Wagon vol verdriet

 

als kind besefte ik
niet wat oorlog was
een woord
zonder lading

later zag ik beelden
wagons
honger
dood
vechten

de ogen van mijn ouders
de boeken die ik las
de verhalen van hen
die achterbleven

nu weet ik
oorlog is
verdriet en pijn
besef ik wat die lading kan zijn

zilvertje. ( foto van zilvertje de wereld staat in brand )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-05. Bookmark de permalink .

14 reacties op Wagon vol verdriet

  1. antoinette duijsters zegt:

    Oorlog is alleen maar ellende en er is veel te veel oorlog in deze wereld.

  2. Zilvertje zegt:

    Antoinette, ja, het moest verboden worden.

  3. Geroma zegt:

    Mooi omschreven, Zilvertje….Soms zou je gewoon liever een onschuldig kind willen blijven…
    Liefs.

  4. Zilvertje zegt:

    Geroma, ja, ik heb zitten piekeren hoe het eerst voor me was en hoe het werd en nu weet ik er zo veel van en dat is te veel verdriet en dan het idee dat het maar niet stopt, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
    Dank je en liefs terug.

  5. kees weel zegt:

    Trudy je hebt het net zo simpel als treffend omschreven,heel knap!!
    Verdriet en pijn, niemand wil het en evengoed doen we het elkaar aan

  6. Zilvertje zegt:

    Kees, ja, wat is dat toch raar he, mensen zijn en blijven raar.xxx

  7. annemiekie zegt:

    Mooie foto!!!

  8. Zilvertje zegt:

    He muis, nog van de flattijd, ik ben snel de was aan het binnen halen, straks 2 minuten stilte, ik heb van mijn vader geleerd, vlag half stok, was binnen, gek he, gaat er nooit meer uit, xxx, ik ga bijna slapen, morgen vroeg werken xxxx gaat het wat? Denk veel aan je. xxxx Heb je zoveel te vertellen en ik ben zo moe. xxx

  9. gala zegt:

    en dan nog kennen we de lading slechts uit de overlevering

  10. Johan HvD zegt:

    Mooie overdenking, Zilvertje.

  11. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    De tijd vliegt echt voorbij, de herdenking lijkt zo lang terug, maar als mijn vader verteld is het nu.
    ot. ik probeer weer te loggen. oma

  12. Zilvertje zegt:

    Gala, ja, hoe erg moet het echt geweest zijn, hoe het echt voelt, is vrees de waarheid.
    Johan, dnk je wel.
    Oma het heeft me vroeger diep geraakt en besefte later dat hij lang niet alles had verteld, zelf niet meer dan een tipje van de sluier.

  13. lebonton zegt:

    en zo krijgt ‘beladen’ een dubbele betekenis.

  14. Coby zegt:

    De laing dreunt nog elke dag na….
    Lieve groet, Coby

Geef een reactie

