Het bakken van flappen en andere lekkere dingen.





Het bakken van Flappen en andere lekkere dingen.
 
Wat doe je als je vakantie hebt en het regent? Dan ga je lekker bakken! Gisteravond had een Hartje al een cake gebakken, daar is ze heel handig in en het enige wat ik hoef te doen is de oven open te maken, zelf lust ze het niet, maar dat vindt ze geen punt, ook vindt ze appeltaart bakken erg leuk en ook daar is ze goed in, maar we hadden nog maar twee appeltjes, dus we hadden een ander plan, we gingen flappen bakken, die snelle.
 
We houden niet van die erg doorgebakken, we zijn meer van de net niet, dan zijn ze lekker klef. We hebben lekker zitten smikkelen en het oudste Suikerhartje had geen weet van ons zalige zondagochtend gekokkerel, die was nog in dromenland, maar die werd verwend, heel zachtjes ging het meisjeshartje met een schoteltje lekkers naar boven om hem te verrassen.
 
Nu zijn ze allebei weg en ze komen pas in de avond terug, ik ga het huis opruimen en muziek luisteren en wat lezen, een dag is te kort als je gelukkig bent.
 
Bladerdeeg
Rozijntje of krenten
Appel
Kaneel
Poedersuiker
Liefde ( tien snufjes )
 
( als je ze heel mooi wilt hebben kun je ze besmeren met ei, maar dat hebben we niet gedaan we zijn erg aan het bezuinigen) en dan denk je wat is nou een ei? Ik heb onlangs ergens gelezen dat een vliegtuigmaatschappij had besloten om in zijn salade per persoon een olijf minder te verwerken, aan het einde van het jaar was de besparing enorm.
 
Zilvertje.
 
 
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-07 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op Het bakken van flappen en andere lekkere dingen.

  1. Flip Willemsen zegt:

    Zilvertje, je bent weer geweldig. Een olijf minder en tonnen verdienen. Haha. Ziet er heerlijk uit, die flappen. Ja, als je gelukkig bent, is een dag te kort. Mooi gezegd.(vergeten in te loggen, zie ik nu)

  2. Dianne zegt:

    lekker ontspannen blog voor de zondagmiddag.
    mijn cake is van de super 🙂
    Leuk dat hartje toch bakt als ze het zelf niet lust
    Ik ga voor de 10 snufjes
    groetje

  3. zilver zegt:

    Flip, ja, grappig he van die olijf, nou dacht ik, die onthoud ik en ik pas het nu zo vaak toe, nou echt het helpt, zo heb ik allemaal trucjes bedacht en heb deze week voor het eerst ook iets verkocht op Marktplaats.nl, iets wat ik nooit meer nodig had en bij bewaren alleen maar kosten zou opleveren, winst 75 euro, zo in het handje. Ik ga spoedig weer iets verkopen, we zullen het de komende maanden nog erg zwaar hebben, maar dan klaart alles weer op en dan geef ik een klein ( we hebben geen lening hoeven nemen feestje )
    gewoon met zijn drietjes, lekker eten en muzieken en dansen. Fijne dag!
    Dianna die snufjes zijn de basis voor alles, het maakt de rauwe bonen zoet, het geeft het leven glans.
    Nou die cake van de super kan ook best lekker zijn hoor, maar zelf bakken is zo knus en van bijna niets iets maken is voor kinderen ook zo leuk, ik hoop dat ze daar later heel gelukkig mee is, ik hoop dat ze zichzelf later goed kan redden, maar ik weet wel zeker dat dat goed zit, ze is zo handig en vooral lief en het jongenshartje is een werker, die zal later goed voor zijn kroost zorgen, een werker en zeer betrouwbaar.

  4. Antoinette Duijsters zegt:

    Zilver, iets lekkers zelf maken is leuk, lang geleden toen we nog allemaal knus thuis woonden, was ik degene die dan vaak extra ging kokerellen:-))))
    Besparen op eten doe ik niet, ik koop zelfs zo veel mogelijk biologische producten, maar ik bespaar weer op anderen zaken, als kleding, geen bloemen, enz.

