Doorzetsong.

Ik heb gewoon geen zin vandaag
En alles wat ik doe gaat traag
De vaat gooi ik in de sloot
Alle lieve mensen gaan dood
 
Waarom moeten wij altijd missen?
Geboren worden is vergissen
Er wacht een lijdensweg
Ter wereld komen is altijd pech
 
Al mijn spieren zitten vast
Goede plannen in een gesloten kast
Geen sprankje licht komt binnen
Waar moet ik vandaag beginnen?
 
Ik maak er maar een liedje van
Mogelijk verblijdt dan mijn hersenpan
Ik doe de huppel op mijn blote voeten
Wat zou ik anders moeten?
 
Zilvertje. ( foto Annemieke, Nico ( de oudste Suikerhartjes ) en Zilvertje, 1984


Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-07 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Doorzetsong.

  1. rob zegt:

    mooi zilvertje, zie je al huppelen op je blote voetjes leuk om te zien. fijne dag gr, rob

  2. Smokey Robbinson zegt:

    Huppelen en zingen helpt een beetje.

  3. w van den akker zegt:

    zilvertje, morgen gaat het gewoon weer beter!
    weer hele mooie zinnen neer gezet zilver!
    groetjes,

  4. Antoinette Duijsters zegt:

    Zolang het geen vervelende week wordt, valt het nog mee:-))))

  5. Aad Verbaast zegt:

    Je zou er zo maar een blues van kunnen maken.. en ochtend blues.. Vanmiddag voel je vast weer beter!

  6. trekmoment zegt:

    Maak van de "dodenmars"
    eens feestrumoer
    de woorden tellen dan niet meer
    en voetjes kunnen van de vloer.
    Mwah, slechte poging om je op te vrolijken geloof ik maar goed bedoelt.

  7. sjaal zegt:

    @ tja, meer dan wat er is, is er niet.
    Maar veel is het wel.

  8. coby zegt:

    Hé Zilvertje, dat moet een zware dag zijn, ik denk aan jou!!!!!
    Lieve groet, Coby

  9. Geroma zegt:

    Lieve meid, als inmiddels 50-jarige, en volop in de overgang, leef ik helemaal met je mee…..
    Dan weet je er toch nog zo’n heerlijk gedichtje uit te persen.
    Wat ben je toch mooi om te zien.
    Leuk, die oude foto dus!
    Dikke kus voor jou!

  10. Actuality zegt:

    Mevrouw U draagt
    vàt een Over-gooier..
    Groet à vous van…

  11. Ate zegt:

    Een van die dagen?

  12. Zich van Verre zegt:

    Alle niet lieve mensen gaan ook dood, dus dat is weer een troost. Ai wat zeg ik nu weer…

  13. moonfairy zegt:

    ik ken ze die dagen
    dat ik mijn ledematen niet kan dragen
    dat ik wel wil huppelen
    maar ook huilen
    sterkte, liefs en dikke kus Moon

  14. paco zegt:

    Zingen is het beste

  15. Annet zegt:

    Zilver, de beste verpakking
    voor heel veel voor vrolijk en
    moe en als het even niet gaat
    en we zijn domensmoe……
    kus!

  16. draver zegt:

    Sterkte

  17. Grace zegt:

    Hoi Zilver….
    van de week dacht ik opeens…hou zou het met Trudy zijn…..gelukkig kon ik je nog steeds online vinden😀
    Mooie blog heb je hier geschreven, ik ken je nog van weblog…al lang geleden……
    mooi dat je nog steeds schrijft
    Groetjes Grace

Geef een reactie

