Misleiden schijnt te mogen!

Misleiding! Schande!
 
Ze had zo een mooie telefoon gezien, hij was zestig euro, dat had ze precies bij elkaar gespaard, ze had regelmatig voor etalages gestaan, ja, deze moest het worden. Ook zag je op de winkelruiten van telefoonwinkels posters met die mooie mobiel, zelfs ik liep er warm voor. We werden van buiten af al gelokt.
 
Een aardige jongen hielp ons en we zagen aan zijn gezicht dat hij moeite had zijn boodschap aan ons te vertellen, we kregen de mobiel alleen mee voor 60 euro, als we van stroomleverancier wilden wisselen, we voelde de grond onder onze voeten wegzakken, ohhhhhhhhh, mijn arme Suikerhartje, wat keek ze beteuterd………………….
We wilden niet wisselen en dan was de prijs iets van 139 euro, van schrik ben ik het juiste bedrag vergeten.
 
Grrrrrrrrrrrr, zei ik tegen de aardige jongen, waar staat dat dan? Ja, het stond er, op de poster, niet in de kast waar het mooie roze mobieltje lag te pronken in alle schijnbare onschuldigheid. Voor twee mobieltjes winkels bleven we de posters bekijken, waar stond het dan?
 
Ja, na lang zoeken vonden we het, met kleine letters, ohhhhhhhh op een onopvallende plaats, wat een pokkenstreek, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
 
Zilvertje. ( het lijkt er op dat er sprake is van een misverstand, ik heb een naam weggehaald, in een reactie zegt men dat het om een ander aanbieder gaat.)

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-08 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

69 reacties op Misleiden schijnt te mogen!

  1. Annet zegt:

    het is tegenwoordig de hele tijd
    maar oplichten, belazeren, verneuken,
    ook al met die al die griepen en
    virussen, ze lijken wel gek
    het zal het Aquariustijdperk wel zijn!
    the age of Aquarius!
    Rebellen zijn het en goochelaars!http://www.youtube.com/watch?v=w3I1y3jHgxA
    liefs!

  2. zilver zegt:

    He, lieverd! Ja, erg he? Vond het zo sneu voor mijn Blancie.

  3. zilver zegt:

    Dank je voor die mooie link!

  4. coby zegt:

    Nou ja zeg, van stroomleverancier verwisselen om een mobiel te kunnen kopen voor 60 euro?
    Wat een waanzin zeg. Dat kun je toch niet uitleggen? Ik hoop dat ze gauw een andere mooie vindt.
    Lieve groet, Coby

  5. zilver zegt:

    Lieve Coby, ze heeft een ander gekozen, maar ik vond het beneden alle pijl, de jongen in de winkel gaf ook toe dat het niet netjes was en het op het randje zat, maar volgens mij is het echt te erg. xxxxx Ik geniet nog even van mijn vakantie, bijna om, ik heb je zo veel te vertellen, ik mail spoedig.

  6. annemieke zegt:

    aaah wat zielig.. ik moet morgen naar de tandarts gaatje boren om 12 uur,zijn jullie thuis dan kom ik even een knuffel halen?

  7. zilver zegt:

    He, lieverd, ja, ik moet de hele dag thuis zijn de aannemer komt en Blancie pc, wat fijn, ik verheug me er op, hoe laat kom je ongeveer, ik heb je veel te vertellen xxxxx Ik zie het al, je komt of voor die tijd of er na, als je er na komt, sterkte xxxx

  8. annemieke zegt:

    Ik kom erna dus half 1 fijn dat jullie er zijn.. ik ben benieuwd naar de verhalen kusssssss

  9. zilver zegt:

    Nou we denken aan je lieverd, Blancie zal het fijn vinden je te zien, ze is erg gevallen, ze kon niet eens thuiskomen, ze slaapt bij haar nichtje, ik ben erg bezorgd, ik hoop zo dat ze niet veel pijn heeft en dat haar familie de juiste beslissingen neemt. xxxxxxxxxxxxx
    Let goede op dat de tandarts alles goed schoonmaakt! xxxxxxxxxxx voor ze met jou begint.

  10. K zegt:

    Trap er maar niet in!
    Commerscheele praatjes en lettertjes, poeh!!

  11. zilver zegt:

    K, erg he? Er is vannacht sterrenregen, kijk je ook? xxx

  12. Flip Willemsen zegt:

    Wat een afzetterij en oplichters. Zou strafbaar moeten zijn. Dit valt onder misleidende reclame.

  13. zilver zegt:

    Flip, ik zou het zo graag willen melden, maar ik weet niet waar, hoeveel mensen durven nee, te verkopen, ik vind het zo gemeen. Het was iets van oxxio of zo.