  5. zilver zegt:

    Antoinette, ja, dat kokkerellen is zo knus, het is er nu ook echt weer voor, ik ga weer aan het opruimen, ja, besparen kunnen we op vele manieren, bloemen koop ik ook zelden en als ik ze krijg denk ik, ik zou blijer zijn met een stekkie, want ik heb haast geen planten en bloemen zijn zo dood een plant blijft en op kleding, nou hier groeien ze zo hard de broek is nog niet in de was geweest of is alweer hoogwater, dus daar kan het nog even niet op. Liefs, xxx

  6. w van den akker zegt:

    pluim voor jullie!
    ziet er weer heerlijk uit.
    ik probeer het altijd met 12 snufjes.
    maar oppassen anders vliegen er hartjes uit!

  7. zilver zegt:

    W v/d A ga ik ook eens proberen! Hahahah, dat van die hartjes is grappig!

  8. rob zegt:

    hey zilver, ben er weer ze zien er heerlijk uit,. ze zijn toch zeker niet allemaal op?
    wil je me adres hebben? kan je ze op sturen,haha. gr rob

  9. zilver zegt:

    Rob, ze zijn al op! Was het een fijne middag!

  10. Maria-Dolores zegt:

    lekker, en wat zijn het er véél!

  11. zilver zegt:

    Maria, een pakje bladerdeeg en ze zijn al op op, ze hadden geen tijd om af te koelen! :^)

  12. Joostx zegt:

    Hi Zilver,
    zelfs de geest is van bladerdeeg,
    als ie op is hou je niks over
    Ik lees niet veel bij anderen meer
    en als ik nu bij je langs kom reageer ik op de plaatjes;
    later kan lezen wel,
    nu is het zien
    en warme groet
    mooi gezicht

  13. zilver zegt:

    Joostx sterkte, weet je dat ik er heel vaak aan denk.

  14. Aad Verbaast zegt:

    Mijn favoriete flappen! Heerlijk zien ze eruit. Ik zou je zo als buurvrouw willen hebben..

  15. zilver zegt:

    Dan werd je mijn voorproever! :^)

  16. Kees Smit zegt:

    Tien snufjes liefde, dat merk je ook in een restaurant of die erin zitten of niet, mmmm

  17. zilver zegt:

    Kees, dat is helemaal zo, ik heb vandaag gekeken bij de afscheidsjuffen met hun mooie jurken, wat is dat leuk!

  18. Joostx zegt:

    Mijn naam mag het weten volgens het spreekwoord op vele tongen
    maar dat wist ik niet; goed om te horen.
    Dank zilver

  19. zilver zegt:

    Joostx je schrijft altijd zo lief over haar en ik heb de zelfde naam en een ieders leven dat altijd aan een enkel draadje hangt en waar soms zo ruw aan wordt getrokken, ja, het raakt me gewoon heel erg en dan die lieve foto’s.

  20. Annet zegt:

    Deze zijn zo lekker!
    Husband had een vlaai gebakken vrijdag
    ik had kruisbessen geplukt en dan nog
    een toefje erover, zaterdagavond wastie
    al op:)))

  21. zilver zegt:

    Annet, zalig, ja, hier zorgen we ook altijd dat er geen schimmel op komt XXXXXX
    Kruisbessen zalig!

