Gatver jekkie! ( ik zag het aan zijn staart )

 
Hij woont achter in mijn tuintje, tegen het groene oude Zaanse huisje aan, dicht bij de grijze en groene bak en op een dag had hij zich gewoon vergist……… Ik ben meer thuis de laatste tijd, dat weet hij nog niet, ik zing minder en zet mijn voeten zachter neer, als of mijn wereld van glas is geworden, daar moet hij nog aan wennen.

Ik wilde de was ophangen en stond op mijn oude stoepje met de mand onder mijn arm en daar ging hij, van links naar rechts, want hij vergiste zich, want rechts is zo de winkelstraat in en dat is zo druk, hij was ook geschrokken…………… maar hij moest weer terug, hij was een en al angst.

Zijn snelheid, die deed mij verbazen……. ik wilde net verder lopen….. maar was binnen de seconde weer binnen, de wasmand heb ik verschikt op de grond laten vallen…. die staart was als een lang touw…………. help het was dus geen poes maar een rat, maar wel zo groot als een poes, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Zilvertje. ( Foto, geen rat op de foto, ik kon dat echt niet opbrengen en hij wilde niet wachten. )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-05. Bookmark de permalink .

27 reacties op Gatver jekkie! ( ik zag het aan zijn staart )

  1. Summer zegt:

    Ben je er echt zo bang voor Zilvertje? Die rat is banger dan jij. Negeer `m maar, hij doet je echt niks. Anders zou ik `m wel voor je willen vangen.
    Maar ik begrijp je wel…
    Iets verontrustender vind ik de rest van je verhaal:
    " Ik ben meer thuis de laatste tijd, dat weet hij nog niet, ik zing minder en zet mijn voeten zachter neer, als of mijn wereld van glas is geworden, daar moet hij nog aan wennen". Erg mooi verwoord.
    Wennen…ja, dat is het.

  2. Dianne zegt:

    mooi geschreven, zilvermeisje.
    Het onderliggende raakt. Kssstt rat, wordt maar gewoon kat!

  3. vuurjuffer zegt:

    zilver, van kat naar rat en andersom

  4. antoinette duijsters zegt:

    Zilver, zou het ook niet leuk vinden, maar zolang hij niet binnenkomt en geen eten buiten laten liggen. maar je moet weer gaan zingen.

  5. Zilvertje zegt:

    Ja, mensen hij is bang, maar hij is zo groot, ik dacht echt dat het een poes was, zo groot, maar aan de staart zag ik dat het geen poes was, ben ik nog op Internet gaan zoeken en hoopte op een egel, nou nee, dus echt een rat, vandaag hoorde ik wat in een lege waston die stond te luchten, buiten, ik keek er in en wat denk je, maatje of tien kleiner ook een rat, gewoon bij de keukendeur, ik kon het niet over mijn hart verkrijgen dat hij er niet meer uit kon, dus met mijn voet heb ik de ton omgegooid, maar weer met een gilletje naar binnen, maar het is wat Anoinette zegt, als ze maar niet binnenkomen, ze knagen zo door mijn huis heen, veel hout, nou brrrrrrrrr, ik moet er echt niet aandenken zo een grote in mijn huis en bij de Hartje, ja, ik vind het echt eng, ik ga gewoon aan de gemeente vragen wat ik moet doen, ik wil ze niet doodmaken hoor, maar vind het zo dichtbij erg eng en te groot.
    Ja, ik moet weer de oude worden, was te boos de laatste tijd, te verdrietig, denk maar aan mijn aanval op Klaverhoedje en de bootmannen, het raakte me te veel, terwijl ik beter moet weten, maar daar komt het niet van hoor, het is het verleden wat weer opspeelt omdat de situatie waar we in zitten weer onveilig is en die mannenbloggers die plagen zijn eigenlijk onbelangrijk. Ik vertel mijn verhaal aan mevrouw Pom, pom, en dat lucht op, sommige dingen kun je alleen delen met hulpverleners en dat doet ze goed en ik moet gewoon flink zijn en niet zo open, ik kom er wel, komt goed, nog even en ik ben weer weinig thuis. :^)Reactie is geredigeerd

  6. lebonton zegt:

    benieuwd wat die rat thuis vertelt.

  7. Zilvertje zegt:

    Lebonton, die is goed! :^)

  8. K zegt:

    Het klinkt als een marter Zilver. Die zijn bangig. mijn kinderen hebben er ooit eentje in huis meegenomen. Ik vond hem stinken dus snel eruit. Ze knabbelen aan draden onder de motorkap van een auto.
    wat zeg je nou? Toch een rat? Die hebben een kale staart; onmiskenbaar.

  9. Zilvertje zegt:

    K, zijn staart was kaal en langer dan zijn eigen lengte, zo groot als een poes, echt eng.

  10. ate zegt:

    Maar gauw zorgen dat je weer hard aan het zingen gaat.

