Ramses Shaffy.


 
 
vurige momenten
passie en kracht
teksten om in te wonen
 
een lach en stem om aan te warmen
deel van mijn leven
je bent gegaan, voorgoed
 
dank je wel.
 
zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-12 en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

46 reacties op Ramses Shaffy.

  1. actuality zegt:

    Ja Ha , Mooi geschreven..
    we waren al bang..
    En we riepen nog
    laatst Ramses
    Gaat nooit
    En nu is het toch
    Ooit gaan wij allen
    Groet à Vous Joshua

  2. Zilver zegt:

    Josua, ik wil hem niet missen, hij is een deel van mijn bestaan, werd groot met hem en met draadjes gehecht in mijn leven aan hem, ben er emotioneel van.

  3. Bart zegt:

    Ja, dankjewel Ramses, en rust zacht.
    Groet, Bart

  4. N=1 zegt:

    Ik durf Pastorale nog even niet op te zetten nu…

  5. Zilver met Zalmneus zegt:

    Bart, ik kan het niet beseffen…….
    N=1 pffffffffffffffffff nee, ik kan het nu ook niet, ben zo verdrietig en ik wist niet dat hij er iets bij gekregen had, ik wil niet denken aan hoe die laatste tijd moet zijn geweest.
    Pfffffffffffffffffff, ik krijg die stomme Zalmneus er niet af.

  6. Rubio zegt:

    Hoog Sammy!
    Eindelijk.., rust…zacht!
    Het is stil in Amsterdam………

  7. Zilver zegt:

    Rubio vind het zo onwerkelijk, iemand die ik niet had willen missen, hij was er gewoon altijd, ken hem niet persoonlijk, maar hij woont al mijn hele leven in mijn hart, op de radio of op tv, in mijn cd-speler, ik werd altijd zo blij van die mooie stem, al die mooie liedjes…….
    Het is stil in Amsterdam, ja, wat een prachtig nummer he, het gevoel, kippenvel.

  8. Rubio zegt:

    Ja Zilver….’k loop ook met tissues rond..
    Toch nog 76 geworden zilver…………ondanks…alles…een blijmoedig mens..

  9. jeg_synes zegt:

    Ai…dat wist ik nog niet…..maarinmiddels weet ik dat hij gelukkig rustig in zijn slaap is overleden…
    Toen ik in A’dam woonde had ik een vriend en die nam me vaak mee uit naar Bergen (hij woonde er vlakbij)…via hem ontmoette ik daar op een vaste stek regelmatig Ramses en Liesbeth….
    Ramses zei me altijd dat hij gek was op vrouwen met lang goudblond haar… na vaak zeuren mocht hij ooit een stukje van mij haar afknippen om te bewaren….ik kreeg van hem een mooi gekleurd zijden sjaaltje….
    hij dronk te veel, hij rookte te veel, maar hij wilde genieten van het leven met alles er op en er aan en zei toen al dat hij de consequenties daarvan aanvaarden zou….
    een pracht man, een pracht van een kunstenaar, iemand die hoog boven alles uitstak met zijn bijzondere
    creativiteit en uitwerking daarvan….een ware kunstenaar…
    we zullen hem missen…
    ik kan me voorstellen hoe hij in je leven is verweven Zilvertje….
    gelukkig kunnen we nog naar hem luisteren…..
    jeggroet

  10. actuality zegt:

    Lieve Schat hier voor jou!!
    Oh , goed dat je even hier bent…
    Luister, ik schrijf de hele dag
    een Gedicht aan hem..
    Wat er in mij opkomt..
    Ik heb ‘m wel Persoonlijk gekend..
    En nog een paar mensen, die ‘m
    écht gekend hebben…………
    En géén bekende Nederlander zijn!!
    Ik kan daar niet teveel over zeggen..
    En wil ook niet -daarom-in de
    Belangstelling staan…………………..
    Maar Lieve Schat, je mag ook Dankbaar zijn
    Dat er zulke mensen zijn geweest!!
    en als er één heeft laten zien…
    Dat je het vol kan houden..
    Is Het Onzer aller R A M S E S wel……………..
    Hou vol, en Schreeuw Bid Vecht
    en bedonder .. zong ik altijd…….
    Hou je Taai vandaag Liefs Joshua
    Voor Z I L V E R !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  11. Zilver zegt:

    Rubio, hij was sterk, zo sterk, als ik denk aan zijn leven, Parijs, moeder dood, naar Nederland, dat missen, wat een verdrietig verhaal en dan zo mooi zingen….
    Yeg, dank je wel voor deze mooie reactie. Ik zie nu op veel foto’s ook de Allerliefste staan, dat ik ook een troost, dat is zo een lieve man, die ken ik wel een beetje, die is arts ( geweest ) kan zo mooi muziek maken en zingen, is zo een prettig persoon, die is veel bij hem geweest om hem te begeleiden, dat zullen mooie momenten zijn geweest.

