Silver moon.

Silver moon.

Ik had juist een brief voor je klaar en daarna belde je, ik had zo een naar gevoel de laatste week, nou dat gevoel klopte, je zat in de isoleer, je bent er vandaag net uit en belde dadelijk mij, je moeder, je klonk goed, maar deed wel erge vreemde uitspraken, als het over je maagpijn gaat, roep ik: "havermout!" En jij: "nee, mam dat zit hier in groene pakken en die vertrouw ik niet ze willen me groen maken en vergiftigen, ze willen me in een bestelbusje stoppen en dan verdrinken, ze willen iets van me en ik kan het niet geven, ik…… " Een heel verhaal over de maffia, einde der tijden en the silver moon…………………vertelde je me…….

Je herstelde en werd weer blij en babbelde verder: "alle nummers in de top 10 zijn door mij geschreven, ja, mijn rechten zijn gepikt, ik weet dat het van mij is, het geeft niet, ik loop wel miljoenen mis, maar ik ben gelukkig, ik heb mijn geld, mijn shag, eten, ik heb alles en dat schrijven heb ik van jou, ja, jij hebt dat ook mam!"

Het is zo fijn je stem te horen, alleen als jij belt hoor ik je, omdat je nu in de echte gevangenis zit is alles reten streng, eerst hebben ze je altijd maar onbehandeld laten lopen en na jaren van achteruitgang stoppen ze je in de gevangenis, daar hoor je niet echt, je bent gewoon ziek en de verslaving maakt je nog zieker, van mij mogen ze alle drugs verbranden, naar the silver moon schieten, of in een krater diep onder de grond en ik….. mijn familie is erfelijk belast, vroeger kreeg de moeder de schuld, ze zou dubbele boodschappen geven, na een grootschalig onderzoek van het AMC en UMC en verschillende landen, is veel bekend geworden over de naarste psychische ziekte die je maar kunt krijgen, het is een fout in de genen en drugs o.a. lokken de ziekte dan uit, zonder drugs zou je nog een redelijk leven kunnen lijden, maar die drugs, maken je elke keer knal psychotisch en na zo een psychose komt men niet terug op het oude niveau, het is als een trap naar beneden………….. Je beweegt als een oude man en je tanden, altijd zo zorgvuldig door mij gepoetst zijn zwart of verdwenen……net nog geen dertig jaar….

Mijn zoon was zeer muzikaal, sprak vele talen en kon onwijs goed rekenen en hij zat op de hoogste vorm van het middelbaar onderwijs, hij was altijd al wel erg apart en bijzonder.

De eigenaar van de plaatselijke snackbar verkocht onder de toonbank wiet, hele gemene wiet, mijn zoon was dikke vrienden met de zoontjes van de eigenaar en belandde zo in de wietwereld.

Ohhhhhhhhhhh silvermoon, laat er nog een kans komen in een volgend leven, ik wil hem zo graag zien dansen en gun hem zo een lieve vrouw, kinderen en een mooi beroep, silver moon, al zou ik er maar een seconde naar mogen kijken, dan was het al goed.

Zilvertje. ( foto uit 2005 op zijn verjaardag, ik heb helaas geen foto’s meer die nieuwer zijn )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-09 en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

28 reacties op Silver moon.

  1. coby zegt:

    Ik kan je wens zo goed begrijpen, ik wens het met je mee….. een silver moonwonder hier op aarde…
    En voor nu alweer fijn dat hij belde en jullie even met elkaar konden spreken.
    Lieve groet, Coby

  2. maria-dolores zegt:

    soms denk ik zelfs: een tweede kans in dìt leven… er moeten toch momenten zijn dat hij zélf ook beseft dat het steeds erger wordt als hij er niet aan meehelpt dat het beter wordt?

  3. Mo zegt:

    wat een verdriet weer Zilver. Dat is het met kinderen, je kunt er vreselijk veel van houden maar ook zo ontzettend veel verdriet van hebben. Hoe oud ze ook worden.

