Er ligt een oude Zalm op de stoep voor de Amro bank.

Er ligt een oude Zalm op de stoep voor de Amro bank.
 
Van verre ruiken voorbijgangers al de stank. 
 
Als  Arie langs loopt,  pakt hij de oude Zalm op en steekt hem in zijn binnenzak. Kom maar viezerd,  zegt hij zachtjes,  ik breng je naar mijn niet malse vrouw, die wil je met liefde al flipperend alle hoeken van ons door de DSB bank gefinancierde huis laten zien.
 
Net op dat tijdstip komt er een herfstBos aan en zijn chauffeur parkeert de dienstauto.
Hier met die vis, roept herfstBos, houd de vis!
 
Arie holt weg en roept nog: ga jij maar ons geld in banken pompen ridder, ik reken wel af met dit varkentje, we maken er zalmsnippers van.
 
Zilvertje.
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-11 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

50 reacties op Er ligt een oude Zalm op de stoep voor de Amro bank.

  1. laila zegt:

    Tja; het is wat zilver!

  2. Zilver. zegt:

    Laila, ik wacht met spanning af wat we in de komende tijd allemaal te weten komen.

  3. antoinette duijsters zegt:

    Leuk blogje Zilver, ja wat komt er nog meer bovendrijven dan stinkende vissen.

  4. Zilver. zegt:

    Dank je Antoinette, ja, spannend he, het zijn wel heus heel foute witte boorden mannen.

  5. flipwillemsen zegt:

    Op de televisie hoorde ik laatst iemand zeggen(ik geloof professor Heertje, maar weet niet zeker) dat hij niet begrijpt dat er geen opstand komt, dat mensen niet verschrikkelijk boos op die graaiers zijn. Ik zou zo’n opstand graag leiden. ‘Uitschot in krijtstreep’ noemt Thomas v.d. Dunk die graaibankiers. En wij maar betalen.(ik kreeg een navordering van 9000 euro van het UWV omdat ik voor het eerst in mijn schrijversbestaan wat extra geld had verdiend.
    leuk geschreven, Zilvertje.++++++Flip Ik ben ook benieuwd. Zalm schijnt het allemaal geweten te hebben. Zo zie je maar weer. Hoe vriendelijker hoe misdadiger.

  6. ANNE_D_ORE zegt:

    heerlijk zo’n vrolijk politiek pamflet
    ach combineerden de witte boorden
    de humor maar met wijsheid
    gooiden ze hebberigheid
    en machtswellust maar overboord
    paarden ze mededogen maar aan slimheid
    strooiden zij maar snippers glimlach in het rond

  7. Zilver. zegt:

    Flip, ik begrijp ook niet dat we het nog pikken al dat stelen van die omhooggevallen malloten. Wat erg en gemeen van die navordering, ze zijn echt gek, ik had het toch deze zomer, omdat ik tekort gewerkt had moest ik ook erg veel terug betalen, daar ging de vakantie die we nu eens eindelijk na 11 jaar samen zouden hebben. Als ik Zalm zie, zie ik zoveel zenuwtrekken, zo veel in een gezicht, mogelijk heeft hij veel te verbergen. Zal ik ze op hun bek slaan, mogelijk mag je dan alles houden "^) xxxx Vind het heel erg voor je, red je het, of heb je hulp nodig? Ben natuurlijk verre van rijk, maaralle beetjes helpen.
    Dank je Anne en wat zeg je dat mooi! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  8. kuifje simon zegt:

    ’n goeie Zilver !!

