Geert Wilders, de man met de kip op zijn kop.

Elke keer als ik mijnheer Wilders zie, denk ik: hij wordt verstandig, hij heeft jaren lang zijn haar geblondeerd en nu is hij er mee gestopt, hij laat het uitgroeien en doet het nooit meer, maar dat denk ik nu al jaren, nu dat hij wereldberoemd/berucht aan het worden is, dacht ik: hij laat het dus niet uitgroeien en deze week ( verkiezingen voor het Europarlement ) had ik echt verwacht, nu dat hij zo in de media gaat komen, zorgt hij dat hij er tip top uitziet, niet meer die vergeelde zwabber op zijn hoofd, ook wel te herkennen als een oude halve broedse kip, of verschoten theemuts.
 
Maar helaas, ik denk dat mijnheer Wilders een bril nodig heeft en zijn eigen uitgroei niet ziet, nou heb ik daar verder geen problemen mee hoor, ik vind een mens zijn lust is een mens zijn leven, maar het valt me op dat je het vaker ziet in Den Haag, men is dol op dieren in het haar, Gerda Verburg loopt al jaar en dag met een wit parkietje in haar pony, ja, je kunt veel zeggen van die lui, maar ze maken wel veel reclame voor onze gevleugelde diertjes.


Zilvertje. knipogen

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-06 en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

66 reacties op Geert Wilders, de man met de kip op zijn kop.

  1. Anoniem zegt:

    Zilvertje, ik kan Wilders niet met humor bezien, daarvoor vind ik hem te eng.

  2. zilver zegt:

    Antoinette, dat is jammer, want ik schiet altijd in de lach als ik hem zie en lachen is gezond. Kijk dat deze man dit allemaal roept en zegt… maar dat hij zo populair is, dat vind ik bedenkelijk. Fijne zondag!

  3. zilver zegt:

    Ron, ik durf het bijna niet te schrijven, maar toch gedaan, pfffffffffffffffffff.

  4. Effie zegt:

    Heel goed. Die kip en dat parkietje. Wilders zou een voorbeeld aan Marc-Marie Huybreghts moeten nemen. Hij heeft zijn cavia afgezet en ziet er heel mooi uit.

  5. nelus zegt:

    nou zilvertje, daar kun je wel een apart blog van maken van die dieren op het hoofd van politici.
    Hahahahahah, wel leuk gevonden trouwens. Een kip op het hoofd van Wilders. Hahahahahah.
    Maar: ik durf het bijna niet hard op te zeggen (was altijd een trouwe PvdA’ster) ,hij zegt af en toe wel dingen die mij wel aanspreken.
    Zoals bijvoorbeeld: alle criminele Marokkaantjes terug in het vliegtuig naar opa en oma in het Rif gebergte en de komende 10 jaar niet meer welkom in Nederland. Moet je eens zien wat voor preventieve werking daarvan uit zou gaan als dat gebeurde.

  6. zilver zegt:

    Flip, ik lig vlak! :^) Ik heb nooit geweten dat Marc-marie zo mooi kon zingen, ik heb gister een stukje van hem op tv gezien, mijn dochter en ik waren ontroerd.

  7. zilver zegt:

    Maar Nelis, wat zegt hij over de stoute kinderen met wortels in Nederland? Stout is stout en misdadig, is misdadig, maakt niet uit welk label er aan je hangt. Nu worden veel mensen te kort gedaan en dat vind ik zo erg en geef in wijken waar dit voorkomt een hoop een toekomst, in alle wijken waar het niet goed gaat moet men zoeken hoe het komt en niet naar het velletje dat om de mens heen zit, laten ze ouders steunen. Ik denk meer, nou weet wel zeker, dat de fout bij ons systeem ligt. Het onderwijs heeft hier ook een taak, wij allemaal, ik heb nooit problemen gehad met mensen uit andere landen die hier zijn komen wonen of hun kinderen of kleinkinderen en als ik het wel zou krijgen of hebben, zou ik kijken naar de mens, niet naar zijn afkomst. Amen. Hajeloela.

