Nieuwe regels op het Volkskrantweblog?

Nieuwe regels op het Volkskrantweblog?
 
Weet je, ik denk dat ik me gelukkig mag prijzen dat ik nog op de voorpagina van het weblog kom, want dat is niet zo vanzelfsprekend meer, normaal gesproken plaats je een blogje en na een aantal reacties kom je op de voorpagina, dan zien anderen je ook en zo heb je meer kans om de aandacht te trekken en gelezen te worden. ( dat vind ik fijn )
 
Maar dit geldt niet voor iedereen, ik heb nu twee mensen gevonden die wel blogjes kunnen aanmaken, maar nooit meer op de voorpagina komen. Ik dacht, dit is een fout, ik meld het dadelijk aan de redactie, maar helaas kan ik bij niemand meer op het profiel reageren met een mail, bij mij ontbreekt het stukje van de code en het verzendknopje. Vandaar dat ik op deze manier aandacht vraag voor een voor mij nieuwe regel.
 
Hoe kwam ik daar nou achter?  We hebben altijd zo een mooie tagvijver en daar zwemmen vele vissen: vaccinatie, vrouwen, Wilders, actualiteit en ga zo maar door, ik kijk regelmatig bij tags die me aanspreken.
 
Bij de tag: vrouwen, kom ik veel Isis tegen en dan lees ik haar graag, maar als ik weinig tijd heb of even snel op het weblog ben, dan doe ik dat nooit,  dan lees ik alleen de voorpagina en het valt me op, dat ik Isis nooit meer op de voorpagina zie staan ( daarom kom ik ook minder op haar weblog, ik vergeet het gewoon omdat via de voorpagina mijn oog niet op haar valt. Ze hoort dus op de voorpagina te staan maar ze staat er niet terwijl ze toch genoeg reacties had, gister zag ik het weer en toen dacht ik, dit ligt niet aan mij er is iets mis. Bij Fred dacht ik dit ook wel eens gezien te hebben.
 
Als er nu dingen zijn die niet mogen, dan mag je niet meer bloggen of je hebt een tijdelijk verbod, maar dit is helemaal nieuw voor mij en hebben we niet allemaal iets op ons geweten, ik heb wel eens na heel veel ergernis een naar blog geschreven over Klaverblad en ik heb wel eens ruzie gemaakt met APP/Edu, nou en dan ben ik best een viswijf, dan gooi ik al die opgekropte frustratie er uit, niet slim, niet eerlijk, maar wel gedaan en kijk, ik mag nog wel op de voorpagina.
 
Wisten jullie van deze nieuwe regels? En wie mag nog meer niet op de voorpagina? Ik vind de kunst van Fred en Isis bijzonder en geniet daar van, het inspireert mij ook, ik wil ze terug op de voorpagina, nu worden ze een beetje verstopt en vergeten en dat vind ik zo raar!
 
Wat vinden jullie daar nu van?
 
 
Zilvertje. ( Zilvertje R . De Vries )
Foto: van Zilvertje, een wolkje aan de hemel?
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-11 en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

74 reacties op Nieuwe regels op het Volkskrantweblog?

  1. Peter Louter zegt:

    Zilvertje, ik snap dit niet helemaal.
    Er is geen voorpagina
    Op de pagina ‘laatste berichten’ blijft je blog zeker 24 uur staan. Daar kom ik Isis en Fred regelmatig tegen.
    Afhankelijk van je instellingen (lengte periode) bij ‘meeste reacties’of ‘meeste aanbevelingen" kun je blogs die over een bepaalde limiet komen nog heel lang terugvinden.

  2. Smokey zegt:

    @Zilver, even een reactie . Bij mij is de "stuur deze blogger een bericht’-mogelijkheid ook sinds kort uitgeschakeld. Althans, dat lijkt erop. Het schermpje verschijnt maar half, zodat je niet kunt verzenden. Dat gedeelte is eraf. Krijg ook geen reactiemailmeldingen meer via m`n postvakje. Een feit waar ik overigens niet erg mee zit, maar het is wat lastig om via de andere weg (via de avatars) te zien of er soms gemiste reacties zijn. Dan lijkt het of je nalatig bent in het beantwoorden. Ik denk overigens niet dat het een willekeurige maatregel van vk-blog is maar een technische mankement.
    Groetjes

  3. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Ik heb hem ook gewoon op ‘laatste berichten’ staan. Daar komen Fred en Isis gewoon voorbij. De aanbevelingen van anderen vind ik niet zo belangrijk, ik lees regelmatig onpopulaire blogs

  4. Henk van Loon zegt:

    Bij mij stonden Isis en Fred gisteren nog op de voorpagina. Intussen zijn ze er onderaan vanaf geschoven, dat wel…
    Dat een schermpje maar half zichtbaar is, dat heb ik niet op m’n PC, maar wel op de laptop. Die heeft namelijk breedbeeld en dan zijn de verhoudingen anders. Buiten het schermpje scrollen wil soms -maar niet altijd – helpen.

  5. Zilver met de nieuwe regels? zegt:

    Peter dat dacht ik ook, ik dacht eerst dat ik het verkeerd zag, gister had Isis een blog met 9 reacties en ze stond niet op de voorpagina, ik bedoel die pagina met de meeste reacties en de meeste aanbevelingen.
    Op de pagina laatste berichten staan ze denk ik wel.