  14. w.v.d.akker zegt:

    zilvertje, net wat flip zegt,
    misleidende reclame,
    aangeven!!!
    zo proberen ze overal geld uit je zak te kloppen,
    boeven zijn het, criminelen, ach en arme blanca, kus voor haar! xxx
    en heel veel sterkte voor annemieke bij de tandarts!
    liefs xxx

  15. ceesincambodja zegt:

    Hé, wat een pech!
    En de jongen was niet te vermurwen? Hij had toch op zijn formulier kunnen invullen dat je dochter stroom ging kopen bij dat andere bedrijf?
    Ach, het lijkt Cambodja wel.
    Troostgegroetjes

  16. Kees Smit zegt:

    Zilvertje, zelfs met de sterrenregen en de zonsverduistering worden we bedrogen. In de kleine lettertjes lees je achteraf dat het bewolkt kon zijn. Ach, gewoon nog even sparen of maar een goedkoper mobieltje kopen (is geen optie denk ik).

  17. zilver zegt:

    Dank je Akkertje, de pc was er even over acht uur, ik zit nu aan de koffie en wacht tot Blancie er is en dan boven aansluiten, is een mega grote doos. De was draait en het is fijn dat Annemieke komt. xxx
    Cees, ik heb wel aan die jongen gevraagd wat hij er zelf van vond, hij keek niet blij, maar ik ben maar gestopt, hij was nog jong, het was niet zijn plan, die grote zakkenvullers van de stroom en de belbaas, die bedenken dit, het is te erg voor woorden. Met dank voor de troostgroetjes, dat is lief!
    Kees, ik heb steeds buiten gestaan, maar de hemel was niet bloot, dus bij jou ook niet? Soms een klein billetje bloot, maar het was te weinig, geen ster zien vallen, jammer he, maar het was vannacht wel zalig buiten. Die zakkenvullers weten wel wat ze doen, is onder jongeren de meeste gewilde, maar Blancie is slim, ze vertelde me dat ze wel een addertje vermoedde, daarom moest ik ook mee, ze is heel zelfstandig met haar net 11 jaar, maar tegen zo een knappe jongen net uit de pubertijd kan ze niet op, ze was al bang voor deze boodschap dus had al goed alles in de kast gelezen, maar de adder kwam pas uit de mouw op de poster, er is niks tegen in te brengen, want het staat er wel, vergrootglaswerk. Ze heeft een andere mooie, in een winkel waar ze niet zo raar doen, ze kocht een mooie witte met toeters en bellen hahaha, waar ik niks meer van begrijp. Doegggggggggggg.

  18. zilver zegt:

    Deze brief heb ik naar die uitvreters gestuurd en nu zoek ik nog een adres waar ik mijn klacht kan melden:
    Mijn dochter werd op 6 augustus 11 jaar, met haar verjaardaggeld had ze overal gekeken naar een mooie mobiel, die vond ze bij ons in de winkels, hij was 60 euro, maar hoe groot was de teleurstelling toen ze hoorde dat u met uw stroom hier achter zat, in de kast met de mobieltjes was deze misleiding niet te herkennen en na heel lang turen en met mijn bril op, las ik op de poster buiten wat de verkoper ons beschroomd meldde.
    Ik vind dat u zich moet schamen, ik heb eerst moeten zoeken wie u was, ik schrijf op internet en nu ik weet dat u het bent, ga ik het melden en uw naam bij het stukje plaatsen, zodat andere mensen gewaarschuwd zijn voor u, ik begrijp best dat u wilt groeien, maar doe het niet over de rug van mensen die goed van vertrouwen zijn, u heeft mijn dochter de slechtheid van de wereld al laten zien, u begrijpt al, al was u de laatste ik zou nooit stroom meer van u nemen, ik vertrouw u nooit meer.
    Trudy Den Herder. ( Zilvertje )

  19. R. Kruzdlo zegt:

    Leuk omje weer eens te lezen.
    Groet Robert Kruzdlo

  20. Guus zegt:

    Je kunt een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie, http://www.reclamecodecommissie.nl/
    Een ‘pijl’ is iets anders dan een ‘peil’. Tja; de ei/ij blijft een moeilijkheid in de Nederlandse taal.
    @CeesinCambodja
    Die jongen kan dat niet op het formulier invullen want hij mag pas die gsm verkopen nadat het contract voor de nieuwe energieleverancier is ondertekent.

  21. zilver zegt:

    He Kruzdlo, ja, ik ben er nog hoor!
    Guus dank je wel, even kijken waar heb ik die pijl, dan verbeter ik het, geweldig van je ik ga mijn klacht indienen. Ben je de Guus van het begin van het weblog?

