Crisis was 1 aprilgrap!

 
Wat zal ik weer lekker slapen vannacht, wie het bedacht heeft, daar is men nog niet helemaal achter, maar het is een hele organisatie waar zelfs het leger bij betrokken is, alle ministeries en alle bankdirecteuren, ja, wat een opluchting, die hele crisis blijkt een lang lopende 1 aprilgrap te zijn.

Na, jaren van witteboordenafperserij, elkaardehandenbovenhethoofdhouden en armelanden grondstofpikkertje en andere rare gymtruckjes, hebben ze het toegegeven, ze hebben spijt. Spijt van al het vervalsen van de waarheid, het uitzuigen en onderdrukken van minder bedeelden, spijt van het liegen en draaien, spijt van het eigen zakken vullen. Spijt van het oorlog maken.

Ze hadden de koppen bij elkaar gestoken, en noemden zich zelf: The Robin Good, ze zouden geld wegsluizen en bonussen opstrijken en dit allemaal doneren in een grote pot, die op 1 april 2009 als de waarheid in de media wereldkundig werd gemaakt, werd vrijgegeven, nu mogen wij als wereldburgers vandaag aangeven hoe het wel moet en waar het geld naar toe moet, nou ik ga er even over nadenken, maar wat een opluchting!

Zilvertje. ( een modern sprookje met 1 aprilelementen )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-04. Bookmark de permalink .

33 reacties op Crisis was 1 aprilgrap!

  1. Bart zegt:

    Ha, gelukkig maar, Zilvertje, komt het toch allemaal weer goed! :~)))))
    Nog een fijne 1 april-dag vandaag – wel oppassen voor malle grappenmakers, hoor!🙂
    Groet, Bart, Knorretje en Boris (is Lotty al heulemaal uitgeslapen, inmiddels?)…

  2. Zilvertje zegt:

    Bart wat fijn he, ik ben helemaal hieper…. de piep en ga nu taart halen.
    Lotty stak vandaag een pootje onder haar dekbedje vandaan en ik ging al snel een kopje webjesthee voor haar maken, kom ik weer boven zegt ze: 1 april, ik ben een spin die er nooit meer uit wil. Lui he? Denk dat het nog te koud is en er is geen vlieg te bekennen.Reactie is geredigeerd

  3. Bart zegt:

    Ja, een echte grapjurk, die Lotty…Boris vond het erg leuk, maar die vindt álles leuk wat Lotty doet of zegt, volgens mij… :~))

  4. Helemaal Gek geworden? ? zegt:

    Robin Good – Contact Wilt u meer informatie over Robin Good? Bel of mail naar Remko … Robin Good is gevestigd in het centrum van Amsterdam en is goed te bereiken met de auto …

  5. ali C. zegt:

    Goei grap!
    Wacht maar af dat het weer 2 april wordt!
    Gelduitgeven?
    Laten we eerst nieuwe pampers kopen voor onze geliefde politici!
    Selam.

  6. Zilvertje zegt:

    Bart ik denk dat ze gewoon smoor zijn! :^0
    Wat leuk, dus Robin Good bestaat echt, nou weer wat geleerd.
    Ali wat leuk dat je er weer bent, fijne dag, ja, droogdoeken voor de politiek! :^)Reactie is geredigeerd

  7. G.H. Duval zegt:

    Ha ha ha, en dat wij er allemaal ingetrapt zijn! Fantastisch…
    Ik dacht dat alleen http://www.nu.nl/algemeen/1941965/ministerraad-buigt-zich-over-1-aprilgrap-donner.html een grap gemaakt had. Maar Wouter B. overtreft ons weer allemaal, de belhamel!

  8. Zilvertje zegt:

    Duval, wat leuk, ik had het nog niet gelezen, nou kun je toch zien hoe slim onze bestuurders zijn, wil jij ook zo graag weten wie de goed gelovigen waren? :^)

  9. coby zegt:

    Oh, dan krijgen we nu vast weer een crisis over de 1-april-crisis….:-))
    Lieve groet, Coby

  10. Zilvertje zegt:

    Coby, dat zou best eens kunnen! Fijne dag!

  11. G.H. Duval zegt:

    De 1 april grap van PHD zou best een 1 april grap kunnen zijn…

  12. Zilvertje zegt:

    Duval, ik vind het geweldig, lachen met die man.

  13. Ingrid van den Bergh zegt:

    Eureka!!!