  12. Zilver zegt:

    Dank je Joshua, ik Zal volhouden! Sterkte!!!!!!!!!!!!!!!

  13. politiq zegt:

    Ik kan er niet over uit.. ben helemaal van slag.

  14. Zilver zegt:

    Politiq, raar he, ik heb dadelijk de radio uitgedaan, ik wil het verder nog niet horen.

  15. Ina Dijstelberge zegt:

    Niet onverwacht, toch plotseling….

  16. Jos Goedmakers zegt:

    Vanochtend om half acht……is het zingen gestopt, na misschien wel vechten, huilen, bidden……Bewonderen, dat doen we nu des te meer.

  17. Zilver zegt:

    Ina, ik zag hem in augustus nog op tv en dacht wat gaat het goed met hem, wist niet dat er een ziekte bij gekomen was.
    Jos, mooie reactie.

  18. Fleur zegt:

    Homo,alcoholist,verschoppeling…
    Altijd onderweg naar nergens.
    Het geteisterde lichaam gesloopt.

  19. Zilver zegt:

    Fleur, ik zie hem vooral als een heel creatief mens, met prachtige stem.

  20. Zich van V. zegt:

    Ja, een mooi gepassioneerd hart.

  21. seenolies zegt:

    hoi,
    dankje wel dat je mijn blog hebt gelezen, ik hoop dat ik
    nog meer kan schrijven
    mooie blog, I like it
    groetjes
    Seenolies

  22. Zilver zegt:

    Zich van V, ja, dat zeg je mooi.
    Seenolies, ik verheug me er op. Veel groetjes terug.

  23. Fleur zegt:

    Ik kijk eerlijker dan jij wellicht?
    Rationeler?

  24. Zilver zegt:

    Fleur, ik kijk al mijn hele leven naar wat ik wil zien, ik ben niet altijd met mijn werk bezig, jij kent hem mogelijk prive, ik ken hem alleen als artiest en als artiest vind ik hem geweldig en mis ik hem, vind het onwerkelijk dat hij nooit meer op tv te zien is met nieuwe dingen en het raakt me gewoon, ik ben ook al een stukje ouder, dat hebben oude mensen zo als ik.

  25. K zegt:

    Een man die zong vanuit het hart. Een gemis voor Nederland.
    Liefs, Kitty

  26. Zilver zegt:

    K, we zitten nu tv te kijken, alles gaat over hem, prachtige beelden, moeilijk om hem nu te horen, wat eerst zoveel kracht gaf, maakt nu verdrietig om het gemis, maar ik hoorde wel dat hij drie weken geleden nog bij een optreden van List was, gelukkig, dan heeft hij niet zo heel lang en intens geleden.

  27. fred van der wal zegt:

    zalmende zilverneus
    Ramses
    zo iemand zal nooit
    meer op het toneel verschijnen
    zo veel talent
    zo veel uitstraling
    zo veel kracht

  28. Zilver met Zalmneus zegt:

    Fred, ben best van slag, ik kijk nu tv er is van alles over hem te zien.
    Ik raak die neus niet zo goed meer kwijt. Heb je al wat gehoord over terugkomen op de voorpagina’s?

  29. eva zegt:

    Een mooi mens is heengegaan.
    Kleurrijk en bijzonder!
    Leef mee met Liesbeth!
    gr eva

  30. Zilver zegt:

    Eva, ja, wat zal dit moeilijk voor haar zijn, altijd zo een door de jaren heen en de geschiedenis die ze delen.

  31. ANNE_D_ORE zegt:

    lieve zilver,
    Heb met tranen over mijn wangen naar DWDD zitten kijken
    zoek nog naar woorden

  32. k. Reintje zegt:

    Ramses was zilver.
    Zilver is goud.