  6. Zilver met de nieuwe regels? zegt:

    Catharina wel bij de meest verse blogs, te vinden. Henk, ik zag ze er gister niet en heb mijn vraag toen aan Isis gesteld, ik heb wel tien keer gekeken, ze had 9 reacties en stond niet op de voorpagina met de meeste reacties, die dacht ik begon bij ongeveer 4 reacties.

  7. Peter Louter zegt:

    @Zilver, scroll naar de onderkant van ‘meeste reacties’ en zorg er voor dat je tijdsinstelling (dat driehoekje geloof ik) op een langere periode dan 24 uur staat. Bij mij staat ie op een week.

  8. Henk van Loon zegt:

    Ik zag ze bij "Laatste berichten".
    Groet,
    HL

  9. Zilver met de nieuwe regels? zegt:

    Smokey, dus jij kan ook niet meer profiel mailen, sommige kunnen het nog wel, ik krijg weer profielmail, je e-mailadres nogmaals instellen bij de instellingen, dat al geprobeerd, bij mij heeft het ook heel lang niet gewerkt, ik gaf het bijna op, maar nu loopt het weer, ik kan het alleen niet bij anderen.

  10. Zilver met Zalmneus zegt:

    Peter, ja, ik had het gister op 24 uur staan en ik zag haar niet, ze had toch 9 reacties, maar ja, mogelijk zie ik het niet goed, vandaar dat ik er over begin, ik zal even de reactie van Isis linken.
    Henk, ja, bij laatste berichten zag ik ze wel.

  11. Zilver met Zalmneus zegt:

    Gister las ik bij Isis, als je leest hoe laat ik reageer en je kijkt naar de tijd dat haar blog werd geplaatst, had ze op de voorpagina met meeste reacties moeten staan, maar daar stond ze niet, ik dacht dit wel eens meer gezien te hebben, dacht ik zie het verkeerd in mijn altijd en eeuwige haast, nou kijk zelf maar, mogelijk, begrijpen jullie het.http://www.vkblog.nl/bericht/288222/ZO_KANALISEER_IK_MIJN__ANGSTEN%2C_KWETSURE%2C_HEIMWEE%2CVERLANGEN%2C_HUMOR_EN_WOEDE_VIA_61_PENTEKENINGETJES

  12. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, het kan de maken hebben met de manier waarop Fred en Iris de reacties manupileerde. daar hebben bloggers tegen geprotesteerd, Ik heb altijd gewoon de pagina Laatste berichten op staan en kijk bijna nooit bij de anderen. Mij kan het ook niet veel schelen waar ik sta, al vind ik reacties wel prettig, daar doe je het voor. maar ik heb liever vijf goede reacties, dan tien niets zeggende.
    Ik kan mails gewoon versturen, krijg het hele venster. Maar ik maak er weinig gebruik van.

  13. Zilver met de nieuwe regels? zegt:

    Antoinette je bent een verstandige vrouw, goed van je, dus jij kan wel mailen via profiel, nou gelukkig maar.
    Maar er zijn toch meer mensen die regelmatig apart doen, die zie ik soms met twee bijdrage op de meeste reactiespagina, er wordt dan met twee maten gemeten dunkt me en na mijn blog over Klaver, heb ik niks van de reactie gehoord.

  14. Klaverblad b.d. zegt:

    Hi Zilver,
    kom hier weer eens langs, omdat ik blogs over het VKBlog altijd wel lees.
    En zie daar mijn naam opduiken.
    Mijn blogkijkgedrag is veranderd sinds het format gewijzigd is.
    Het hele aan- en afbevelingensysteem mag wel weg.
    Het voegt weinig meer toe en wordt nog altijd gemanipuleerd.
    bv. blogs met 5 reacties die hoog in de optie "meest aanbevolen" staan.
    Wederkerigheid blijf ik in blogrelaties wel belangrijk vinden.

  15. Aad Verbaast zegt:

    Ik begrijp dat je veel rondneust op de pagina meeste reacties en aanbevolen.
    Het probleem daar is dat er maar heel weinig blogs op die lijst komen (50)?.
    Ik heb er bij de redactie al voor gepleit die lijst veel langer te maken. Minimaal de lijst zo lang maken als dat er blogs per dag verschijnen (ongeveer 150).
    Want nu vallen er veel te veel -onterecht – af na een dag. Of zelfs al binnen een dag.
    Met dat verzoek is niets gedaan, helaas..
    De enige pagina waar ze allemaal op staan is die van de laatse 24 uur.
    En als je een specifieke blogger wilt volgen, dan kun je natuurijk via je favorieten, of via de zoekmogelijkheid dat altijd doen.
    Volgens mij dus geen nieuwe regels..
    Wel een aantal onduidelijke. De "meest aanbevolen pagina", blijft een groot geheim hoe die lijst wordt samengesteld. Dat zie je dan ook. Als je niet kan ‘meten’, kun je ook niet ‘weten’.
    Je hebt er niets aan. Ik gebruik die dan ook nooit, mag weg wat mij betreft.

  16. Zilver met Zalmneus zegt:

    Hi Klaverblad ( grappige aanhef ) er zullen altijd mensen zijn die manipuleren, volgens mij deed jij dat ook en volgens mij is het niet raar dat er bijdragen zijn die weinig reacties hebben maar wel hoog staan bij aanbevolen, ik geef ook niet overal een reactie, maar lees het wel en beveel het aan.
    Wederkerigheid, ach, daar heb ik nou weer weinig mee op het weblog.