  22. w.v.d.akker zegt:

    zooooooooooo zilvertje,
    die is raak!!!!!
    een harde en keurige brief!!!
    sturen!!!!
    werkze aan de pc met blancie,
    liefsxxx

  23. zilver zegt:

    Dank je Akkertje.
    Met dank aan Guus, ik heb deze brief gestuurd naar de klachtencommissie:
    Geachte mensen,
    Ik wil een klacht indienen, de energieleverancier Oxxio misleidt kopers van mobieltjes, voor 60 euro, kun je bij ons in de Zaanstreek bij zeker twee winkels van mobieltjes een prachtige mobiel kopen, in de toonkast staat de prijs 60 euro, mijn dochter die net 11 jaar was geworden had al dagen gekeken in de winkels en deze week gingen we samen heen om hem te kopen voor haar verjaardagsgeld.
    Haar teleurstelling was groot, de verkoper vertelde beschroomd dat hij ongeveer 139 euro was. ( ben door de schrik het bedrag vergeten ) Hij is alleen 60 euro als je overstapt op de stroomleverancier Oxxio, ik vind dit erg misleidend, de jongen wees op een poster buiten, daar stond het wel op, na heel lang turen zagen wij die tekst op de poster staan met zeer kleine letters, erg onopvallend.
    Ik had zo met mijn dochter te doen, maar ze was flinker dan ik dacht, maar ik blijf het wel misleiding vinden en zou willen dat mensen hiervoor gewaarschuwd worden, van mij mogen ze best klanten trekken, maar dan wel op een duidelijke manier, niet zo stiekem.
    Zou ook willen dat ze een waarschuwing krijgen, kan dat? Dank u wel!
    Met vriendelijke groet,
    Trudy Den Herder.
    ( met al mijn gegevens er bij. :^)

  24. rob zegt:

    hoi , zilver. je moet zo oppassen met die kleine letterjes, ben er ook al een paar keer ingetuind hoor.
    maar heb nu een brilletje van 5 euro ga gelijk een stuk beter, maar of die me staat weet ik eigenlijk niet ?
    gr, rob .

  25. zilver zegt:

    Rob, na een lange studie zagen we ze pas staan, erg klein en onopvallend. In de toonkast stond het mobieltje alleen met de prijs 60 euro, echt heel gemeen.
    Hij staat hoor, jij staat met alles zelfs met een puntmuts van de wegwerkers.

  26. rob zegt:

    dank je , en wat dacht je van jezelf , op het hoofdje van jou staat ook alles , altijd weer een leuk bekkie.
    zelfs het kleedje wat ik nog steeds kwijt bent ?? doei, doei, rob

  27. zilver zegt:

    hahahahahahah!

  28. paco painter zegt:

    Gewoon een vorm van liegen dus. Eng

  29. zilver zegt:

    Paco, ja, dat is het liegen!

  30. Aad Verbaast zegt:

    Schandalige trucs, je moet onderhand een professional zijn om niet meer in die trucs te trappen.
    Ik erger me er aan kapot dat ik me moet gaan wapenen tegen dit soort praktijken. Klant is koning? Klant is voetveeg!!

  31. zilver zegt:

    Aad, ja, en weet je waar ik me druk over maak, hoeveel mensen kunnen weerstand bieden, of durven te zeggen, nee, dank u, er zullen zich veel groot houden vrees ik.
    ik mag het niet zeggen maar wel denken, een klein stootje uit hun eigen handel gun ik ze denk beeldig. :^)

  32. Guus zegt:

    Ja, ik ben de Guus van het begin van het VK-blog.
    In je reactie aan Coby, 12.08 23.52: "…ik vond het beneden alle pijl…"
    Surf eens naar: http://www.energieleveranciers.nl/energie/energie.asp?lev_id=53&ac=reviews. Daarop zijn reacties te lezen van voormalige Oxxio-klanten die een weldenkend mens doen besluiten om NÒÒIT naar deze energieleverancier over te stappen. Ik adviseer je om ook te surfen naar: https://www.oxxio.nl/Oxxio-Thuis? Op de hele website van de in Hilversum haar afdeling klantenservice hebbende energieleverancier is geen e-mailadres te vinden, wel een postbusadres, een faxnummer -wie heeft er tegenwoordig nog een fax?- en een € 0,15 per minuut kostend 0900-klantenservicenummer. Aangezien er op de hele website geen e-mailadres is te vinden een testmailtje gestuurd wat binnen enkele minuten retour kwam met de mededeling dat dat adres niet meer in gebruik is. Daarna gebeld naar het 0900-nummer, een medewerkster met een Noordbrabants accent vertelde me dat Oxxio geen e-mailadres heeft, mijn argumenten dat wie een website heeft ook een e-mailadres heeft, een klacht via een e-mailadres wordt beantwoord, konden haar niet vermurwen openhartiger te zijn. Ze bleef alsmaar zeggen: "Linken naar internetpublicaties kunnen in het klachtenformulier worden ingeplakt". Deze onderneming wekt de indruk het één en ander te hebben te verbergen, althans haar communicatie -nog- niet goed op orde te hebben.
    De reden waarom ik je adviseer een link van je blog (inclusief alle reacties) naar Oxxio te sturen is dat ze naar alle waarschijnlijkheid uiterst "blij" zullen zijn met deze negatieve publiciteit, de aankondiging dat ze zich binnenkort vermoedelijk zullen moeten verantwoorden voor de Reclame Code Commissie. Tevens adviseer ik je in een aanvullend briefje/e-mailtje aan die Commissie en in het klachtenformulier de namen van de winkels en hun adressen waar Blancie en jij die gsm-aanbieding hebben gezien te melden. Nòg beter is het als de wiederweerga naar één van die winkels cq vestigingen te gaan en met een digitale camera foto`s van de in de etalage staande "aanbieding" te schieten, het bewijsmateriaal dus veilig te stellen, die foto`s naar de voornoemde commissie te mailen. Je behulpzaamheid bespaart de commissie een hoop werk, maakt je klacht alleen maar sterker.
    Hèèl vèèl sterkte..!

