De sterrenregen.

De sterrenregen.
 
In onze goed verlichte dorpen en steden is het tegenwoordig slecht vallende sterren kijken, vroeger was dat wel anders, wat de mensen werkelijk zagen wisten ze ook niet secuur, maar een wens doen was een geliefde bezigheid, we kennen het allemaal nog, niemand vertellen, dan komt hij uit, liever iets voor een ander wensen, dan is de kans nog groter dat de wens uitkomt en het gas of de God die in de ster zit, zal je belonen.
 
Zo zat er ooit ergens een klein jongentje voor zijn raam, hij moest vechten tegen de slaap en telkens snel zijn bedje in gaan als hij hoorde dat mama de trap opkwam, dan sloop hij weer stil in zijn bedje op dat moment waar de traptrede kraakte, dan hoorde mama niet dat hij op het zeil liep en snel zijn bedje insprong.
 
Zodra ze dan weg was, sloop hij weer uit bed en keek naar de hemel, telkens moest hij met de mouw van zijn pyjama het ruitje schoonvegen want zijn adem liet het glas beslaan. Heel zachtjes zong hij er een liedje bij en bleef de hemel afspeuren. De mannenstem op de radio had verteld dat er deze nacht sterren zouden vallen en de juffrouw op school had er een verhaal over verteld, dat je mocht wensen wat je wilde …….
 
Hij hoorde hoe mama beneden schoof met het meubilair, sinds papa ziek was, sliep hij beneden, hij kwam de trap niet meer op, hij had een ziekenhuisbed gekregen met een soort van triangel die aan een stok hing, daar kon hij zich aan optrekken, maar dat lukte de laatste maanden al niet meer……
 
Deze nacht was het extra rumoerig in huis, de voordeur bleef open en dicht gaan en de kleine man vocht tegen zijn slaap, maar er was geen ster die hij zag vallen, bij het laatste restje donker kwam zijn mama hem halen, hij was koud en stijf van het op de vensterbank zitten, mama begreep dadelijk wat hij daar de hele nacht had zitten doen, maar het was helaas te laat, ze stopte haar neus in die lieve blonde haartjes van het kleine slapende mannetje en droeg hem naar beneden en ze vleide hem neer naast haar lieve man en ging er zelf ook naast liggen. Zijn laatste wens kwam wel uit zonder vallende ster, vertrekken met zijn lieve familie in zijn armen…….
 
De dokter zat in de bijkamer en had moeite zijn tranen te bedwingen.
 
Zilvertje. ( vannacht gaan er sterren vallen hoorde ik op de radio )


Foto: van Zilvertje, het laatste restje van de nacht.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-08 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op De sterrenregen.

  1. Smokey Robbinson zegt:

    Ontroerend verhaal.

  2. w.v.d.akker zegt:

    zo mooi zilvertje!!!
    geen woorden voor, ”tot bij de bloemenkiosk”
    liefs,

  3. Aad Verbaast zegt:

    De sterren van de hemel beschreven en geschreven met dit bijzondere verhaal!

  4. cor3306 zegt:

    lief droef verhaal

  5. zilver zegt:

    Smokey, ja, dat vond ik ook.
    Akketje, nou schiet ik vol, ja, een teer onderwerp. xxx
    Aad, ja, ik ga vanavond kijken of er eentje valt, maar een wens hoef ik niet meer te den voor mezelf, louter nog voor een ander ( mijn oudste zoon )
    Dank je Cor.

  6. rob zegt:

    hoi, zilver mooi verhaal, zou het wel weten als ik een ster zag vallen.
    weet nog wel wat , fijne dag,

  7. Flip Willemsen zegt:

    Mooi verhaal, zilvertje! Lief, ja.

  8. zilver zegt:

    Rob, ja, ik wet niet wat ik daar op moet zeggen.
    He, lieve Flip, dank je!

  9. zilver zegt:

    Rob, ja, ik wet niet wat ik daar op moet zeggen.
    He, lieve Flip, dank je!

  10. Antoinette Duijsters zegt:

    Zilver, sterren zie je hier niet veel, vlak bij een heel groot industrie terrein en doe ook maar een gebedje voor mij, ik moet maandag een hersenonderzoek, misschien heb ik een licht infarkt gehad, zucht.

  11. zilver zegt:

    Ohhhhhhhhhhh, lieverd wat naar, ik ga zeker voor jou een wens doen en voor je duimen xxxx

  12. Mo zegt:

    mooi verhaal Zilver, aangrijpend.
    Antoinette, sterkte!

  13. zilver zegt:

    Dank je Mo!

  14. zilver zegt:

    Dank je Mo!

  15. Antoinette Duijsters zegt:

    Mo dank je, ik kan wel wat sterkte wensen gebruiken.

  16. zilver zegt:

    Lieve Antoinette, we denken aan je xxxxxx

  17. w.v.d.akker zegt:

    lieve antoinette,
    heel veel stekte toegewenst,
    als er iets is geef even een mailtje

  18. zilver zegt:

    Dat is lief, Akkertje, ja, ze kan dan altijd mailen dan zoeken we een oplossing.

  19. Zich van Verre zegt:

    Een lief evrhaal

  20. Doranne zegt:

    wat een mooi droevig lief verhaal,
    ik denk ineens,
    als nou vanavond eens alle moeders voor het raam naar de sterreregen gaan zitten kijken
    en we allemaal onze wensen bundelen voor onze kinderen ……….

  21. zilver zegt:

    Dank je zich van verre.
    Doranne, wat een prachtig plan,ik doe mee!

  22. R. Kruzdlo zegt:

    Mooi hé
    Groet Robert kruzdlo

  23. zilver zegt:

    Dank je Robert!

Geef een reactie

