Van Dam tot Dam in de trein…..

Fietsmeisjes.

Hemeltje, wat ben ik moe, het was een druk weekend, ik heb gewerkt in de psychiatrie, de zeer zware tak er van, mensen die nergens behandeld kunnen worden vanwege hun ontwrichtende gedrag, waar nog niks mee is te beginnen, mensen met ernstige gedragstoornissen, erg psychotisch en ontremd en vaak nog verslaafd ook.

Zaterdagochtend ging ik met de trein naar het werk en de trein stroomde vol met wandelaars, nou die kunnen kwekken, ik kwam met een punthoofd op mijn werk aan. Vandaag zat de trein op de heen en terugweg vol met fietsers en wandelaars op de heenweg vooral jonge meisjes met luxe racefietsen en met veel dure namen op hun gladde pakje. In Amsterdam ging het hele zootje er uit, ook de jongen met de vouwfiets, net geen puber meer, hij was zo onopvallend mogelijk gaan zitten en keek verlegen naar die jonge meiden in die….. ik laat me billenzienpakjes….laat ik maar zeggen.

De reizigers wensten de meisjes succes vlak voor het uitstappen op het Centraal Station en op hun beurt wensten de meisjes de jongen succes terwijl hij zijn vouwfiets open klapte, oei wat werd zijn hoofd rood en oh, wat had ik een leuke binnenpret.

Zilvertje. Foto: van Zilvertje, Amsterdam 2005

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-09 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Van Dam tot Dam in de trein…..

  1. rob zegt:

    hey zilvertje, zie het al voor me dat binnenpretje van je in de trein , je lag toch zeker niet helemaal vlak in de trein? groetjes. rob

  2. zilver zegt:

    Nee, bijna, het was nog zo vroeg en donker.

  3. a c t u a l i t y zegt:

    Is een Vrouw-fiets niet voor U?
    Met Briljante Lichtjes in de
    Ochtend-schemer………………….
    Misschien zit Brilliante
    Jantje er ook bij………..
    zolang ie maar niet
    uit Deo Volentedam
    Komt hè………………….
    Of zo’n Vriedin uit de
    Kashbouw…………….
    Maar wel knap dat je alles aanpakt..
    Dapper vooral in het werk wat je
    hierboven hebt beschreven…………..
    U weet dat ik u daarin bewonder..
    Maar u bent ook een Lichtend
    Voorbeeld voor velen of het nou
    dag, nacht of Ochtend is…………..
    Geniet van je Zuigker-feesten-beest.
    Groet van…………

  4. zilver zegt:

    Dank je wel! Ik heb altijd gelopen, de halve marathon tot 2002, toen werd ik aangereden, ik mis het wel, ik was nooit ziek, maar goed, een mens moet het doen met hoe de situatie is, ja, ik kan goed werken in de psychiatrie, ik heb natuurlijk zelf een zieke zoon, dus ik ken het van die kant ook en ik heb er natuurlijk voor geleerd, doei, doei, ik ga lekker slapen, welterusten, u weet het wel he, mijn pc is stuk ik kan alleen ontvangen op die andere mail van msn, u heeft hem nog van vroeger. xxx

  5. coby zegt:

    Hoi Zilver, ik ben weer terug van een weekje weg, en ben even aan het teruglezen op je blog en wat lees ik allemaal aan veranderingen en nare berichten…. Stuur me gauw je andere mailadres, want ik lees net dat je computer ook nog stuk is. Al lijkt het of jij niet stuk bent te krijgen, het is toch wat!!
    Met humor redden we het vaak…..
    Lieve sterktegroet, Coby

  6. zilver zegt:

    Lieve Coby, ik stuur het via je profiel morgen, want ik ben alles kwijt, ook jouw adres, ik zit nu op de oude pc van Blancie, die doet het net aan. xxxx
    Coby, ik ben een overleveren ja, met humor is het leven te doen en weet je, ik ben nog steeds gelukkig hoor.
    Heb je het fijn gehad?

  7. coby zegt:

    Ja, en de rest schrijf ik je via de mail, ik wacht je adres af. Welterusten voor zodirect en tot gauw! xxx

  8. K zegt:

    Die pakjes. Die hebben toch zeemleer erin? Dan zien de billen niet zo super uit.
    Mag je nu uitrusten even?

  9. zilver zegt:

    Dank je Coby.
    K, nou er was een hoop vrouw te zien, wat een giegelkonten. :^) Ja, ik heb maandag vrij en heb een sollicitatie lopen, ik heb al een keer gewerkt op die plek, vond het leuk xxxx

  10. K zegt:

    Oeh! dan zal ik maar gauw een kaarsje branden 🙂
    We waren vandaag naar de randstad met 3 auto’s. Mijn oudste zus werd 50.
    Ze was erg verbaasd dat we allemaal kwamen. We waren door het achterpad gesneakt en via de tuin. Haha. Mijn moeder was ook mee.

  11. flip willemsen zegt:

    Leuk verhaal! Kun je mij even je emailadres sturen?, Zilvertje?

  12. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Mooi hé zo met het openbaar vervoer reizen, zoveel te zien en te horen en ook wel te ruiken.
    Een fijne week oma

  13. ceesincambodja zegt:

    Vanwaar toch al die fietsers en wandelaars in de trein, Zilver? Wordt het land dan toch eindelijk verstandig en laat men de auto staan?
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit hé.
    Ceesgegroetje

  14. Fleur zegt:

    Zelfs het Centraal is verscholen achter de paarse lappen.
    Christo strikes again?

  15. zilver zegt:

    K van harte, wat een verrassing en dank je!
    Flip, ik zit te denken hoe, ik moet je adres zoeken, kan niet meer in de pc, ik heb het ergens liggen, maar ben zo verstrooid. xxxx Ik kan niet op je weblog, ik zou het anders langs die weg kunnen doen.
    Oma, ja heel fijn, al vond ik de autoloze zondag in Amsterdam erg verkeerd gekozen, net suikerfeest en van dam tot dam.
    Cees, het was autoloze zondag in Amsterdam en er was sport, lopen en fietsen, het was een jubileum van een belangrijke loop.
    Fleur, ja, mooi he, net kunst, is wel van 2005, nu ziet het er weer anders uit, maar mijn toestel is verdronken in de Spa.

  16. flip willemsen zegt:

    Zilver.
    Ik heb Coby via haar profiel gemaild voor een oplossing.
    +++++Flip

  17. zilver zegt:

    Flip, het is goed gekomen, je hoort van me. xxxxxxxxxxx

Geef een reactie