  8. Ruud Zweistra zegt:

    Ach jee, nog meer onderbuik …

  9. Smokey Robbinson zegt:

    Een fladderende kip..:)) zijn handelsmerk misschien

  10. flip willemsen zegt:

    ja, ik heb het ook gezien gisteren. Ik vind hem erg goed. Ontroerend ook. Hij noemde zijn pruik zijn cavia.

  11. nelus zegt:

    @Ruud Zweistra: 7 jaar geleden was er onderbuik. Daar heeft de gevestigde politiek niet goed op gereageerd. Nu krijgt Geert Wilders kansen door middel van diezelfde onderbuik gevoelens.
    Ik heb zelf ook lang tot de linkse kerk behoord. En alle politiek correcte uitspraken gedaan.
    Maar dus niet altijd goed naar mezelf geluisterd en niet aangesloten bij wat er bij mensen leeft.
    Door stilzwijgen los je het niet op. Dat zie je nou wel. De PVV-stemmers hebben een duidelijk signaal afgegeven. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik heel erg blij ben met deze ontwikkeling. Maar ik snap de stemmers nu beter dan ooit. En sommigen onderwerpen kan ik ook nog onderschrijven. Dat noem ik het voordeel van het ouder worden. En het voordeel van genuanceerd denken.

  12. zilver zegt:

    Ruud, het is mij nog steeds niet duidelijk wat mensen met onderbuik bedoelen, kan jij het me uitleggen, want jij haalt het nu aan?
    Smokey, nu je het zegt, de kip met de Haagse eieren.
    Maar Flip, was dat haar dan niet echt, ik heb hem een keer gezien op tv met een gladde bol, ik herkende hem pas toen hij ging spreken, ik dacht eerst dat die oud PVDA man, ben even zijn naam vergeten zo was afgevallen, of die voormalig concertmeester, violist, die eerst zo een wilde bos had, nee, geen Wouter Bos, pfffffffffffffff, ben echt die namen vergeten….

  13. zilver zegt:

    Nelus, jij ook al met je onderbuik, wat bedoelen jullie toch?
    En wat bij mensen leeft schrijf jij, maar dan ga je voorbij aan wat elke jeugd doet die in de knel komt, heeft niks met hun label te maken en wat vreten die hoge heren wel niet allemaal uit? We zien het alleen niet zo snel, want hun huizen zijn groot met hekken en bewaking en hun smeergeld en mond snoeren is bekend, waarom altijd Jan met de buitenlandse pet?

  14. nelus zegt:

    @Zilver: je haalt nu wel een heleboel tegelijk aan.
    Om maar eens te beginnen met onderbuikgevoelens. Volgens mij ontstaan die doordat je dingen ziet of meemaakt en er geen gehoor is voor deze ervaringen. Dus stop je deze gevoelens maar weg, ver weg (in de onderbuik) Totdat er een gelegenheid is om ze te tonen. Want ze moeten erwel uit natuurlijk.
    Dan is bij de politiek de verkiezingen een goed moment. Je kunt anoniem vertellen wat je dwars zit.
    En dan breng je een stem uit op Geert Wilders als je het niet eens bent met de aanpak van bijvoorbeeld criminaliteit. Of welk onderwerp dan ook.
    Pim Fortuijn is ook een mooi voorbeeld. Hij zei wat mensen dachten. En waar geen gehoor voor was bij de zittende elite. Nou, kijk maar even of ik het helder heb kunnen maken.

  15. Satuka zegt:

    Zilvertje:
    Onderbuik? Wat dacht je van het volgende:
    “Elke keer als ik imam Fawaz Jneid zie, denk ik: hij wordt verstandig, hij gaat zijn baard afscheren en die ouwe jurk verruilen voor een nette broek en shirt. Nu hij zo beroemd/berucht aan het worden is en dagelijks een toenemend aantal bekeerlingen mag begroeten http://www.al-yaqeen.com/nieuw/ zorgt hij dat hij er tiptop uitziet, dacht ik zo, niet meer die lange, slonzige en vale baard aan zijn kin, ook wel te herkennen als een half krolse kat, of een versleten wollen trui.”
    Maar helaas, ik denk dat mijnheer Jneid een bril nodig heeft en zijn eigen slonzigheid niet ziet, nou heb ik daar verder geen problemen mee hoor, ik vind een mens zijn lust is een mens zijn leven, maar het valt me op dat je het vaker ziet in de moslimwereld, men is dol op die slonzige lange baarden en suffe jurken, er lopen er steeds meer rond zo. Ja, je kunt veel zeggen van die lui, maar ze maken wel veel reclame voor duurzaamheid en recycling.”

