Balkenende in zijn onderbroek en Blair op het schavot?

Het is al als moeder dat ik deze overpeinzingen opschrijf, als werkende moeder, als werkende alleenstaande moeder in een gezin dat vrij plotseling weer heel heftig werd geconfronteerd met het verleden, waar ik wel eens heel bedekt over schrijf, om niemand te schaden, maar waar het verdriet nog zo heftig schuurt bij ons allemaal, de gevolgen groot zijn.  Maar het wil niet zeggen dat ik niet meer betrokken ben bij de maatschappij, maar veel boeken lezen en actualiteiten zien, dat schiet er bij in, dus mogelijk vind je mijn beschouwing een losse flodder en dat mijn kennis rammelt aan alle kanten, maar toch zet ik het op mijn weblog.
 
Het is al weer een hele poos geleden dat ik schreef over een ommekeer, nog voor Obama, nog voor de crisis en al gaat het langzaam,  het is zoetjes aan begonnen. De oorlog in Irak wordt nu onder de loep genomen, er zijn berichten dat op de ”jachtvelden” van Bush al werd geklonken op een vernietigende aanval op dit wonderschone land, een laffe aanval na jaren van boycotten waar in mijn ogen vooral de kinderen en de zieken erg veel last van hebben gehad en nog hebben. Blair en Balkenende zijn op bezoek geweest bij Bush en het zal mij niet vreemd voorkomen als deze mannen in de toekomst worden aangeklaagd voor een aandeel hebben aan/bij  een volkerenmoord.
 
Irak werd helemaal omgewoeld op zoek naar massavernietigingswapens en er werd niets, helemaal niets gevonden. Ja, natuurlijk er waren gruwelijke dingen gebeurd in het verleden met gas, maar dan had er toen ingegrepen moeten worden, maar nu klonk het voor mij allemaal als een smoes.
 
Onze minister president reageert vaak kattig en afwijzend als men het met hem over dit soort zaken heeft, met een hoog, zenuwachtig stemmetje reageert hij als of men hem in zijn onderbroek ziet, hij vlucht uit het beeld van de camera. Net als met al dat gedoe over het Europarlement, aan dat hele smoeltje kon je zien dat hij meer wist dan hij los liet en met Irak is het net zo denk ik.
 
Gisteravond zag ik een flard van een programma op de tv dat ging over Afghanistan, er werd aan de plaatselijke bevolking gevraagd of de Nederlandse militairen moeten blijven, de antwoorden waren verschillend, de mensen die positief hadden gereageerd hadden dit gedaan omdat ze bang waren op vergelding bij een verkeerd antwoord. Zo vertelde ons een ander. ( weet niet wie het was ) Anderen durfden zich wel uit te spreken.
 
Een man vertelde dat hij liever een schamele maaltijd had in vrede,  dan rijst en vlees in deze situatie, ik weet het niet meer letterlijk, ik was met iets anders bezig, maar het is zo waar,  wat heb je aan scholen voor kinderen als kinderen bij aanvallen omkomen, wat heb je aan een mooie snelweg, als je familie is omgekomen bij een incident terwijl ze op weg waren naar een huwelijk, wat heb je aan vrijheid voor vrouwen, als je bevolking zwaar lijdt onder de militairen.
 
Hulp geef je met je blote handen, of je hebt er een troffel in, of een hamer, of een medicijn, of een troostend gebaar, hulp geef je niet met een geweer!
 
Duitsland heeft ook een zorg meer,  nu er uitgelekt is dat bij een bombardement ongeveer 150 burgers zijn omgekomen, het hele ware verhaal zat in de doofpot. Wat zit er allemaal in de doofpot, hoe durven die Hansworsten ons nog steeds zo voor te liegen, wat is het belang waarom ze dit gedrag vertonen, of zijn het allemaal bange schoothondjes, die graag op de warme schoot van de baas zitten?
 
Macht maakt gek!
 
Zilvertje.
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-11 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op Balkenende in zijn onderbroek en Blair op het schavot?