  22. coby zegt:

    hmmmmm, lekker. Jammer dat ze al op zijn!!!! Is de cake ook al op??????
    Eet Blancie ook geen appelflappen trouwens?Grappig is dat, lekker bakken voor anderen en het zelf niet lusten.
    Heb je nog vakantie van de week?
    Lieve groet, Coby

  23. zilver zegt:

    Coby er is nog cake, de flappen zijn op, Blancie lust wel flappen, maari k weet niet hoe lang nog, ze kan zomaar stoppen met het eten van wat ze eerst heel lekker vond, maar met een banaan maak ik haar altijd nog blij en ze is goed in fruitdrankjes maken, dan zit ze in het weekend al heel vroeg alles te pellen en de mixen, dan zoekt ze drie bekertjes en drie rietjes, er gaan wat geheime ingrediënten in en het is zalig, ze tuttelt wat af op een dag. Ik moet helaas weer werken, ik kwam tot niks, maar dat was wel erg lekker.
    ik heb in augustus, vlak voor mijn nieuwe baan begint nog vakantie. Liefs, xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  24. Ate zegt:

    Ziet er lekker uit, beter dan uit een pak, waar volgens de ingredientenlijst geen snufjes in zitten.

  25. zilver zegt:

    Ate, haha, die ik mooi!

  26. K zegt:

    Ha! Deze dingen maakte Tim wel vaker als hij thuis was.
    En dan zonder folie maar hup direct op de niet ingevette ovenplaat zodat ik daarna kon krabben, haha.
    maar ze smaken prima!
    Van die bladerdeegdingen maak ik ook wel eens pizza, door ze aan elkaar te kneden tot bodem.

  27. zilver zegt:

    K, ja, als je niet invet, dan plakken ze best, wij hebben olijfolie om het te voorkomen, geen vuiltje aan de lucht, ja, lekker he, vooral als ze nog niet bruin zijn, anders zijn ze zo droog.
    Ja, pizza er van maken is ook heel lekker en snel, want als ik zelf deeg maak, dan moet het een uur staan met een natte theedoek op een warme plek, ik had van Gus geleerd hoe het moest, ik was helemaal de weg kwijt, Gus heeft altijd lekkere recepten.
    Weet je wat ik ook zo lekker vind, kaas er in, of spek, paprika, of ui, of alles bij elkaar, je kunt er eindeloos bij variëren, ik mag er alleen niet te veel van hebben, ik word er te weelderig van. ;^)

  28. K zegt:

    Wie bepaalt dat of jij te weelderig bent? Poeh, het zou wat!
    Ik maak er ook graag Griekse pasteitjes van. Dan zit er eidooier, bladspinazie en feta in. ook heel lekker!

  29. zilver zegt:

    K, dat lijkt me lekker, moet je dat gewoon door elkaar prutten?
    Ja, dat bepaal ik, dan verspring ik een maat en dat heb ik al zo vaak gedaan, ik heb een best balletje onder mijn navel en ik vind het toch mooier als ik dat niet heb, ik kon een poosje geleden, niet erg makkelijk mijn veters strikken, ik heb er nu heel wat af, maar na een weekje vakantie en flappen enz begint het balletje weer behoorlijk te groeien, het moet er gewoon af, anders kan ik me werk niet goed doen en ook mijn huishouden, kom ik klem te zitten onder de bedden. :^) Welterusten.

  30. Robert zegt:

    Zilver je kunt er van alle in doen. Laatst had ik er spinazie en basilucum, een beetje kaas.
    Groeten dus. Ze noemen dit hier Coca… Ja echt.
    groet

  31. zilver zegt:

    Robert, wat grappig, met spinazie heb ik nog nooit gedaan, dat ga ik uitproberen, ik krijg nu al trek, welterusten.

  32. Smokey Robbinson zegt:

    Heerlijk die flappen Zilver, je brengt me op een idee. Ook met hartige vulling lijkt me lekker.

  33. Doranne zegt:

    Zilver, oh heerlijk flappen bakken met de kinderen,
    mijn zoons vroegen vroeger iedere zondag: moeders gaan we deegjes maken?
    Ik kiepte er in centjesloze dagen gewoon van alles in wat er in huis was
    en op de "rijke dagen " appelsstukjes met kaneel, cocos en fijngemalen hazel- of- walnoten in.
    mmmmm

  34. Rubio zegt:

    Zilver; Je hebt in ieder geval een leuk en ‘lekker’ weekkie gehad en dat is ook wat waard.
    Goed gedaan meissie!

Geef een reactie

