Sinterklaas in de gevangenis. ( Zand schuren )

Het is bijna Sinterklaasavond en ik heb de brief en de pakjes klaar, morgen verstuur ik ze, dan zijn ze juist op tijd. Dit jaar geen vers, geen hoempa en toeters, nee, gewoon wat warme woorden, wat nieuws en een verhaaltje.
 
Maar er is zo weinig dat ik je kan vertellen. Dat het hier niet goed gaat, kan ik je niet aandoen, maar ook de leuke dingen zijn zo pijnlijk, jij zit al zo lang in een inrichting of gevangenis, je weet niet eens meer wat normaal leven is. Ik vertel je wel dat oma is geweest en al 83 jaar is, en bijna niet meer kan lopen, het gaat heel moeizaam, heel langzaam, heel voorzichtig. Vroeger deed ze niet anders dan lopen, ze was een van de weinige die alle zieken bezocht, mij heeft ze ook altijd verwend als ik ergens voor Pampus in een ziekenhuis lag, tis dat ze nu oud is en niet meer kan, maar de celdeuren hadden haar niet tegengehouden, ze was gekomen hoor! Maar we vertellen het je oma maar niet, het verhaal zou haar te veel pijn doen.
 
Hoe ouder ik word, hoe meer ik besef dat het gruwelijk is, wat jij, wat wij meemaken, dat ik al meer in een cirkel kom van tranen en onmacht, er was altijd nog de hoop…….
 
Lieve jongen, ik heb geen hoop meer,  ik weet niet waar het vandaan komt, maar plotseling is het leven een zwart gat, of eigenlijk weet ik het wel, ik maak me grote zorgen om je kleine broertje ……
 
Lieve grote zoon, je echte brief en pakjes post ik morgen, deze  brief houd ik in mijn schaduwbrievenbestand.
 
Zilvertje.
 
Foto: Van Zilvertje, Sinterklaastijd.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-11 en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

25 reacties op Sinterklaas in de gevangenis. ( Zand schuren )

  1. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, twee zoons waar je veel zorgen on hebt, dan heb je het heel zwaar. Hopelijk heb je mensen die je steunen. Veel liefs.

  2. dianne zegt:

    dit schuurt, ja
    je zorgen, ik wou dat ik ze wat lichter kon maken
    liefs

  3. rob zegt:

    zilvertje , kon ik maar wat van die zorgen over nemen , hou je taai lieve groetjes , rob.

  4. Ings Blog zegt:

    Ik lees je veel en met veel plezier. Reageer bijna nooit en kom zelf veel te weinig aan schrijven toe. Maar kon het nu niet laten je even een reactie te sturen met een hart onder de riem. Meer kan ik nu als lezer niet doen, maar hopelijk helpen alle gedachten aan je een heel klein beetje om het zwarte gat te verlichten…hou je taai, een mede-moeder

  5. flipwillemsen zegt:

    Zilvertje, als ik iets kan doen, mail me. ++++F

  6. Hanneke weer in Holland zegt:

    Ach Zilver toch, wat een verdriet. Gaat het zo slecht met je Hartje, wat erg voor je. Net als Ings Blog steek ik een groot hart onder je riem.

  7. annemieke zegt:

    Mam Als ik moet opassen bij jullie zeg het he! ik kan de hele week xxxxxx

  8. Kees Smit zegt:

    Wat een geluk dat er altijd nog moeders zijn. Sterkte, Zilvertje.

  9. coby zegt:

    Ik wens je toe dat je in al je zorg en wanhoop wat kunt delen…. en wat steun en aangeboden hulp ziet en voelt in veel van de reacties hier en in onze nabij willen zijn..
    Lieve krachtgroet, Coby

  10. rene louman zegt:

    Lieve Zilvertje
    Ik weet niet wat ik zeggen moet. Houd moed of zo. Verlies je positieve zelf niet, wat er ook gebeurt, want dat helpt niemand.
    En voor als je er in gelooft ( dat doe ik wel): blijf hem je liefde schenken terwijl je toch zijn lot aanvaardt en in zekere zin daarmee afstand neemt. Je niet in zijn lot laat meeslepen, hoe moeilijk ook, hij heeft uit te zoeken wat hij uit moet zoeken in dit leven.
    Woorden schieten me tekort..
    sterkte.