  17. Zilver met Zalmneus zegt:

    Aad, een goed voorstel, want zo blijft er veel ongelezen, maar elke pagina, of het nu de verse, de meest aanbevolen enz is, bevordert de hoeveelheid lezers in mijn ogen, maar daar was het dus niet om te doen, ik denk gewoon dat er nieuwe regels zijn, heb je de link gelezen die ik gaf in een reactie? Isis had die ochtend op de voorpagina moeten staan en ik zag haar niet. Nogmaals de link.http://www.vkblog.nl/bericht/288222/ZO_KANALISEER_IK_MIJN__ANGSTEN%2C_KWETSURE%2C_HEIMWEE%2CVERLANGEN%2C_HUMOR_EN_WOEDE_VIA_61_PENTEKENINGETJES

  18. G.H. Duval zegt:

    Hoi Zilvertje,
    Ik kijk (net als Peter) altijd bij de laatste berichten van de afgelopen 24 uur: http://vkblog.nl/laatste
    Daarmee geef ik iedereen een gelijke kans op mijn aandacht. Al pik ik natuurlijk de bekende namen en avatars er wel uit.
    Het niet (anoniem) kunnen mailen is wel een gemis. Het was een prettige manier om soms iets specifieks te vragen.
    Zolang mensen betrokken zijn blijft het op vkblog goed gaan!
    .

  19. Aad Verbaast zegt:

    @Zilver:
    je hebt gelijk.
    Die blog is van 24 november 21:12
    Die zou met 17 reacties op de pagina moeten staan "meeste reacties" "48 uur".
    En staat er niet tussen… Vreemd.. Heel vreemd..
    Ik heb deze blog even in de groep "VKblog info"
    Misschien komt er een verklaring.
    Koko? Enig idee?

  20. Smokey zegt:

    Kan weer inloggen! Aan-uit-aan-uit:))) Net als Antoinette heb ik `t "programma" altijd op laatste reacties staan. Ik houd aanbevelingen en puntenstanden niet bij en al helemaal niet van anderen. Wat heeft men eraan? Leuke reacties, eventueel maar niet noodzakelijk wederkerig, stel ik op prijs. Geen competitie, maar het maakt me verder niet uit. Ik zoek m`n favo`s gewoon regelmatig op en heb soms een briefje( echt waar) naast de pc bijvoorbeeld:
    Aad, Zilvertje, Pierra, Antoinette, Appelvrouw, Zich van Verre en Paco gaat automatisch want hij is altijd op dezelfde tijd met een nieuw blog.

  21. Zilver met Zalmneus zegt:

    Duval, maar hoe iemand ook leest en dit selecteert, het blijft niet eerlijk als het vermoeden klopt dat Isis en Fred wel kunen bloggen, maar niet op alle pagiana’ s mogen staan waar wij wel op komen, dat is oneerlijk.
    Aad, dank dat je de moeite nam om het in de groep te plaatsen en het probleem te bekijken, hoe langer we weg zijn van dinsdag hoe moeilijker het te controleren is, maar gister, ik dacht zo in de late ochtend, is nog aan mijn reactietijd te zien, zag ik haar niet op de pagina met de meeste reacties, ze had er negen dacht ik en ik begrijp dat nu veel mensen mij melden dat ze niet doen aan meeste reacties en meest aanbevolen, maar ik zoek vaak wel op die wijze en daarna kijk ik ook wel op de nieuwe pagina en bij de tags, maar voor mij is het net als bij de papieren krant, ik begin vooraan en dat is voor mij, de meeste reacties, is vaak ook erg actueel en spraakmakend. En waarom als mijn vraag klopt mogen wij wel op al die pagina’s en Isis en Fred niet en zijn er nog meer mensen die niet mogen en wat weten we nog meer niet?
    Smokey het is grappig dat ik nu lees bij sommige dat het ze niet uitmaakt hoe hoog ze komen te staan, terwijl ik toch weet hoe men werkt, ik schiet in de lach en heb nu een fraai gekrulde bovenlip, of is het mijn boevenlip? Ik vind het enig om hoog te staan, of om aanbevolen te worden, ik wil gezien worden en gehoord en gelezen en ik zou willen dat ik heel vaak dit geluk had of kreeg.

  22. edu zegt:

    Sinds het nieuwe systeem werkt, is het VK-weblog als geheel voor mij minder interessant geworden. Ik merk dat ik minder andere bijdragen lees. Ik heb als instelling de laatste berichten en dat werkt nog het beste vind ik. In de lijst van meest aanbevolen vind ik voornamelijk berichtjes die omhoog gefraudeerd zijn of bijdragen met enkel een foto of een link. Volslagen oninteressant vind ik.
    Wat betreft de opmaak: ik heb een volledig beeld, met alle mogelijkheden.

  23. Theo zegt:

    Zoals veel anderen beveel ik mezelf aan, zolang het systeem bestaat.
    En heb dat ook wel op andere lokaties gedaan.
    Wie niet? Die werpe de eerste steen.
    En wederkerigheid is niets voor ego’s, die veel willen ontvangen en weinig (weg)geven.
    .