  33. w.v.d.akker zegt:

    guus,
    het zijn echte criminelen!!!!!
    groetjes wim

  34. Woordzoeker zegt:

    Ik hoop dat eerlijkheid ooit commercieel wordt!

  35. zilver zegt:

    Guus, dus jij bent het, dank voor al je informatie, ik kan helaas vandaag de deur niet uit en mijn fototoestel is stuk, mogelijk kan iemand het voor me doen die dit leest en toevallig die winkels in de buurt heeft, het is een mooie poster met een mooie mobiel met zo en aanraakscherm, echt prachtig ik weet niet de echte naam, ik kan die pijl niet meer veranderen in peil, maar dank je wel, heb ik weer wat geleerd, daar ben ik blij mee, echt. DUS ALS IEMAND WIL HELPEN EN HET ME MAILEN GRAAG VET PLAN!

  36. Guus zegt:

    @Wim v.d.Akker
    Criminelen zijn er om te worden aangepakt. Betreffende dit soort overtredingen zijn er naast de Reclame Code Commissie ook nog:
    De Consumentenbond, http://www.consumentenbond.nl/ (Wanneer ik juist ben geïnformeerd dient men lid te zijn van deze bond om een klacht in te kunnen dienen)
    Klachten Consumenten, Consuwijzer, http://www.consuwijzer.nl/
    Ik acht het niet uitgesloten dat Oxxio zal proberen het rumoer te stoppen door Biancie zo`n gsm aan te bieden, ook nog een fraai boeket voor Zilvertje. Het lijkt me niet verstandig om die geschenken te accepteren, al was het maar omdat de familie tot in lengte van dagen zal worden achtervolgt met overstapaanbiedingen en nooit meer haar ongenoegen over deze energieleverancier mag ventileren. Als klager is men ongeloofwaardig geworden want men heeft zich laten "omkopen". Elk mens, ook een elfjarige, heeft zijn/haar TROTS!!!

  37. Smokey Robbinson zegt:

    Goed dat je dit meldt Zilver.

  38. Guus zegt:

    Ik woon in Amsterdam, als jij in Den Helder woont is me dat,ondanks dat we in dezelfde provincie wonen,te ver. Te ver omdat ik er zowat een uur voor heen en een uur terug zou moeten treinen, al een jaar mijn staaroperaties heb uitgesteld. Bij mijn weten is Ramirezi de enige andere VK-blogger die in Den Helder woont.
    -Sorry, het is niet Den Helder, -ik vond het al zo wonderlijk want in één van je reacties had je het over de Zaanstreek- in je reactie van heden 9.57 uur hebt je het over Trudy Den Herder-
    Je camera kapot hoeft geen probleem te zijn als je een gsm met een camera hebt, met een verbindingssnoertje die foto`s in je computer kan laden. Naar alle waarschijnlijkheid heeft een buurtgenoot of een vriendinnetje van Biancie een camera cq zo`n gsm, na het schieten van de foto`s even naar jou mailen en klaar is Zilvertje/Trudy.
    Heeft het nieuwe VK-blog geen ‘onderwatersysteem’ meer? Het systeem waarmee men ongewenste reacties of in die reacties staande linkjes kan verwijderen, dus ook taalfouten in reacties kan corrigeren. ‘Pijl’ of ‘peil’ is even niet het belangrijkste.

  39. ramirezi zegt:

    Bekende rattenval, zeker in internet/mobieltjes land. Maakt het niet minder vervelend overigens…

  40. ger blog zegt:

    iemand die zestig euro moet sparen om een mobieltje te kopen, moet dat ding niet aanschaffen. maar eerlijk gezegd geloof ik er niets van dat ze voor dat bedrag heeft moeten sparen. misleiding?

