Voetbalvrouwen.

Voetbalvrouwen.

Je hebt van die hele luxe, die zitten flink in de botox en hebben het gemoed hoog en vol net onder de kin, ze prikken hun eten aan hun vorkje en hun nepnageltjes blinken in de kristallen kroonluchters, ja, zulke voetbalvrouwen heb je, maar die bedoel ik niet, die moet je maar zelf gaan bekijken in de Kalverstraat.

Nee, ik heb het over voetbalvrouwen zo als ze staan bij de amateurvelden, ze dragen altijd broeken en roken als een schoorsteen, de doorsnee voetbalvrouw dan, ik heb niet veel met die vrouwen, ze staan fel langs de lijn te schreeuwen en lopen constant zelf het verkeerde voorbeeld te geven en kunnen niet genieten van geweldige acties van de tegenpartij.

Ik ben ook een voetbalvrouw, nee, ik had dat nooit achter mezelf gezocht, ik ben er ook niet voor in de wieg gelegd, ik deed mijn kinderen op andere sporten en op muziek, maar mijn jongste zoon zijn vader wilde perse zijn zoon op voetbal, het gekke is, dat ik bijna altijd langs de lijn sta en hij zelden.

Ik sta daar voor mijn zoon en van de regels begrijp ik nog steeds geen snars, het boeit me ook niet, ik ben daar als steun en ik geniet van zijn acties. Vaak moet ik van plek verkassen, want dan komt er weer een peuk naast me staan of zitten en dat vind ik vies en ik vind het ook erg onsportief, een slecht voorbeeld voor onze spelende pubers.

Het is mijn uitje van de week, als ik niet werk, dan sta ik er. Ik kan alleen niet mee, als hij uit speelt, ik heb geen auto en ik rijd sinds hij wat groter is niet meer mee met anderen, ze roken ook in de auto of nemen na een gewonnen wedstrijd een pittige neut, nee, dan maar niet, gelukkig kan hij nu aardig zelf zijn boontjes doppen, maar jammer is het wel.

Vandaag was het weer zo een mooie wedstrijd, mijn zoon begint al aardig te wennen aan het hogere niveau waar hij nu in mag spelen, ze hebben ook een sponsor en een echte trainer.

Ik gloei van trots als mijn kind met zijn mooie kopbal een doelpunt maakt, als zijn benen net iets harder lopen, als hij na een gekregen gemene trap, vlot opstaat en sportief blijft.

Voor mij is het een grote sensatie, voor mij is hij de beste en ik ben zijn voetbalvrouw en dat zal ik blijven zo lang hij dat nodig heeft.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-09 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

35 reacties op Voetbalvrouwen.

  1. martin zegt:

    Mijn zoons voetballen niet, ze vinden het geen leuk spelletje,
    maar de oudste nu elf en erg op sociale contacten gesteld
    ziet dat al zijn vriendjes wel voetballen en dubt of hij ook
    moet gaan.

  2. Antoinette Duijsters zegt:

    Heel mooi, Zilver, je bent er voor je zoon, maar houd het netjes.

  3. Smokey Robbinson zegt:

    Geweldig Zilver! Jij speelt voor voetbalmoeder, voetbalvader en voetbalvrouw tegelijkertijd!
    Ik geloof wel dat voetballen goed is om eelt op de ziel te kweken. Wel nodig in deze tijd.
    Ken je de speelfilm’" Afblijven", naar het boek van Carry Slee? Nee? Aanrader.

  4. The_Saint zegt:

    Heb het altijd mooi gevonden om op zaterdag / zondagochtend vroeg tot m’n enkels in de prut te staan…..koud als een ijslollie en nat tot op m’n kl*&^%ten…..om weer met beslagen ramen , en 5 natte topspelertjes , terug naar mams te rijden…
    Ik ben er niet vanaf nu…mijn kleinste telg heeft voetbal ontdekt….http://i123.photobucket.com/albums/o313/Therealdutch/vakantie2009359.jpghttp://i123.photobucket.com/albums/o313/Therealdutch/vakantie2009364.jpg

  5. zilver zegt:

    Mijn zoon van 12 zit er al op vanaf dat hij drie is en met vier begon hij wedstrijden te spelen, hij zat dan gewoon bloemetjes te plukken, hij vond het niks en deed het meer voor zijn papa. Maar zomaar op een dag begon hij het leuk te vinden en ook zomaar won hij zelf een derde prijs, in moeilijke tijden was zijn club er voor hem en hij genoot van die contacten, zijn club en leiding waren er meer voor de sociale contacten, het leren, het fijne, maar de laatste twee jaar begint mijn zoon onwijs goed te spelen en dit jaar zit hij bij een onwijs goed elftal, nu is alles anders, hij vind het nu wel minder leuk, want dit is bloedserieus en een fout, of even niet opletten zal je weten, maar hij is wel erg leuk aan het voetballen, ik laat het van hem afhangen, als hij hoger wil, is het goed, maar als hij het niet wil, ook goed, het is zijn passie geworden hij speelt ook altijd op straat met vrienden, hij kan zo een wedstrijd verslaan, hij babbelt er kundig op los als de tv bij hem aan staat, dat is dus allemaal gewonnen hij heeft iets waar hij zich op verheugt, voor jouw zoon, ik zou het niet weten, het hangt er zo van af wie ze opvangt, daar draait het volgens mij om.
    Vandaag was de tegenpartij een club die geleid werd door twee vrouwen, nou die waren niet lief en gezellig, nou zo zou ik mijn zoon niet willen laten voetballen.
    Gewoon uitproberen?

  6. zilver zegt:

    Antoinette, fijn je bent er weer, ja, ik ben een aparte vogel. :^)
    Smokey, nee, ken ik niet, weet je, ik werk, ik blog, ik zorg en ik zou veel meer tijd willen hebben, toen de grote kinderen klein waren, was ik beter op de hoogte, ik genoot zo mee van wat zij lazen, nu heb ik altijd tijd tekort, maar ik ken wel de schrijfster ( van gezicht ) :^)
    The_ Saint, ik zit die mooie foto te bestuderen dat is bij Ajax, gaaf! Wat een sfeer he, ik ben er ook van gaan houden, ik zal het nog gaan missen als ik niet meer mee mag. Die tweede foto is ook prachtig, leuk he, wat kunnen ze dan toch genieten.

  7. rob zegt:

    hoi zilvertje, hij boft maar weer met zo,n voetbalvrouw, wie word het wel een hele goede voetballer.
    de nieuwe ronaldinho of zo, iedergeval kan die scoren als de beste, groetjes, rob.

  8. zilver zegt:

    He, Rob, ja, hij is echt heel goed geworden, nooit gedacht dat ik daar nog van kon genieten, maar als ik dat lieve koppie zie dan geniet ik zo, gelukkig is alles weer normaal, heb ik weer wat meer tijd, zitten we eerst aan het ontbijt en dan gaan we, echt gaaf, en dat nu al jaren lang, welterusten, ik ga lekker op de bank, of met een mooi boek ( Roel van Duin ) of tv kijken is ook wel eens fijn, komt er zo weinig van, doegggggggggg, groetjes aan je zoon en geniet van elkaar.

  9. laila zegt:

    Een heerlijke tijd vond ik het als voetbalmoeder.
    Aangezien mijn Japio leider was mocht ik heel vaak de shirtjes wassen.
    Hij zorgde overigens dat een Turkse vader trainer werd. Een beetje ongebruikelijk, maar wel leuk:-)
    Maar ik vond het avontuurlijk met al die ouders, de bedauwde velden, de spanning.
    Een leuke bijdrage zilver.

  10. zilver zegt:

    Laila, ik ben daar een buitenbeentje, maar geniet heel erg, leuk een Turkse leider, helemaal gaaf!
    Ja, heerlijk he die geur van het natte gras. Dank je!

  11. ramirezi zegt:

    Jij hebt ook helemaal geen botox nodig natuurlijk, en in de kou staan naast een voetbalveld, daar blijf je lekker jong van….

  12. zilver zegt:

    Rami, ja, dat is het geheim een flinke duik in de mat, elke week!