  24. Bart zegt:

    Zilver
    Je hebt het goed gezien: Isis en Fred zijn, als enigen voor zover ik weet, blijkbaar voor onbepaalde tijd van de Meeste Reacties en Meeste Aanbevelingen voorpagina geschrapt.
    Het had te maken met een straf door de redactie aan hun uitgedeeld, in verband met veel reageren bij elkaar en bij zichzelf, staat me bij.
    Maar dit is al een hele tijd, en enige clementie lijkt mij ook op zijn plaats, temeer omdat zij zich beiden hier ook nooit meer mee bezig hebben gehouden sindsdien.
    Dus ik steun je van harte: hef de ban voor Isis en Fred gauw weer op, redactie, het heeft nou wel lang genoeg geduurd, toch?
    Groetjes, Bart

  25. Zilver met Zalmneus zegt:

    Edu, ik vind het wel erg mooi geworden, maar ik heb nog niet alle tijd gehad om alles uit te zoeken, de mogelijkheden zijn groter denk ik, maar om iemand ( bijdrage ) in het oog te laten springen, kan beter, als je bv post in een groep met weinig leden, komt de groep al niet eens meer in beeld, maar goed, nu is dus de vraag, komen sommige mensen niet meer op de voorpagina, ik heb net een test gedaan bij een nieuw blog bij Fred en wacht met spanning af.
    Theo, dat bedoel ik! Ik niet! En dank je dat je mij een ego vindt, als jij het zegt ben ik blij. Ik ga niet perse bij iemand reageren omdat die bij mij komt, wel regelmatig kijken, maar als ik er niks mee heb voel ik me niet verplicht, dat zou ik juist leugenachtig vinden, ik reageer bij mensen waar ik me prettig bij voel en waar ik kan lezen en zien wat ik van belang vind, of waar ik van kan genieten.

  26. Zilver met Zalmneus zegt:

    Bart, het viel me gister pas op en daarvoor dacht ik dat het aan miij lag. Ik heb net getest bij Fred, en ja, hij komt niet op de meeste redactie pagina.
    Ik reageer ook wel eens ergens heel vaak, ik deed het ook bij jou in de lottytijd. :^)
    Ik heb erge dingen voorbij zien gaan en ik heb niks gemerkt dat er werd gestraft, maar mogelijk ben ik er dan te weinig of merk ik het niet op, maar nu ontneemt de redactie mij zo wel bepaalde blogs, ik vind veel blogs van Isis prachtig en moet vaak erg lachen om Fred, op deze manier ook al vinden vele van niet, stuurt de redactie nu wel wat ik wel en niet ( mag ) lees.
    Ja, gewoon opheffen die straf? En laten ze eens komen kijken ( die van de redactie ) op bv een bijeenskomst, of een boekpresentatie, ze waren 10 oktober ook niet in Amsterdam, een beetje betrokkenheid en de reklame in de krant zou niet gek zijn en ze zouden er veel mensen een plezier mee doen, ik ken nou onderhand wel die vaste hap op tv en radio en kranten, ze houden elkaar allemaal de hand boven het hoofd en nieuw bloed, staat vaak buiten de deur, amen.

  27. flipwillemsen zegt:

    Ja, ik ben voor! Fred en Isis moeten blijven! En gewoon op elkaar kunnen reageren. En meetellen.

  28. Bart zegt:

    Helemaal mee eens, Zilvertje!
    En enige belangstelling en betrokkenheid had de redactie wel gesierd, met name bij de boekpresentatie in oktober…
    Zo, en nou gauw die malle, al veel te lang durende straf opheffen, als er tenminste iemand wakker is op de redaktie…😉
    Waarom schiet het woord ‘desinteresse’ me steeds weer opnieuw te binnen, iedere keer als ik aan de Vkblog redactie denk…?
    Hartelijke groet (als het nog mag, je weet maar nooit), Bart🙂

  29. Zilver die overal maling aan heeft en dat zou je z zegt:

    Dank je Flip! xxxxxxxxxxxxxxxxx
    Bart, ja, daar lijkt het op, desinteressen, oeps, stel je toch voor dat we niet meer mogen geiten, bahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, nou dan vind ik het ook minder leuk, in het begin van het weblog ging het heel vaak over dat foto’s te min waren, dat emoblogjes het VKgehalte omlaag haalde enz, nou ik vind het allemaal belachelijk, ik weet wel van de heren die in die tijd zo in het felle licht stonden en van alle kanten veren in de reet kregen van het VK-leger, nou die gapte dat het zijn weerga niet kende en nooit stond er bronvermelding bij, maar wel hadden ze altijd het vingertje geheven als ze dachten dat ze iemand boven het maaiveld zagen uit steken, nu zijn ook enkele ramptoeristen op dit blog nedergedaald, je pikt ze er zo uit.

  30. Kokopelli zegt:

    @Zilvertje: Je hebt een goed punt met Fred en Isis. Heb je er bezwaar tegen als ik de link naar jouw blog van vandaag e-mail aan de heren van de Volkskrant? Zodat zij het hopelijk ook lezen?
    Ik zie tot mijn teleurstelling echter ook dat er door sommige reageerders weer wordt geroepen over "fraude" en dergelijke terwijl ik het mechanisme dat de samenstelling van de lijst "Meest Aanbevolen" bepaalt al diverse keren hier ten blogge uitgelegd heb. Dat ga ik dus niet nogmaals herhalen.
    Maar aangezien het voor veel mensen kennelijk nog steeds niet duidelijk is hoe dat werkt zal ik er wel een blogje over schrijven. En de bloggers oproepen om daaronder te reageren. Zodat ik met die reacties een duidelijk signaal kan geven aan de weblogredactie van de Volkskrant dat de lijsten "Meest Aanbevolen" en "Meeste Reacties" op een transparante manier samengesteld moeten worden.
    Dat heb ik in het verleden overigens ook al een aantal keer aangegeven aan met name GJB zonder resultaat, maar misschien dat men het een en ander wil heroverwegen als men ziet dat er bij heel veel bloggers daarover onvrede heerst.
    Maar meer dan dat kan ik helaas ook niet doen. En wil ik ook niet meer omdat ik me ook het liefst alleen wil bezighouden met af en toe een blogjes schrijven, bij anderen kijken en reageren en soms even lekker ouderwets wat voor de gein te klieren bij deze of gene ;-)))

  31. Zilver met Zalmneus zegt:

    Kokopelli, ja, graag, ik kan de redactie geen mail sturen, omdat de pagina die daarvoor is het bij mij niet doet, dank je wel.

