Zoenen met een date?

Liefde heelt alles.

Suikerzoet, maar hij was niet goed, bij zijn hoofd!

Juni 2007, een heerlijke warme zomerdag, er kon niks mis gaan, we hadden weken gemaild en gebeld, ik leerde hem kennen via zo een saaie datingssite, maar hij was het, hij moest het zijn, hij schreef zo mooi, was zo complimenteus en zo heerlijk spontaan, hij maakte me tot aan mijn tenen aan het lachen en wist haarscherp te verwoorden wat ik nodig had en dat alles verpakt in een wonderschone woordenverpakking.
 
Hij zou me ophalen bij het station van Haarlem en dan is het altijd maar afwachten of iemand ook daadwerkelijk komt, we zouden daar koffie drinken en als we elkaar ook in het echt zo leuk zouden vinden, dan gingen we verder tuffen met zijn auto, de vrije natuur in, wandelen en praten.
 
Het koffiedrinken in het mooie koffiehuis op het perron was een groot succes, dus we vervolgden de dag, mijn hart ging van kedoen, kedoen, kedoen.
 
In het park was een romantisch bankje en heel lief vroeg hij of hij zijn arm om mij heen mocht leggen en het was al jaren geleden dat ik dit had gevoeld en puberachtig stotterde ik van ja, ik glom, de schepen aan zee hadden een baken aan mij.
 
Met zijn arm zo veilig om mij heen voelde ik mij bijna opstijgen en heel zachtjes draaide hij met zijn hand mijn gezicht naar hem toe… en ik dacht uhhhhhhhhhhhh ademhalen, diep blijven ademhalen, we gaan zoenen…. maar nee, hij keek heel ernstig en zei met zachte stem: “Zilvertje, ik moet je eerst iets heel erg belangrijks vertellen.” En ik romanticus en super naïef kind dacht: nu gaat hij mij de liefde verklaren en wel zo mooi, dat ik straks flauwval, maar nee, toch niet, ik zag dat daar zijn gezicht te ernstig voor stond.
 
Mijn hersenpan maakte overuren, ik zag dat het bericht niet prettig was dat hij op het puntje van zijn tong had liggen. God, dacht ik, laat hij niet ongeneselijk ziek zijn, drie houten benen hebben, een kunstgebit, incontinent zijn, of een eeuwigdurende slappe jongen, ik had al zo veel mannen gehoord over hun erectieproblemen, dat het mijn oren uitkwam.
 
Maar aan de andere kant, met zo een lieve tedere arm om mij heen, was ook dit nog te overzien, dus ik trok mijn milde gezicht en streek bij voorbaat al met mijn hand over mijn hart, ik was ook de jongste en knapste niet meer…..
 
Zilvertje, ik heb je voorgelogen, ik ben nog getrouwd, zei hij zachtjes, zijn gezicht was wit en dat van mij moet nog witter geweest zijn, want ik rukte me van hem los en holde als een dolle stier het parkje uit en de mensen die ik tegenkwam, keken mij geschrokken aan. Heb drie uur naar het treinstation gezocht en de blaren op mijn voeten gelopen, God, wat was ik een sufferd geweest.
 
Zilvertje.
 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-06 en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

41 reacties op Zoenen met een date?

  1. Roland Danckaert zegt:

    Je voelde de kater al in de eerste regel komen…

  2. zilver zegt:

    Ja, een kater met een staartje.

  3. Erna Alice Wonderland zegt:

    Inderdaad, zit je al snel in spanning uit te kijken, naar het hoe en wat van ‘deze kat in de zak’ .
    Ik kan me je reactie voorstellen, al mijn vlinders zouden ook pardoes uit m’n buik gevlogen zijn, Zo hop! en weg waren ze….. maar wel heel erg jammer…….

  4. Maria-Dolores zegt:

    aan de andere kant: als hij het bij de eerste ontmoeting gelijk vertelt, eerlijker kàn toch bijna niet🙂.
    de periode ervòòr verpesten met allerlei bekentenissen, dat zou ik misschien ook niet doen…

  5. zilver zegt:

    Erna, ja, daar zakt je broek van af!
    Maria, eerder vertellen was slimmer geweest, maar hij was alleenstaand, dus niet. :^)

  6. fred van der wal zegt:

    Het was niet jouw schuld

  7. zilver zegt:

    Nee, Fred, ik had nog zo in mijn profiel gevraagd om een ongebonden man en hij heeft alles bij elkaar gelogen, bahhhhhhhhhhhhh. Was ook zo zonde van mijn nieuwe schoenen, tip: date nooit met nieuwe schoenen aan!