  41. w.v.d.akker zegt:

    ger blog!!!
    je moet eens goed lezen!!
    jouw reactie slaat nergens op!!! sorry
    gegroet.

  42. w.v.d.akker zegt:

    ger blog,
    nogmaals, jij kent haar gezins situatie niet eens!
    ze is een alleenstaande hard werkende moeder. die moet vechten om haar hoofd boven water te houden.
    en dan durf jij dit te schrijven!!
    je moet je schamen!!!!!!

  43. zilver zegt:

    Aad, ik had dit niet verwacht.
    Guus dank je wel, vooral je info.
    Woordzoeker, dat hoop ik ook.
    Smokey, het is toch raar, het is dat Blancie alert was, ik kon het nergens aan merken dat het een soort actie was.
    Guus, onderwater? Als ik er snel genoeg bij ben kan ik nog wijzigen, nu ben ik al te laat om de pijl te veranderen.
    Rami, is ook zo met ringtones, daar pakken ze die kleine klantjes ook zo mee.
    Ger, nee, niet helemaal opgespaard, er zat verjaardagsgeld bij, wat een leuk ip-nummer heb je, spaar verder je energie , je bent hier niet welkom met je rare opmerking, kom je aan je dochtertje kom je aan mij, scheer je weg! Wees een held en log in!

  44. Guus zegt:

    @Ger Blog
    De discussie onder dit blog is niet de miniuumleeftijd en/of miniuumwelstand voor het gsm-bezit, de discussie is de oneigenlijke koppelverkoop van energieleverancier Oxxio en andersoortige ondernemingen.
    @Zilvertje
    Graag gedaan.
    Ook een niet ingelogde met een al dan niet leuk IP-nummer kan kan men bannen. Voor bannen ben je te zachtaardig. Dat betekent niet dat bloggers zoals Ger Blog daar misbruik van mogen maken.

  45. rob zegt:

    hoi , zilver waarom zou je er om liegen toch, en je fototoestel is toch weer niet in het water gevallen,
    gr, rob

  46. Guzzler zegt:

    Men schijnt nog steeds niet te beseffen dat dit soort acties een winkel en merk geen goed doen. Het is kruideniersmentaliteit van de slechtste orde. Vreemd toch dat er steeds weer reclamejongens zijn die dit soort ergenissen op de klant en verkoper loslaten. Goed dat je je beklag doet hierover.

  47. Mo zegt:

    een originele reactie op de handelswijze van Oxxio heb ik natuurlijk niet; wel gelachen om de rake opmerking van Zilver van 14.15 over het IPnummer:-))

  48. eva zegt:

    Ja, het lijkt wel of het steeds meer voorkomt: misleiding.
    Ze zijn er uiterst geraffineerd in geworden.
    De argeloze consument belazeren: een schande!
    gr reva

  49. eva zegt:

    OT zie intussendat je een brief hebt geschreven: harstikke goed.
    En nu ook nog naar de reclamecodecommissie.
    Zie ook dat er weer mensen de puntjes op de i moeten zetten (guus).
    Van mij krijg je een pijl omhoog!
    gr eva

  50. annemieke zegt:

    ik ben weer thuis
    xxxxxxxx

  51. zilver zegt:

    Dank je lieverd, ben blij! xxxxxxxxxxxxxxxx

  52. zilver zegt:

    Rob, hij kan geen foto’s meer maken, ik dacht eerst het komt wel goed, hij doet het enkele seconde en dan puft hij uit.
    Guzzler, ben zo blij dat ik wat mondiger ben geworden.
    Mo, moest: mijn dochter zijn, foutje, bedoel je de energie? :^)
    Dank je Eva, zag bij Coby van jullie dagje, zo leuk!

  53. rob zegt:

    zilvertje das niet zo mooi.je foto,s zijn altijd leuk en mooi, trusten,rob.

  54. Guus zegt:

    @Eva
    Mijn opmerking over ‘pijl/peil’ was absoluut niet zeurderig bedoeld, veel mensen worstelen met de ei/ij-spelling. Als ik moe ben doe ik dat ook ook, met name bij ‘zijken/zeiken’. Je opmerking vind ik niet zo aardig omdat ik Zilvertje heb geattendeerd op de Reclame Code Commissie, hoe het bewijsmateriaal veilig te stellen en dit blog naar Oxxio te sturen. Ik meld je dat niet om dat ik mezelf graag op de borst zou willen kloppen, van wie dan ook een schouderklopje zou willen krijgen, maar om mensen in te laten zien dat het verstandig is om eerst de hele reactiedraad te lezen voordat men iets schrijft. Na dit terzijde: Wanneer het in mijn vermogen ligt help ik graag mensen inhoudelijker dan de zoveelste ‘Ach & Wee’-reactie achter te laten.

