Als je bijna slapen gaat…..

Als je bijna slapen gaat……
 
En de onzekerheid rammelt aan je kussen
het gekissebis kermt onder het bed
de lakens gapen wanhoop
en de matras wil je niet sussen
 
Dan valt de nacht niet vriendelijk
monter aan het ontbijt is een illusie
fris uit de veren, nee
om je bed heen woont de ruzie
met die maalstroom wil je niet mee
 
Zilvertje. ( gekkenhuis hier )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-11 en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

27 reacties op Als je bijna slapen gaat…..

  1. rob zegt:

    hoi zilver, je moet er ook niet mee mee gaan ? en die beentjes er uit blijft leuk .
    zit er al weer bijna op , doei fijne zondag nog..

  2. Zilver zegt:

    Rob, zo is dat, ja, tis weer bijna om, doeggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg, houd je haaks!

  3. rob zegt:

    ga wel lukken hoor dank je jij ook he doegggggggggggggggggg

  4. Zilver zegt:

    Doeggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg.

  5. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, heb je weer een hoop tegenslag, dan sterkte ermee.

  6. Zilver met Zalmneus zegt:

    Lieve Antoinette, het houdt nooit op, komt allemaal uit het verleden, rond 2004/2005, we moeten vechten, vechten voor de liefde, vechten om verder te gaan, soms weet ik niet waar ik de kracht vandaan moet halen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Dank je wel.

  7. rikus zegt:

    Vergeet nooit dat altijd de zon schijnt achter de wolken, Ik heb dat soms ook, alles loopt de verkeerde kant op, zorgen om de kinderen, de ene misère na de andere, je wordt er soms depressief van, Dan ineens breng iemand je een glimlach en en veranderd alles. Het zijn vak de kleine dingen die het doen.
    En…positief blijven denken

  8. Zilver zegt:

    Rikus, dat zijn mooie woorden, we houden moed!

  9. Aad Verbaast zegt:

    Er zijn soms van die dagen, die als het zou kunnen, je gewoon over zou wilen slaan.
    Blik op oneindig op zo’n moment, …. en dan zie je ineens het licht aan de horizon🙂
    Echt waar!!

  10. Zilver met Zalmneus zegt:

    Aad er zijn soms van die maanden…… maar dank je, ik kan er nog niet over schrijven, later, later, dan vertel ik het hele verhaal, waarvan ik nauwelijks kan voorstellen/bevatten dat een mens het allemaal kan beleven in een leven. ( en nog niet knotsknettergek van wanhoop is geworden )

  11. Smokey zegt:

    Ja, er zijn van die dagen, soms maanden en zelfs jaren… dat de zon achter de wolken blijft en je op zwakstroom moet functioneren….Maar op een dag komt de zon achter de wolken vandaan. Dat móet gebeuren!
    Ik wens je die dag toe, zo snel als maar zijn kan.

  12. Zilver met Zalmneus zegt:

    Dank je Smokey, dat is lief.

  13. Smokey zegt:

    Jij was ook lief voor mijn "uit de veren" geschilderde vrouw:))

  14. coby zegt:

    Ik lees tussen de regels door dat het een nare toestand is en je je er doorheen probeert te slaan en hem helpt…. ik laat gauw wat van me horen want ik was veel weg. Ik denk aan je en stuur je kracht en warmte.
    Heb zoveel respect voor jou en jullie..
    Lieve groet, Coby

  15. flipwillemsen zegt:

    Zilvertje,
    Volhouden, he. Je laat je niet en nooit kisten. Misschien kun je het ooit verwoorden in een verhaal of een gedicht. +++++F Ik denk aan je. Dit gedicht is prachtig.

  16. Zilver zegt:

    Smokey, maar die vind ik oprecht heel mooi, warme kleuren, betoverend gezicht met een geheimzinnige blik.
    Dank je Coby, soms doen we zoveel stappen vooruit, en dan plots worden we weer naar achter geworpen, het is best ernstig, heb elke dag veel gehuild, zo ken ik me zelf niet, maar gelukkig houd ik stevig de hoop vast. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Flip, later zal ik het allemaal aan het papier vertellen, ik hoop ook dat anderen dan mogelijk leren of zien hoe veel mensen stuk kunnen maken op die momenten dat je elkaar juist vast moet houden en schuilen bij elkaar. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  17. Zilver zegt:

    Dank je Rikus, ik zit hier met een gulle glimlach, lief van je. Dank je wel! Ik ga nu afsluiten, de kindjes naar bed blazen als pluisjes zo zachtjes en de laatste dingen doen van de dag, fijne avond.

  18. rene louman zegt:

    Gekkenhuis maar wel mooi gedicht.

  19. Zilver zegt:

    Dank je wel Rene! Welterusten allemaal.

  20. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Met ruzie ga je nar bed en je staat er mee op.
    een nachtje er over slapen helpt niet altijd. oma

  21. ceesincambodja zegt:

    Je bent een dwarsligger zie ik, Zilver.
    Droom zoet.
    Ceesgegroetje

  22. moonfairy zegt:

    Ach Zilvermeisje,
    ik stuur je zoenen,
    ik weet dat je moed houd
    dat kan jij maar oh wat moet het van diep komen soms heh
    liefs Moonfairy (met jarige dochter 16)

  23. Zilver zegt:

    Dag lieve oma, zijn ze veilig thuis?
    Cees, ja, tis mijn zoon, maar dan een jaar of 5 geleden. :^) hij was zo in slaap gevallen in het bed van mama en werd betrapt, lief he die beentjes?
    Dank je Moon, heel hartelijk gefeliciteerd, wat een mooie leeftijd, dat het een mooie dag/jaar mag worden. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  24. eva zegt:

    Oh wat spreken hier weer boekdelen
    uit een paar gave zinnen!
    gr eva

  25. Zilver zegt:

    Eva, dank je, pfffffffffffffffffffffffffffff, het is op de tenen en niet de moed verliezen, maar het is net stroop waar in ik zwem, gifige, dikke stroop.

  26. oliphant zegt:

    Hi Zilver, je bent er en er leven mensen mee. Op die manier trekt mijn leven ook voorbij, steeds nieuwe lasten ( ook met de pubers), gevoel van onmacht bekruipt me vaak, maar iedere dag brengt nieuwe mogelijkheden. De moeilijkheid is ook echt te genieten van bepaalde dingen…
    Het lukt je en er omt een tijd dat alles lichter is.
    Sterkte, Chiel.

Geef een reactie

