Liefde in de herfst. ( meisjes van 50 )

 

ik borstel mijn haren
jij zegt lief en zacht
dat ondanks mijn jaren
het lange haar nog bij me past

Dan kijk ik over mijn schouder
en denk lieve man
ook jij bent wat ouder
maar nog zo charmant
als maar kan

Met jouw mond op mijn heupen
je geeft er zachte kusjes op
je ogen glimmen
want wij weten
daar woont mijn chocola
mijn taartje en drop.

Zilvertje. ( Uit: Liedjes van oude pubers 04-06-2006  )

Met dank aan zich van verre, "het" was te veel

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-05. Bookmark de permalink .

42 reacties op Liefde in de herfst. ( meisjes van 50 )

  1. K zegt:

    Wat nou herrufst! De zomer komt er weer aan! das een kringloop

  2. Zilvertje zegt:

    K, hahahaha, nee, dit is de herfst van mij leven, nog een paar uurtjes dan ben je jarig, heb je het druk, krijg je morgen mensen?

  3. K zegt:

    Mooi niet! Ik ga toch uit! En overdag naar Rico.
    Goed nieuws! Mijn vader gaat morgenvroeg naar de verpleegkliniek. Dat zal hem goed doen!
    Ik ga ’s middags wel even bij mijn moeder langs, gebak trakteren.
    Ik had dat wel begrepen hoor, van die herfst. Maar strakjes ga je gewoon weer in bloei, wacht maar!

  4. Trekmoment zegt:

    Wat een lief intiem liedje op de oudere jongeren.
    Ken je de reclame van Italiano nog? Lieverdje, suikertje… enz.
    Vertederend.

  5. Zilvertje zegt:

    K, ik wens je een onwijs fijne dag, je kaartje via de post komt te laat, maar er komt ook een ander, ik wens je een fijne dag, ja, dat is ook zo je gaat genieten, nou dikke kus, ik denk aan je. Alvast van harte xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    Zo fijn voor je vader, dat is goed nieuws.

  6. R E A C T U A L I T Y // 2 5 zegt:

    Lieve Schat : "de Op-naaiende Zomer-Jurken komen er aan"…..Laat maar Overwaaien..
    Dat komt door die L P Met die Non er op
    Die Non was de Vrouw van Eric Herfst.!!!!!
    Dus Verfst Uw Haren in alle Kleuren van
    de Regenboog….Zo Mevrouw dat is dan mijn
    Betoog..
    Want U leeft met de Ta- L E N T E van Uw Leven
    Hetzij U met al Uew Liefdevolle Hsrtjes gegeven..
    Groet van een Drop – L * L

  7. Zilvertje zegt:

    Trekmoment, nee, ken ik niet, wat jammer, maar weet je wat zo grappig is, een ieder leest het op zijn manier, de een ziet er seks in ( taartje en drop ) en de ander een te mollige vrouw. ;^)

  8. ate zegt:

    Met de herfst komen wel de mooiste kleuren.

  9. Zilvertje zegt:

    Ohhhhhhhh, gekkie een heel verhaal, het is opwaaien! :^(
    Ate, waar, waar? :^)Reactie is geredigeerd

  10. Zich van verre zegt:

    Ik dacht aan een tumtum. Lieflijk versje.

  11. Zilvertje zegt:

    Zich van verre, ja, tum, tum, dat is mooi!
    Jum, jum, ik kreeg een kusje op mijn tum tum.

  12. Coby zegt:

    :-))
    Lieve groet, Coby

  13. Zilvertje zegt:

    Coby, groet terug, langzaam gaat alles beter. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  14. ate zegt:

    Waar?, wel… bij mij alleen aan de bomen, ik word alleen maar grijzer :-[

  15. Zilvertje zegt:

    Ate, de natuur, ja, dan zie ik blaadjes liggen zo rood, zou er zo kabouterschoenetjes van kunnen maken.
    Ach, grijs is charmant, het lijkt op zilver in je haar. :^) Ik heb er ook al veel, ze zitten nu voor, je ziet ze glinsteren, maar goud zal ik wel nooit worden.

  16. K zegt:

    Moet zo lachen om de reacties!
    Groet van een Dropl*l en dan begin jij met Trekmoment.
    Hahahaha!
    toevallig??

  17. Zilvertje zegt:

    Ja, wel toeval, ik ben minder grappig dan gister, ik moet nodig mijn bed in, maar telkens is er iets dat mijn aandacht vangt.
    Jij ziet ook alles, gister toen heb ik echt vlak gelegen, had Jeetjemina zo een grappige bijdrage en Koko was ook zo in de weer, ik heb toen echt buikpijn gehad van het lachen, ik knapte daar wel van op.

  18. flip willemsen zegt:

    Heel mooi, Zilvertje.

  19. Gus zegt:

    Op het moment heb ik een meisje van 55, she makes me feel like a man. En, het is moeilijk te omschrijven hè. Tis Lente en bij ons ook.

  20. Zilvertje zegt:

    Dank je Flip. Lief van je.
    Gus, wat fijn, pas goed op haar, dan krijg je alles dubbel terug.

