Wie is het toch?

Door merg en been
Guur snijdt hij die je niet ziet
Die sporen nalaat van
Omgevallen en weggevaagd
 
Tot op het bot
Tergend als de gestadige druppel
die de steen uitholt
Geulen onder de ogen graaft
 
Mondhoeken laat hangen
Geluk laat vangen
Het vertrapt met woeste poten
Schaterlachen in de kiem smoort
 
Wie is het?
Wie heeft ons in zijn macht
Wie kent zijn naam?
Verschuil je! Hebzucht komt er aan.
 
 
Zilvertje met nieuwe verbinding.
Foto: van Zilvertje, achter het oude N.S station.
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-11 en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

35 reacties op Wie is het toch?

  1. A C T U A L I T Y zegt:

    U bent weer Terug…
    Dus maken wij
    Plaats voor U
    Op zij Opzij
    Maak plaatst…
    Anders zir Zilver
    er weer naast….
    Groet à Vous Joshua
    Veel Geluk met
    de Nieuwe
    Verbinding…

  2. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Dank je wel Joshua, het heeft even geduurd, maar nu heb ik eindelijk KPN aan de kant gezet, wat zijn die slecht geworden, nu maar hopen dat dit goed gaat, ik ben geheel draadloos in het nieuw gestoken, tot mijn pc en muis toe.

  3. Aad Verbaast zegt:

    Treffende tekst! Past zo in mijn serie over hebzucht..
    Al weer een tijdje geleden, maar hebzucht is van alle tijd.
    Niet altijd verkeerd trouwens: Vrede wil ik hebben!! :-))
    Een gefeliciteerd met je nieuwe verbinding, het duurt even maar dan heb je ook wat!

  4. fravapa zegt:

    !!!BAFFF!!!!
    RECHT VOOR ZIJN RAAP!!
    Sterk geschreven, Zilver
    grfrvp

  5. Annet zegt:

    Het is de negativiteit
    met een kwijlend gelaat……
    het is niet de liefde
    het is de haat…..
    fijn dat er weer verbinding is
    Zilverlief!

  6. antoinette duijsters zegt:

    Heel goed Zilver, de hebzucht kan niet genoeg aan de kaak gezet worden.

  7. flipwillemsen zegt:

    Heel goed, Zilvertje. ++++++F

  8. Smokey zegt:

    Ja nou Zilver, de hebberd die gluiperig ons aller leven binnenkruipt,
    de insluiper die je niet hoort of ziet…
    en als hij opeens zichtbaar opduikt, laat het dan niet te laat zijn.
    Zodat we `m te lijf kunnen gaan.
    Gefeliciteerd met de nieuwe verbinding. Lijkt me( op één front) een opgeruimd gevoel.

  9. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Aad, ja, als het om de vrede gaat ben ik ook erg hebberig. :^)
    Fravapa, je hebt me weer gevonden, wat leuk!
    Annet, mooi geschreven. xxx
    Antoinette, zo is dat! xxxxx
    Dank je Flip, je hebt me met die worm op eengoed ben gezet, dank je! xxxx
    Smokey, dank je, ben nog erg aan het wennen, het toetsenbord is zalig, maar alles zit anders.

  10. coby zegt:

    Gloednieuw en treffend en raak als altijd….
    Lieve groet, Coby

  11. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Dank je Coby, ik kan wer bloggen en heb toch al meer werk gekregen dan ik dacht, gelukkig maar, het spul kost wat, bij Blancie zit nog een probleem, hij moet nogmaals komen, er was iets stuk, daarom lukte het mij al niet. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  12. moonfairy zegt:

    Lief Zilvermeisje,
    wat fijn dat je er weer bent
    ik heb je gemist,
    mooie combinatie, plaatje, gedicht,
    liefs Moon

  13. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Lieve Moon, ik heb je bericht van gister gelezen, lief dat je nog aan me dacht, het heeft even geduurd, gelukkig kon ik met heel veel moeite soms iets met een noodverbinding doen, maar nu is alles weer in orde, ik zit nu bij een andere provider en ik heb ook een goede monteur gevonden, snel en goed, ik ben zo blij, zonder verbinding voelt zo afgesneden. xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  14. moonfairy zegt:

    Ja!! ik heb sinds kort mijn eigen laptopje
    dus ik hoef niet meer te delen of te wachten
    ik moet je zeggen dat is redelijk verslavend haha
    FIJN dat je er weer bent,
    Blogging is not the same without YOU
    Love Moon

  15. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Moon, dat is zalig, kun je altijd op Internet, veel plezier er mee, als het goed is verspreid ik nu ook geen beesten meer, ik heb via de provider behoorlijke vallen laten zetten, zo erg dat ik eerst niet eens plaatjes kon zetten, maar ik infecteer niet meer. ( hebben ze beloofd )
    Ja, klopt wel hoor, ik heb veel gelezen in mijn ontblogging.

