Zilvertje en haar werkwijze!

 
Soms vertel ik wel eens hoe dat nou werkt bij mij, dan sta ik de was in de machine te doen en dan plopt er een tekst in mijn hoofd, een verhaal, een liedje, een rijmpje, dan kan ik twee dingen doen, het ter plekke zingen, aan me zelf vertellen, of naar een stukje papier rennen en het opschrijven.

Als ik alles wat ik zo in mijn hersenpan meedraag op papier zou zetten, dan kwam ik niet aan werken en slapen toe, maar als ik thuis ben, dan laat ik dat wel eens zien, maar nu ook horen.

Dus, vers uit de hersenpan van Zilvertje opgenomen met haar fotocamera, met in een hand nog de waspoeder.

Lief liedje.


Hele kleine liedjes
Die zing je met je hart
Niemand kan ze horen
Verstild in smart verpakt

Je zou wel willen SCHREEUWEN!
Maar je houd je toch maar in

Lieve kleine liedjes
Troosten als een vriendin.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-04. Bookmark de permalink .

23 reacties op Zilvertje en haar werkwijze!

  1. annemiekie zegt:

    Wat een lief mooi liedje! xxxxxx

  2. Zwollywood zegt:

    Ik heb het lieve kleine liedje gehoord. Oh…ik zou ook eens filmpjes op Y-tube moeten zetten. …maar heb dat nog nooit gedaan.
    Zijn er handige tips Zilver?
    Kan altijd nog….lieve kleine liedjes en voorjaarsfilmpjkes maken. Fijne dag Zilver.Reactie is geredigeerd

  3. Zilvertje zegt:

    Dank je Annemieke.
    Zwollywood, eerst een account aanmaken bij You tube.
    Dan je film opstaan op je pc, nummer of titel onthouden, dan naar je account gaan en het uploaden, dan de url kopieren en die in je weblog linken, heb je hem?

  4. K zegt:

    Je componeert in je hoofd! Dat kan wel aardig vol raken, lijkt me zo!
    Knap gedaan, dit lieve liedje.

  5. Zilvertje zegt:

    K, ja, een volle dan, ja, grappig he, het is klaar terwijl ik het doe, alsof ik het van een hersenkwab kan plukken. Ik vraag me wel eens af hoe dat bij andere is.
    Fijne dag.

  6. Zwollywood zegt:

    Oh ja: bedankt. Ik ga vandaag nog met de camera op pad. Filmpjes zijn leuk.

  7. Aad Verbaast zegt:

    Ik hoorde zelfs en fraai timbre!
    Weer een glimlach aan me ontlokt. Mooi!

  8. Zilvertje zegt:

    Aad, dank je wel! :^)

  9. Kokopelli zegt:

    @Zilvertje: Als zilveren klokjes… ;-)))
    Groet,
    Kokopelli

  10. Zwollywood zegt:

    Ja, mooie stem Zilver. Leuk om filmpjes te maken en op Ytube te plaatsen.

  11. coby zegt:

    Wat een mooi gezongen hersenpanliedje….
    Troostend inderdaad….
    Lieve groet, Coby

  12. Zilvertje zegt:

    Als een lieve indiaan het zegt dan neem ik het met grote dank in ontvangt, Witte Veder, van ondergaande zon tot Zilver neemt haar tooi af en buigt. :^)
    Lukt het Zwollywood?
    Dank je Coby.

  13. vox zegt:

    mooi lief liedje gezongen door zilvertje,
    word er weer vrolijk van,
    groetjes,
    vox

  14. cor zegt:

    you are very cute ( direct opschrijven ; soms heb ik het in de laatste uren van de slaap; krijg ik een bijna puntgaaf gedicht; als ik later opsta ben ik de helft weer kwijt en dan moet ik het weer bij elkaar sprokkelen………

  15. Zilvertje zegt:

    He Vox! ;^)
    Cor, dus je herkent het wel, dank je voor je uitleg, ik heb het alleen de hele dag, nooit in bed. Veel groetjes. oh, oh, vergeten, ik heb nooit van die puntgave, ik heb gewoon van die nou ja, zilverdingen. :^)Reactie is geredigeerd

  16. Zwollywood zegt:

    vandaag nog niet aan gewerkt. Eerst filmpjes maken.

  17. Zilvertje zegt:

    Spannend Zwollywood, ik hoop dat het lukt!

  18. Summer zegt:

    @Zilvertje, grappig wat je over die ene hersenkwab zegt om 10.22. Waarschijnlijk ben je een vergevorderde levenskunstenares want je kunt creatief zijn als linker- en rechterhersenhelft met elkaar in harmonie zijn. Die momenten komen er ook tussendoor zelfs in het roerigste dagelijkse bestaan. Tegenwind maakt een goede matroos en jij kunt blijkbaar al heel goed telkens je koers corrigeren. Van de nood altijd een deugd weten te maken is een vaardigheid en een zegen. Je nou niet direct aan komen waaien… Ik weet het…Reactie is geredigeerd

  19. Summer zegt:

    Nog een kleintje, in etappes, omdat mijn reacties telkens oplossen in de mist.
    On topic: lief gedichtje.Dat is het. Lijkt of je in gedachten met jezelf communiceert:))

  20. Zilvertje zegt:

    Summer, werken ze weer aan het weblog, ik heb het de laatste tijd niet meer, maar ik weet wel dat dan na het reactie geven hij op de voorpagina springt. En dan kan alles weer overnieuw.
    Je laatste regel, daar lijkt het inderdaad op, ik had gister een vreselijke boodschap gekregen en overdag was ik denk me zelf aan het troosten, was ik bezig mijn koers te bepalen, bezig te verwerken en weer door te gaan. Gelukkig ben ik dan nog zo speels als een kind van 6, want dan ga ik het nog opnemen ook. :^)
    Vind het wel een prachtige reactie, erg lief.
    Fijne avond, ik duik er snel in, morgen weer erg vroeg op.

  21. paco zegt:

    Lief en mooi

  22. Gus zegt:

    Zilver!!! Mijn truc is het casettedeck, heb er een microfoontje ingeplugd, tapeje er in.
    En al is het midden in de nacht, liggend in bed en er popt een tune naar boven? Bed uit, ding aanzetten, in-neurieen. Zo werkt het bij mij.
    Tekst ben ik (nog) niet echt goed in. Veelal engels, dat wel. Maar dat is m’n 2de/1ste denk/spreektaal geworden.
    Je kan wel zingen trouwens!!!
    En de 3 of 6 kwartsmaat leent zich uitstekend voor een mooi liedje. Chapeau!Reactie is geredigeerd

  23. Geroma zegt:

    Uiteraard meteen je lieve liedje beluistert op You Tube. Je hebt een mooi stemgeluid, Zilvertje. Eg wel!! Leuk trouwens he, filmpjes maken en plaatsen op You Tube?
    Ik heb je daar uitgenodigd om vrienden te worden…….
    Liefs van hier.

Geef een reactie