  11. Coby zegt:

    Dat is wat anders dan een muis. Zou de val voor de muis ook voor ratten werken? Misschien past ie er niet eens in. De gemeente zal wel raad weten, hoop ik.
    Zachte zanggroet, Coby

  12. Zilvertje zegt:

    Ate, ja, dat zien we hem niet, we kloppen ook als we de schuur in gaan en roepen, we komen er aan. :^)
    Coby, ja, ik heb natuurlijk dadelijk aan ons avontuur van de muis gedacht, nou dat valletje weet je nog, de Stripmanval, echt geweldig, maar ze neus past er nog niet eens in.
    Ja, ik denk dat de gemeente wel wat weet, ze moeten denk ik die bakken ook vaker legen, nu staan ze in de straat soms een hele dag en veel open, omdat ze te vol zijn, dat trekt beesten aan.
    Ik ga lekker slapen, ik ben zo moe, nu moet het toch lukken, welterusten, jij zult ook wel bekaf zijn met al die zakken, wat een werk.

  13. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Een onbekende buur, als je rustig blijft en voorzichtig contact legt, niet te snel, worden jullie vast vrienden.
    Wil je daar niet op wachten, kun je ook ge gemeente bellen. oma

  14. flip willemsen zegt:

    Hoi Zilvertje,
    Ik zou als ik jou was ook de gemeente bellen. Eng. (ik heb jaren geleden in de Bijlmer gewoond en kakkerlakken gehad. Ook zo eng)

  15. Gus zegt:

    Altijd uitkijken, ratten vallen soms ook wel eens aan.
    En dan zo’n grote?

  16. K zegt:

    Was hij harig? Misschien een muskusrat? de Belgen noemen die een waterkonijn.
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Muskusrat

  17. Zilvertje zegt:

    Flip, ja, kakkerlakken zijn ook naar, die heb je ook veel in in restaurants en opvanghuizen, brrrrrrrrrrrrr, ja, ik ga maandag bellen, ik voel me er niet prettig onder, hij is zo binnen ben ik bang.
    Gus, nou kijk, zo een verhaal staat me bij, ik heb dat vroeger wel gehoord van mijn moeder, ze springen baby’s naar de strot, maar mogelijk is dit alleen bij honger.
    K, ik zal eens kijken, zou kunnen, hier is allemaal water. Dank je.

  18. Zilvertje zegt:

    K, ik heb het gezien, hij had wel die maat, maar zijn staart was dunner en hij was niet zo nat. :^)

  19. Maria-Dolores zegt:

    jeetje, toen ik je titel las, moest ik gelijk aan de duivel denken🙂. maar een grote rat is ook eng.

  20. Zilvertje zegt:

    Ben banger voor die rat, want de duivel, tja, dat vind ik wel een mooi mensenknaphoudertje, maar geloven doe ik niet in hem.
    Ben al een klein beetje aan het idee gewend, maar als het nacht is, brrrrrrrr, dan denk ik wel eens aan hem, moet je nagaan dat ik daar heel wat keer in de nacht heb gelopen na mijn werk, hemeltje, wat is hij groot. Hij komt voor mijn vullis, daar hoor ik hem, ohhhhhhh en ik heb niet eens een man die die bak bij de weg kan zetten of mijn rotzooi er in kan doen, wat moet een vrouw toch dapper zijn.:^(

  21. Maria-Dolores zegt:

    @Zilver,
    ja, op vullis zijn ratten dol. gaan ze zelfbedieningswinkel mee spelen en kijken wat ze ervan kunnen gebruiken.

  22. bert zegt:

    Bij Zilvertje kwam een grote rat
    kaas en broodjes roven
    ofschoon hij nog een voorraad had
    en stollen in de oven
    maar nooit genoeg was zijn devies
    en alsmaar meer verkrijgen
    voor anderen een klein verlies
    aan hem was het zo eigen
    een kamer vol had hij al staan
    hij wist niet eens hoeveel het was
    een deel er van al half vergaan
    omdat het over datum was
    hij wilde steeds maar meer
    zo onweerstaanbaar was de drang
    en wild ging die in hem te keer
    het maakte hem soms bang
    “Ik doe het nog een laatste maal !”
    de overtuiging sierde hem
    maar ’t werd hem evenwel fataal
    zijn laatste maal, zat op een klem.
    bert deben

  23. Zilvertje zegt:

    Maria, brrrrrrrrr, ik griezel, staks is het vullis op en komt hij binnen winkelen. :^(
    Bert, hij is prachtig en zo doeltreffend, dank je wel!

  24. Trekmoment zegt:

    Was het geen rioolkat?🙂

  25. Zilvertje zegt:

    Een rioolkat? Bestaan die, nee toch? :^)Ben vandaag off blog, zo misselijk, koorts, keelpijn, geen stem, hoesten, zere longen, dit moet wel griep zijn en die heb ik al gehad, ik lig op de bank en doe alleen maar dingen voor de kinderen………….Ik heb wel eens gehoord van een rioolrat, brrrrrrrrr, wat een leven.Reactie is geredigeerd

  26. Isis Nedloni zegt:

    Ach, lieve vrouw,
    Griep…mmm…goed onder de wol en goed uitzieken…veel drinken en veel rust…hou je taai en daarna weer gezond verder.
    Ach…de rat kan ook verdwaald zijn(door verbouwingen elders) en nooit meer terug komen hoor.Ze zijn erg bang voor ons.
    Lieve groetjes
    en beterschap!

  27. Gus zegt:

    Nou, even goed uitzieken.
    Er is trouwens a.k. 2 dagen toch geen weblog, Maar haal de dokter er bij als het niet beter wordt.
    Liefs.
    En over 2 dagen? X
    Gus

Geef een reactie