  4. zilver zegt:

    Coby, lief van je, maar hier op aarde zal het niet meer gebeuren. xxx het was zo fijn hem weer te horen, het was wel een feestdag aan de telefoon, dat ik louter mensen sprak vandaag waar ik zo diep van houd, nou daar weet je alles van, dank je wel.
    Maria, daar is hij te ziek voor, hij is ontzettend lief, maar helaas zo gek als een groentekar vol met uien.
    Mo, ja, dat zeg je zo raak, nou schiet ik verdories weer vol xxx

  5. Gingy zegt:

    Lieve Zilver,
    Ach wat erg, ik begrijp je zo goed, want mijn oudste, nu vier-en veertig is behoorlijk ziek geweest, met een verslaving, opname en zelfs de uitvallende tanden. Deze jongens hebben onze liefde het meeste nodig en we krijgen er toch ook veel liefde voor terug?
    Wat een mooie jongen is hij en wat een geluk, dat juist jij zijn moeder bent!

  6. zilver zegt:

    Gingy, wat een lieve reactie, dank je wel, ik vind het zeer ontroerend dat je me zo goed begrijpt, ik voel ook met jou mee nu ik het weet. Alleen ik krijg te veel eer, ik kan zo weinig voor hem doen, zo weinig naar hem toe, nu helemaal nu hij zo ver zit en de regels zo streng, ik kan hem alleen maar schrijven en hij mag af en toe bellen en als ik niks hoor vrees ik het ergste, psychiatrie en gevangenissen houden geen rekening met een moederhart, ik vind de maatschappij kneppelphart. Lief van je om te reageren.

  7. Zwollywood zegt:

    zilver…je zoon is een mooie knappe man. Hij en jij weten maar al te goed wat er zo plaagt. De ziekte is zo zwaar….en moeilijk….de verslaving erbij is helemaal moeilijk…..en dan de opsluiting…

  8. zilver zegt:

    Ja, Zwollywood, die ziekte is gruwelijk, jij weet er door je vakkennis alles van, dank je wel.

  9. a c t u a l i t y zegt:

    Een Z O O N
    Een M O O N
    Een Z O E N
    Een M O E N
    Z I L V E R M O O N!!
    En een Kus van mij

  10. flip willemsen zegt:

    Wat verschrikkelijk. Toch kan ik niet geloven dat er geen hoop meer voor hem is om ervan af te komen. Hij is nog zo jong. Het lijkt me zo zwaar om als moeder je kind zo te moeten zien lijden, Zilvertje.

  11. trekmoment zegt:

    Geen knuppel in het hoenderhok, maar life sucks! Wat zal ik zeggen? De trap naar beneden leidt ook ergens toe! Ieder zijn meug, wie zal mij zeggen welke weg ik moet gaan?
    Hoe ook Zilver, hoe schrijnend dit!

  12. ijskastmoeder zegt:

    Mijn hart draait om als ik je woorden lees, daar zit ook heel veel angst bij voor mijn eigen meisje moet ik je bekennen. Ik hoop dat ik dan net zo dapper en sterk en lief kan blijven als jij nu bent. Ik hoop dat er voor je zoon een plekje komt waar hij beter thuishoort, waar hij veilig is en het leven enigzins draaglijk. Ondertussen een zoen voor de moeder.

  13. Smokey Robbinson zegt:

    Aangrijpend gesprek Zilver. Als het door de wiet is gekomen zit het in elk geval niet in de genen. Wonderlijk hoe er een coherent verhaal wordt verteld dat tegelijkertijd niet klopt. Verwarrend, maaar je hebt het allemaal aangehoord en opgeschreven.
    De foto weet ik nog. Knap stel samen: moeder en zoon.

  14. kuifje simon zegt:

    Weet niet wat te zeggen/schrijven
    ik geef je daarom een digitale kus
    groet
    simon

  15. hippocampi zegt:

    Dag Zilver,
    Knap, dat je het opschrijft.
    Ik weet er alles van en toch ook weer niks.
    als niets helpt, wat doe je dan……
    hartegroet,
    hippo

  16. oma zegt:

    Ha lieve Zilvertje,
    Er knapt iets van binnen, tranen staan in mijn ogen, het grote kwaad komt over de mens, vaak de verkeerde mens die het niet verdiend zo te moeten lijden en leven.
    Men verrijkt zich ten koste van een kwetsbaar leven, maar it’s the mony.
    Maar troost je Zilvertje, ooit zal alles ander worden.
    Heel veel sterkte meisie. oma