  13. laila zegt:

    Waarom een buitenbeentje zilver?
    Ik vind/vond het juist zo leuk dat er allerlei soorten mensen zijn bij voetbal.

  14. zilver zegt:

    Omdat ik niet rook en ook de tegenpartij leuk vind.

  15. laila zegt:

    Ach; er wordt fors gerookt ja maar veel vrouwen houden van beide partijen;-)

  16. zilver zegt:

    Laila, :^)

  17. mai zegt:

    Ja als niet roker kun je je natuurlijk niet begeven in de buitenlucht. Stel je voor dat je een fractie binnenkrijgt van die ASO ouders die buiten staan te roken. Jammer maar helaas dan voor je zoon, hij zal het zonder de support van zijn moeder moeten doen. Maar dat zal hij helemaal begrijpen he.

  18. zilver zegt:

    Mai, ik begrijp je niet!
    Ben jij soms een roker? Dan zul je het ook niet begrijpen, rokers ruiken zichzelf niet en ruiken ook de rook niet meer, maar daar ging het hier niet echt over, maar als je het wel wilt weten, ik heb door het jarenlang werken in de psychiatrie en in opvanghuizen een behoorlijke beschadiging aan mijn longen, vroeger zat je ruim acht uur po je werk in de rook, de een redt dat, ik niet, ik kan er nu echt niet meer tegen, zelfs niet in de buitenlucht, dus dan schuif ik een flink eind op, of ik zoek een ander plekje, heb jij er een probleem mee, ik niet. En onze jeugd gun ik een goed voorbeeld, Ik heb genoeg mensen verpleegd met COPD, geen pretje voor die mensen, ik gun het onze jeugd niet en dat is nog maar een ding dat je kunt krijgen van roken. Amen en een fijne avond.
    Oh, ja, ik ben er gewoon hoor, dus hij hoeft niks te missen en ik ook niet, geen probleem dus.

  19. Draver zegt:

    Blijf genieten als voetbalfan van je zoon het spelletje kan zo mooi zijn.

  20. zilver zegt:

    Draver, ik hoop dat ik nog heel lang dit mag meemaken.

  21. coby zegt:

    Ik zie je staan en genieten, Zilvertje. Het lijkt me voor je zoon ook heerlijk om ‘`o’n voetbalvrouw langs de lijn te weten.
    Lieve groet, Coby

  22. ceesincambodja zegt:

    …Tot ook hij gaat roken en ‘neuten nemen…’
    Hang d’r alvast nog maar een onderbroek bij, Zilver.
    Het leven is hard.
    Ceesgegroetje

  23. K zegt:

    Lief Zilver! Je bent goeie support. Maakt niks uit dat je niet mee uit gaat, dat maakt een thuiswedstrijd nòg leuker.
    Ik heb het ook een jaartje mee gemaakt, het voetbalgebeuren. daarna vond zoon(Tim) het welletjes. In een nieuwe groep had hij geen trek en hij was ook geen opzienbarend voetballer. Hij heeft welgeteld 1 goal gemaakt in dat jaar; tijdens een toernooi.

  24. De Stripman zegt:

    Zie je wel ! Voetballen kan ook op een heel beschaafde manier…;o)
    Mooi verhaal, Zilver !

  25. Kees Smit zegt:

    En heeft ie nog geen klein voetbalvriendinnetje? Of bestaan die niet? Ik heb er nog nooit van gehoord. Maar leuk om het verhaal van een echte voetbalmoeder te lezen. Doei.

  26. zilver zegt:

    Coby, ja, dat denk ik ook, er is ook altijd een opbouw naar die wedstrijd toe, het is ook zijn hoogtepunt en als Blancie nergens heen hoeft is ze er ook, maar in de beginjaren vond ik het maar niks, speelde ik tegen over hem dat ik het leuk vond, soms stond ik gewoon te huilen, toen hij vier was, is hij een jaar regelmatig keeper geweest, een bal kwam vol op zijn neus, het bloed stroomde er uit en hij moest er uit, maar hij weigerde, hij gaf geen krimp en speelde verder, met zijn broekje tot op zijn kuiten, wat een kerel, hard voor zichzelf en zacht voor een ander, maar nu vind ik het erg als ik niet heen kan. Fijne dag, wij zitten in de kou, ik had vrijdag de kachelman gebeld, voor de jaarlijkse controle, maar nu is hij al voor de tweede dag uitgevallen, ik heb gister koud onder de douche gestaan, de temperatuur in huis is wel redelijk, maar ik wil in bad, maar ze nemen niet op, zo jammer, had ik de kachel nu maar niet laten controleren, want alles was goed. xxxxxxxxxxxxx
    Ha, ha, Cees! Hij is vannacht even weggeweest, want de jeugd loopt hier langs naar de kroeg, nou dan hadden ze hem wel in de brand kunnen steken, straks mag hij weer.
    Stripman, ja, nou ja, nu wil ik niet zeggen dat ik beschaafd ben, maar ik doe gewoon mijn eigen ding daar en dat wijkt wat af, maar geeft niks, ik ben er blij mee, doeggggggggggggg. Dank je!

  27. zilver zegt:

    Kees, mijn dochter Annemiek, ging vroeger mee met haar schoonouders de wedstrijden kijken van haar vriend, ja, dat kan, vond ze altijd erg leuk, terwijl ze niks om voetbal gaf, maar dat is gewoon de liefde. Mijn zoon heeft wat aan het handje, maar op die leeftijd is dat nog zo pril, gaat ook anders als dat je ouder bent, komt helemaal goed over een paar jaar, ik denk twee, dan heb ik er gewoon een dochter bij, ja, zo gaan die dingen.

  28. koen zegt:

    Mooi verhaal Zilver! Ik zie je al trots en tevreden naast het veld staan!
    groet,koen

  29. zilver zegt:

    Ja, Koen, het is een rijk gevoel, fijne zondag.

  30. on_yer_bike zegt:

    Het wordt hoog tijd dat we bij het woord voetbalvrouwen denken aan vrouwen die voetballen en niet aan vrouwen die bij voetbal horen. Maar dat zal wel weer een te feministische gedachte zijn.

  31. burro_holanda zegt:

    @zilver; "want dan komt er weer zo’n peuk naast me staan.." Schitterend beeld! Hoe verzin je ze? En inderdaad het stinkt en is vaak ook nog asociaal ten opzichte van de meeroker.

  32. zilver zegt:

    Ha, ha, die is goed, nou ik heb een poosje geleden vrouwen op tv zien voetballen en die vond ik erg goed, bij onze club zijn er ook meiden en gemengde groepen, leuk hoor!
    Maar mijn dochter die op judo zit vind voetballen ook eg leuk, ze wilde er ook vroeger op, maar met een jaar er tussen is het moeilijk als ze heel klein zijn, 4 jaar, je kan niet met allebei mee, ik vond dat echt heel moeilijk,daarom zit ze niet op voetbal, ik denk dat ze ook heel goed was geworden, ze is heel behendig, lening en snel. Maar ja, zo zie je maar, van geen voetbalgek, ben ik er nu al jaren vol van, het heeft ons die veel gebracht, zeker de jaren dat we met zijn drietjes hoog op een flat woonden, zalig die buitenlucht.

  33. zilver zegt:

    Burro, ja, blij met je reactie, kijk dat die mensen het doen, prima, maar ze geven zo het verkeerde signaal af naar de jeugd toe en het is zo vies, een roker beseft dat al niet meer, die heerlijke buitengeur is dadelijk bedorven en sommige ouders gaan echt heel raar te keer tegen de jeugd, de club van mijn zoon pakt dat goed op, maar de tegenpartij van gister had twee moeders die aanvoerden, nou gruwelijk wat die riepen en hoe ze hun jongens de grond in stampten, zo zonde, het schoot met recht zijn doel voorbij, ze verloren met 8-0 , ik heb me verwonderd en had met de tegenpartij te doen.

  34. Zich van Verre zegt:

    Ik zie beide soorten beschreven vrouwen helemaal voor me.

  35. zilver zegt:

    Dat is mooi Zich van Verre! :^)

Geef een reactie