  16. zilver zegt:

    Nelis, dank je wel, dat is helder, maar van Pim weet ik dat veel mensen op hem stemde gewoon om zijn verschijning, wat zijn ideeën waren was veel mensen onbekend, ik heb er genoeg naar gevraagd en bij Geert, hoe zou dat zitten? ik hoor van de mensen die dol op hem zijn kreten, maar verder niks, ook van geert mis ik vaak meer informatie en het debat en dat er dingen moeten veranderen helemaal mee eens, er is zoveel onrecht en scheef, maar nogmaals die schuld altijd maar bij andere labels te halen, vind ik niet eerlijk, ik dank toch God op mijn blote knieën, dat het onlangs een Karst T was en niet een Aly B.
    Ik heb in de Zaanstreek in de jaren 70 gezien hoe men met onze helpers omging, ik heb me geschaamd, zelfs de politie deed er aan mee, wij hebben nog heel wat goed te maken tegen over deze mensen.

  17. zilver zegt:

    Satuka, ik moet er wel erg om lachen! 1 1

  18. rob zegt:

    hoi,zilver heb je weer grappig geschreven ik lig weer eens vlak zo als jij dat altijd zegt,
    fijne zondag nog,gr,rob.

  19. zilver zegt:

    He Rob, jij ook een fijne zondag! :6)

  20. Satuka zegt:

    Zilver: dat zouden we vaker moeten doen ;))).

  21. zilver zegt:

    Satuka, helemaal mee eens!

  22. Ruud Zweistra zegt:

    "Onderbuik" staat in dit soort context, politieke en maatschappelijke discussies, voor het oordelen in emoties, met weinig of geen ingaan op de inhoud.
    Boven gebeurt dit door in te gaan op het uiterlijk van een politiek persoon, zonder het over zijn standpunten te hebben.
    Het is volkomen kenmerkend voor hoe er in het algemeen op Wilders wordt ingegaan.
    Wilders gebruikt ook emoties, maar dat is om standpunten te onderstrepen: "Als je de beledigingen uit de koran schrapt, krijg je een boekje ter dikte van de Donald Duck".
    Deze uitspraak heeft een duidelijke emotionele component. Maar die emotionele component is er ter ondersteuning van een inhoudelijk punt: (een deel van) de inhoud van de koran deugt niet.
    De reactie op deze uitspraak zijn ook emotioneel, maar ontberen elke inhoud.
    De simpele reden is dat er inderdaad verschrikkelijke dingen in de koran staan.
    Dit proces herhaalt zich voortdurend.
    Een gevolg is dat men al jaren roept dat Wilders een weerwoord moet krijgen, en het voortdurend niet gebeurt.
    En men alleen onderbuikgevoelens opvoert en opboert.

  23. Effie zegt:

    Marc Marie had een haarstukje, ja, omdat hij al vroeg kaal was. Ik vind het knap van hem, die verandering ineens. Bedoel je Jaap van Zweden? Ach, de PVDA zijn lafaards. Jongens en meisjes die elkaar verraden. Guusje ter Horst, Mariet Hamer…brrr nikszeggende personen, die hun politieke leven te danken hebben aan het over lijken gaan. Wie op Wilders stemt, stemt tegen buitenlanders. het is een zieke verbeten man, geisoleerd. Pim Fortuin was nog voor een generaal pardon, maar Wilders wil elke buitenlander het land uithebben. En daarna de werklozen, de gekken, de vrouwen, homo’s. pluspunt: zijn eigen vrouw is een allochtoon.