  8. Antoinette Duijsters zegt:

    Zilver, dit verhaal roept herinneringen op, waarom proberen ze het toch steeds:Zucht.

  9. Flip Willemsen zegt:

    Mooi verhaal, Zilver. Dat hij nog zo lang met je gemaild heeft!

  10. Betty zegt:

    Nee he.
    Jeetje.
    Zullen we weer eens een wijntje en Frans kaasje doen? Ik heb nog wel een goed tip.

  11. Linda Morgan zegt:

    Date nooit met nieuwe schoenen aan: dat ben ik helemaal met je eens;)

  12. Smokey Robbinson zegt:

    O jee, wat een verhaal. Je zou je onbevangenheid op die manier wel kwijt kunnen traken. Ik snap niet wat die vent nog te daten had….Wat een egoïst..
    Maar ja, elke situatie is anders.

  13. coby zegt:

    Dat was een ontnuchterende zoen…….
    Lieve groet, Coby

  14. K zegt:

    He verdorie!
    De profiteur!
    Balen hoor!

  15. rob zegt:

    hoi zilver, nou nou dat is nog al wat, wat een figuur . jij verdient veeeeeeelll beter,
    wie weet komt het nog wel goed ,ha,ha,?
    fijne avond nog , ik ga naar bed ben niet zo lekker, doeeeeeeei, rob,

  16. Robert zegt:

    Zilver MOOI verwoord hoor.
    Fijne groeten

  17. Zich van Verre zegt:

    ‘De schepen in zee hadden een baken aan mij…’ Mooi.
    ‘Nog’ getrouwd. Dus hij moest nog even gaan scheiden?

  18. Rubio zegt:

    Wat een minkukel die kerel om ‘ons Zilver’ zo te grazen te nemen!
    Waar woont ie….dan ‘grijp’ ik ‘m effe..!

  19. Fleur zegt:

    Wat jij meemaakt,ik hoor nooit iemand over z`n erectie?

  20. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Je was het baken op zee, alleen jammer dat de vliegende Hollander op je af kwam. oma

  21. Ate zegt:

    Jemig, wat een toestand… wat een mafkees.
    Ook wel eens op de relatieplaneet gekeken, maar nog nooit de moed gehad om me in te schrijven, nu helemaal niet meer, denk ik.

  22. satuka zegt:

    Wat een ontzettende losert. Maar je weet tenminste wel op tijd wat voor vlees je in de kuip hebt. Het soort dat er geen been in ziet om te liegen en bedriegen om zijn zin te krijgen.
    Good for you dat je je meteen hebt losgerukt. His loss.. not yours!
    P.S. en date gerust op nieuwe schoenen, maar stop een paar ouwe onder in je tas ;))).

  23. paco zegt:

    Zeker een kater met een staartje

  24. Thera zegt:

    Hm… als hij bleek was, toen hij het vertelde en het opbiechtte voor de eerste zoen, tja… Dan had ik wel willen horen, hoezo dat "nog" getrouwd? Er zijn vele situaties denkbaar, waardoor hij zich al wel alleenstaand kon voelen en in de praktijk ook al kon zijn. Plus het feit dat als hij had willen "spelen", jou dit niet had verteld.
    Aan de andere kant, tja, is het springen van de ene in de andere relatie nu ook niet echt een gezonde voedingsbodem, dus heb je met je pijnlijke voeten waarschijnlijk veel ander leed voorkomen. Misschien zelfs het leed van een vrouw die dacht gelukkig getrouwd te zijn.
    Plus als woorden (aanvankelijk) de enige communicatievorm zijn, dan is het wel belangrijk dat die woorden eerlijk zijn.
    Noem me ouderwets, maar ik geloof niet in dat internetdaten, niet voor mijzelf in ieder geval.

  25. SJOUKJE zegt:

    Oho wat een rotstreek wat een rotvent.
    Laten we er dan ook maar vanuit gaan dat hij een van die 800.000 nederlandse mannen met een erectiestoornis is. Een troost.

  26. TheTree zegt:

    Aach zilvertje toch,
    Heb met je te doen, Ik date zelf ook, je weet het nooit.
    Niet opgeven en zoek waar je het niet verwacht leg deze nare ervaring weg hoe moeilijk ook.
    Oooh wat moet die man met zich zelf in de knoop hebben gezeten toen jij de benen nam.
    Ook voor hem is het droevig.
    Ben bij jullie beiden en veroordeel niemand.
    Marco Borsato
    De Waarheid
    hoor ik terwijl ik dit tik, hoe wreed
    Sterkte!

