Moederdag.

trippelende meisjesvoetjes, om zes uur op zondagmorgen, moederdag. er waren wat strubbelingen geweest, ik hoorde het zijdelinks, die avond er voor… wie maakt het ontbijt voor mama?…. samen, dat was het eerste plan, maar ze werden het niet eens over hoe het in te vullen, de ene had een fruitontbijt in gedachten, de ander een normaal maar luxe ontbijt.

suikerhartjes zijn slim en flexibel, dan het meisje dit jaar en het jongentje volgend jaar en zo lag ik als een prinses naar al die lieve ochtendgeluidjes te luisteren, dat duurde twee uur en kabbelden voort, heel zachtjes, heel knus.

bananen werden gepeld en in schijfjes gesneden, sinaasappels werden gepeld en appeltjes en kiwi’s geschild en wat al nog niet meer, er werden fruitspiesjes gemaakt van ongekookte spaghetti en dat zag er feestelijk uit en in een grote glazen kom, wachtte de meest smakelijke fruitsalade ooit op een mama die er de laatste tijd wat doorheen zit, maar dit niet wil weten en dapper doorzet.

acht uur, glunderende suikerhartjes, met cadeautjes, met een ontbijt, met zelf gemaakte dingen, met ogen vol geluk en liefde. ik was zo ontroerd en heb samen met hen een feesttafeltje gemaakt en er al mijn schatten op uitgestald, later kreeg ik van k de tip dat ik even bij joshua moest kijken, ja, jullie weten me wel te raken hoor!

ben een beetje uit mijn doen de laatste weken, ik weet hoe het komt, ik werk er aan, komt wel goed, tis ook niet niks wat er allemaal weer gebeurd is, ik moet van koers veranderen, alle zeilen bijzetten en goed voor de hartjes zorgen, dat is alles en vooral overleven. schrijven helpt, werken en schrijven, dan ben ik even afgeleid. met dank.

zilvertje. foto van zilvertje. ( blancie, maar dan jonger ) 

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-05. Bookmark de permalink .

10 reacties op Moederdag.

  1. antoinette duijsters zegt:

    Goed dat eens verwend wordt, zilver. Maar pas goed op je zelf.

  2. Zilvertje zegt:

    Antoinette, lief je reactie, ja, ik probeer alles goed te regelen en me zelf te ontzien, in elk geval was moederdag zalig.xxx

  3. gala zegt:

    die foto van je dochter, is heel mooi zilver

  4. Oliphant zegt:

    Vechten en ook resultaten boeken, zeker als moeder en als blogster, geeft in ieder geval een goed gevoel. Dat dat niet permanent is kan eenieder op zijn oude schoenen🙂 aanvoelen.Maar als je zo positief blijft en verwacht de moeilijkheden te gaan overwinnen, zullen velen je steunen en zul je zeker je doel bereiken.
    En dat doel is waarschijnlijk het doel waar we allen naar streven, bijna allen, natuurlijk want sommigem hebben dat doel al bereikt.
    Sterkte en fijn dat je van die lieve kinderen hebt.
    Groet, O.

  5. K zegt:

    Sterkte met de koersverandering dan! Je hebt toch een degelijk schip dacht ik; het lukt wel. Jullie zijn een knus gezinnetje. Dat geeft toch zeker moed!

  6. VSp zegt:

    Houd je haaks! En blijf bij jezelf. Als persoonlijkheid.

  7. Coby zegt:

    Krachtgroet van mij…
    Lieve groet, Coby

  8. rob zegt:

    hoi,zilver, hou je taai.geniet lekker van je gezinnetje,kon ik je maar helpen?
    gr,rob..

  9. oma zegt:

    Wat zijn ze ook een lieverts voor je, echte suikerhartjes.
    En Zilvertje, als het gaat stormen, moet je minder zeil gaan voeren. oma

  10. paco zegt:

    Blijf schrijven, Zilvertje

Geef een reactie

