De kaboutertjes zijn weer geweest!

 

De jassen waren uit, de zonnebrillen op en een waasje groen hing om de bomen, als of er deze week een busje kabouters was gearriveerd in ons land die de volgende dingen op het werklijstje moesten aanpakken.

Alle bomen: in bloei schilderen, of van waasje groen voorzien.
Kledingkasten dames: alle lange rokken halveren.
Alle ruiten: lappen.
Alle winterjassen: verstoppen.
Alle rolstoelen met inhoud: naar buiten duwen.
Alle tuinstoelen: buiten zetten.
Martin Bril bellen: rokjesdag.

Mensen op de fiets: laten zingen.
Alle pinautomaten bij de NS: storing veroorzaken.
Zilvertje: blij maken.

Met dank aan de kaboutertjes.

Zilvertje.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-04. Bookmark de permalink .

20 reacties op De kaboutertjes zijn weer geweest!

  1. antoinette duijsters zegt:

    Met dank aan Zilvertje voor deze vrolijke morgen groet.
    groetjes

  2. K zegt:

    Je vergeet nog de frisse geur die ze aangebracht hebben! heerlijk!

  3. Zilvertje zegt:

    Antoinette, dat is lief van je, dank je wel.
    K, ja, die hoort er ook bij, zalig he, ik wil jou schrijven, heb vrij, maar komt nog, ben met zoveel dingen bezig.

  4. Bart zegt:

    Ja, ze hebben zich rot gerend, die kaboutertjes, maar…dan heb je ook wat!
    Overal nu een groen waas, inderdaad, aan alle bomen en struiken.
    Het ruikt lekker buiten, de vinkjes en merels zingen dat het een lieve lust is, en Knorretje loopt nu ’s avonds nog heerlijk uren te struinen voordat het echt donker wordt, ver na achten…
    Kortom: heerlijk opgevrolijkt, en wat kónden we dat hard gebruiken.
    Zo, nu maar even aan de koffie, en de boodschappen. Kijken wat de dag ons verder nog brengt…
    Fijn weekend, groet Bart

  5. Aad Verbaast zegt:

    Ik had het eerder moet weten. Dan had ik ze kunnen vragen ook wat karweitjes voor mij te doen.. Maar ja, zo lees ik: ze hadden het veel te druk met andere dingen🙂

  6. Zilvertje zegt:

    Bart, ja, dat hadden ze ook op de werklijst, vogels in de bomen schieten:^)
    Aad, dan weet je het voor de volgende keer, als het bijna rokjesdag is, briefje ophangen met klusjes, ik had ook een klusje, maar ze hadden geen tijd meer, ik wilde lavendel geschilderd bij de tuindeur, om de beestjes tegengehouden, nu ben ik te laat, ik zie allemaal miertjes, ik ga straks zelf lavendel halen, fijne dag allemaal.

  7. lebonton zegt:

    i love kaboutertjes!

  8. Zilvertje zegt:

    Lebonton, ja, ik ben er ook dol op, in het park hebben we een prachtige struik met rode blaadjes, blaadjes zo groot als een klein kinderhandje, ik heb de kinderen altijd verteld dat van die blaadjes mooie kabouterschoentjes worden gemaakt en nu dat de aap uit de mouw is gekomen kijken ze vol weemoed terug op de tijd dat ze nog een heilig geloof hadden in al mijn verhalen, we waren straatarm, we liepen de hele dag buiten, omdat we geen tuintje hadden, we zaten hele dagen in het park, ik verschoonde Blanie op het gras op een kleedje en we dronken ranja onder een oude boom, ik verhaalde ze in slaap met mijn sprookjes over kaboutertjes die het park in de lente prachtig schilderden in de mooiste kleuren, ik wees bloemen aan waar de pakjes en rokjes van werden gemaakt, alle vogels in het park hadden een rol, de pauw, riep als er een kaboutertje overdag wakker werd en snel weer door zijn mama naar bed gebracht moest worden, omdat hij ander platgetrapt werd door de park bezoekers, wat een zalige tijd, arm, maar gelukkig, knus en warm en daarom houd ik ook zo van kaboutertjes, ze hebben het leven van een moeder met twee kleintjes zoveel mooier gemaakt. Gister dacht ik daar weer aan terug…..zuchtReactie is geredigeerd

  9. lebonton zegt:

    zilver, je was in financieel opzicht arm.

  10. Zilvertje zegt:

    Ja, dat merk je goed op, want we waren rijk met elkaar en nog, we hebben maling aan alles en leven ons eigen leven en we hebben het fijn.
    Maar denk dat niemand vat hoe we dat nou doen.

  11. Mo zegt:

    martin bril bellen:-))

  12. Zilvertje zegt:

    Mo, ik denk met het eerste lenteweer nu altijd aan hem, ik hoop dat hij er nog een beetje van kan genieten.

  13. Noud zegt:

    Zilvertje blij, noudje blij!

  14. Zilvertje zegt:

    Noud. :^)

  15. coby zegt:

    Ha Zilvertje, van mij mogen de kaboutertjes het land regeren…… :-))
    Lieve groet, Coby

  16. Zilvertje zegt:

    He, lieve Coby, ja, ik denk dat ik dit wel met je eens ben. xxx

  17. Summer zegt:

    Zilvertje, dat groene waasjes is zo fijntjes en teer verwoord. Representatief voor het ontluikende voorjaar. We kunnen vooral blij worden van dingen die gratis zijn. Voor niks gaat immers de zon op?
    Een prachtlente wens ik je toe!
    Lentegroetjes van
    Summer

  18. Oliphant zegt:

    Kabouter Oliphant mocht op de kleintjes passen in tuin met ontluikend schoons. Op het gras kleine Vere twee maal een schone luier gegeven. Een dag om nooit te vergeten. Dank aan het kabouterdom.
    Groet, O.
    Maar Bril met zijn eeuwige rokjes, ieder jaar weer, doe mij dam maar bloesjes…:-)

  19. Zilvertje zegt:

    Ohhhhhhhhh, wat een zalige dag lijkt me dat, ik ben nog geen oma, lijkt me zo bijzonder!

  20. Ingrid van den Bergh zegt:

    Dank voor je zilveren lente;-))

Geef een reactie