  32. knutselsmurf zegt:

    Ik kan me wel voorstellen hoe Fred en Isis aan die bijzondere positie gekomen zijn.
    Ze ontdekten hoe makkelijk het systeem te manipuleren was. Het is gebouwd voor goedwillende gebruikers; het is geen bank.
    Dus kregen ze een waarschuwing.
    Fred zal daar op de bombastische manier die we van hem kennen op gereageerd hebben.
    Er zal over vergaderd zijn.
    – gewoon er af gooien ?
    – het hele systeem aanpassen voor 2 boefjes ?
    Toen stelde 1 van de programmeurs voor om ze met 1 regeltje code uit te filteren.
    Goedkope oplossing, en minder politiek gevoelig dan verwijderen.
    Goed idee !

  33. Zilvertje. R de Vries zegt:

    Knutselsmurf, ben jij er eentje van de redactie?

  34. K zegt:

    Ik kom Isis regelmatig tegen maar ik kijk altijd op laatste berichten.🙂
    Anders zet ze in je favorieten, dan heb je snel de laatste publicatie terug.

  35. Zilver met Zalmneus zegt:

    He, K, ja, daar staat ze, maar het is onrecht, daar gaat het om en ik voel me voor de gek gehouden, ze is er wel en ze is er niet, dat is toch raar en ik moet anders zoeken. Ik hoop dat ze helemaal terug mag komen, ik weet ook niet waar het om gaat, men schrijft nu van alles, maar ik heb het niet gemerkt, zal wel aan mij liggen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  36. eva zegt:

    Nee, ik wist niets van die nieuwe regels.
    En ook van die tags.
    Zal ik mij toch eens in verdiepen!
    gr eva

  37. eva zegt:

    Nee, ik wist niets van die nieuwe regels.
    En ook van die tags.
    Zal ik mij toch eens in verdiepen!
    gr eva

  38. eva zegt:

    Heej, nu is de reactie 2 x geplaatst?
    Mag dat eigenlijk wel?
    Ook (niet) als het per ongeluk gaat?
    ;))
    gr eva

  39. Zilver met Zalmneus zegt:

    Eva, dus jij wist het ook niet, nou ik ook niet en kijk maar wel uit, we mogen niet te veel spelen, dan halen we de voorpagina niet meer! "^)

  40. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Ja kijk ik vind Isis en Fred schattig maar het eindeloos reageren bij elkaar was wel iritant. Daarmee hebben ze de lijsten gemanipuleerd. En de Volkskrant redactie is vrij in haar maatregelen.
    Gewoon de hoofdpagina op "Laatste berichten" dan negeer je alle manipulerende bloggers. En Fred en Isis staan daar gewoon bij.

  41. Zilver met Zalmneus zegt:

    Catharina, ik heb dat ook wel regelmatig gedaan en wat is nu het verschil tussen een iemand die veel reageert, of veel anderen, het komt allemaal op hetzelfde neer, nou bijna dan, je hebt aandacht en komt hoog. Ik heb het denk ik allemaal gemist.

  42. Bart zegt:

    Eens even kijken…dat wordt dan een voortijdig afscheid van de lijsten op de voorpagina voor Bart, Eva én Zilvertje, natuurlijk…..we hebben al veuls te veul gereageerd in ons enthousiasme, hier, zul je net zien, verdorie… ;-))

  43. Zilver met een snedig antwoord. zegt:

    Bart, ik zit al met gekromde tenen te wachten op een mail van de baas. :^)
    Ze hebben mogelijk liever ruzie op het blog, dan lachen en liefde. Ik weet het niet meer, wat maakt het nou uit als Isis of Fred een staat door veel reacties, als ik de meeste reageerders mag geloven geven die er niet om en kijken ze er ook nooit! :^)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

  44. fred van der wal zegt:

    Heeeeeeeee Zilverneuszalmpje,
    Wat aardig dit blog van jou. Ik had me er al bij neer gelegd eigenlijk en Isis ook denk ik.
    De verdachtmakingen van Knustelsmurf zijn onterecht. Wijk hebben geen enekle waarschuwing gehad en ik heb de verwijdering indertijd voor kennisgeving aangenomen. Een maand geleden nog eens gevraagd of de maatregel ongedaan kon worden gemaakt, maar niets op gehoord.
    Zodra knutselsnurk op mijn weblog verschijnt krijgt hij bij deze een IP ban.
    Ik wil de webloggers hierboven heel hartelijk bedanken die zich het lot van Isis en mij hebben aangetrokken, dat zal ik niet snel vergeten en sla dit weblog op mijn harde schijf op.
    Maar Zilvertje; één ding
    als die neus van jou echt een zalm is
    hoe hou je die dan vers?
    met ijsblokjes

  45. Zilver met Zalmneus in het ijs zegt:

    Fred, Koko gaat het nu weer onder de aandacht brengen van de redactie en ik hoop dat het helpt, er zijn nu veel blatende schapen en een ieder is nu een rechter. ik heb er maling aan, kunst is kunst en kunst heeft ruimte nodig, de hakbijl heeft zo vaak op het VK gezegenvierd, laat nu eens de liefde, de humor en het slappe gelul ( sorry ) zegenvieren.
    Ben mooi klaar met die Zalmneus, ik had gister een blogje over Zalm en zijn DSBTJE, maar nu krijg ik die neus er niet meer af, maar je helpt me zo, want ik dacht wat stinkt mijn bovenlip toch, maar het is natuurlijk die vieze Zalmneus, die is aan het ontbinden weet je wat ik doe, ik dip hem in het ijs, je bent geniaal.
    Ja, gelukkig zijn er ook aardige mensen, die tegen een geintje kunnen, en die het jullie gunnen en die ook genieten van jullie, doegggggggggggggggggggggggggggggg.