  14. Zilvertje zegt:

    Ingrid, zalig he, ik ga nu ook naar de autorai, ik zal even zeggen dat ze alles weer normaal kunnen zetten, ik hoorde dat de Mercedes of acht verschillde plaatsen staat, toch jammer, nu Jan met de Pet er ook een kan kopen, want ik heb besloten dat een deel van het geld naar ontwikkelingslanden gaat en een deel naar Jan met de Petmensen ( mijn volk ):^)

  15. sLIMERICK zegt:

    UTOPIA!!!

  16. Zilvertje zegt:

    sLIMERICK het schijnt dat ik een mooie droom had, ik kijk de hele dag nieuws en luister radio, zoek in kranten, maar niemand meldt dit nieuws…. :^(

  17. sLIMERICK zegt:

    Voor echt goed nieuws is de menigte meestal doof…

  18. Zilvertje zegt:

    Echt goed nieuws kunnen we met elkaar maken, maar zelfs ik was de laatste tijd van het padje, met schelden en ophitsen vangt men veel lezers en kijkertjes, het lijkt wel stroop.

  19. woordzoeker zegt:

    @ Zilvertje
    Wat flauw, om een één april grap al zo vroeg te laten beginnen…. Gelukkig dat het een sprookje is?

  20. Zilvertje zegt:

    Woordzoeker, ja, beetje flauw, het is bij de mijnenzoekendeolifanten af.
    Ja, het is een modern sprookje, eerst is het erg, dan blijkt het een goede daad/bedoeling en dan komt de aap uit de mouw, blijkt het een droom, maar, mogelijk zet mensen op het rechte pad.

  21. Paul Delfgaauw zegt:

    @ Zilvertje!
    Gaaf stukje. Leuk idee.
    – Gelukkig betekent ‘crisis’ ‘kans’. Ze kunnen het dus nog goed maken, zal wel even duren en hopelijk vervallen ze dan niet weer in graaien en geweld.
    Nu afwachten of iedere Nederlander ECHT wil helpen met oplossingen. Ze beginnen nu alweer over 3,5% bij de FNV…😦
    Dag!Reactie is geredigeerd

  22. Zilvertje zegt:

    Dank je Paul, had eerst iets bedacht en heb het herzien, zou daarna iets vertellen over mijn 1 aprilgrap van jaren geleden en vanmorgen bedacht ik dit op de wc. :^)
    Las ook op Google dat het veel meer betekent dan ik eerst dacht, leuk he, ja, ben zo benieuwd welke kant we nu opgaan, ik had vorig jaar ik dacht op 1 mei hier iets over geschreven.

  23. Zilvertje zegt:

    Heb het gevonden, mijn 1 meiblog van vorig jaar. Zilvertje uw ziener! Of was het nou het zusje van Clazina uit Zwalg?
    http://www.volkskrantblog.nl/bericht/199036

  24. lebonton zegt:

    ik wist wel dat er uiteindelijk iets goeds uit zou komen.
    dank voor deze positieve berichtgeving.
    moet je dagelijks doen, the silver chronicles.

  25. Zilvertje zegt:

    Lebonton, ik heb het er te druk voor :^(

  26. fred van der wal zegt:

    aanbeveling

  27. Zilvertje zegt:

    Dank je wel Fred!

  28. eva zegt:

    Ja heerlijk het is gewoon een 1-april grap!
    haha
    maar al die spijtbetuigingen, herenakkoorden, etc zijn voor mij geen enkele garantie dat het grote graaien is afgelopen.
    Ja, misschien tijdelijk, voor de vorm, voor de
    kiezer, maar op den duur gaat het weer van voren af aan.
    Helaas!
    gr eva

  29. Maria-Dolores zegt:

    hihi, soms denk ik dat het hele leven een 1 aprilgrap is, soms beter geslaagd en soms iets minder.

  30. paco zegt:

    Als ik hetniet dacht

  31. Aad Verbaast zegt:

    Dat zou toch geweldig zijn!! Jammer dat het 2 april is.. De G-20 zit nu bij elkaar.. En het leven gaat ‘gewoon’ door alsof er niets aan de hand is, of niet natuurlijk.. :-0

  32. De Muze zegt:

    geen geld meer maar wel sorry
    wij hadden het niet zo mogen doen,
    Wij verbeteren nu ons leven,
    en zullen niemand meer een hypotheek geven

  33. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    En toen werd je wakker, je wreef je ogen uit, jammer het bleek een droom te zijn.
    oma

Geef een reactie

