De nieuwe weegschaal.

De nieuwe weegschaal.

Hoe oud zou hij geweest zijn, 15 jaar, ouder? In elke geval was hij ouder dan mijn jongste kinderen en hij was super trouw en at geen batterijen en nooit hoefde ik op hem te wachten zo als bij mijn moeder……………..

Maar op en dag was hij stuk, ik woog zomaar 150 kilo nou en dat was wel wat vreemd, want ik was flink aan het afvallen en zelfs in mijn zwangerschappen ben ik nooit zwaarder geweest dan net in de 80 kilo.

Dus ik ging er nog maar eens op staan en woog toen niets, een heks? Zou ik er dan toch een zijn en geen dreuzel? De kinderen kwamen lachend om me heen staan, die mama van een Bessy Turf naar een veertje, dat wilden ze ook wel eens meemaken, ja, lachen was het, maar toch als een boer met kiespijn, want ik heb geen vaste baan meer en elke cent wordt tien keer omgedraaid. Hij was en bleef dol, stuk dus.

We misten onze witte oude weegboy vreselijk en ik besloot op onderzoek uit te gaan, de Dekamarkt had die week juist een advertentie, een prachtige weegschaal, die ook je vetpercentage kon meten. Wil ik dat wel weten? Ik sla sinds ik in de overgang ben, vet op bij buik en billen en als ik het niet weet, zie ik het ook niet, ik kijk altijd recht vooruit, ik kon wel een vriendin van Rita Ritalin zijn, kent u haar ook? Die bij de Deka was helaas al uitverkocht, logisch, hij was nog geen 10 euro

Bij Blokker zal ik prachtige weegschalen, ze konden nog meer dan ik ooit had kunnen bedenken, maar ja, daar betaal je dan wel voor en ze aten allemaal batterijen, nou dat wil ik niet, ik ben zuinig op mijn geld en op het milieu, althans ik probeer beide te zijn.

Ik vond het zusje van mijn weegschaal, veel jonger en nog blank en schoon, gewoon zonder batterij en luxe dingen, nou die wilde ik wel, ik wist dat ze sterk en eerlijk zou zijn.

Thuis gekomen mocht Blancie er het eerst op staan, help! Riep ze dadelijk, mam, kijk! Ik ben zo dik geworden! Waar? Vroeg ik me dadelijk af.

Die lieverd was 4 kilo aangekomen, ja, ik praatte dat goed met: kijk dan, je bent bijna zo groot als mama, je bent helemaal niet dik, je bent gegroeid. Daarna was zoon aan de beurt, nou je raadt het al, die was ook 4 kilo gegroeid en toen was het mijn beurt. Ik was al weken onder de tachtig, flink onder de tachtig, ik had er zo mijn best voor gedaan, zoveel koffie zonder suiker gedronken, nooit mijn ontbijt overgeslagen en niks geen chocolade gesnoept, maar als door een wesp gestoken zag ik met schrik, dat ik ook 4 kilo was gegroeid, ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

We willen de oude weegschaal terug, dat begrijpt u toch wel hè?

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-10 en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

15 reacties op De nieuwe weegschaal.

  1. K zegt:

    Haha! Doet me denkne aan het Duiste verhaal: Die waage der Baleks.
    Dacht je al jaren licht te zijn en opeens komt de waarheid aan het licht.
    Ik kan er wel om lachen.
    Ik doe de batterij steeds uit de weegschaal en dan gaat ie heeeeeeeeel lang mee, want ik weeg me niet veel. (heeft geen zin ook trouwens)

  2. Henk zegt:

    Je moet dingen ook niet te vlug weggooien 🙂
    Groeten,H

  3. zilver zegt:

    Ja, K, is toch humor! 4 kilo is acht zakken suiker, ik ga maar een rondje om, kilo’s verbranden, xxxxxxxxxxxxxxxxxx.
    Gewichtige zaken! :^)

  4. zilver zegt:

    Henk, hahaha, ja, maar hij deed het heus niet meer! Maar je hebt wel gelijkt, met stereo’s heb je dat wel eens, doen ze het zo maar weer. Alsof Uri in de nacht is geweest.

  5. K zegt:

    Normaal gesproken kan je die dingen bijstellen middels een draaiknopje aan de voorzijde. Draai die 4 kilo er gewoon vanaf, dat scheelt weer. Ga ik ondertussen koffie drinken, met een bonbon.

  6. zilver zegt:

    Mmmmmmmmm, lekker, ja, die goedkope kan je stellen, maar ik wil echt dun blijven, nou ja, niet echt dun, maar bij ons ligt aan alle kanten van de familie suikerziekte op de loer, in mijn zwangerschappen werd ik ook al streng gecontroleerd, omdat ik altijd van die grote kinderen had, telkens ging het net goed, ik kan er op wachtenn als ik nu zwaarder wordt dat ik aan de pillen moet en later spuiten, nou niet mijn ding, zo zie je maar, ik moet er om blijven denken. Ik zou ook wel heerlijk ongeremd die dingen doen, maar ik moet vaak streng zij,maar niet altijd. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  7. Smokey Robbinson zegt:

    Ergens moet ik een weegschaal hebben, ook eentje die geen batterijen eet, maar ik weeg nooi of zelden. Als me de broek weer eens afzakt weet ik dat ik ben afgevallen en eer informatie, ach, wat kun je ermee? Ging ik de kat wegen. Eerst zonder en toen met kat, samen op de weegschaal. Dit om te weten hoeveel tabletjes per kg lichaamsgewicht er in de kat moest. En passant zag ik mijn eigen gewicht voorbijkomen. Een lichtgewicht, dus weinig kaliber:)))))
    Grappig verhaal Zilver.

  8. zilver zegt:

    Dank je Smokey, in en huis zonder man en met vrouw in de overgang en twee pubers, is een weegschaal bijna net zo hot als een mobiel. Fijne dag!

  9. rob zegt:

    hahahahahahah, gaat het weer beetje van de schrik bekomen, kom op zilver effe 100 keer op drukken?
    of zal ik je effe achter na komen helpt ook , fijne avond,

  10. zilver zegt:

    Rob, ja, ik ben al weer hard aan het afvallen! Nee, red het wel alleen hoor, fijne avond!

  11. coby zegt:

    Deze weegschaal is wel consequent fout: jullie zijn allemaal 4 kilo zwaarder. En elke weegschaal weegt weer anders of lees: heeft een andere afwijking. Ik zou gewoon steeds dezelfde weegschaal met dezelfde afwijking gebruiken. Maar zoeken naar de goede weegschaal kan ook nog wel wat afvallen opleveren… :-))
    Lieve groet, Coby (en dank voor de kracht….xxxxxx)

  12. zilver zegt:

    Coby, welterusten, ik ga slapen, moet er morgen weer erg vroeg uit, denk aan je. xxx
    Die oude, die was goed, maar helaas, die komt nooit meer terug.

  13. cor3306 zegt:

    ik heb ook zo’n ouderwets mechanisch ding , met een knopje kun je bijstellen; ben ook altijd rond de 80

  14. paco painter zegt:

    Oude dingen nooit weggooien dus

  15. Aad Verbaast zegt:

    Je kan ook gewoon een leuke tekening ing van een weegschaal maken. Met een punaise een ronddraaiend ‘display’. Kan je je eigen gewicht gewoon instellen, afhankelijk van je stemming. 😉

Geef een reactie