  24. Anoniem zegt:

    hij tokt als een kip zonder kop en vertoont haanjtesgedrag…zijn identiteitscrisis is volledig te verklaren…

  25. Robert Kruzdlo zegt:

    Galadriel doe dat eens in een blog. Kip zonder kop leeft niet lang: doodsverlangen? Ik weet het niet. Zilver weet het…
    Groet deo

  26. zilver zegt:

    Ruud, dank je wel, ja, dan heb ik dus nu mijn onderbuikgevoelens weer gegeven, maar in mijn reacties ook het achterste van mijn tong laten zien en ik ben opgegroeid met de Bijbel, nou die is ook niet mis hoor!
    Ik heb liever honderd Turken en Marokkanen in mijn achtertuin, dan een Wilders in mijn voortuin, hij ziet het niet door een eerlijke bril, hij moet de glazen eens oppoetsen, wat mij weer terug brengt bij het begin, de uitgroei… waar ik geen moeite mee heb, een mens zijn lust is een mens zijn leven enz..
    Joh, dat wist ik niet van Marc-Marie, ja, geweldig goed van hem, ook een bevrijding lijkt het me. Ja, ik bedoel Jaap van Zweden en die PVDA-man die zijn naam weet ik nog niet, nou breek me de bek niet open over die rooie liegbeesten en draaikonten, die waaien met elke wind mee en stinken zelf behoorlijk. :^)

  27. zilver zegt:

    Gala, jij ziet de humor van de titel in! :^)
    R. Kruzdlo nou ik weet veel niet, maar ik neem het wel op voor al die mensen die ons land zo leuk hebben gemaakt en nog maken en overal zitten boeven tussen en boeven kun je ook maken, aan ons de schone taak een eerlijk land van Nederland te maken, met kansen, alleen al dat wij vrouwen minder verdienen in Nederland dan een man, daar klopt toch niks van?

  28. ZichvanVerre zegt:

    Kapper: meneer Wilders, hoeveel moet eraf?
    Wilders: geen milimiter!

  29. zilver zegt:

    V.van-Verre, hahahah, het is net als met Samsom, denk ik, in het haar schuilt de kracht ( denken ze )

  30. Anoniem zegt:

    LOL…

  31. zilver zegt:

    Ina, ;^)

  32. fred van der wal zegt:

    altijd een originele invalshoek, zilvertje en dat treft

  33. zilver zegt:

    Dank je Fred!

  34. petrus zegt:

    Beste Zilver
    Gerda had dat vogelstaartje al voordat ze naar de TK ging.
    W. begint steeds meer te lijken op een getormenteerd wetenschapper die het ook allemaal niet meer weet.
    grijsblondegroeten

  35. zilver zegt:

    Petrus, ja, Gerda houdt zich al heel lang vast aan het vogeltje, je vraagt je af of er sprake is, van vogeltje 2 mogelijk, zelfs wel vogeltje 3, het kleurt ook mee, er valt geen pijl op te trekken, ik heb Maurice de Hond wel eens gevraagd of hij er zijn voorspellingen op los kon laten, maar echt rood zal het nooit worden en ook niet echt groen, richting kleuren-logo CDA, maar de partijvandedierenkleur heeft het ook niet en zal het ook niet krijgen, het is gewoon een speciaal soort vogeltje, mogelijk de geest van boer Koekkoek? Maar de Hond is volgens mij een dr naast zitter, dus we moeten het zelf maar in de gaten houden en anders Gerda maar. :^)

  36. zilver zegt:

    Rikus, hij is prachtig!