  33. Fleur zegt:

    Zilvertje,als mijn reactie jou derangeert,mag je hem gerust weghalen,hoor…

  34. Zilver met Zalmneus zegt:

    Anne, was toen mens erger je niet aan het doen met mijn zoon, ik hoop het op Internet terug te zien, ik zag op een andere zender dat hij vorige week nog piano speelde, dat Liesbeth maandag nog bij hem was, hij is geen vergeten mens, maar ik bevat het nog niet, ik was zo blij dat hij weer steeds in het nieuws kwam, dat hij weer kleur op zijn wangen kreeg, zag hoe hij met een blauw laken in de rouwwagen werd gestopt, wat is het leven toch apart, zo speel je mee in het spel, zo lig je onder een blauw laken, afgevoerd door een deur achteraf.
    K, Reintje, wat lief.
    Fleur we verschillen soms van mening, maar zo lang het niet te bont wordt ben je welkom.

  35. thera zegt:

    Weet je wat ik zo mooi vind? Zoveel mensen hebben hem in het hart gesloten. Niet nu ineens, nu hij dood is, maar al zolang hiervoor. Zoveel liefde en waardering voor deze man. En terecht (maar dat zou het voor iedereen zijn natuurlijk). Onze Ramses…

  36. Zilver zegt:

    Thera, ja, bijzonder he, op een bepalend moment in ons leven heeft hij ons geraakt en als je dan later beseft hoe zijn leven begon, het verhaal van zijn zieke moeder en weggelopen vader en hij op de trein, dan krijgen al die teksten een diepere betekenis, hij speelde niet, hij doorleefde zijn teksten en muziek en ja, ik heb hier en dar ook gehoord dat het apart is dat ik er verdrietig om ben, maar zo gaat dat, met hem gaat een stuk verleden en heden weg, de momenten die ik deelden met mensen die er ook niet meer zijn en zijn muziek, de gevoelens en verhalen die het oproept, oude mensen hebben dat, een stuk leven sluit je af, de hele dag hoor ik dat mooie liedje van hem in mijn oren, van er was een jongentje dat schommelde in de wind……Ik heb van die man genoten en wie mijn aanvalt op dit punt, ik heb niet met die man geleefd, dus de keerzijde ken ik niet en wil ik ook niet weten, daar weet ik al genoeg van, ik draag hem in mijn hart als een groot artiest, waar ik geweldig van genoot. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  37. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Een mens die heeft geleeft.
    Zo heeft hij het zelf ook ervaren, rust maar in vrede.
    Hij was voor alles dankbaar in zijn leven. oma

  38. Zilver zegt:

    Oma, het was een bijzonder mens. Is de hele bemanning weer veilig thuis?

  39. ceesincambodja zegt:

    Hier komt het nieuws een dag later.
    Toch doe ik mee: http://www.vkblog.nl/bericht/289375/WE_ZULLEN_DOORGAAN
    Ceesgegroetje

  40. fred van der wal zegt:

    Goedemorgen zilverzalm
    Nee, niets gehoord van de Vkblog redactie
    de verbanning van de paginas begon 7 juli
    zonder waarschuwing vooraf
    misschien wil de Vkblog redactie
    ander tiepe bijdragen
    daar heb ik niets over gehoord
    maar het zou kunnen

  41. Zilver met Zalmneus zegt:

    Mooi, ik heb het graag gelezen Cees.
    Fred, wat jammer.

  42. edu zegt:

    Mooi verwoord.

  43. Jasperijntje zegt:

    Hoe we hem ook kennen … hij was er en zal in herinneringen blijven. In beeld, woorden..en vooral kleurrijk !
    Gr, Jaslinda
    ’t is stil in amsterdam..♥..vergeet nog niet alles, nu ik vertrek…

  44. K zegt:

    Hij kon met zijn zingen de hoogte en diepte van het leven raken.
    Dat laat niemand onberoerd.
    Daarmee zat hij ook helemaal op jouw frequentie.
    Je gedichtje is een mooi eerbetoon aan hem.
    X

  45. Zilver met Zalmneus zegt:

    Edu, dank je wel! Het was in het moment van het horen, ik zou het nu anders doen, het was de emotie van het moment.
    Jasperijntje, ja zo is het!
    K, ja, zeker, ik voelde het in elke vezel, dat liedje van dat jongentje op de schommel, pfffffffffffffffffffff, kippenvel, het zit zo vaak in mijn hoofd, nu helemaal. Dank je. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  46. paco painter zegt:

    EEn groot man

Geef een reactie