  9. eva zegt:

    Hahha…leil!
    Zie zalm is nog niet goed genoeg voor het kerstdiner!
    Maar ja, het was natuurlijk niet zo gek, zo’n flipperaar aan het hoofd van
    een bank te zetten:
    De banken zijn immers verworden tot gokpaleizen!!!
    gr eva

  10. Zilver. zegt:

    Dank je Kuifje!
    Eva, die is KNALgoed, banken zijn gokpaleizen ! JE HEBT EEN ANDER PLAATJE!
    Zalm als kerstflappie, hahahahaah, een ZalmFLAP, HAHAH, OHHH, IK MOET ZO LACHEN OM JE, HAD IK WEL EVEN NODIG XXXX

  11. flipwillemsen zegt:

    @Zilver
    Brrr, ja jouw vakantie die niet doorging. Maar wat voor jou geldt, geldt ook mijn hele leven al voor mij: ik overleef alles. Meestal sta ik vrij snel weer op. +++++Flip
    Om te beginnen ga ik weer niet stemmen. Dat doe ik al jaren en jaren niet meer(is dom ik weet het, maar dan maar dom)

  12. Zilver. zegt:

    Flip, knap hoor, hier thuis is het op het moment heftig, het verleden dat weer opduikt bij mijn zoon, ik kan niet werken, moet veel naar zorgtroepen die ( hem) ons ondersteunen, het leven is een tranendal, ik heb dan geen geld, omdat ik min of meer voor mezelf werk, pfffffffffffffff, magere feestdagen, maar ik houd me op de been met een handje hoop en moed en schrijven laat me altijd even ontsnappen uit de werkelijkheid. xxxxxxxxxxxxxxxxx
    Ik stem altijd wel trouw, al weet je nooit echt op wie of wat, ze hebben bijna allemaal een masker op en dekken elkaar en verliezen het geluk en de eerlijkheid uit het oog, erg bijzonder, dat vaak van die graaiers en doodmakers het voor het zeggen hebben in ons land en de wereld.

  13. paco painter zegt:

    Het stinkt naar verrotte vis

  14. Zilver. zegt:

    Paco en zo is dat een smerig zaakje lijkt dit!

  15. Smokey zegt:

    Prachtig Zilver. Originele onvervalste Zilverhumor.
    "Kom maar viezerd" :)))) Hahahaha! Treffend!

  16. Zilver. zegt:

    Dank je Smokey!":^)

  17. Smokey zegt:

    Was dat de bekende "Haring Arie" ???

  18. Smokey zegt:

    Omdat ik niet kan inloggen momenteel nóg eentje. Van meet af aan vond ik Zalmsnipper al een verkrampt neplachje hebben… En ons maar aan het vislijntje houden.
    Fileren, die rotte vis en in mootjes hakken.

  19. Zilver. zegt:

    Smokey, ja, dat was hem Haring Arie, getrouwd met Aaltje Snoek.
    Ik lach me suf om je, echt grappig.
    Die stinkZalm stiekem op het hoedje van de koningin leggen als ze langs loopt en stinken dat het doet en hare Majesteit maar wuiven naar heur volluk.
    Wat naar van je verbinding, ohhhhhhhhhhhhhhhhh, daar heb ik regelmatig ook veel mee te stellen, handenvol met geld kost me dat om in de ( vis ) lucht te blijven. :^)

  20. De Stripman zegt:

    Ach, die ouwe Zalm. Versleten en bedorven, een beetje rafelig aan de randjes… je zou er haast medelijden mee krijgen…;o)

  21. Zilver. zegt:

    Stripman, we moeten hem maar sparen. "^)

  22. kuifje simon zegt:

    Visite en vis
    blijven drie dagen fris !!

  23. Zilver. zegt:

    Kuifje, dat is het, hij is duidelijk over datum, we hadden het kunnen weten.

  24. Mephisto zegt:

    Hoi Zilvertje,
    Bij de Vara de documentaire "De Onrendabelen" gezien?
    Docu over armoede in Nederland en hoe ook hier het neoliberalisme het ECHT OM ZEEP aan het helpen is. Ik ben blij dat ik moreel aan de goede zijde van de mangel sta, als ex-kraker en relschopper.
    Kopenhagen, 12-12, iemand?
    Ik ben er zeker terug te vinden en kan evt. nog wel mensen meenemen (tegen dieseldeelprijs)

  25. Zilver met Zalmneus zegt:

    Mephisto, nee helaas niet gezien. Als ik de ruimte had om te gaan, had ik er wel oren naar, maar die ruimte heb ik niet, gevangen in het moederschap en zorgen en werk, pffffffffffffffffffff, ik zou een baan in Den Haag moeten najagen. :^)

  26. fravapa zegt:

    Goed, Zilver!
    én humor, want zonder word je onderhand helemaal opgefokt!
    grfrp

  27. Zilver met Zalmneus zegt:

    Fravapa, humor is vaak als een warme jas, in een donkere nacht.