  17. Zich van Verre zegt:

    Brok in mijn keel

  18. K zegt:

    Hoi lieve zilver.
    Wat je beschrijft klinkt niet goed.
    Maar ik weet zeker dat die psychose ook weer kan verdwijnen.
    Ik heb het bij Rico gezien. Hij raakte ook in zo’n toestand door een synthetisch goedje.
    En later was hij weer normaal maar was de begeleiding hommeles. Zo jammer!
    Ik hoop dat er in de toekomst controle wordt uitgeoefend op die wat die psychiaters met onze kinderen doen.
    Sterkte en blijf hem steunen. Dat doet hem goed want hij belt.
    XXX Kitty

  19. ceesincambodja zegt:

    Laat ik nou met de mond vol tanden staan, Zilver.
    Heel veel sterkte en ik hoop dat zijn behandeling aanslaat.
    Ceesgegroetje

  20. rob zegt:

    hoi zilver, ben net wakker , best heftig allemaal wat kan ik eigenlijk nog meer zeggen weet het ook effe niet? lieve groetjes. voor heel je gezinnetje.

  21. oliphant zegt:

    Wat sta je daar leiedevol met die knaap met zijn wondermooie blauwe ogen. Verder lijkt hij sprekend op je. Alleen leven jouw ogen meer dan de zijne, die meer staren in een soort leegte. De leegte waarin niemand hem zal kunnen volgen. Denk ik.
    Ik heb bewondering voor je dat je zo lief en meelevend blijft, zo begripsvol terwijl je hem zo weinig kunt volgen in zijn diepste roerselen. Ik hoop met je mee dat de narigheid ooit overwonnen moge blijken en dat een gewoon, geregeld en onafhankelijk leven zijn deel zal zijn.
    Lieve moeder,
    groet van O.

  22. Geroma zegt:

    Een lieve prachtige moeder, met haar prachtige zoon.
    Meisjelief, wat een verdriet moet je om hem hebben.
    Ik bewonder je kracht, moed en doorzettingsvermogen.
    Wat Oliphant zegt, raakt me ook diep!
    Lieve omhelzing voor jou……..

  23. G.H. Duval zegt:

    .
    shit.
    er zijn nog steeds mensen die drugs verdedigen, zelfs zoiets simpels als wiet. Zelfs burgemeesters pleiten voor legalisatie. Ik snap het niet, ik snap het niet, ik snap het niet.
    wat ik zo ontzettend bijzonder vind is dat je zonder enig voorbehoud jouw dingen hier schrijft. waar velen van ons alleen het mooiste naar voren draaien en de mindere kanten oppoetsen of positiever weergeven lees je alles gewoon bij jou. niet omdat, of daarvoor, nee gewoon… je schrijft. dat is heel bijzonder.
    dit is zo een moment dat je als lezer dingen leest waarvan je denkt… tja, ieder denkt er het zijne (of het hare) van. en natuurlijk staat er straks ‘sterkte zilver’ maar het is zo… het raakt zo, zo. en dan lees je als lezer alleen jouw tekst zonder enige vorm van last. het maakt stil.
    sterkte zilver
    .

  24. zilver zegt:

    Met dank voor al jullie reacties, ze zijn me heel dierbaar, regelmatig wil ik schrijven/schrijf ik over verslaving en psychiatrie, ik ken het van twee kanten van mijn werk en gezin.

  25. iers_dagboek zegt:

    @Zilver:
    Mijn bewondering is vooral voor je openheid om dit potentieel met de hele wereld te delen. Hartstikke goed Zilver je kan je zoon geen betere dienst bewijzen.

  26. zilver zegt:

    Dank je wel, ook voor je andere reactie.

  27. Mira zegt:

    een trotse moeder met mooie zoon die ontzettend lijdt, dat is wat ik op de foto zie.
    Fijn dat je dit opschrijft.
    Liefs,
    Mira

  28. zilver zegt:

    Mira, dank voor het reageren, ja, ik ben trots op hem en houd zo van dit kind, maar hij heeft zo een nare ziekte en is zo verslaafd, gruwelijk.

Geef een reactie

