Vergif in de melk!


 
vergif in de melk!
 
mam, je moet niet de groene pakken melk kopen in de supermarkt, dat weet je toch wel, ze zijn vergiftigd! mmmmmmmmmmmmm denk ik, zaten we net even over een gezond stukje leven te praten, maar dadelijk pakt hij het weer terug en we zitten allebei weer in zijn ziekte. tja, zeg ik nonchalant, wij hebben geen groene pakken in de winkel, alleen blauwe, dus wij hoeven ons niet druk te maken.
 
vrijdag gaat mijn ex-man naar hem toe, dat doet me goed, mijn oudste dochter wilde ook gaan maar hij was haar naam vergeten in te vullen en ja, dan gaat het hele bezoek niet door, wel jammer, ik kan me zo voorstellen dat elk bezoek een welkome afleiding is.
 
onlangs had mijn jongste zoon hem aan de telefoon, ik was helaas niet thuis, ik spreek hem zo graag, hij is zo grappig en zo lief, hij had om mijn geboortedatum gevraagd, dat is een goed teken, mogelijk mag ik dan ook een keer op bezoek komen, het is een pittig eindje met de trein, maar wat wil ik hem graag weer zien.
 
nog nooit zat hij zo ver, heiloo, zaandam, castricum en haarlem dat was allemaal te doen, maar vught? elke week schrijf ik hem een brief of stuur ik hem een kaart, hij is daar zo blij mee, ik kan me er alles bij voorstellen. mam, ik heb nog heel even, ik moet van 20.30 uur tot 8.30 uur in de isoleer, dus ik hang zo op…………………………………….
 
lieve jongen wat een drama, je had nu vader kunnen zijn van een stel kinderen, boegbeeld in een gezin, steun voor je oude moeder, maar we hebben louter pech, jij zal nooit beter worden en nooit van je verslaving af willen en ik moet accepteren dat ik je heb moeten afstaan aan een gruwelijke ziekte, maar een ding neemt niemand van ons af, we houden van elkaar.
 
terwijl ik dit schrijf zie ik de lichtjes van de sint maartenlopertjes, we hebben heel wat jaren samen gelopen en gezongen, tot het moment dat ik niet meer mee mocht, je ging met vriendjes met een zaklantaarn, ik zie zo weer die gelukzalige lach van je, je bleef al die jaren verbaasd om al die gulheid van de buurtbewoners, maar er kwam rond je pubertijd een moment dat je niks meer wilde van anderen,  je vertrouwde niks meer, in alles had men gif gestopt…..
 
zilvertje. ( vanmorgen kwam er een prachtige verjaardagskaart voor mij, ik ben een jaar te jong en hij kwam 6 dagen te vroeg, maar er staat op dat ik de allerliefste moeder van de wereld ben.)
 
foto: het helende zaandijk van zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-11 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

28 reacties op Vergif in de melk!

  1. ANNE_D_ORE zegt:

    Zilver, ik was even bij je
    dacht
    Liefde gaat gewoon door de muren van de isoleer heen

  2. K zegt:

    Je kan maar beter op tijd zijn dan te laat, zal ie wel denken.
    Lief blog Zilver!🙂

  3. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Anne, dank je wel, ja, liefde is zo sterk, gelukkig maar. xxx

  4. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    He, K, ik zat met bij jou te lezen! Ja, schattiig he, hij is natuurlijk behoorlijk de draad kwijt, maar dit is voor het eerst sinds ik denk een jaar of 15 dat hij er aan denk, dat vind ik zo geweldig. xxx

  5. Smokey zegt:

    Zilver, Wat een liefdevol verhaal en die bezorgdheid om jou heeft hij toch maar.
    Niet gemakkelijk allemaal…nee, maar wel met een zilveren randje:)

  6. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Dank je Smokey.

  7. Isis Nedloni zegt:

    Mmmmm….Zilver….lieve Zilver….wat kun je prachtig schrijven over leed en liefde…..prachtig!
    Heel goed hoe de liefde je op de been houdt en je gekozen hebt voor dit krachtige middel.
    Als ik je blogs lees over moeder en zoon…over hoe je gezin rond dwaalt rondom het verdwaalde kind…..dan denk ik aan een boek.
    Je zou hier een boek van kunnen maken….
    Want je schrijft zo mooi.
    Ik kreeg kippevel van je verhaal.
    En heerlijk dat je een gloednieuwe verbinding hebt!
    Gefeliciteerd daarmee!!
    Iedere keer een stapje in de goede richting; ))))
    Liefs
    Isis

  8. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Dank je wel Isis, lief van je.

  9. antoinette duijsters zegt:

    Zilver wat ga je er goed en dapper mee om, moet zo erg zijn. Sterkte ermee, hoop dat je binnenkort weer naar hem toe kan.

  10. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Dank je Antoinette. xxxxxxxxxxxxxx

  11. Janneke van Bockel zegt:

    zilvertje met haar gloednieuwe verbinding die telkens opnieuw de verbinding durft aan te gaan
    diepe buiging

  12. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Janneke, dank je wel.

  13. A C T U A L I T Y zegt:

    Zo te lézen, hoop ik toch wel
    dat U nog iets in de Melk
    te brokkelen………………………..
    Groet van een Jokke-brok….

  14. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Hahahah, dag Jokkebrok met sluier en nieuws aan de broek!

  15. luuk zegt:

    Mooi en warm blog.
    groet Luuk

  16. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Dank je Luuk!

  17. moonfairy zegt:

    Ik heb ontroerings kippevel
    Prachtig
    Lieverd, Vucht ligt naast waar ik woon
    kom dan mijn kant op
    mail me
    veel heel veel liefs Moon

  18. ramirezi zegt:

    Een kaart te vroeg krijgen is ook een hele snelle verbinding..😀

  19. rob zegt:

    zit het met een warm gevoel te lezen hoe je er allemaal mee om gaat , zal best heel moeilijk zijn ,
    maar je bent zo sterke warme vrouw , doe me pion van me hoofd af voor je, je weet wel, die foto van dat leuke stelletje, fijne avond, doegggggggggg,…. rob.

  20. Aad Verbaast zegt:

    Ik kom altijd even lezen bij je. Niet de witte-motor, maar de liefdemotor, -moeder!

  21. coby zegt:

    Wat een mooi geschenk, die kaart. Niet in woorden of waarde uit te drukken.
    Zoals altijd als je over hem schrijft: voor jou een kus op je moederhart.
    Lieve groet, Coby

  22. hippo zegt:

    voor altijd verbonden
    als nieuw
    dankjewel
    hippo

  23. sprakeloos zegt:

    draadloos verbond(en)

  24. flipwillemsen zegt:

    Ach Zilvertje, wat een liefde!
    Dus je bent de 18 de jarig?
    +++++F

  25. ceesincambodja zegt:

    Met een brok in de keel gelezen, Zilver.
    Volgens mij heeft je zoon het grootste gelijk van de wereld.
    Liefs,
    Cees

  26. koen zegt:

    indrukwekkend en ontroerend ook..
    hij heeft het met jou als moeder heel erg goed getroffen!
    groet van koen

  27. Kees Smit zegt:

    Wat goed van je om dit te vertellen, hoe hij zich nooit in de steek gelaten voelt, en hoe jij je met hem verbonden voelt.

  28. De Stripman zegt:

    Mooi blog !

Geef een reactie

