De recessie in de Zaanstreek. ( en mijn staatslot )

De recessie in de Zaanstreek. ( en mijn staatslot )

Dinsdagochtend was ik heel vroeg op, ik had een opdracht aangenomen, op een voor mij nog vrij onbekende werkplek, keurig had ik samen met de OV-routeplanner uitgepuzzeld hoe ik het beste kon reizen en ja, ik moest erg, erg vroeg mijn bed uit.

Om even over zeven arriveerde ik op de werkplek, ik werd niet verwacht, men noemde een andere naam, maar ik laat me natuurlijk niet zo snel uit het veld slaan, ik was al om vier uur opgestaan om op tijd te komen en ik was op tijd, ik had nog een klein half uurtje…………..

Het werd een heel gedoe, maar wat ik ook aandroeg ik kon gaan….. ik voelde innerlijk verzet, mijn dure reisgeld, mijn tijd die ik zo veel leuker had kunnen besteden, mijn vroege naar bed gaan om fit te zijn, maar ik schakelde dadelijk, aan verzuren hebben we niks!

In een nog bijna slapende stad ben ik etalages gaan kijken en ben nu helemaal op de hoogte van de herfstmode, veel wolletjes over lapjes veel laarzen, veel paars, zwart en groen en veel acties en korting. Bij een peperdure dameszaak, hebben ze een spel met dobbelstenen, de dobbelsteen bepaalt de korting, dat is al opmerkelijk vroeg, maar dat is niet het enige dat me opviel, na ruim twee uur slenteren en kijken gingen langzaam de winkels open en weet u wat ik merkte, de Hema is schrikbarend duur geworden, of het nu de viltjes zijn voor onder de stoel of de damesartikelen, veel dingen zijn op andere plekken veel goedkoper en een ander opmerkelijke zaak is, dat C&A zijn kinderkleding bijna weg geeft, zo had ik voor Blancie een prachtig wit vest, 10 euro,  nou dat heb ik nog nooit meegemaakt.  Maar de winkel stinkt wel, naar vuil en oud stof. H&M maakt het nog bonter, veel mooie kleding vanaf 2 euro en er zitten echt leuke dingen bij, heus, ik kwam thuis als een Sinterklaas voor mijn kinderen.

Omdat ik nu leef van dag tot dag wat betreft werk en ik niks hoor van mijn sollicitaties dacht ik, ik ga me weer overal inschrijven, maar het is niet te geloven, er zijn veel uitzendbureaus weg, ja, de grote namen zijn er nog wel, maar leeg, helemaal leeg en die hele grote van Randstad, werd bemand door een man, ja, echt een man, een raar gezicht, al die lege werkplekken. Veel winkelpanden staan leeg, veel bestaande winkels zijn rommelig en gaan laat of helemaal niet open.

Maar rond het station wordt enorm gebouw, heeft heel lang stilgelegen, maar nu weet je niet wat je ziet, enorme hoge bouwwerken ontstaan in Zaanse stijl in dito kleuren, terwijl halve straten hun huizen te koop zetten, je kunt van al die  te koop borden een huis bouwen…..

Op dat moment drong het pas echt tot me door, de crisis heeft niet een poot aan land, maar twee en toen heb ik iets gedaan wat ik nog nooit heb gedaan, ik kocht een lot. Trekking 10 oktober. Als ik de hoofdprijs win, gaan we een feestje bouwen, komt u ook?

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-10. Bookmark de permalink .

24 reacties op De recessie in de Zaanstreek. ( en mijn staatslot )

  1. A C T U A L I T Y zegt:

    Mevrouw U was al een L O T
    uit de L O T E R I J !!
    Dus leg het Lot in Uw Handen
    Dan zal er Weldra Geluk bij een
    Ongeluk in landen…………………….

  2. zilver zegt:

    Dank u, hahahahahah, u bent een woordkunstenaar!

  3. rob zegt:

    zou wat zijn nou ik kom hoor mag het fijne avond, o,ja en als ik hem win kom je dan hier heen, doei

  4. zilver zegt:

    Ja, afgesproken, rustige nachtdienst. Ik eindig op een 8

  5. rob zegt:

    weet niet dacht op 4 , kom de nacht wel weer door doei,

  6. Antoinette Duijsters zegt:

    Ha 10 oktober mijn verjaardag, fraai in de krekels door de griep. Maar ik hoop dat je wat wint.