  11. rikus zegt:

    Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen. Ik denk dat het van je afschrijven een optie is waar je al mee bezig bent.. Ik denk een goede keus
    Open deze URL eens en probeer hem te ruiken, ik hoop dat het je lukt, het is een zalige reuk http://www.volkskrantblog.nl/pub/mm/2006/06/1150715050.44021.jpg

  12. Rubio zegt:

    Kleine
    bloem
    voor
    mij
    ben
    je
    groot..!
    Ina Sipkes de Smit
    A big big hug Zilvertje…….

  13. joost tibosch sr zegt:

    Op je foto kijk je omhoog met de zon in je gezicht
    Laat die tranen maar komen
    Maar houd je hoofd omhoog

  14. moonfairy zegt:

    lieverd, wat is er met je jongste zoon
    mail me alsjeblieft
    is er iets wat ik kan doen
    mag ik je mijn dochters nieuwe blog aanradenhttp://www.vkblog.nl/bericht/289184/ik_en_de_zee
    ze was zeer blij met jouw verjaarsemail,
    hele dikke kus Moon

  15. ceesincambodja zegt:

    Ik ben er stil van, Zilver, en kan niet anders doen dan je veel kracht wensen.
    Liefs van ver,
    Cees

  16. oliphant zegt:

    Lieve Zilver, je neerleggen bij het onvermijdelijke is een moeielijke maar goede oplossing.
    En als het zo ver komt dat je het zo ook echt voelt, ben je er, bijna…
    Laat de Sint dan maar een beetje helpen.
    Sterkte, Chiel.

  17. Aad Verbaast zegt:

    Dikste knuffel voor je!

  18. Zilver zegt:

    Allemaal heel hartelijk dank voor die lieve reacties, daar put ik toch veel kracht uit, het is zo weinig wat ik kan zeggen, omdat een blog zo openbaar is en ik niemand wil schaden, mogelijk doe ik dat al, door er over te schrijven, ik heb besloten om het minder persoonlijk te maken, om toch een uitlaadklep te hebben en ook om zo mijn gedachten te ordenen, we waren na de hel van 2004/2005 zoveel stappen vooruit, nu lijkt het wel of ik alles opnieuw moet opbouwen, ik heb in twee weken tijd meer gehuild dan in mijn hele leven bij elkaar en ik zag geen uitweg meer…. maar vannacht dacht ik, ik moet het net als al die andere keren, nemen zoals het is, en vanuit daar weer zaaien en bouwen en zo ga ik verder, meer dan mijn stinkende best kan ik niet doen, meer dan een baken kan ik niet zijn en wie mij tegenwerkt in mijn naaste omgeving, negeer ik, ze waren er ook niet om ons te troosten jaren geleden, ze waren er ook niet om te helpen, ik zal zacht blijven voor wie het verdient en kneppelhard voor wie me voor de voeten loopt, het gaat om het belang van de Hartje, dank jullie wel allemaal, het steunt me enorm en voelt niet zo alleen.

  19. joost tibosch sr zegt:

    Aan kneppelhard heb je niks, Zilver, kost allen maar energie..gewoon niet op ze letten! Je weet wel..lucht!

  20. Zilver met Zalmneus zegt:

    Joost, het moet wel, het is in het belang van mijn kinderen, op sommige plaatsen kunnen ze gewoon niet meer komen, hoe hard men ook aan mij trekt, er is te veel gebeurd in het verleden. De streep is nu getrokken door mij en niemand komt daar meer over, niemand, ik ben te lang te aardig geweest.

  21. joost tibosch sr zegt:

    Met kinderen..wordt alles anders. waar moei ik me ook tegenan!

  22. Zilver zegt:

    Joost, ik kan niet alles schrijven hier, maar geloof me, ik vecht voor ze, de wereld is soms zo hard voor kinderen en de gevolgen dragen ze hun hele leven mee, gruwelijk, ik hoop dat ik hun leven zachter kan maken en kleur kan geven, vaak lukt het me, maar na zoveel vechten en winnen komt het verleden steeds weer terug, het is net de zee, die geeft nooit op. ( maar ook al was ik bijna bezweken, ik vecht gewoon terug en wil sterker zijn dan de zee.)

  23. joost tibosch sr zegt:

    Gewoon doen..wat je kunt, zilver!! En sterkte!

  24. Zilver zegt:

    Dank je Joost.

  25. lisettexoverxnld zegt:

    Hoi Zilver, het precieze weet ik er niet van, ik heb niet alles kunnen lezen omdat ik zo veel schrijf, niet alleen hier. Heel veel liefs en sterkte, ik begrijp wel dat je kinderen het erg, erg zwaar hebben en dat is toch het ergste wat je kunt meemaken. Dat je kinderen lijden.

Geef een reactie