  37. Ruud Zweistra zegt:

    @Zilver,
    Een enkele moslim, of vijf of honderd, is natuurlijk geen gevaar, maar het aantal dat er hier al zit is een veel groter gevaar dan een land vol PVV. Ze zijn een vijfde colonne die de westerse beschaving ondermijnt, omdat ze per exemplaar nog erger zijn dan de ergste christen, en onze cultuur haten als de pest, omdat die zo zichtbaar beter is dan datgene waarvan zij geleerd hebven dat het superieur is.
    Maar dat zullen ze natuurlijk nooit (of in ieder geval zeer zelden) zeggen.
    Heb jij ooit van een moslim een stukje gezien met de strekking:
    Tariq Ramadan, de man met de homo in zijn keel.
    Precies! Nooit. Want de moslim, gematigd of fundamentalist, is altijd solidair met de Grote Zaak.
    Het is Zijn Leven.

  38. zilver zegt:

    Ruud, wat is de westerse beschaving? Eeuwen andere landen uitvreten? De wereld honger laten lijden? De vrouw onderdrukken? De donkere mens heel lang van zijn rechten afhouden, het heelal volpompen met afval en ga zo maar door, ik ben daar niet zo trots op.

  39. zilver zegt:

    En over homo’s, het is nog niet zo lang geleden dat we de medemens die homo was, gewoon in een psychiatrische kliniek opnam en trachtte te behandelen, dat is onze westerse maatschappij. Dat is ons Nederland, grrrrrrrrrr

  40. Ate zegt:

    Die wilders. wordt veel te serieus genomen, het is gewoon een schreeuwer die het ook niet weet.
    Als hij ooit in een bestuursfunctie terecht komt, redt hij het niet met schelden, en valt hij vanzelf door de mand.
    En die onderbuik zal wel slaan op het feit dat ik altijd aandrang krijg om een wind te laten, als de naam wilders hoor.
    Geen idee hoe dat komt…
    Och, die ruud is gewoon een fundamentalistische europeaan, die denken dat ze het alleenrecht op het grote gelijk hebben.http://www.vkblog.nl/bericht/250344/Wilders_is_geen_smurf.

  41. Ate zegt:

    Shit, de oude manier van links maken werkt niet meer

  42. zilver zegt:

    Ate, ik moet zo lachen om die wind! Er is nu veel veranderd, ik moet er ook zo aan wennen volgens mij wordt iets vanzelf een link even proberen.http://zomaarvantrudy.web-log.nl

  43. zilver zegt:

    Ate, ja, als het adres klopt, wordt het een link, als het niet klopt dan blijft het zwart.

  44. Ate zegt:

    Ik wilde van de naam wilders een link maken, en er komt wel een link, maar die krijg ik niet hernoemd naar ‘wilders’

  45. zilver zegt:

    Ohhhhhhhhhh, ja, dat kon wel bij het blog maken op het oude VK en in het reactieveld dat weet ik eigenlijk niet, zoveel verstand het ik er ook weer niet van, ik ben al blij als ik het red, nu ook weer met deze verandering, ik had veel moeite om weer mee te kunnen doen.

  46. luke zegt:

    Als ik een foto van hem zie, zie ik hem altijd in de spiegel kijken en zichzelf bewonderen.
    Met zulke mannen gaat het altijd fout. (zulke vrouwen ook hoor)
    groet Luuk

  47. coby zegt:

    Zo, een hele discussie hier vandaag. Volgens mij heeft Wilders een kip vóór zijn kop, en niet zo’n kleintje ook……
    Lieve groet, Coby

  48. zilver zegt:

    Luuk, oei, ik maak zelfs foto’s in de spiegel, dat verklaart een hoop! ;^) Zou hij niet in een spionnetje kijken?
    Nou lieve mensen ik ga lekker in bad en de Hartjes naar bed doen, geen stoute dingen op mijn weblog zetten, want ik houd van onze labeltjes en wil geen kwaad woord van ze horen, ik zie tot mijn grote vreugde erg veel meisjes studeren of al arts zijn, ik groei dan van trots.
    Een mens kan je beoordelen op zijn kleur of afkomst, maar dat is niet eerlijk, beoordeel hem op zijn daden en de kansen die hij kreeg. Zilvertje 2009

  49. Smokey Robbinson zegt:

    "Onderbuikgevoelens", zo`n taalvondst die vrij snel gaat vervelen als je die vaak tegenkomt. Altijd een raar woord gevonden. Gebruik het nooit… ja nu even.
    Ik associeer het woord niet met emoties maar toch eerder met lustgevoelens.
    Wat de witte kip op Wilders` kop al niet kan losmaken.