  46. annemieke zegt:

    mama heb je nog messenger? ik heb een filmpje wat ik je wil sturen

  47. Zilver met Zalmneus zegt:

    He. lieverd, je bedoelt MSN?

  48. landheha zegt:

    De redactie zal dit niet zo interesseren, Zilvertje.
    Ze moeten zich focussen op de papieren editie of ze vliegen eruit, begreep ik…
    Dat heb je met die belgen. Ze lopen niet echt voor de muziek uit.

  49. Zilver met Zalmneus zegt:

    Landheha, het weblog van de VK zagen ze mogelijk als een redding en dat zou het ook kunnen zijn, maar ze gaan dom om met hun goud.

  50. trektocht zegt:

    Alweer een conspiracy theorie? Fred en Isis worden niet bewust geweerd er is gewoon een nieuw systeem van aanbeveling gekomen en dat is wennen, vind ik ook. Waar gaat het nu eigenlijk om? Als je favorieten hebt kun je er toch gewoon heen gaan en lekker lezen en reageren?
    Ik lees in een reactie van ene Theo dat hij zichzelf loopt aan te bevelen…. zolang het systeem het toelaat?
    De VK probeert een zo objectief mogelijk beleid te maken maar dat zal ongetwijfeld ook wel ergens rammelen, goed is het nooit.
    Ga toch lekker schrijven en lezen wat je wilt, ik snap de consternatie niet.
    Hoewel, ik ben het niet vaak eens met Knutselsmurf maar zijn reactie houdt wel steek, al was het alleen al de reactie van Fred op hem, een soort bevestiging.

  51. Zilver met Zalmneus en trekmoment zegt:

    Trektocht, het is nu al bewezen dat mijn bevindingen juist zijn en Koko, neemt contact op met de redactie. En over wennen gaat het niet, het gaat er om, dat sommige mensen niet op die pagina komen en anderen wel en dat is een nieuwe regel en daar gaat het om en als je alles leest dan begrijp jij het ook, slaap lekker en ja, Theo geeft zichzelf een groen pijl en reageert op zichzelf op zijn blog en dat doet hij met verschillende plaatjes bij zijn praatjes en dat is heel komisch.

  52. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Ik ben er niet bekend mee, maar normaal zou de provider je eerst horen in te lichten over het veranderen van de voorwaarden, lijkt mij. oma

  53. Zilver met Zalmneus zegt:

    Oma en zo is dat, welterusten, alles rustig aan boord zo zonder de halve bemanning?

  54. ceesincambodja zegt:

    Zilver, als je de blogs die je (al dan niet) regelmatig leest nou eens onder je ‘Favorieten’ zette? Je kunt ze voor anderen onzichtbaar maken hoor. Ik hoef nooit te zoeken want werk gewoon iedere dag dat lijstje af en kijk tussendoor op de voorpagina naar ‘Laatste berichten’, of ik iets gemist heb. Wie ik dan nog misloop komt omdat er een tijdsverschil is van 6 uur hier.
    Verder heb ik geen klachten en op het koppel dat je noemt zit ik niet te wachten.
    Ceesgegroetje

  55. Zilver zegt:

    Cees, dank je wel voor de tip, ik zit wel op ze te wachten.

  56. Robert zegt:

    *
    Zilver het is al gezegd, F en I zijn verwijderd door de Volkskrantredactie door fraudeleuze handelingen. Nu komen ze via een achterdeur toch naar binnen. Dat is voor een nieuwkomer blogger verwarrend. Ik pleit daarom ook dat dit niet meer kan in de toekomst.
    En als je van deze twee mensen houd nu…, er is genoeg te lezen op Internet dat je er van omkomt. Hier zijn alleen herhalingen te lezen van eerdere geschreven teksten van F.
    Ik verbaasd mij nog steeds om de naïviteit van mensen.
    Ik bedoel maar: Maar Zilvertje; één ding
    als die neus van jou echt een zalm is
    hoe hou je die dan vers?
    met ijsblokjes
    Groet Robert
    PS Lees mijn recatie bij Koko

  57. fred van der wal zegt:

    Trektocht slaat er ook een slag naar.
    Ik heb maanden geleden een mail gehad van de redactie dat Isis en ik voor onbepaalde tijd zouden worden geweerd van de aanbevelingen pagina en de meeste reacties pagina totdat bewezen zou zijn dat Isis en ik niet meer zo vaak op elkaar reageerden.
    Ik heb die mail voor kennisgeving aangenomen en veel minder over en weer gereageerd.
    Een aantal weken geleden heb ik een mail gestuurd naar de redactie met het vriendelijke verzoek om weer toegelaten te worden. Antwoord is uitgebleven. Nu valt er wel te leven met afwezig te zijn op de lijsten maar waarvoor dat nu nog nodig is dat is mij niet duidelijk.
    Verdachtmakingen van enkelingen in mijn richting zijn bezijden de waarheid en ik wens hen verder niet te woord te staan uiteraard.
    Er is geen sprake van via een " achterdeur" binnen komen. Uitdrukkelijk heeft de redactie gezegd dat wij wel konden door bloggen. De praktijk bewijst dat wij dan wel minder maar toch nog wel gelezen worden.
    Nogmaals aan Zilver en ook Koko mijn dank voor hun inzet.