  55. Geroma zegt:

    Je zou ze toch de nek omdraaien……
    Tsja, misleiden mag dus kennelijk: De klant tot kopen lokken.
    Ik ben er ooit 1 keer ingestoken door een leuke ringtone te downloaden op m’n mobiel en zat vervolgens aan een abonnement vast en kreeg ongevraagd sms-jes waarvoor ik flink moest dokken. Gelukkig wist mijn dochter hoe ik de zaak terug kon draaien.
    Die kleine kutlettertjes, nauwelijks te zien. Gelukkig wordt het bij reclames op TV nu wel vermeld.
    Maar dan nog steeds, in kleine K-lettertjes.
    Dikke knuffel voor jou en Blancie!! xxx

  56. draver zegt:

    misleidende handelspraktijken, mijn dochter is hier ook slachtoffer van. Het heeft mij al heel wat telefoontjes gekost.

  57. de Oxxiomedewerker zegt:

    Geachte mevrouw Den Herder,
    Via deze weg wil ik graag reageren op uw blog. Laat ik beginnen te stellen dat ook ik het spijtig vind voor u en uw dochter dat u die mobiele telefoon nu niet heeft kunnen aanschaffen.
    Echter, ik wil u er graag even op wijzen dat wij niet betrokken zijn bij deze actie. Wij hebben geen samenwerkingsverband met een mobiele telefoonaanbieder waarbij consumenten een energiecontract met ons moeten aangaan als zij korting willen op een mobiele telefoon. Wel weet ik dat een andere energieleverancier een dergelijke samenwerking is aangegaan met T for Telecom. Dit betreft het bedrijf Energie:Direct.
    Ik zou het dan ook zeer waarderen als u onze naam wilt verwijderen uit de titel van uw weblog. Ook zou ik het waarderen als u de Reclame Code Commissie hiervan nog op de hoogte kunt stellen.
    @Guus: u stelde zich de vraag waarom wij geen emailadres op de website vermelden, maar alleen een contactformulier. De reden hiervoor is gelegen in het feit dat wij op die manier efficienter kunnen werken en onze klanten sneller van een reactie kunnen voorzien. Bij een algemeen emailadres moeten wij intern de binnengekomen vragen eerst allemaal lezen en dan doorsturen naar de betreffende afdeling of persoon. Aangezien bij het contactformulier al aangegeven wordt waar de vraag over gaat, komt deze automatisch bij de juiste persoon terecht.
    Met vriendelijke groet,
    De Oxxio medewerker

  58. zilver zegt:

    Beste mijnheer van de Oxxio,
    Als dit echt zo is, bied ik u mijn excuus aan en zal ik doen wat u vraagt. We gaan op onderzoek uit
    Zilvertje.

  59. zilver zegt:

    Geachte medewerkers, in mijn klacht van gister noemde ik Oxxio als aanbieder van een goedkope telefoon en beschuldigde ik hen van misleiding, maar nu heb ik een mail gehad van Oxxio en ze zeggen dit: het gaat om energie direct, of dit zo is weet ik niet zeker, maar dat zou ook kunnen. Als het niet Oxxio is, dat spijt me dit voor hen en wil het daarom recht zetten, u kunt het zeker uitzoeken wie die aanbieder is, met dank. ( mail naar de klachtencodecommissie )
    Met vriendelijke groet,
    Trudy Den Herder.
    De reactie die ik kreeg van Oxxio:
    de Oxxiomedewerker 14-08-2009 09:15
    Geachte mevrouw Den Herder,
    Via deze weg wil ik graag reageren op uw blog. Laat ik beginnen te stellen dat ook ik het spijtig vind voor u en uw dochter dat u die mobiele telefoon nu niet heeft kunnen aanschaffen.
    Echter, ik wil u er graag even op wijzen dat wij niet betrokken zijn bij deze actie. Wij hebben geen samenwerkingsverband met een mobiele telefoonaanbieder waarbij consumenten een energiecontract met ons moeten aangaan als zij korting willen op een mobiele telefoon. Wel weet ik dat een andere energieleverancier een dergelijke samenwerking is aangegaan met T for Telecom. Dit betreft het bedrijf Energie:Direct.
    Ik zou het dan ook zeer waarderen als u onze naam wilt verwijderen uit de titel van uw weblog. Ook zou ik het waarderen als u de Reclame Code Commissie hiervan nog op de hoogte kunt stellen.
    @Guus: u stelde zich de vraag waarom wij geen emailadres op de website vermelden, maar alleen een contactformulier. De reden hiervoor is gelegen in het feit dat wij op die manier efficienter kunnen werken en onze klanten sneller van een reactie kunnen voorzien. Bij een algemeen emailadres moeten wij intern de binnengekomen vragen eerst allemaal lezen en dan doorsturen naar de betreffende afdeling of persoon. Aangezien bij het contactformulier al aangegeven wordt waar de vraag over gaat, komt deze automatisch bij de juiste persoon terecht.
    Met vriendelijke groet,
    De Oxxio medewerker