  50. Ruud Zweistra zegt:

    @Zilver,
    Wat is de niet-Westerse beschaving: voor je grot rond een houtvuurtje, en een regendans om een goede oogst te krijgen?

  51. sofie ubuntu zegt:

    Wat een hoop onzin bij elkaar.

  52. jegsynes zegt:

    Zilver, ik lees al die reacties en denk dan, jij hebt prachtige weerwoorden en argumenten om jouw woorden te onderstrepen…vooral omdat je de hand in eigen boezem steekt : het westen!!!)….jaja, laten we vooral onze eigen geschiedenis niet vergeten….wat is er wel niet gebeurt in naam van het christendom…..
    enige nuance is wel op z’n plaats en je doet het goed…
    jeggroet

  53. dr Sigmund zegt:

    Net als zijn haar raakt hij nooit uitgegroeid!
    gr eva

  54. Kitty Schoenmakers zegt:

    hahaha, een kip!
    Dat strohaar is man’s imago Zilver!!!
    Je denkt toch niet serieus dat ie dat gaat verwijderen?
    Misschien legt dat kippenhaar ook nog eieren; wie weet?

  55. Ruud Zweistra zegt:

    Overigens is het grappig hier nog steeds hetzelfde pedante toontje te treffen als van voor de winst van Wilders. Het doet denken aan de ondergang van het Romeinse Rijk, of de Titanic.

  56. Ate zegt:

    @ ruud, dat zie je verkeerd, het doet niet denken aan de titanic enz. maar aan oud en nieuw.
    FLUUUUUUT gaat de vuurpijl naar boven, dat komt, er komt een hoop gas uit de onderkant, hij gaat steeds hoger en… beng….
    Zie lpf, zie verdonk, zie zelfs vlaams belang, en die heeft een leider die wel weet waarover hij praat, maar zelfs dan…
    En zie straks ook wilders.

  57. ceesincambodja zegt:

    Ha ha, Zilver, dan vrees ik dat er voor steeds meer Nederlandse mannen geen politieke toekomst in het verschiet ligt want van een kale kip kun je niet plukken!

  58. zilver zegt:

    Allemaal heel hartelijk dank voor de reacties en als laatste wil ik wel zeggen dat ik dol ben op houtvuurtjes en regendansen, dat schaadt de natuur niet en is eerlijker dan hoe we nu leven.

  59. Verenigde Stofzuigers partij zegt:

    Tsjah, het wordt tijd dat heel Den Haag op de grill gaat. We kunnen naast een economische crisis, ook nog wel een persverslindende polletiek crisis bij hebben.
    De kern van de zaak is dat door heel bestuurlijk NL de bezem gehaald moet worden.
    NL leeft, woont en werkt in een schijndemocratie. Ga de Grondwet maar eens lezen.
    Het woordje ‘tenzij……….. etc.’ staat in ieder artikel.

  60. zilver zegt:

    VSP, hoera, je bent er weer! Op de gril hahahahahahah, hete billen, dorst.

  61. Doranne zegt:

    zilver, even totaal of topic: dit weekend voor het eerst in weet niet hoelang spontaan in de lach geschoten (bij Marc Marie) en nu kom ik hier een glimlach halen🙂

  62. ANNE_D_ORE zegt:

    oh hemel als ik niet inlog kan ik mijn roepnaam intypen en als ik wel inlog niet, nou ja ik ben het dus Doranne

  63. zilver zegt:

    Doranne, wat fijn, ben er zo blij mee, ik heb een klein stukje van hem gezien, ik was ontroerd, ik wist niet dat hij zo mooi en lief kon zingen. xxxxx
    Ik kan niet oningelogd reageren :^) Maar ben al lang blij dat ik er ben!
    Doranne, ik hoop dat het nog vaak gebeurd, ik zou geen dag kunnen zonder een lach, want het leven is zo zwaar.

Geef een reactie

