Reanimeren kun je leren!

Reanimeren kun je leren.
 
Het was Summersales bij de witgoedgigant en ondanks de 33 graden was het de hele dag stampvol geweest in de winkel en zelfs vlak voor sluitingstijd. Helaas ging de slagboom op het parkeerterrein niet meer omhoog en wij hingen allemaal uit de auto, sommige zaten naast hun auto en we hadden het allemaal snikheet, je zag dat er mannen na hun werk nog snel hun vrouw hadden opgehaald ze hadden geen tijd gehad om zich om te kleden, met het zaagsel nog achter de oren hadden ze snel hun slag geslagen.
 
Elke gesprek dichtbij kon ik volgen, maar ik keek gefascineerd naar een man die met zijn bovenlichaam uit een aannemersbusje hing, een grote kerel met een kop als een biet, hij praatte erg met zijn handen en de straaltjes zweet gutsten van zijn gladde hoofd. Hij had een heel verhaal tegen een man in een bestelbusje van de plaatselijke loodgieter Gebroeders Dakgoot en zonen.
 
“ Ja, en ik heb haar gevonden in het toilet, ze zat klem tussen de pot en de muur en de deur moesten we forceren, ik heb haar nog wel een paar dreunen op haar hart gegeven, maar ja, ik denk dat ik aan de verkeerde kant zat, ik heb er nooit voor geleerd, ik heb het wel eens gezien op tv, dus ik deed ook haar kunstgebit er nog uit en heb nog wat op haar mond geblazen en Mien riep nog: knijp die neus dicht, maar dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen,  we waren trouwens te laat……..ik proef nog die smaak in mijn mond, ze had volgens mij vis gegeten, het smaakte zuur……”
 
De gebroeders Dakgootman die ook half uit het portier hing, wees op de grote vriezer in de aannemerswagen en riep: “ maar waarom heb je nou die vriezer gekocht, baar je haar bij je thuis op?”
 
“Nee!” Riep de aannemer harder terug, want al die wachtende auto’s waren luid aan het claxonneren om toch maar de slagboom omhoog te krijgen. “Nee, ben je mal, maak jij er maar een geintje van, je wilt het nooit geloven, ik was gewoon de verkeerde deur binnen gelopen in die stomme kutgang alles lijkt op elkaar daar in het bejaarden te huis.


Hij geeft nu grote rochels en spuugt ze uit op het parkeerterrein… het was niet mijn moeder maar haar buurvrouw, brrrrrrrrrrrrr, ik proef nog steeds die vis.”
 
Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-08 en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

11 reacties op Reanimeren kun je leren!

  1. w van den akker zegt:

    zure haring uit een potje?????
    het is weer een geweldig verhaal zilvertje!
    maar ehbo kan altijd van pas komen zie je wel.
    tot straks xxx

  2. K zegt:

    Ze zullen wel allemaal vis hebben gehad die dag. Bejaardenhuismenu.:)
    Op het tempo van ‘papegaaitje leef je nog’ zei de instructrice van de BHV.
    En nu blijft dat steeds in mijn kop zitten omdat me dat zo’n cynische titel leek.

  3. Antoinette Duijsters zegt:

    Echt gebeurt en een verhaaltje:-)

  4. flip willemsen zegt:

    Ik kom even tussendoor langs. Mooi verhaal weer, zilvertje. +++++++flip

  5. Aad Verbaast zegt:

    Reanimeren MOET je leren!
    Goed en mooi verhaal.

  6. zilver zegt:

    Akkertje, dat zal het zijn! :^) Dank je. xxx
    K, ja, dat is wrang, maar wel een aardig tempo voor dit doel, je moet flink werken, we hebben vaak op een pop gereanimeerd, die gaf dadelijk aan als het niet goed ging.
    Antoinette, ik ben de ergste, ik verzin ze waar je bij staat, maar het is natuurlijk wel zo, dat schrijven vaak komt van veel meemaken, denk ik, ik gooi het in een grote hoed, schud en daar is een verhaal. Ik zou het liefste de hele dag willen schrijven, maar er moet brood op de plank. xx
    Dank je lieve Flip, lief van je, nog een dag dan heb ik ruim 10 dagen vrij, ik kijk er naar uit, al zal ik wel de plek missen waar ik nu inviel.
    Aad, ja, heel belangrijk, dank je!

  7. Smokey Robbinson zegt:

    Gunst Zilver, wat een verhaal weer. Goed neergezet. Zie het zo voor me. We zijn nog wakker….

  8. Gus zegt:

    Oi va voi, wat een verhaal.
    Maar je hebt het wel beeldend weer gegeven.
    Ik zie het voor me.
    Ik zit misschien Smokey nu na te papegaaien, maar
    Je beschreef het zo.
    Ik zie opzij van je weblog, lid worden van Humor in Den-Haag.
    Wist je dat er jaren geleden een boekje is uitgegeven.
    "200 jaar Duitse humor."
    Het is ongeveer 15 pagina’s dik.
    Hahahahahaha
    Nou ehm, zo kon ie wel weer.

  9. Smokey Robbinson zegt:

    Zilver, ik kom even langs omdat ik uit je reactie bij mij opmaakte dat er "nieuws" was. Is Blancie ook weer terug?
    @Gus, die vijftien bladzijden Duitse humor gingen vast over Der Hauptmann von Köpenick. Leuke film met Heinz Ruhmann.

  10. Gus zegt:

    Smokey, please.
    Heinz Ruhmann.
    Dat is lang geleden.

  11. draver zegt:

    Geweldig genoten

Geef een reactie