  21. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Het gedicht doet me denken aan mijn oma, haar lange grijze haren die ze elke avond borstelde, als zilverdraden in de wind. oma

  22. Zilvertje zegt:

    Oma, ja, nu je het zegt, mijn oma had ook van die lange haren, de moeder van mijn vader, overdag droeg ze het in een soort knotje, maar ik heb het wel eens zien los hangen, ik vond het wonderschoon, ik was het alweer vergeten.
    Dag lieve oma, ze zijn nu aan het bouwen achter het winkelcentrum, de markt is haast niks meer, ja, alle vrouwen werken, dus er is geen publiek, het gaat slecht met de middenstand hier, oh, je moest eens weten. liefs en kus voor de hele bemanningReactie is geredigeerd

  23. Summer zegt:

    Zilvertje, lange haren zijn toch niet leeftijdsgebonden?
    Mijn oma had ook prachtig lang natuurlijk lichtblond(!) haar wat ze opgestoken droeg.
    Lieflijk gedicht.

  24. Zilvertje zegt:

    Summer, dat is ook zo hoor, maar je ziet het minder op mijn leeftijd, in/voor de overgang knippen veel vrouwen het af. leuk, dat we nu aan onze oma’s denken.
    Dank je, het gedicht is van 2006, ik heb het een beetje veranderd, ik was toen erg verliefd geweest op de Strandman, het was kort, maar mooi. :^)( duurde slechts een lente, de lente van 2005 )

  25. Joost zegt:

    haha, wat een lieve tekst!
    wat een smakelijk eind!
    groet je Zilvertje

  26. Zilvertje zegt:

    Welterusten Joost! Dank je wel.

  27. Geroma zegt:

    http://www.volkskrantblog.nl/bericht/260898
    Voor K ook: Van harte!!!!
    Lief gedaan, Zilvertje.

  28. Zilvertje zegt:

    Geroma, lief dat je het komt zeggen! Welterusten.

  29. Geroma zegt:

    Slaap lekker, Lieve Zilver…..

  30. Joost zegt:

    Van Harte! Met chocola, drop en taart en zo.
    de foto is ook prachtigReactie is geredigeerd

  31. Zich van verre zegt:

    Ik vind dat ‘het’ in regel 9 weg moet.

  32. paco zegt:

    JE LEVEN BEGINT PAS

  33. Zilvertje zegt:

    Dank je Geroma, het gaat steeds beter lukken.
    Joost :^)
    Zich van verre, je hebt gelijk, dank je.
    Paco zou het? Ik hoop het.Reactie is geredigeerd

  34. sparkietje zegt:

    Wat een mooie ode aan liefde
    Je haar: je kan het hebben Zilvertje.

  35. Zilvertje zegt:

    Sparkietje, dank je wel!

  36. Summer zegt:

    Zilver, er zjn dames die op een bepaalde leeftijdzich aan elkaar conformeren met :
    lila permanent, goudkleurige bril, bloemetjesjurk, beige(!!!) windjack en platte veterschoenen. Dat kan ook en niets mis mee,maar zij gaan op in de beige massa en dat past, vind ik, niet bij jou. Volgens mij is je look tijdloos en prachtig.
    Strandman klinkt toch romantisch.
    sorry dat ik soms niet in kan loggen. Het wordt steeds moeilijker. Zou het aan `t blog liggen of de provider.
    Maakt niet veel uit want het is nu eenmaal zo.

  37. Vincent zegt:

    En dit zing je dus als duo?
    gr eva

  38. ate zegt:

    Bij welke leeftijd ook, ik blijf lang haar mooier vinden dan kort. (halflang mag ook)
    En het staat je uitstekend, mooi koppie hoor.

  39. Zilvertje zegt:

    Summer, ik vind dat loggedoe heel naar voor je, ik weer er alles van, ik heb zelfs een tijd gekampeerd op mijn andere weblog, Grutte en de indiaan en de baas van het Heilige weblog en de KPN zijn zich er toen mee gaan bemoeien, maar vraag me niet meer hoe het goed kwam, ik weet wel hoe het fout was gegaan, er stond een dingetje verkeerd, niet bij de volkskrant, maar bij KPN, ik heb er heel wat telefoontjes aan gewaagd en ik werd er bijna kierewiet van, meten we via een proxi en nog wat, maar we werden goed door de indiaan en grutte geholpen en nog een paar mensen, mar ik ben een gelukkig mens, vergeet veel, nou ik hoor het wel als het blijvend is, ik heb het soms nog eens, maar kan wel opmijn weblog komen, dat kon ik to n ook niet en jij?
    Vincent ( die van dat oor?) ja, dat zing ik dan als duo en als jij er bij komt zingen we het als trio, maken we er een kanon van, heerlijk, taartjes en drop, taartjes en drop.
    Ate, bloos.
    En nu ga ik naar bed, ik heb mijn verhaaltje wel klaar, maar ben zo moe, welterusten allemaal!

  40. Annet zegt:

    Wat lief!
    En je bent nog jong hoor Zilvervrouw!

  41. kornelis zegt:

    zou ook lange haren willen, als de meisjes van vijftig, maar ben bang dat ut der niet meer van komt…………….
    Wonderschoon lief liedeke!

  42. Zilvertje zegt:

    Annet, kijk dat is wel heel lief:^) ( beetje jokken mag )
    Kornelis, alles wat lief is staat goed en is charmant, dank je wel! Het zijn maar haren.

Geef een reactie

