Theo.

De stem op de radio zegt dat het vijf jaar geleden is…………….

Waar is de tijd gebleven? Als een treintje rijden mijn gedachten terug naar die dag, ik was bijna op mijn werk en daar bij het grote brandweer en politiebureau moest ik lang wachten voordat het voetgangerslicht groen werd, maar terwijl het toch na lang wachten groen was geworden, kon ik nog niet oversteken, de stad was van het ene moment op het andere een heksenketel geworden, van alle kanten reden auto’s van de politie af en aan en motorrijders vlogen achter al die wagens aan………………..

Mijn hart voelde ik in mijn keel kloppen, het lawaai op straat was oorverdovend, sirenes gilden en ik holde naar het grote huis van het Leger des Heils waar ik coördinator was.’

Simon stond lijkbleek bij de deur en deed open, hij kon niet uit zijn woorden komen, zijn altijd zo net gekamde haar hing als een verwaaide pruik voor zijn ogen………..

We zijn eerst gaan zitten en iemand kwam ons koffie brengen. Hakkelend vertelde Simon dat er iemand was vermoord net toen hij langsliep, of was het  nou even ervoor? Simon bleef hakkelen en was totaal van de kaart, er had iemand dood op straat gelegen, een man. Zou het weer een afrekening zijn geweest?

Later op de dag begrepen we dat Theo was vermoord.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-11 en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op Theo.

  1. Aad Verbaast zegt:

    Alweer vijf jaar geleden. Het was een schokgolf die niet gauw vergeten zal worden.

  2. Zilvertje zegt:

    Aad, ja, ik was verbaasd alweer zo lang gelden, ik moest vanmorgen heel erg aan zijn zoon denken. En de Simon in dit verhaal overleed, nog geen jaar later, was mijn collega, een beste kerel, allemaal gedachten op een druilerige morgen in een griephoofd.
    We moesten allemaal een schep aarde op zijn kist gooien, ik kreeg het niet voor elkaar.

  3. paco painter zegt:

    Om nooit te vergeten

  4. paco painter zegt:

    Om nooit te vergeten

  5. paco painter zegt:

    Om nooit te vergeten

  6. flipwillemsen zegt:

    Inderdaad. Om nooit te vergeten. Het is de enige keer in mijn leven geweest dat ik me op de Dam heb vertoond bij een groepsgebeuren. Ik had geen lawaai lepel of pan bij me. En ik was teleurgesteld omdat Rita Verdonk ineens verscheen.

  7. rob zegt:

    5 jaar al gaat hard maar we zullen het nooit vergeten, en zo hoort het ook . en ja op zulke momenten denk je zeker aan zijn zoon.

  8. zilvertje zonder verbinding zegt:

    Paco, alle goede dingen gaan in drieen.
    Flip, wat was het een herrie he! Wat heb je weer een mooi plekje gevonden. xxxxxxxxxxxxxx
    Rob hoe was het vannacht? Ja, die zoon, dat ligt als een steen op mijn maag, doegggggggggggggggg.

  9. coby zegt:

    Ik was vanmiddag nog in Amsterdam, niet te vergelijken met die dag vijf jaar geleden. De Lineusstraat wordt voor mij in ieder geval nooit meer hetzelfde.
    Lieve groet, Coby

  10. zilvertje zonder verbinding zegt:

    Coby, ik vond veel van Theo, maar dat hij daar zo op die koude grond lag en dat hij nog zo een jonge zoon achteliet deed en doet mij nog steeds heel veel. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Nog acht dagen, dan heb ik weer verbinding. De nieuwe pc is er, echt onwijs mooi xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Heb je het lekker warm?

  11. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Dat was een slechte dag voor de democratie, ook al weer 5 jaar terug. oma

  12. ceesincambodja zegt:

    Ja. Mijn dochter Daphne mailde mij dat er in de straat achter haar appartement -aan de Weesperzijde- Theo van Gogh was neergestoken. Ze was over haar toeren en zei: ‘Papa, je hebt groot gelijk dat je geëmigreerd bent. Nederland gaat ten gronde.’
    Ceesgegroetje

  13. A C T U A L I T Y zegt:

    Hier had ik dus gister gereageerd.. Lang verhaal geschreven over die dag..
    Was alles weg!! Ik mail het je nog wel een Keer!!!!!
    Groet Joshua

  14. Zilvertje zonder verbinding. zegt:

    Het weblog spookt de laatste tijd weer Joshua!

  15. A C T U A L I T Y zegt:

    Ja, het is weer Het Oude Liedje..
    Hélaas….
    En erg vervelend voor mij..
    Vanwege snelheid van Nieuws
    Zit ik tig minuten te wachten voordat
    ie ‘m Pàkt!!
    Ben weg……..

Geef een reactie

