Vakantie en foto's!





Vakantie. ( en een mooie verjaardag )
 
Eindelijk, ik heb vakantie!
 
Het begon al dadelijk met feest, donderdag was Blanca-Maria jarig, ze is elf jaar geworden.


Het was best warm om feest te vieren, maar het lukten ons wel, zeker met de appeltaart door Blanca gebakken, met de verjaardagstaart uit de winkel, met haar lieve vriendinnetje, met  haar broertje en zusje, met oma en de mensen op afstand en te veel hapjes bij bijna dertig graden.
 
Terwijl ik al die kaarsjes is de taart prikte zag ik bij elk kaarsje in vogelvlucht als in een film de jaren voorbij vliegen, we hebben heel wat meegemaakt met ons kleine gezinnetje, maar we hebben wel overwonnen en het belangrijkste, we hebben de liefde weten te bewaren en koesteren het als een prachtige verbond.
 
In mijn toespraakje keken we terug op tien jaren van knokken en overwinnen, van luier tot maandverband, van flatje met twee bedjes en een stoel, tot ons eigen huisje.
 
Ik heb de wens en hoop uitgesproken dat ze in de komende tien jaar enorm gaat genieten van alle nieuwe dingen die op haar pad komen, maar altijd bij ons kan en mag aankloppen bij problemen hoe erg het soms ook lijkt, we zijn er voor haar. Samen staan we sterk!
 
En nu ga ik weer voor de Hartjes zorgen en de gast.


Zilvertje. ( de foto’s zijn door Annemieke gemaakt en mochten van Blancie op Internet, met dank )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-08 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

45 reacties op Vakantie en foto's!

  1. flip willemsen zegt:

    Wat een mooie dochter heb je, Zilvertje. Wat een prachtige jurk heeft Blancie aan. En haar moeder, in liefde bloeiende, mag er ook wezen. Gefeliciteerd(met alles en iedereen) Heerlijk vakantie! Genieten.
    +++++++++Flip

  2. zilver zegt:

    Dank je wel lieve Flip, het waren drukke maar fijne dagen, ik heb nog een gast, ik waag me weer even op het blog, af en toe, moet weer veel bij lezen, al lukt dat nooit, maar zit nu even te genieten van een van je mooie boeken in de tuin, zit nu diep in de emotie, meisje wat schrijf je toch prachtig xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  3. Maria-Dolores zegt:

    geweldige foto’s!!!!
    en wat een taart, ik zag minstens zes balletdanseressen🙂
    van harte!!

  4. Henk zegt:

    Van Harte !
    Groeten,H

  5. zilver zegt:

    Dank je Maria, ja, de foto’s zijn me dierbaar, gelukkig kon mijn oudste dochter ze maken, mijn toestel is nat geworden door een lekkend flesje in mijn tas, zit nog steeds geen leven in. Mijn moeder, bijna 83 dat ze dit nog mag meemaken. Dank je wel!

  6. zilver zegt:

    Dank je wel Henk.

  7. Aad Verbaast zegt:

    Zeer hartelijk gefeliceerd! Met de verjaardag natuurlijk, maar nog met veel meer!

  8. Antoinette Duijsters zegt:

    Allemaal gefeliciteerd. en wat een prachtige foto’s. de bovenste springt eruit, moeder en dochter.
    En oma en kleindochter natuurlijk.

  9. zilver zegt:

    Aad, had je dan al mijn reactie gelezen en dank! :^)
    Antoinette dank je, lief van je.xxx

  10. rob zegt:

    hoi, zilver, wat zal het een leuk feestje geweest zijn , eneeee leuke foto,s. en nog gefeliciteerd hoor , beter laat dan nooit , ben een beetje uit me doen , fijn weekend , rob.

  11. zilver zegt:

    Rob, dank je wel, dat je uit je doen bent spijt me oprecht.

  12. Annet zegt:

    Het mooiste verbond: een liefdesverbond!
    Blanca staat er mooi op!
    En nog van harte gefelicisteert!
    Annet xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    (van het kruissteekgilde) :*)

  13. zilver zegt:

    Dank je wel, ja, ze doet het goed op de foto, nog zo een verse meid, met de Spaanse zon op haar blanke velletje. xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  14. Flip Willemsen zegt:

    Hoi Zilvertje, ik zie nu pas dat ik je dochter Blancie heb genoemd ipv Blanca. Sorry. En is je moeder echt bijna 83? Ze lijkt veel jonger. (ze lijkt een beetje op mijn moeder, trouwens)O, en over je reactie op mijn blog nog dit: wel doorgaan met feestvieren, he. je hebt helemaal gelijk over wat je schreef. ++++++Flip O nee, nu zie ik ook dat jij haar Blancie noemt. Het zijn allebei prachtige namen.

  15. w.v.d.akker zegt:

    ik heb jullie gisteren al gefeliciteerd,
    maar ik wil wel even zeggen dat je met zo weinig middelen toch weer een
    een giga feest heb neer gezet, liefde en geluk straalt jullie allen uit!
    groetjes xxx

  16. zilver zegt:

    Flip, ze heet Blanca-Maria, maar ik zeg altijd Blancie en dat doen we allemaal, :^) Mijn moeder wordt in oktober 83, wat bijzonder dat ze op elkaar lijken en over dat zware onderwerp, ik vind het knap hoe je er over schrijft, echt knap en gelukkig zijn we nu aan het nafeesten en door de drukte is het alweer uit mijn hersenpan. xxxxxxxxxxxxxxxx
    Dank je wel! A. XXXXXXXXXXXXXXX oh, ja, en Blancie was wat glazig ze had de nacht ervoor haast niet geslapen.

