Een zwarte haar!



 
Weet je, ik zie haar nog zo zitten in de keuken, met haar voeten en onderbenen in een zinken teil, God mag weten waarom daar en op die manier, we hadden gewoon een mooie douche, uren zat ze daar, af en toe goot ze met de fluitketel warm water in haar badje en het rook naar mama.
 
Op een schoteltje lag een stukje zeep en een zwart/grijs blokje, ze noemde het een puimsteentje en ze zong en smeerde er zeep aan, ze haalde het over haar benen en over haar tenen, eerst begreep ik niet waarom, later wel.
 
Eens zag ik op haar mooie grote teen een mega zwarte haar, stoer en sterk, ik begreep er niks van, mijn mama had daar een haar, mijn moeder was een schoonheid eerste klas, perfect, maar nu had ze daar een gruwelijke, zwarte haar.
 
Ik beloofde me zelf: als ik daar een zwarte haar krijg, wil ik liever sterven, maar ik kan u mededelen, ik ben er nog en heel wat zwarte haren verder, ik kan u wel helemaal gaan uitleggen waar ik ze allemaal kreeg, maar dat houd ik nog maar even stil… ik ben nog niet aan de man. onschuldig

 
zilvertje. ( dit verhaal hoort bij het thema: de overgang )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-06 en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Een zwarte haar!

  1. Antoinette Duijsters zegt:

    Zilvertje, dat worden er nog meer en heel wat werk:-))))))

  2. Ate zegt:

    O zucht, de ene keer is het een grijze, nu weer een zwarte die niet goed is…

  3. Dianne zegt:

    🙂 zilver… je weet wat je te doen staat🙂

  4. rob zegt:

    hoi zilver, hij is weer leuk maar wil ik dat wel allemaal weten?
    ik heb wel een idee? groetjes,

  5. h-en-k zegt:

    ja, haal die van de tenen maar weg!
    Dat staat beter met sandalen. De rest mag wel blijven zitten, of niet.
    zondagavondkus.

  6. Flip Willemsen zegt:

    Ach, Zilvertje, wat maakt het uit. Bij mannen komen de haren uit hun oren en hun neus. Vind ik ook niet erg.

  7. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Wat een geluk dat je zwarte haren hebt, ook al zitten ze op plaatsen waar je ze liever niet ziet.
    Maar stel je eens voor dat al je zwarte haren niet meer wilden en grijs werden, dan zou je ze pas echt missen.

  8. J de Kat zegt:

    Toen ik zo klein was, maar ik was een jongetje, leerde ik van klasgenoten het liedje:
    Mijn moeder heeft een spijkerbroek
    daar zit van alles in
    een poederdoos en lippenstift
    en ook een zwarte spin.
    falderie, faldera, falderie… (etcetera)
    Ik mocht dat liedje niet meer zingen van mijn moeder. Ik had geen flauw idee waarom en zij verdomde het te vertellen.

  9. ceesincambodja zegt:

    Ik zie mijn moeder nog staan, bovenop een keukenstoel om de was aan de droogparasol te hangen en ik zag haar benen… gebobbeld en geput als een sinasappelschil!
    Je inspireert me voor een soortgelijk verhaal, Zilver. Wacht maar af.
    Ceesgegroetjes

  10. Catharina Anna Maria van Vliet zegt:

    Krijgen we zwarte haren op onze tenen?
    Ik geloof er niks van. Misschien ontspring ik de dans net als het benen scheren. Ik zie me nog met mijn schoonzusje in het zwembad zitten toen ze tegen me zei:
    "Heb jij geen haar op je benen?"
    (Nee dus, lekker niet)
    @Flip: Ik had ook geen probleem met de haargroei in oren en neuzen bij mannen. Tot ik de neef van echtgenoot leerde kennen. Niet alleen is hij onbekend met okselwassen en deodorant gebruik, kleed hij zich in de kleren die hij van zijn vader geërfd heeft, hij laat de wildgroei in zijn neus ook ongehinderd……………….. en dat ziet er vreselijk uit!

  11. paco painter zegt:

    genoten, Zilver

  12. Annet zegt:

    Leuk, leuk……
    ‘ik ben nog niet aan de man’
    :))

  13. lisette-over-nld zegt:

    Een zwarte haar ben ik nog niet tegen gekomen. Mijn eerste grijze haar kreeg ik toen ik 27 was. Ik heb hiermee mijn man zo ver gekregen om aan een kind te beginnen – "want de jaren gaan tellen" …..en ik vind het zilver mooi, mooier dan een coupe soleil….maar dat is een kwestie van smaak.
    Overigens heb ik mijn leven lang al (blonde) haren op mijn armen, en niet te weinig ook. Als kind al. Mannelijke hormonen, die ook mijn Aspergerverschijnselen in de hand werkten? Voer voor wetenschappers, ik weet het echt niet….

  14. zilver zegt:

    Met dank voor jullie prachtige reacties, die spin in de broek, is heel bijzonder, ik heb vandaag gecontroleerd in mijn onderbroek en u raadt het al! :^)

  15. platoonline zegt:

    Een spin in je broek, dat lijkt me verschrikkelijk. Zeker als je er achter komt in een winkelcentrum🙂

  16. platoonline zegt:

    Zilvertje, dat was mij wel duidelijk hoor. Ik ken die liedjes ook van vroeger. Maar ik maakte de associatie met een echte spin. Die andere was al gedaan toch🙂

    • Zilvertje zegt:

      Oké. Vond het grappig dat ik bij jou ook iets over de spin vond, mogelijk was mijn berichtje onzinnig.

      Ik ben dol op spinnen, ik vind ze leuk, dus in mijn onderbroek een spin, ik zou hem/haar met liefde naar buiten helpen, voor zijn/haar eigen welzijn. ;^)

Geef een reactie

