Koninginneavond voor mijn huisje.




De hele week zat ik me er al op te verheugen, Annemieke komt. Blancie had haar gevraagd en ik vond het een zalig idee, de avond voor Koninginnedag zou ze komen, we hadden zo rond zeven uur afgesproken, want ik moest nog uit mijn werk komen en hoopte ook nog een boodschap te kunnen doen.

Bekaf kwam ik thuis, ik was een dag ingevallen in de psychiatrie, de mensen met een stevige straf, mensen die er soms nooit meer uit komen. Vandaag stond ik weer met een leerling en zwaar onderbezet, maar toch heb ik lekker gewerkt en de mensen goed aandacht kunnen geven, er werd al feest gevierd, morgen wil bijna niemand werken, buiten was het versierd en er was een springkasteel en disco en ik heb zo veel als ik maar kon tussen de bedrijven door, mensen meegenomen de tuin in naar het feest, anders is hun leven helemaal zo eentonig en verdrietig.

Zelf heb ik er ook erg van genoten, een ander zien genieten is zelf dubbel genieten, maar wat kwam ik moe thuis, want ik zat al om zes uur vanmorgen in de trein.

Snel allemaal lekkere dingen gehaald en wat zaten we lekker buiten, de avond is al bijna net zo gezellig als de Koninginnedag zelf, de straat is zo vol en alle lampjes branden en allemaal mensen zitten al op een kleedje of verkopen vanuit een kraampje, er is muziek, er is geluk.

Wij hoefden alleen maar de stoeltjes buiten te zetten en te kijken en te kwebbelen, we hadden veel bekijks en we zagen ook van alles, er liep een prachtige jonge man met een hobbelpaard voorbij en ik fluisterde naar de meiden, kijk een prins, maar de prins had goede oren en schoot in de lach.

De meiden liggen in bed, morgen wek ik ze vroeg, want ze hebben wereldhandel, ach hoe gelukkig kan een moeder zijn… zo een mooie avond en een dag met een belofte voor ons wacht.

Zilvertje. foto’s van de echte Koninginnedag erg, erg vroeg.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-04. Bookmark de permalink .

20 reacties op Koninginneavond voor mijn huisje.

  1. K zegt:

    Succes met de handel!
    Zelf moet ik eerst 100 kinderen op hun juiste plek krijgen en dan ga ik ook op het terras zitten genieten.

  2. Zilvertje zegt:

    K, wat veel, maar wel leuk, ga je foto’s maken?

  3. Coby zegt:

    Leuk, Zilvertje, en ook een mooie dag morgen gewenst. Wens de meiden maar succes van mij.
    Geniet ervan!
    Lieve groet, CobyReactie is geredigeerd

  4. Zilvertje zegt:

    Dag lieve Coby, zal ik doen, ik ga ook mijn bed in, net even met jongeshartje gezeten, lekker soesjes eten, maar hij is nog niet moe, ik wel. :^( Fijne dag morgen. xxx

  5. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    we komen je een heel gezellige Koninginnedag wensen, en heel veel gezelligheid. oma

  6. Zilvertje zegt:

    Dank je Oma, ook voor jullie, we zijn al weer van de partij, alles voor de koningin! :^)Reactie is geredigeerd

  7. vox zegt:

    hallo,zilvertje.
    fijne koninginnendag van af deze kant.
    geniet er van. jullie sraan er leuk op een mooi stel zo met ze,n drieen.groetjes,vox

  8. Zilvertje zegt:

    He Vox, dank je we doen goede zaken. :^)

  9. Summer zegt:

    Mooi voorproefje Zilver.
    En nu maar hopen dat jullie veel gaan verkopen.
    Dikke pret alvast en een fijne dag,
    groetjes,
    Summer

  10. Zilvertje zegt:

    Dank je, wel Summer, we zitten nu aan een oranje soes.

  11. hippo zegt:

    Sanne en Nynke bedanken jullie nog voor de lollies! Het was gezellig, maar erg druk. We hebben het bij een klein rondje gehouden. Op de hoek van de Snuiversstraat stond een jongen geweldig gitaar te spelen. Mijn hoogtepuntje.
    Fijne dag nog
    en groet, hippo

  12. annemiekie zegt:

    ik ben weer veilig thuis ,ik vond het erg gezellig:) xxxxxx

  13. Zilvertje zegt:

    Hippo, wat heb je toch een lief gezin. Wat is het een rare dag geworden he, we zijn gestopt en we voelen ons raar, het begon als een groot feest.( we zaten tegen alle regels in, om 11.00 uur al aan de wijn, nou dat hakt er in na weinig slaap.
    Lieve Annemiek, fijn dat je veilig thuis bent. xxx

  14. Johan HvD zegt:

    Ach, Zilvertje, jullie hebben je best gedaan en nietswetend, zoals wij allemaal. Je ziet dat dergelijke situaties ook hier kunnen gebeuren.
    Ikzelf voel me ook geschokt, vooral vanwege de vele slachtoffers.

  15. Zilvertje zegt:

    Johan, wat onwerkelijk he, we hebben de tv aan en het lijkt net een nare droom.

  16. Zwollywood zegt:

    Leuk hoor zilevertje. Heb je een leuke dag gehad. Ik heb het eiergooien eens van dichtbij bewonderd. Wat een rotzooi geeft dat zeg. Bij tijd plaats ik wel foto’s.

  17. lebonton zegt:

    en wat een triest verloop.

  18. bert zegt:

    inderdaad een beetje onwerkelijk om dit te lezen na het nieuws en het drama – wat zo mooi had moeten zijn en zo donker eindigde – hier lees je dan nog even hoe het had moeten zijn …

  19. TheoB zegt:

    Ik hoop dat je nog wat van dat spul bent kwijtgeraakt. Onanks de narigheid.

  20. oma zegt:

    Het was jullie kleedjesmark, met het opklapbed wat niet meer nodig is, lieve foto’s van koninklijke mensen. oma

Geef een reactie