  60. zilver zegt:

    Aan de Oxxiomedewerker: NALV een mail
    Geachte mijnheer,
    Ik heb het gelezen en als dit echt zo is, dan spijt mij dit heel erg, ik heb de naam Oxxio verwijderd en zal spoedig een nieuwe bericht aanmaken, ik heb een mail naar de klachteninstantie gestuurd van de codecommissie om het recht te zetten.
    Met vriendelijke groet,
    Trudy./Zilvertje

  61. rob zegt:

    goedemorgen , zilvertje, kan gebeuren he , je hebt het toch weer netjes opgelost,fijne dag rob.

  62. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Zilver,
    Als de gsm te koop aangeboden wordt voor €60,- zonder dat er melding is van voorwaarden of beperkingen, dan zijn ze verplicht om het ding voor €60,- aan je dochter te verkopen.
    Ik weet niet waar dat in de wet staat, misschien dat de consumentenbond je daarmee kan helpen maar het staat er.
    Zelfde geld voor als je het laatste exemplaar uit de etalage wil, dat doen ze liever niet de etalage overhoop halen maar
    als je iets te koop aanbiedt,
    dan ben je het verplicht te verkopen als er een klant voor komt.
    Maarre verstandiger is het als Blancie met deze zaak geen zaken meer doet. Immers zij hebben samen met de energie provider deze actie bedacht en uitgevoerd.
    Van jou vind ik het wel een beetje slordig dat je de naam van provider O noemt terwijl het een andere moet zijn. Als je iemand beschuldigt moeten de feiten wel kloppen.

  63. zilver zegt:

    Heb je gelijk in, als dit zo is en dat neem ik aan, dan is het ook heel erg, en dat spijt me ook.

  64. zilver zegt:

    Geachte medewerkers info @ reclamecode.nl
    Gister heb ik u een mail gestuurd en u melding gedaan van een misleidende reclame, daarbij heb ik de naam Oxxio genoemd, dit moet zijn volgens een medewerker van Oxxio Energie Direct zijn, het spijt me heel erg dat ik de namen heb verwisseld, ik heb u dit al eerder gemeld, vanmorgen dadelijk na een mail die ik kreeg van een medewerker van Oxxio, maar ik wil het nog even uitgebreid doen, ik heb ook vandaag een brief van u ontvangen, u vraagt om een foto van de poster met de mobiel en misleidende reclame, helaas red ik dit niet gezien mijn tijd, dus ik laat het dan maar hierbij.
    Met dank voor u hulp en nogmaals mijn excuus voor de verkeerde naam, ik stuur deze mail ook naar Oxxio.
    Trudy Den Herder
    Plus adres.

  65. zilver zegt:

    Geachte mensen van Oxxio,
    Vandaag heb ik bericht ontvangen dat het niet om u bedrijf gaat wat betreft de misleidende reclame van een mobieltje, ik heb twee mails gestuurd naar de reclame codecommissie om het weer recht te zetten, ik wil u bij deze mijn excuus aanbieden voor het gebruiken van de verkeerde naam.
    Geachte medewerkers info @ reclamecode.nl
    Gister heb ik u een mail gestuurd en u melding gedaan van een misleidende reclame, daarbij heb ik de naam Oxxio genoemd, dit moet zijn volgens een medewerker van Oxxio Energie Direct zijn, het spijt me heel erg dat ik de namen heb verwisseld, ik heb u dit al eerder gemeld, vanmorgen dadelijk na een mail die ik kreeg van een medewerker van Oxxio, maar ik wil het nog even uitgebreid doen, ik heb ook vandaag een brief van u ontvangen, u vraagt om een foto van de poster met de mobiel en misleidende reclame, helaas red ik dit niet gezien mijn tijd, dus ik laat het dan maar hierbij.
    Met dank voor u hulp en nogmaals mijn excuus voor de verkeerde naam, ik stuur deze mail ook naar Oxxio.
    Trudy Den Herder
    Plus adres.

  66. zilver zegt:

    Geachte mevrouw,
    Dank voor uw reactie. Helaas kunnen wij alleen klachten behandelen wanneer wij in het bezit zijn van een concrete reclame.
    Mocht u deze nog ergens aantreffen, dan kunt u die alsnog naar ons toesturen!
    Met vriendelijke groet,
    J L Directie Secretaresse ( echte naam heb ik verwijderd.