  16. K zegt:

    O jippie jippie, een nieuwe PC.
    Doet alles het nou? Zelfs het geluid?
    Leve de vooruitgang!!!
    hebzucht kun je het beste onder de kont trappen.
    Dan is ie zo verdwenen🙂

  17. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    K, Blancie heeft een nieuwe, ik heb een nieuwe, die van Emilio is nog geen jaar en de provider en de verbinding zijn nieuw en we bellen er nu ook nog gratis bij en dit alles veel godekoper dan alleen verbinding van de KPN. Hij moet nog eenmaal terugkomen, ik heb een soort nieuwe stick te hard aangepakt, die is nu stuk, moet ik even een nieuwe kopen en hem dan weer bellen, dan kan Blancie ook weer van alles en we zijn supersnel, we hebben een contract om met ze alle snel op Internet te kunnen, heerlijk, maar ik moet nu wel extra werk binnen halen hoor! xxxxxxxxxxxxxxxx

  18. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Oh, ja, geluid, super, alles super en ja, met een ferme puntschoen, in de kont prikken, hahahahaahah!

  19. K zegt:

    Dat bedoel ik. Opgedonderd!
    Ik ga nou naar schilderles; doei!
    en daarna naar Anita; die is jarig.🙂

  20. Geroma zegt:

    Fijn dat je er weer bent: Zilver met je gloednieuwe verbinding……
    Super de puper…..;;–)) xxxx

  21. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Veel plezier en feliciteer Anita van mij en een kussssssssssssssssss. Anita is dus ook een schorpioen.
    Geroma ik ben ook zo blij! xxxx

  22. rob zegt:

    hoi zilver, je bent wer terug , en nu weer gewoon lekker schrijven hoor , tenslotte ben je daar een kanjer in. ik ga snel naar bed weer 4 uur er uit , doegggggggg

  23. lebonton zegt:

    verdomd, ik dacht eerst dat je het over gure wind had, maar hebzucht is eigenlijk zo schraal als winterwind.

  24. martin zegt:

    Dan moeten we hem maar tegenhouden.

  25. tineke-van-eeuwen zegt:

    Ha Zilver,
    heerlijk je poëzie weer te lezen,
    komt in ieder geval goed over.
    Toch denk ik dat je gedicht aan sterkte wint
    als je de hoofdletters weglaat.
    Maar nu moet ik eerlijk bekenen,
    dat, dat tevens een tik van mij is!
    Hartelijks Tineke

  26. tineke-van-eeuwen zegt:

    GRRRRrrrrr>>>Bis> bekennen

  27. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Rob, brrrrrrrrrrrrrrrrr, dat is Zilvertjestijd, sterkte, denk nog maar eens na over die lekkere warme witte.
    Lebonton, de wind zelf gaf er een draai aan! :^)
    Martin, doen we!
    Tineke, ik ga dat een volgende keer proberen, dank je wel, goede raad is altijd welkom.

  28. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Dat is een bekend plekje in Krommenie, Venrooy caravans.
    Maar het heel oude station is er niet meer, en die daarna ook niet meer. oma

  29. zilver met haar gloednieuwe verbinding! zegt:

    Oma, ja, klopt, ja het oude station is weg, zo jammer en die lelijkerd erna is ook gesloopt, het nieuwe ligt meer richting Krokodil.
    Oma uw schaterina is spoedig jarig 20-11 toch?

  30. WasdeMuzeNuBoos zegt:

    hoi hoi je bent er weer, kan ik weer fijn genieten.
    Enne hebberts die horen erbij

  31. zilver zegt:

    En was de Muze nou boos?

  32. hippocampi zegt:

    ’t gaat uiteindelijk toch om de verbinding😉
    hebzucht leidt erg af, maar we gaan vol goede moed en bescheiden gemoed de feestdagen in
    gr. hippo

  33. zilver zegt:

    Hippo, zonder ( ver ) binding zijn we verloren.

  34. eva zegt:

    Hebzucht woont wvast niet in die caravan.
    Of
    misschien toch!
    gr eva

  35. zilver zegt:

    Eva, nee, het is een tevreden plaatje.

Geef een reactie