  58. Robert zegt:

    Stuur die mail eens op.

  59. Zilver met Zalmneus zegt:

    Robert, herhalingen zijn voor mij nieuw, zo goed ben ik niet op de hoogte en het is ook gewoon het gevoel van recht.
    En die Zalmneus is mijn eigen grap en het is leuk dat Fred er op in gaat, deze week had ik een bijdrage over Zalm en de DSB-bank en daar bleef ik melig over, ik verwerkte steeds iets raars in de naaam waar ik mee reageerde, ik houd van spelen en lachen en Fred maakte er ook een grapje over. ( ik vind het leuk )
    Ik zie nu hoe snel dingen verkeerd begrepen worden, Fred treft in dit geval geen blaam, ik was zelf de aanstichter en jij weet als geen ander hoe dingen soms misgaan, jij had eens prachtige kleine meisjes op je weblog staan en ik vroeg of ik er een verhaal over mocht schrijven en dat mocht, het ging over de witte wonderkast en die meisjes ( koelkast ) Nou wat ben je toen boos op mij geweest, bij het achterdochtige af ik ben daarna nooit meer op je blog gekomen, want dat was niet lief van jou en verder ben ik klaar met jou, ik trek nu aasgieren aan, mensen die hier niet komen als ik schrijf over de liefde, over humor over mijn gezin.
    Het gaat me alleen om: zijn er nieuwe regels en kan het ongedaan maken, ik weet nu al genoeg en er zijn mensen die hebben zich hier weer van hun mooie kant laten zien en er zijn er die hebben me de blote kont getoond, ik vind het fraai en ben klaar, ik heb me ding gezegd.
    Fred, ik heb het gedaan vanuit het hart en graag.
    Robert, je bent hier niet de rechter!

  60. fred van der wal zegt:

    Zilvertje
    Ik waardeer je al heel lang en heb ook Isis opmerkzaam gemaakt gisteren op je dappere weblog ter verdediging van ons. Waardeer je menselijke warmte en betrokkenheid.
    In de achterliggende maanden vele onterechte aanvallen en verdachtmakingen van die meneer Robert te verduren gehad en gepareerd. Waarschijnlijk op jalousie de métier gebaseerd. Veel kunstartiesten die niets hebben mee te delen of nooit enige succes hebben behaald dan in de kroeg aan de tapkast menen zich tegen mij af te moeten zetten.
    Daar vraag ik niet om en bemoei me niet met dat soort. In Zeeland schijnt ook een of andere neuroot te zitten die collegaatjes tegen mij op zet. Een meneer die verbitterd Amsterdam uitvluchtte en in een klein dorpje tekenlessen geeft om nog iets te eten te hebben.
    In 1968 beweerde hij nog binnent ien jaar aan de Loire te wonen. In tegenstelling tot zijn woonplaats woon ik nu vlak bij de Loire.
    Arnold Kemp doelde op deze vreemde, ongelukkige meneer uit Zeeland in een reactie op het weblog van Peter Louter.

  61. fred van der wal zegt:

    @Robert
    Zoals bekend mag worden verondersteld is het verboden ontvangen mails te publiceren zonder toestemming van de afzender daar het auteursrecht bij de opsteller berust.
    Daar is jurisprudentie over bekend. Je had beter kunnen weten en denkt toch niet dat ik mij door jou laat uitdagen?

  62. fred van der wal zegt:

    Zilvertje
    Pas op met die verse neuszalm
    er lopen heel wat zalm liefhebbers rond
    ouwe snoeperds
    die wel een zalmpje
    plus een groen blaadje
    willen verschalken

  63. Zilver met Zalmneus zegt:

    Fred, het is een ramp, wat ik ook doe, die zalmneus komt steeds weer terug, of R. de Vries, of met een slinger aan haar oor, moet het steeds verwijderen, maar dat vergeet ik regelmatig en dan reageer ik met een hele sliert woorden achter mijn naam. :^)

  64. fred van der wal zegt:

    @Zilverenzalm
    R. de Vries
    Peter R. de Vries?
    Die alles op lost?
    Ook als het niet op te lossen is?
    Daar kun je mee op de televisie komen
    daar zitten veel te weinig zilverzalmen

  65. Zilver zegt:

    Ja, die, omdat ik me net een speurneus voelde op zoek naar de waarheid.
    Ik heb er nu aan gedacht die zalmneus weg te deleten voor ik dit bericht versteur, ehhh verstuur.