  67. zilver zegt:

    Aan energie direct:
    Wil u op de hoogte brengen van het volgende omdat het u schijnt te betreffen:http://www.vkblog.nl/bericht/273300/Misleiden_schijnt_te_mogen!
    Met vriendelijke groet,
    Trudy Den Herder/Zilvertje

  68. fransp zegt:

    Zilvertje,
    Wellicht is het handig om kennis te nemen van dit persberichthttp://www.retailnews.nl/persberichten/?id=1956
    Woensdag 22 juli 2009Stroom en gas nu ook in winkels te koopenergie:direct en t for telecom starten samenwerking voor verkoop energie
    Energiebedrijf energie:direct en telecomretailer t for telecom starten vanaf vandaag een samenwerking voor de verkoop van energie via de 219 winkels van t for telecom. De keuze van energie:direct voor verkoop via winkels heeft tot doel om via andere verkoopkanalen nog beter aansluiting te vinden bij de zelfbewuste consument. Energie:direct heeft gekozen voor t for telecom omdat deze winkelketen als geen ander gespecialiseerd is in het verkopen van verschillende abonnementen en in geheel Nederland aanwezig is.
    Consumenten kunnen in de t for telecom winkel informatie krijgen over het product van energie:direct en samen met de verkoper zelf het energie abonnement afsluiten. In de afgelopen week zijn alle 219 vestigingen van t for telecom ingericht voor het verkopen van energie van energie:direct. Via de t for telecom academy zijn de medewerkers getraind en volledig op de hoogte gebracht van de Nederlandse energiemarkt en de producten van energie:direct. Naast energie verkoopt t for telecom ook telefonie en internetproducten. Door dit brede productaanbod kunnen interessante combinatie-aanbiedingen worden gedaan, bijvoorbeeld direct 90 euro korting op een mobiele telefoon bij aanschaf van stroom en gas van energie:direct.
    Jacques van Seeters, algemeen directeur van energie:direct over de samenwerking: “We zijn al langer op zoek naar andere manieren om ons product aan te bieden, die aansluiten bij de wensen van de klant. In t for telecom hebben we nu een partner gevonden die specialist is in het verkopen van abonnementen in een soortgelijke markt en klanten kan informeren over de voordelen van onze producten.”. Elmer Meurs, directeur van t for telecom vult aan: “Onze rol van specialist op het gebied van verkoop van onder andere telecom en internet abonnementen kunnen we met deze samenwerking nu ook toepassen op de energiemarkt. Energie:direct komt dichter bij de klant en wij verbreden het productaanbod nog verder en helpen de klant aan fantastische aanbiedingen.”Over energie:direct
    Energie:direct is een flexibele online energieleverancier die goedkope gas en stroom levert via bestaande infrastructuren. Dankzij het voeren van een online bedrijfsvoering, kan energie:direct de kosten laag houden en zeer voordelige energieprijzen bieden aan haar klanten. Klanten die overstappen van hun bestaande energieleveranciers naar energie:direct ontvangen de Laagsteprijs Garantie. Klanten van energie:direct hebben via het internet toegang tot hun eigen gegevens. Communicatie met klanten gaat zowel voor contractwijzigingen als voor periodieke nota’s via e-mail. Energie:direct biedt een helpdesk die 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar is via e-mail (klantenservice@energiedirect.nl) of telefonisch op 0900-EDIRECT (0900-3347328) (ma t/m vrij 09.00 – 17.00 uur – € 0,70 p/m).Over t for telecom
    t for telecom is de nummer 1 zelfstandige telecom retailer van Nederland. t for telecom is gespecialiseerd in telecom, internet en digitale tv en voegt nu ook energie aan haar portfolio toe. Bij t for telecom staat de klant centraal; scherpe aanbiedingen, een uitgebreid assortiment en een hele goede service zijn de speerpunten. t for telecom is een onderdeel van Dexcom Retail groep waaronder o.a. ook de Dixons en Dynabyte retailketens vallen.
    (Bron: Hill and Knowlton)

  69. ExportZeeuw zegt:

    Hoi Zilver,
    Ik begrijp het probleem niet zo. Mijn zoon 12 van twaalf kwam enthousiast terug van de winkel. "Pa, Wat zou je er van zeggen als ik u help te besparen op de energierekening, en er zelf een mobiele telefoon aan overhoud? "
    Hij had de combinatie, mede doordat hij er zelf beter van werd, snel door. Mag ik het vermoeden uitspreken dat jouw dochter net zo slim is? Je geeft nl. zelf ook al aan dat je dochter je meenam omdat…"Die zakkenvullers weten wel wat ze doen, is onder jongeren de meeste gewilde, maar Blancie is slim, ze vertelde me dat ze wel een addertje vermoedde, daarom moest ik ook mee, …" Zoniet, mijn excuses.
    Ik wil alleen toevoegen dat mijn zoon en ik blij zijn met deze haast ludieke actie.
    Met vriendelijke groet,
    Patrick

Geef een reactie