  17. Smokey Robbinson zegt:

    Zilver, hartelijk gefeliciteerd met de elfde verjaardag van mooie lieve dochter Blancie. Ze ziet er engelachtig mooi uit in haar witte feestjurkje! En wat fijn dat oma ook kan meegenieten.
    Ook de foto`s zijn prachtig.
    Alle goeds voor jullie toegewenst!
    *** Met verjaarszoenen
    van smokey
    P.s. Fijne vakantie samen!

  18. zilver zegt:

    Dank je wel Smokey, dat is lief.

  19. Mo zegt:

    Gefeliciteerd Zilver, wat een knappe dochters heb je (Annemieke heb ik ook al eens op de foto gezien) en ze lijken allebei op jou!

  20. Mo zegt:

    en geniet van je vakantie!

  21. zilver zegt:

    Dank je Mo, ja, ik rust zo lekker uit, zalig! xxx

  22. coby zegt:

    Gefeliciteerd Blancie en jij, Zilvertje! Een prachtige dag was het vast, wat een mooie taart, en wat heeft Blancie ook een prachtige jurk aan. Jullie zijn door heel wat heen gegaan, en ik wens jullie goede jaren toe! Leuk dat de foto’s op je blog mochten. We vieren het feest een beetje mee zo.
    Lieve groet, Coby

  23. ramirezi zegt:

    Gefeliciflapt allemaal, geniet ervan – de mooiste jaren komen eraan!! Heerlijke foto’s…

  24. zilver zegt:

    Dank je wel Coby! xxxxxxxxxxxxxx
    Ramirezi, dank je wel, heb jij ook lekker vakantie?

  25. draver zegt:

    Van Harte en geniet van de vakantie

  26. zilver zegt:

    Dank je Draver!

  27. Bart zegt:

    Prachtige ballet-taart, en mooie foto’s van Blancie!
    Ook de warmte nog overleefd, gelukkig… :))
    Hartelijke groet, Bart, en….gefeliciteerd én fijne vakantie!

  28. zilver zegt:

    Dank je Bart, het was wel erg heet, we konden eerst niet buiten, die zon bleef maar, we vinden het nu maar frisjes, een mens zit toch raar in elkaar! We hadden een chipolata-taart, die blijft beter met heet weer, we zijn er al aan gewend, het is altijd snikheet op die dag zo ook met haar geboorte, ze kreeg de zon mee…..

  29. TheoB zegt:

    Hiep hiep ….Hoeraaaa. gefeliciteerd, ik hoop dat jullie nog veel met elkaar zullen lachen ,dat houd je gezond.

  30. zilver zegt:

    Dank je Theo, gelukkig hebben we dat in het begin van de avond nog gedaan, ze heeft me opgemaakt en gekapt, hemeltje ik heb zo zalig gelachen met haar, ze is zo lief en heeft zo veel humor en ze kan het ook nog erg goed.

  31. actuality zegt:

    Van Harte Geféliciteerd, Danes , Ladiesj!!
    Wat heb ik nu nog toe te voegen……………..
    Dan te vertellen dat jullie een Magische Mooie
    Glimlach hebben, en zo te zien aan de Foto’s is die behoolijk Erfelijk..
    Heb het goed!!
    Kus Joshua

  32. cor3306 zegt:

    gefeliciteerd met Blancie en met de vacantie

  33. K zegt:

    Wat mooi Zilver! Vacantie en verjaardag en een mooie opgroeiende jongste dochter! Geniet van dit alles. :))

  34. Jerry zegt:

    Kom je nog vanmiddag? Lijkt me gezellig!

  35. zilver zegt:

    Dank je Cor, zelfde dag, grappig he? XXXXXXXXXX
    Dank je K, doe ik. xxxxxxxxxxxxxxxx
    He, Jerry, nee, helaas kan ik niet ik heb wel de uitnodiging gehad, dit jaar lukte het allemaal nog niet zo, ik hoop in het komende jaar, ik heb jullie wel gemist, heel veel plezier allemaal, ik denk dat het geweldig gaat worden, net als vorig jaar, veel succes! xxxxxxxxxxxxxxx

  36. zilver zegt:

    Joshua, ik vergeet, jou, dank, xxxxxxxxxxxxxxxxx

  37. sjeekspier zegt:

    of topic
    Zilver, jammer dat je er niet bij bent. Hoop je van het jaar weer te zien.
    Wij missen jou ook.

  38. zilver zegt:

    Sjeekspier, als je dit leest is het vast al achter de rug, zal vast weer mega leuk zijn, ik hoop op een beter jaar met meer tijd voor me zelf buiten de deur en dat ik dan weer kan komen, ik vond het altijd een hoogtepunt, jullie zullen het vast heel fijn hebben. xxxx

  39. The_Saint zegt:

    Ik ben zo brutaal geweest om dit bericht aan de groep " Felicitatie " toe te voegen….want dat was het meer dan waard vondt ik
    Mocht je dat niet zo fijn vinden haal ik het uiteraard weer weg.

  40. zilver zegt:

    The_ Saint, wat leuk, ik wist niet eens van het bestaan!

  41. The_Saint zegt:

    Ja hoor…er is een felicitatiegroep[je]…en ik vondt dit een mooi verhaal ervoor… op naar een volgende blijde gebeurtenis!

  42. zilver zegt:

    Ja, leuk, ik ben lid geworden, mocht wel he?

  43. Gus zegt:

    Jeetje wat een mooi meisje Zilver, kwou wel dat ik zo’n mooie had.
    Leuk stukje

  44. zilver zegt:

    Gus, ze is erg lief en grappig en kan erg mooi dansen en schrijven en ze is zo sterk als een beer, ik bof maar met al die hartjes. Dank je wel.

Geef een reactie

