Vrijdag.

Het is weekend, maar ik werk het weekend wel, ook al ben ik mijn baan kwijt, ik heb toch altijd werk genoeg, dat komt omdat ik voor veel dingen gelukkig een diploma heb, ik mag overal in de zorg werken en ik mag les geven op het middelbaar en hoger onderwijs, nou dat zijn twee gebieden waar veel handen te kort zijn.

Deze week ben ik al op heel wat werkplekken geweest en vandaag heb ik gewerkt in de verslavingszorg, daar ben ik al bekend mee, ik heb voor de Brijder gewerkt en had een caseload, dat vond ik erg leuk en heb veel voldoening uit mijn werk gehaald.

Vandaag werkte ik voor een andere organisatie en ik had een fijne dag, reistijd te doen, dus ik zit nu al aan een bakje koffie en de weekend boodschappen zijn in huis. Vanavond ga ik op tijd naar bed, ik moet er vroeg uit en straks ga ik wat lekkers maken voor in het weekend.

Ik ben weer aardig bijgekomen na een zeer vermoeiende maand en ik ben zo blij dat ik in mijn proeftijd ontslag had genomen, ik was meer dood dan levend en mijn huis was een puinhoop en mijn leven stond op zijn kop. In mijn vrije dagen ben ik begonnen met het opruimen van het kamertje van Emilio, hemeltje ik had een shovel nodig en wat was het mooi geworden, ik heb die dag wel 25 keer gekeken, zo opgeknapt was zijn hokkie.

Het zonnetje schijnt zalig en mijn ziel is weer tot rust gekomen, er was me ook iets heel raars overkomen, waar ik eerst geen woorden voor had en zo overrompeld van was, maar ik weet nu zeker dat er maar weinig mensen kunnen luisteren en dat de meeste mensen wel dingen horen, maar er hun eigen invulling aan geven, maar het is goed zo, sommige dingen beginnen als een sprookje en eindigen als en nare droom, maar je ziet dan wel in hoe alles werkelijk zit en dat het voor veel  mensen moeilijk is mij echt te begrijpen en mijn woorden te verstaan, maar gelukkig begrijp ik het zelf wel helemaal en ben ik nog steeds blij en gelukkig en daar gaat het om, blij met mijn Hartjes, ook als ze stout zijn en de Hartjes zijn blij met mij, zelfs als ik stout ben en dat is echte liefde.

Zilvertje. ( kijk ik lijk op mijn vader )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-09 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Vrijdag.

  1. rob zegt:

    hoi zilvertje, fijn om te lezen dat het weer goed gaat met je , kan je weer effe genieten.
    mmmmmmm, dus je gaat weer wal lekkers maken, stuur maar op hahaha, fijne avond,

  2. Draver zegt:

    Fijn met dit gevoel het weekend in te gaan

  3. Bart zegt:

    Lekker even tot rust komen, Zilver, met de fijne nazomerzon van de laatste dagen…:)
    Geniet er maar van…
    Groet, Bart

  4. a c t u a l i t y zegt:

    U bent verslaaf aan het Over leven..
    U bent een Exemple voor velen…..
    Bewondering voor uw Openheid..
    Groet in bewondering Joshua

  5. Annet zegt:

    Mooi je leven zo weer in eigen
    hand genomen, twee sterke handen
    die zichzelf kunnen dragen en de hele bups
    erbij, hartjes, krakelingen, bitterzoet en
    (het komt er weer aan) marsepein…..
    Elk snoepje zing zijn eigen liedje…..
    xxxxxxx

  6. Joostx zegt:

    mooie ogen

  7. oliphant zegt:

    Het is goed te lezen dat goed gaat, al wist ik niet dat het niet goed ging.
    En dat je je toch happy voelt, ondanks de tegenslagen, is heerlijk.
    Begrepen worden, Zilver, is niet bepaald makkelijk, dat ken ik al te goed. Iedereen denkt vanuit zijn eigen gevoel en begrijpt dan niet dat een ander in een vergelijkbare situatie, heel iets anders ervaart.
    Je weet zelf wat je voelt, zegt en bedoelt en een ander hoort iets, waar je zelf versteld van staat.
    En uitleggen heeft dan geen zin.
    Groet, O, even in een nieuw leven…:-)
    Ennuh, sprekend je vader.

  8. ceesincambodja zegt:

    Zilvertje, het lijkt een dooddoener, maar wie goed doet, goed ontmoet.
    Laat dat een troost voor je zijn en ga nu maar lekker even in het zonnetje zetten… eh, zitten.
    Ceesgegroetje

  9. eva zegt:

    Knap van jou om deze keuze te maken!
    Succes en geniet van wat je ten deel valt.
    Maar dat is gewoon je sterke kant!
    Echt een mooie foto!
    gr eva

  10. bert deben zegt:

    het lijk wel of het lente wordt, zo warm en vol met nieuwe moed … mooi
    liefs,
    Bert

  11. Smokey Robbinson zegt:

    Zilver, je komt helemaal opgeruimd over!

Geef een reactie