  1. Hanneke weer in Holland zegt:

    En wat nog erger is: macht corrumpeert. Je ziet het overal gebeuren, op een enkeling na. Zelfs de grootste idealist die het echt goed voorheeft met de mensheid ziet zich op den duur gedwongen te marchanderen om (politiek) gewin te verkrijgen.

  2. Zilver zegt:

    Hanneke weer in Holland hoe is het toch mogelijk, waarom wint nou nooit de liefde en de humor? xxxx

  3. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, helemaal eens en ze proberen ons nog wel meer aan te praten. En die het hards schreeuwen zijn de ergste.

  4. Zilver zegt:

    Antoinette, dank je wel voor je reactie, rare wereld eigenlijk he, fijn weekend! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  5. bert zegt:

    soms spreekt men over ‘gezond boerenverstand’, maar men mag er ook ‘gezond moederverstand’ van maken met deze !

  6. Zilver met Zalmneus zegt:

    Dank je Bert. Fijn weekend. xxx

  7. Ingrid van den Bergh zegt:

    Lekker pittig, zilver.
    Hoor toch liever zijn hoge kattige stemmetje dan dat ik hem in zijn onderbroek zie
    (denk ik).
    Over dat bombardement hoorde ik gisteren op tv dat het om ongeveer 40 burgers ging, de anderen waren wellicht militairen.
    Maar misschien heeft de werkelijkheid ook hier de tijd rap ingehaald.

  8. Ingrid van den Bergh zegt:

    Zilver, waarom heb jij eigenlijk een zalmneus? Heb je ook bij DSB gewerkt?;-))

  9. Zilver met Zalmneus zegt:

    Ingrid, ja ik wil hem liever ook niet in de onderbroek zien.;^) Erg he al die doofpotten en ja, het aantal, dit is wat ik hoorde, maar je kunt het nergens contoleren, maar een is al te veel.
    Heb niet bij de DSB gewerkt, maar had deze week wel een bijdrage over die Zalm en de DSB en toen dacht ik lollig te zijn, maar nu moet ik telkens die zalmneus weg deleten, anders staat hij bij mijn naam :^(

  10. Aad Verbaast zegt:

    Goed pleidooi Zilver.
    We worden belogen, en heel veel mensen zijn er het slachtoffer van.
    Het wordt hoog tijd dat de liefde eens ging regeren, en niet de angst.

  11. Zilver met Zalmneus zegt:

    Aad, dank je wel!

  12. K zegt:

    Het is wat we eigenlijk allang wisten. Met macht ingrijpen brengt geen vrede. En een ‘gecontroleerde'(zeg nep-) vrede kan later weer mis gaan. Vrede is een proces dat alleen vanuit de eigen bevolking van het land kan ontstaan en de daar aanwezige wapens(van vriend of van vijand) verstoren dat proces.
    Als ie kattig doet, voelt ie zich vast op de pik getrapt; dan krijg je een hoger geluidje :))

  13. Zilver met Zalmneus zegt:

    K, ja, wij wisten het wel, maar ook al hebben we stemrecht, ze vertolken niet onze stem. Ja, vrede krijg je door echt helpen en het moet van het volk zelf komen.
    Hahahahahahahahahahaah, dat is het natuurlijk, al vraag ik me af of het formaat van dien aard is, dat er op te trappen valt, op zijn tenen heb je het zo voor elkaar, maar op zijn gevalletje…….?

  14. Zilver met Zalmneus zegt:

    Rikus, leuk je hier weer eens te treffen. Die foto is erg klein, maar ik denk te zien dat hij zijn hand legt op Neerlands fraaie borswering, is het geen getructe foto?

  15. martin zegt:

    Net sprak ik met een Kamerlid die zich over precies
    dezelfde zaken opwond, vanuit dezelfde programma’s
    en in nog rondere woorden dan jij dat doet. Blijven doen
    hierover mopperen.

  16. Zilver met Zalmneus zegt:

    Martin, beloofd!