  66. Isis Nedloni zegt:

    Lieve Zilver,
    Ja, je slaat helemaal de spijker op de kop met deze bijdrage en inhoud.
    Het is heel erg aardig van je dat je je in onze positie verdiepte.
    Ik waardeer je ‘actie’ en beweegredenen zeer!!!!!
    En ja, Fred en ik zijn ‘op de gang’ gezet in het systeem van het vkblog .
    We hebben echter nooit de boel ‘gemanipuleerd’…alleen hebben we in het verleden als twee verliefde…(beiden 700 kilometer van elkaar vandaan…. het compenseerde het gemis een beetje) mensen op elkaar gereageerd waardoor er vaak meerdere reacties en vaak lieve proza ontstonden.
    Als de redactie ons had gewaarschuwd dat het irriteerde waren we gewoon vanzelf opgehouden met ons openbare liefdes gedartel.
    Het heeft niks met manipulatie te maken.
    Dank je wel voor je lieve woorden.
    En hoop ik dat de redactie zijn hand over zijn hart strijkt en ons verlost uit deze ‘op de gang’ positie.
    Ook aardig van Kokopelli dat hij mee denkt.
    En vertrouw ik maar…as usual…. op het goede…en de goede afloop; )))))
    DANK
    JE
    WEL
    LIEVE
    DETECTIEVE
    ZILVER; ))))))))
    Dank je wel!!!!
    Liefs
    Isis
    Dikke warme bedank knuffel; ))))))

  67. Zilver zegt:

    Graag gedaan, er moet ruimte zijn, voor kunst en humor en vooral voor de liefde, als er meer liefde was, was er nooit meer honger en oorlog. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  68. fred van der wal zegt:

    Verschillende webloggers manipuleren hun scores door veelvuldig op hun eigen weblog te reageren soms onder andere namen, dus waar hebben we het eigenlijk over. De Meeste reacties pagina en Aanbevelingenlijst is toch ook eigenlijk onzin? Het sterke vermoeden bestaat bij isis en mij dat twee, hooguit drie webloggers met persoonlijke aversie indertijd doelbewust bij de redactie hebben geklaagd in de hoop dat het webloggen ons helemaal onmogelijk zou worden gemaakt.
    De reactie van isis die ik onderschrijf is weer van een warme, bloemrijke kwaliteit waarmee zij al heel lang op valt.

  69. Zilver met Zalmneus zegt:

    Fred, ja, in een van mijn reacties heb ik het daar ook over, ene heer Klaverblad heeft een weblog waar hij blogt over niet bestaande eilanden, als een seniele kleuter reageert hij daar opzichzelf onder wisselende namen, helemaal prima hoor, ik lig dubbel en geniet want als die man in het verleden niet zo raar had gedaan zou ik daar ook reageren want het is wel knap wat hij allemaal kan, maar na mijn laatste mailcontact met hem, ben ik er helemaal klaar mee en het is toch raar, dat hij wel mag manipuleren en op zijn eigen blog drollem mag poepen in de redactieruimte en jullie niet.

  70. fred van der wal zegt:

    Ja, zo denk ik er ook over Zilver, precies hetzelfde, daarbij komt dat hij een aantal malen heel negatieve beledigende reacties over mij heeft neer gekalkt dus dat is definitief exit. Daarmee heeft hij zich laten kennen als onbetrouwbaar en dan haak ik af. Niet voor even, maar voor goed. In zijn begintijd schreef hij goed gestructureerde, kristalheldere bijdragen over eigen ervaringen in het onderwijs die ik graag las. Zijn inzet in werk en sociale doelen imponeerde.
    Op een gegeven ogenblik is hij mensen voor de gek gaan houden en heeft hij ze misleid, zoals je wel weet en dan is de maat echt vol, dat doen vrienden niet of goede kennissen.
    Het zou me niet verwonderen als hij één van de klagers bij de redactie is geweest die Isis en mij daarmee hebben benadeeld.
    Zijn weblog over niet bestaande eilanden vind ik materie van een kleuterschool nivo en ik vraag me af of een volwassen man zich daar mee bezig moet houden. Daarbij komt ook nog dat het beneden zijn nivo is.

  71. Zilver met Zalmneus zegt:

    Fred, ik vind het wel leuk, maar hij heeft zich gewoon onmogelijk gemaakt, als er een kan manipuleren is hij het wel, na het schrijven van mijn blog over piemelhoedje, had ik toch wel spijt, ik dacht ik ben te ver gegaan en mailde hem mijn excuus, nou, ik weet niet meer wat hij schreef maar ik trok het me wel aan en weet je wat zo gemeen is, zijn aanvallen verwijderde hij, dus hij is en blijft altijd een schoon Klaverblad.

  72. fred van der wal zegt:

    Dat kan ik me nog heel goed herinneren en vond zijn bijdrage gewoon te goor om los te lopen en begrijp niet dat de redactie zulke porno heeft kunnen laten staan bij Klaverblad,dat ging toch over die foto van die l*l met die ring er doorheen?
    Je had toen groot gelijk en dat excuus achteraf? Je ging echt niet te ver!
    Manipuleren is verre van mij, dat doe ik gewoon niet. Je moet toch een beetje weten wat je aan elkaar hebt.
    Beter is nog een ring door je neus, dat kan toch ook, maar dan begint die zalm te piepen en met zijn vinnen te wapperen.

  73. Zilver zegt:

    Fred, ja, ik vond het ook niet kunnen en dat verwacht je ook niet bij een respectable blogger, maar hij mag blijven, heel apart.
    Ja, ik had wel gemene dingen gezegd, echt heel gemeen, ik ben dan EEN ZALMVISWIJF. Ik kan het mogelijk ook op mijn bordje krijgen van dat manipuleren want met mijn nieuwe bijdrage, een zelf bedacht grapje sta ik best wel hoog bij aanbevolen, maar dat komt niet door mij, ik heb maar vier reacties en waar die aanbevelingen van komen geen idee, maar goed, dat kan ik dus straks op mijn bordje krijgen, maar ik moet me er maar niet druk om maken, ik doe gewoon mijn ding, doeggggggggggggggggg

  74. Zilver met Zalmneus zegt:

    Hoera, Isis is weer terug op de voorpagina!

Geef een reactie