  28. Annet zegt:

    Vanmorgen dacht ik nog aan de euro
    en hoe het allemaal zo heeft kunnen lopen
    prima stukkie!
    Veel liefs!

  29. Zilver met Zalmneus zegt:

    Ja, die euro, dat was me wat, een vreselijk dingflofbipsgedoe of zoiets en eh, dank je wel! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  30. Aad Verbaast zegt:

    Laat hem maar flipperen. Maar dan thuis.😉

  31. Zilver met Zalmneus zegt:

    Aad, ja, gewoon thuis.

  32. actuality zegt:

    Àh, mevrouw …
    Laat ik nou denken
    dat u een
    Barmhartige Zalmaritaan was..

  33. Zilver met Zalmneus zegt:

    Hahahahah, Zalmeritaan, die is gierend goed!

  34. rene louman zegt:

    Ik snap hem
    Nooit begrepen waarom iedereen zo dol was op die zalm.

  35. Zilver met Zalmneus zegt:

    Rene, ik vind het spannend wat we te horen krijgen, of dat hij door de mazen glipt!

  36. Mephisto zegt:

    @Zilver: de docu staat gewoon online; http://omroep.vara.nl/De-Onrendabelen.5701.0.html
    Duurt wel 100 minuten!
    En ze is intenzzz

  37. Zilver met Zalmneus zegt:

    Dank je Mephisto!

  38. coby zegt:

    Zilver, de vis wordt duur betaald……
    Welterusten en lieve groet, Coby

  39. oma zegt:

    Ha Zilvetje,
    en nu allemaal vlug naar bed, en oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker. oma
    ot. ik ben niet mee naar Rome, maar ze zijn goed overgekomen.

  40. VSp zegt:

    Bestaat de Amro bank dan nog?
    Geef mij maar gebakken kibbelenlingen met een zure bom erbij.

  41. ceesincambodja zegt:

    Ik wist niet dat je het in je had, Zilverrijksdaalder.
    Ceesgegroetje

  42. Zilver met Zalmneus zegt:

    Coby, ja, zo is dat ! xxxxxxxxxxxxxxxxx
    Oma, dat is een goed bericht, ja,ikhad begrepen dat er nog maar twe bemanginsleden aan boord zijn, dat wordt soppen en afwassen.
    VSP het is ABNAMRO en wij burgers hebben de bank met onze centjes moeten redden. De rekening krijgen we later.
    Cees, zo zie je maar.

  43. Peterus zegt:

    Even zien wat er allemaal boven komt
    deviswordtduurbetaaldgroeten

  44. Zilver met Zalmneus zegt:

    Peterus, ja, dat zullen we dan maar even afwachten.
    Wiehetlaatstlachtlachthetbestgroeten.

  45. Arnold Kemp zegt:

    @Zilver, je weet nooit wat er allemaal gewit, hier dan mischien zalmroze, gaat worden. In dit geval worden het mischien toch wel de snippers.
    Kort en krachtig door je uitgedrukt.

  46. Zilver met Zalmneus zegt:

    Arnold, dank je wel, ik wacht het met spanning af.

  47. sLIMME JUF / Brilmansje zegt:

    LEVE ZILVERS MOPPENTROMMEL!!!
    ;-))

  48. Zilver met Zalmneus zegt:

    Juf! :^)

  49. oliphant zegt:

    Nu begrijp ik pas die Zilver met zalmneus. Dat had ik gemist…
    Groet, O.

  50. zilver zegt:

    Ja, daar is die zalmneus van, maar gelukkig kwam hij net niet, ik heb alles geprobeerd hem kwijt te raken, maar hij moet slijten.

Geef een reactie