  17. Hanneke weer in Holland zegt:

    waarom nooit de humor en de liefde winnen? omdat daar geen centen mee verdiend kunnen worden!

  18. Zilver met Zalmneus zegt:

    Hanneke, ja, aan wapens verdien je meer… :^(

  19. rikus zegt:

    @Zilver met Zalmneus 27-11-2009 17:52
    zou best kunnen, maar ik weet dat hij ook in bepaalde kringen een >billenknijper word genoemd.
    en verder ja, ik had een tijdje niet veel zin meer hier. Ik heb ook heel veel moeite gehad om het nieuwe log onder controle te krijgen en ik moet zo hier en daar nog steeds kunstgrepen toepassen

  20. Zilver met Zalmneus zegt:

    Rikus, als dat toch echt waar is, pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff.
    Dat het je toch weer gelukt is, ik had er al veel moeite mee, nou echt uit me hart, geweldig.

  21. coby zegt:

    Terecht dat je hier over je ei kwijt wil, ik ben hééél benieuwd naar dat rapport van die commissie die de hele gang van zaken rond het meedoen aan de oorlog in Irak onderzoekt. Maar daar zal het woord liefde ook wel niet in voorkomen…
    Lieve groet, Coby

  22. Zilver met Zalmneus zegt:

    Coby, nee, dat verwacht ik ook niet en dat is eigenlijk zo raar. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  23. Ingrid zegt:

    Dank je zilver, voor je toelichting en naamsverklaring;-))
    Volgens mij hoef je maar één keer te reageren met de "zalmneus" weg-gedelete. Dan word je vanzelf weer de oude (excusez le mot) zilver.

  24. Burro_Holanda zegt:

    @Zilver; Sterk geschreven stuk. Ik sta er voor meer dan 100% achter! Snap je nou, dat men dacht, dat die man in onderbroek ook nog iets belangrijks kon worden in Europa? Aanklagen die man!

  25. Zilver zegt:

    Ingrid was het maar waar! Het schiet er steeds weer op, ik moet het steeds deleten. ( zo als nu )

  26. Zilver met Zalmneus zegt:

    Burro, dank je! Ja, aanklagen, helemaal mee eens, fijne avond!

  27. rene louman zegt:

    Ik ben blij dat ik geen tv heb want ik vind het gelieg en gedraai nu al niet te verdragen, maar met TV zou ik het ook nog eens zien en dat zou me nu toch echt teveel zijn. Ik krijg steeds meer de neiging om me helemaal van alles terug te trekken, het is echt mijn wereld niet.

  28. ceesincambodja zegt:

    Je hebt volgens mij een gezonde kijk op de zaak, Zilver. Maar, zoals bij veel ingewikkelde politieke beslissingen, is het makkelijk om van grote afstand een oordeel te vellen. Laat ik het daar maar bij laten.
    Ceesgegroetje

  29. Zilver zegt:

    Rene ik weet niet helemaal hoeik dit moet opvatten, maar het is wel best ernstig wat die hansworsten doen, ze bepalen over een ander zijn leven met al die oorlog. Ik trek me niet terug, ik probeer het zo veel als mijn tijd het toelaat te volgen.
    Cees, daar heb je ook gelijk in, maar als het gaat over oorlog, is de keus makkelijk, altijd nee, Nederland doet niet mee.

  30. Ingrid van den Bergh zegt:

    Zilver 27-11-2009 19:31
    Kan je het misschien via je instellingen aanpassen? Het lijkt me raar dat het steeds weer terugkomt.

  31. Zilver zegt:

    Zal het proberen, dat is een goed idee!

  32. Gus zegt:

    Macht maakt gek, zeker. Saddam Hussein?
    Waar is je zalmneusje nou opeens gebleven? Vond ik juist zo’n schattige omschrijving.
    Fijn week-end.

  33. Zilver met Zalmneus zegt:

    Gus, ik moet steeds die zalmneus deleten, anders heb ik voor eeuweig die naam, als ik het vergeet staat het er weer. "^(

Geef een reactie