  7. maria-dolores zegt:

    10 oktober, da’s nog drie nachtjes slapen!
    ik gun het je zo.

  8. zilver zegt:

    4 geeft plezier en 8 dat wat je niet verwacht :^)
    Antoinnete beterschap! Kan je geen kaartje sturen, het adres staat in de pc die stuk is, ik hoop dat je dan wat opgeknapt bent. En dank je!
    Maria, dank je wel! Ik heb het in gedachten al uitgegeven, er gaat wat naar Cees in C en ik ga met de kleintjes naar Euro Disney, we zijn nog maar een keer samen op vakantie geweest, anderhalve dag in Valkenburg en het was zo fijn.

  9. coby zegt:

    Ik duim voor je dat je de hoofdprijs wint, dat zou toch erg fijn zijn.
    Crisis of geen crisis, het gelukslot moet je soms een beetje tarten.
    Je gaat vast vroeg naar bed vanavond, jeetje, je hebt er al weer een lange dag opzitten.
    Vaak word ik dan na zo’n vroege start ’s avonds juist weer fit(ter).
    Lieve groet, Coby

  10. zilver zegt:

    Dag lieve Coby, nou dat heb ik niet, ik heb ook nog twee uur gefietst en moet er om 4 uur uit dus ik ga nu slapen, welterusten, ik tel af xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Moet trouwens donderdag solliciteren, toch bericht gekregen vandaag, ik heb juist weer heel wat op de post, :^)

  11. Zwollywood zegt:

    Je kunt altijd nog een eigen bedrijf beginnen. Ik hoorde dat internetwinkels zéér goed kunnen lopen…..Maar ja, je moet het willen, zoiets moet wel bij je passen.

  12. on_yer_bike zegt:

    Lot even op je blog zetten voor zaterdag, Zilver. Niet flauw doen. Anders weten we niet of we prijs hebben.

  13. K zegt:

    Veel geluk Zilver. Ik ga ook nog kopen. Ik koop 3 keer een vijfde lot want aan 5 millioen heb ik genoeg. haha.
    Succes!! Ik koop vaak op de laatste dag.

  14. landheha zegt:

    en, doe je het nog een keer, zo’n lot kopen?

  15. ceesincambodja zegt:

    Ik weet zeker dat je wint!
    Ik durf het bijna niet te vragen maar mag er alsjeblieft iets aan onze strijkstok blijven hangen als ik niet op tijd kan komen voor het bloggersfeest?
    Leerzaam blog, Zilver. Dit is voor het eerst dat ik een inkijkje heb gekregen hoe de crisis er werkelijk inhakt voor de man in de straat.
    Ceesgegroetje

  16. cor verhoef zegt:

    @Zilver,
    Inderdaad een ‘eyeopener’ (lange neus naar Cees :-))
    Hier in Thailand is er minder van te merken omdat mensen veel inventiever zijn in het dagelijks overleven.
    Maar dat het zo zichtbaar is in NL, had ik niet verwacht.
    Succes met je sollicitaties en geniet zoveel mogelijk,
    groet,
    cor

  17. paco painter zegt:

    Ik kom zeker

  18. knutselsmurf zegt:

    En die opdracht ?

  19. hippo zegt:

    ’t lot bepaalt niets,
    want het is geen mens
    zoals jij,
    (on-yer-bike, heeft wat mij betreft gewonnen, wat de leukste reactie betreft😉
    groet,
    hippo
    (deur altijd open)

  20. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Wat stom zeg, dat je niet verwacht werd, daar sta je dan met je goeie gedrag.
    Ja Crisis heeft heel grote voeten, ze staan regelmatig op onze tenen. oma

  21. K zegt:

    Succes morgen met je lot Zilver. Ik heb als eindcijfers een 8, een 9 en een 6. Alle 1/5 lot.

  22. Appelvrouw zegt:

    Ik kom, bij hoge uitzondering.
    Als er maar geen alcohol geschonken wordt, dit met het oog op je vorige blog🙂

  23. Jane zegt:

    Ja zeker! Succes met de baanzoekerij en de computer misere in huis!!

Geef een reactie