  27. hans zegt:

    Wat kun je toch prachtig vertellen. Met humor ook…

  28. demio zegt:

    Mooi verteld, Zilvertje. Maar helaas hoor ik erg veel van zulke verhalen over internetdates.

  29. Joostx zegt:

    ga zo door!
    liefs

  30. burro_holanda zegt:

    Goed verteld. Ik begrijp de teleurstelling.

  31. zilver zegt:

    Antoinette, ik hoop niet dat het jou ook is overkomen, het is niet leuk, ik weet niet waarom mensen het doen en mogelijk ook wel, maar ik doe er niet aan mee. xx
    Flip, raar he, dat is toch kop in het zand steken, hij had een heel ander verhaal verteld, niks over een vrouw.
    Betty, ben jij Tamara? Anders weet ik niet wie.
    Linda, dat is onhandig en doodzonde! :^)
    Smokey, dat zeg je goed, het zalvasteen treit verhaal zijn, of ook niet, maar hoe dan ook, het was anders dan hij had verteld en geschreven.
    Coby, het was voor de zoen, de zoen is nooit gegeven:^(
    K, ja, zo jammer, het leek zo lief en leuk.
    Rob, beterschap, ben blij dat je naar de dokter bent gegaan, je moet goed voor jezelf zorgen en niet zo hard werken en verkering nemen. :^)
    Robert, dat is lief, dank je wel!
    Zich van Verre, ja, ohhhhhhhhhhhh, soms is het zo oneerlijk.
    Rubio, raar he, moet zo om je lachen, erg lief, maar hij is het niet waard hoor, lach er maar om.
    Fleur, als jij niemand over zijn erectie hoort, dan ben je vast jonger dan ik.
    Oma, is altijd gevat!
    Ate, er staan best wel leuke mensen op, maar er gebeurd wel iets raars met mensen, ik kan het niet echt onder woorden brengen, maar in het echt is beter, maar ik kom geen man in het echt tegen en in de supermarkt ga je toch niet flirten? ( hij kan wel getrouwd zijn )
    Satuka, ja, oude in mijn tas doe! ;^)
    Paco. :^)
    Sjoukje, hahaahahah!
    Thera, als mensen het fair spelen is er niks mis mee, ik kom niet in een kroeg en op mijn werk heb ik het te druk om naar mannen te kijken en als ik thuis ben heb ik de volledige zorg en ben ik ook moe. Ik moet zo hard en vaak werken ik kom nergens meer.
    Hans, ja, die drie gebroken benen zijn leuk he?
    Demio dank je, ja, het is het ware leven, vroeger was het makkelijker, kon je vragen in je dorp hoe iemand was, nu komt de aap later uit de mouw.
    Joostx, doe ik!!!!!
    Burro, dank je! ja, ik heb een aantal weken op zacht gekleurde wolken geleefd.
    Dank allemaal voor het reageren, ik zal er nogmaals iets over schrijven.
    The Three dank voor je mooie reactie, lief dat je er ook voor uit komt, veel durven dat niet en vinden het raar, ik vind het raar als ik niet zou zoeken, ik ben nu al 11 jaar alleen en zou heel graag oud willen worden met iemand, maar de meeste gruwen van mijn kinderen, ze willen feesten en op reis. Er staan veel stouterds op, maar ik blijf er in geloven.

  32. TheTree zegt:

    Graag gedaan Zilvertje,
    ik ben gewoon mezelf en herken dat ook bij jou.
    Er in blijven geloven maar nooit je zelf verloochenen daarin.
    Durf te dromen, ze zijn geen bedrog.
    De beste man zit vast in een verstandshuwelijk zonder liefde en zoekt wanhopig.
    Zoek hem op in de mail wees niet boos maar toon begrip. Wijs hem daarna af.
    Dan sluit je het voor je zelf goed af en kun je verder met zoeken naar de inhoud van jou eigen dromen.
    Warme groet,

  33. zilver zegt:

    The Tree, kan je nu dadelijk antwoorden,ik heb een vrije dag, de man van de vloeren komt, ik had zo een waterschade van die storm en regen onlangs. Het is een vreemd gebeuren het daten, ik probeer eerst een goed indruk van iemand te krijgen en door met elkaar te schrijven, dan zie je hoe iemand met zijn problemen omgaat, reageert op dingen, als spoedig komt de aap uit de mouw, lees ik veel tussen de regels door, maar in dit geval, had ik het niet verwacht, terwijl ik er heel specifiek naar had gevraagd, gek is dat he, als iemand dan zegt: ik ben al zo en zo lang alleen, dan is voor mij de kous af, ik geloof dat dan en vraag er verder niet meer na, maar je zou ze de kost moeten geven, het is niet de eerste keer dat dit me overkomt, ik heb het nog veel erger meegemaakt, die zal ik ooit ook nog eens vertellen, die was zeer pijnlijk, pfffffffffffff, toen dacht ik, dit durf het nooit meer.
    Nu dat ik ouder word zitten er van die ik noem het maar hufters bij, die echt foto’s gaan zitten vergroten en vragen, heb je een spleetje tussen je tanden? ( is gewoon een gevuld stukje dat verkleurd is en vernieuwd moet worden, ben je al grijs? Hoe zwaar ben je? Nou allemaal van die dingen, waar je niet veel aan kunt doen, maar naar het hart kijken ze niet, ik ril dan en ze hebben een praat voor tien en denken zelf dat ze nog 18 zijn en glad en strak, schrijven dan dingen als, omdat men altijd zegt dat ik er jonger uitzie en jong denk, zoek ik ook een vrouw die zeker tien jaar jonger is, en dat soort bla, bla.

  34. TheTree zegt:

    Zilvertje
    een partner is geen invulling, maar zie het als aanvulling. Heel zijn in jezelf is de sleutel tot het vinden van de juiste partner als je het mij vraagt. Jij bent dat meer dan je date dat geweest is volgens mij en daar is het verkeerd gegaan.
    Als ze van die dingen vragen wat je nu noemt dan is het niet eens de moeite meer waard om ook maar een vinger op je toetsenbord te leggen richting hem of haar. Vraag geen rationele dingen maar praat met ze over gevoelens dan voorkom je dit soort teleurstellingen en weet je meer of je nu hom of kuit aan de lijn heb.
    Je mag me mailen ik sta open en ben nog vrij wie weet passen wij ik weet het niet vis ook maar al te vaak achter het net maar geef nimmer meer toe aan mijn eigen verlangen anders dan dat ik me zelf nog langer wil verloochen in te veel aanpassingen naar de ander toe.
    ben en blijf jezelf trouw, die wijsheid wil ik je in alle oprechtheid nog meegeven.

  35. zilver zegt:

    Dank je wel, ik ben mezelf altijd trouw en juist omdat ik al zo lang alleen ben, ( maar het niet zo ervaar ) begrijp je wel dat ik erg secuur ben, ook daarvoor ben ik haast een half leven alleen geweest ( maar ook dat voelde niet zo, en nee, iemand hoeft niets voor me in te vullen, ik ben gelukkig en blij en dankbaar, het was alleen heel fijn geweest, de herfst en winter te delen met iemand, maar ik heb nu al heel lang rondgekeken en het is goed zo als het is.

  36. TheTree zegt:

    Zet het van je af, en geniet van de dingen waar je gelukkig in bent. Juist doordat we zo secuur zijn is O zo moeilijk.. Maar het kan daar geloof ik nog steeds in en ik hoop jij ook.
    Liefs in alle warmte en vriendschap.

  37. zilver zegt:

    Dank je wel, nee, ik heb het van me afgezet hoor, ik heb een zonnig karakter en eerlijk is eerlijk, ik heb ook zo weinig tijd, daar zal het ook aan hebben gelegen.

  38. TheTree zegt:

    Je bent sterk ben trots op je. Je komt er wel.
    Doegg voor nu

  39. zilver zegt:

    Dank je wel!

  40. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Hoi Zilver, ik lees deze nu pas. Jammer jammer dat je een bedrieger treft. Een die er leuk leek ook nog!
    Zelf ben ik nu al 8 jaar met mijn internetdate samen. Ik heb met meer mannen gemaild en met twee gedate. Ze zijn er wel, mannen die net als jij alleen zijn en daar tabak van hebben.
    Als heel erg schrale troost mannen worden ook belazerd. Ik had een clubje internetvriendinnen en nog nooit van Internet daten gehoord toen de hilarische verhalen kwamen.
    Weet je dat die loeders met ZES tegelijk één dezelfde man aanschreven? Een onschuldige onervaren naieve man? Ik hoorde het met open mond aan zoveel loederigheid had ik niet kunnen bedenken, LOL.
    Afijn hij is met één getrouwd.

  41. Victor Onrust zegt:

    Nog een tip van een succesvolle ervaringsdeskundige: mail niet te lang of eigenlijk heel kort. 2x heen en weer is wel ongeveer genoeg. Mijn eerste ervaring was een leuk mailcontact van een maand of zo. Bleek uiteindelijk een corps-typje (V). Het ongenoegen was gelukkig wederzijds.

Geef een reactie

