De grafdelver.

De grafdelver nooit blij van zin
groef in de ochtend een vers graf
en lazerde er des avonds zelf in

In de ochtend werd hij gevonden
door een fluitende bloemist
He, chagrijn riep deze
wat doe je daar zonder kist?

Ach, bloemenman red me er uit
Ik had na de kroeg de route kerk gemeden
maar ben stomdronken in mijn eigen kuil gereden

Mmmmmmmmmmm, zei de bloemist
dan is deze krans niet voor jou
ik breng hem snel naar de koster zijn vrouw
dan kom ik jou uit je graf halen
op voorwaarden dat je een rondje gaat betalen

Zilvertje. ( eerder geplaatst op mijn andere weblog )
Foto van Zilvertje, mislukt, wazige wolken, zo moet hij ze gezien hebben voor hij er in rolde.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-02. Bookmark de permalink .

9 reacties op De grafdelver.

  1. Wilma zegt:

    Wie een kuil graaft voor een ander…
    valt er zelf in! hahaha.

  2. oliebollenman zegt:

    Wie graaft er nu zijn eigen graf????

  3. wj-tje zegt:

    Stond je er bij en keek je er naar?
    De diakonie zal inmiddels wel een nieuwe klokkenluider hebben gevonden.

  4. lezer zegt:

    Je blijft creatief en grappig!

  5. dwaler zegt:

    Gewandeld langs de Gooise Lusthoven, sneeuwvlokken dwarrelend langs mijn hoofd, familiegraven bekeken.
    Jouw foto’s weer bewonderd, boeket met liefde samengesteld, postadres gezonden.
    Verhaaltjes, foto’s, filmpjes, reacties gelezen, aanbevelingen van zovelen.
    Zilvertje terug in het land met zovelen in deze krant.
    groet dwaler

  6. LouisPaul zegt:

    Ik heb Zorgvlied aan de Amstel doorlopen en het afscheid beluisterd.
    Rechtop begraven worden met een sterappeltje op het hoofd beplant willen worden?
    Gezamenlijk erwtensoep gegeten, verdriet en ongeloof uitgewisseld, recepten werden nog beschreven.
    Maar ik bleef maar in mijn gedachten bij dat ene open graf nu gevuld met een romanticus, brandende kaarsen alom, witte serene seringenbloemen erom, geurend van verdriet.
    Humor is even begraven en verdwenen, troost is meer gepast.
    LouisPaul.

  7. oma zegt:

    Ha Trudy,
    Je eigen graf delven, kunt beter de BOB zijn ;). oma

  8. bert zegt:

    tja, de kortste weg is niet steeds de snelste … 🙂

  9. koen zegt:

    wat Wilma zegt, haha mooi gedaan Zilvertje!
    gr,koen

Geef een reactie

