vooral die fotocollage zo mooi!

  14. Zilver met Zalmneus zegt:

    Hanneke, in het echt ben ik hem kwijt, ik ben zo blij dat ik deze klein op Internet terugvond, waren ze nog zo klein en van die schattige kerstmannetjes, ze hadden bijna alles in kertsfeer tot hun pyjama aan toe, dat was dat een mooie kerst.

  15. jeetjemina zegt:

    Dat heb je weer mooi bij elkaar gezet en aan elkaar gerijmelijmd!
    Maar dat of dat eerste hoofd nog weer wat wordt?
    gr eva

  16. R. Kruzdlo zegt:

    Blog is goud waard Zilver
    Groet

  17. Zilver met Zalmneus zegt:

    Jeetjemina, ik heb een grote boom vol gevallen engeltjes. Het O.V zit er ook bij, wat een sukkels zijn dat he? :^)
    R. Kruzdlo, dank u wel, die zin blinkt zalig en dat zo vlak voor de kerst.

  18. coby zegt:

    Die tussen haakjes gezette tekst, vind ik erg grappig en jou ten voeten uit.
    Het wordt een flinke zooi onder die kerstboom van jou, vermoed ik…
    Lieve groet, Coby

  19. Zilver met Zalmneus zegt:

    He lieve Coby, weet je dat ik al meer dingen doe die ik anders weg liet, maar wel in mijn hoofd hoorde, ik kom al meer tot de basis. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Ja, echt een soort van Leger des Heilsstal moet ik laten plaatsen, voor de nodige hulp, want er gaan wat engeltjes vallen, pffffffffffffffffffffffff, ik ben al kleding aan het inzamelen en Blancie is neptanden voor Berlusconi aan het knippen en Emilio zoekt naald en draad, zodat hij weer spoedig jonge grietjes kan kussen. ( Berlusconi dan he) :^)

  20. ramirezi zegt:

    De oudejaarsconference kan d’r bij voorbaat al niet aan tippen…

  21. Zilver met Zalmneus zegt:

    Rami, hahahhahaha, ik zou het zo doen hoor! Heb toch niks te doen die avond en ik drink niet, dus kan zo naar huis… op de fiets.

  22. rob zegt:

    hey zilvertje , je zit weer vol met humor , schitterend , en die foto zooooooooo, mooi . zou je zo als een platenhoes kunnen gebruiken , voor je liedjes die je wel eens zingt , fijne avond , doegggggggg,…..

  23. Zilver met Zalmneus zegt:

    Rob, ja, de humor gaat nooit verloren, jij ook een fijne avond.

  24. Smokey zegt:

    Ja, de bengeltjes mogen de boom uit
    en ze kunnen ook de boom in! Een andere boom dan.
    Maar wat een geinig en raak kerstgedicht. Een echt Zilvertjesgedicht :))))))))))))
    Leuke fotocollage!!

  25. moonfairy zegt:

    blancie die ligt te slapen
    zo zoet
    dag lieve ZIlver, Moon

  26. ceesincambodja zegt:

    Het hoofd van de gevallen engelen heette niet voor niets LUCIFER, Zilver. :-))
    Ceesgegroetje

  27. Gus zegt:

    Nou haal je wel een beetje dingen door elkaar heen, vind ik.
    Obama was niet blij met die Nobelprijs.
    Dat wat ie nu doet, extra-troepen, dat moet gewoon, daar kan je niet omheen.
    Meisjes in Afghanistan worden vermoord omdat ze willen leren rekenen en schrijven.
    Toen ik in Afghanistan was, droeg er geen enkele vrouw Burka, geen één.
    Als de Al qaida vrij spel krijgt zijn de moorden op vrouwen aan de orde van de dag.
    Fascisme.
    Voor mij mag Obama wel een plekkie, al was het alleen maar omdat ie het ziekenzorgstelsel wil verbeteren in de US. En er zijn sprongen voorwaarts gedaan.
    Iedereen verwacht (te) dat Obama het wel even oplost (te), dat kan niet.
    Israël, Iran, Noord-Korea, China. Die man heeft een overvolle agenda.
    Obama is heel wat anders dan die claustrofobieër die Turkye niet wil laten toetreden tot de EU.

  28. Zilver met Zalmneus zegt:

    Dank je Smokey!
    Moon lief he, nu is ze heel slank en al 11, de tijd vliegt. xxxxxxxxxxxxxx
    Cees, ik was dat vergeten, ik heb als puber er eens een verhaal over geschreven, maar nu ben ik veel van mijn geloof vergeten, jammer van de mooie verhalen, maar voor de rest mis ik er niks aan, wat een stelletje huigelaars. ( sorry )
    Gus, het is wat scherp aan gezet en natuurlijk Obi doet ook goede dingen, maar als hij wil helpen, moet dat anders, helepen met een blaffer in de voorpoten is geen helpen, helpen doe je met een schep, een leerboek en liefde. Maar zo zie ik het en een ieder mag het zien op eigen wijze, maar Obi is voor mij de misser van het jaar, ik had zo in de man geloofd. Doegggggggggggggggg alvast een kerstknuffel.

  29. annemiekie zegt:

    Wat een lieve foto’s xxxxxxxx

  30. Zilver met Zalmneus zegt:

    Heb hem gelukkig weer gevonden op Internet, is nog op de Kervel, in mijn bed! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  31. Inge Soons zegt:

    met een bigsmile gelezen!

Geef een reactie

