Vrijdagavond. ( de weg naar Liefderijk )

Het voordeel van op vrijdag vrij, is een heel lang weekend, nou ja, als je het weekend ook vrij hebt dan. vandaag heb ik de dag heerlijk verspild met spelen, nou ja, niet met poppen en zo, maar gewoon, doen waar je zin in hebt en af en toe een klusje.

Voor de vrijdagavond een van de hoogtepuntjes in de week, heb ik alles bijna klaar. Vers stokbrood en lekkere dingen, Spaanse worst en kaas, olijven en een zelfgemaakt tonijnslaatje, haring en eieren, de meeste dingen kosten weinig als je het zelf maakt en het is zo klaar, je kijkt in je kast wat je nog hebt en daar maak je slaatje van. Ik had erg veel oude aardappels, komt door de kerst, ze kregen al allemaal armpjes en beentjes, dus ze waren toe aan in de pan.

Het schaatsen staat aan op de tv, ik heb er nog steeds niet dat opgewonden gevoel bij dat ik vroeger had, maar ik denk ook dat dit komt omdat mijn vader mij vroeger overal ongelofelijk enthousiast voor kon maken, dan zaten we mee te schrijven en hij die zo goed kon rekenen, wist dan waar de schaatser als eindtijd op uitkwam als hij het zelfde tempo aan zou houden, ohhhhhhhhh, wat vond ik dat knap. Zelf heb ik nog niet op de schaats gestaan, maar hopelijk komt dat nog en kan ik het nog, ik heb geen idee, het is zo lang geleden, vroeger was ik snel, geleerd van mijn vader, op Friese doorlopers, oh, zalig, ik weet nog hoe fijn dat gleed en hoe ik een heel andere wereld zag, voorheen afgesloten door sloten,  als ik moe was, dan pakte ik de schaatshoes van papa en hij trok me mee, haast zonder verlies van snelheid, ohhhhhhhhh, wat was hij sterk en lief.

De Hartjes zullen zo binnen druppelen, het is warm en knus, de kaarsjes aan, wat kan een mens nog meer wensen? Ja, ik weet het wel, maar je moet het doen met wat binnen je bereik ligt en ik ben dik tevreden. ( zucht, maar kan de Gazastrook niet echt uit mijn hoofd zetten )

Zilvertje.
Landkaart gekregen van Rob.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2009-01. Bookmark de permalink .

28 reacties op Vrijdagavond. ( de weg naar Liefderijk )

  1. dwaler zegt:

    zilvertje,
    lekkere dingen het water loopt mij uit de mond! En dan nog een een lekker potje zuurkool met jouw aardappels.
    Alleen nog een mooi boek met reisverhalen en dan op een kaart uitzoeken hoe je ergens kunt komen.
    De foto is niet zo scherp, waar sta jezelf???
    fijn weekend, groet van dwaler.

  2. antoinette duijsters zegt:

    Wel een opvallende kaart, om overal uit te delen.
    groetjes

  3. Bart zegt:

    Klinkt als een heel fijn weekend, Zilvertje, met lekkere hapjes en gezelligheid.
    Mooie kaart, er valt nog veel op te ontdekken zie ik wel…
    Hartelijke groet Bart

  4. Wilma zegt:

    Heerlijke herinneringen. Maar ik durf niet meer te schaatsen, brrr. Zo bang dat ik val!
    Fijn weekeind Zilvertje!

  5. Bart zegt:

    Nu zag ik ook pas de vorm van het grote meer…een heel groot Suikerhartje! :))

  6. K zegt:

    Mooie landkaart! je bent duidelijk klaar voor het weekend. Gezellig!
    Mijn vader werd vandaag 80! We gingen met zijn allen(21) uit eten.

  7. Zilvertje zegt:

    Bart, ja, mooi he! Heb je gelezen bij Lebonton? Er is iets met een spin, ik heb Lottie al gezocht, maar niet gevonden, ik hoop dat ze in een kiertje zit en niet bij Lebonton.
    Antoinette, hij is heel groot en aan beide kanten bedrukt, heel bijzonder.
    Dwaler, u pingpongt, maar u reageert niet als ik in het echt reageer, wie is nu echt virtueel?
    Wilma, ik stond er vandaag op, maar ehhhhhhhh, ik heb een sterke arm nodig, ik ben bang om te vallen, ik heb er 25 jaar niet meer opgestaan, zo jammer. Konden we elkaar maar een arm geven, dan hadden we het zo weer onder de knie.

  8. Zilvertje zegt:

    K, hartelijk gefeliciteerd, wat leuk, ohhhhh, wat fijn!

  9. Bart zegt:

    Ja, nou je het zegt, ik had Boris ook al gemist vandaag…toch gauw even bij Ton informeren, ik ben er niet gerust op…

  10. Zilvertje zegt:

    Lottie had een zwart jurkje aan met een rood kruisje op haar rug geborduurd en wat had Boris aan?

  11. Bart zegt:

    Boris had zijn Spiderman-pakje aan, dat hij net met Sinterklaas gekregen had, met die mooie web-strepen…dat zat zo lekker warm, zei hij…ik heb Ton al gevraagd of hij hem soms gezien had…Reactie is geredigeerd

  12. Zilvertje zegt:

    Bart, dat schattige pakje, oei, dat stond hem zo leuk. Nou we moeten maar afwachten, zou toch wel erg zijn en dan waren we nog niet eens op de crematie.
    Hoe liefde opging in rook.

  13. oma zegt:

    Ha Zilvertje,
    Je maakt er een feest van, heerlijk samne stralen met je hartjes.
    Schaatsen kan ik niet, maar geniet wel met volle teugen van de winter pret. oma

  14. viktor loman zegt:

    Ja die laatste zin!!
    Maar goed wij leven hier dus je moet het ook allemaal niet helemaal op jezelf betrekken denk ik dan

  15. Zilvertje zegt:

    Oma, het wordt tijd dat ik weer eens kom, ik vergeet het steeds.
    Viktor, ja, we kunnen ons informeren, proberen onze stem te laten horen, maar meer kunnen we niet doen, maar wel heel erg, gaat zo vaak door mijn hoofd en die gruwelijke beelden en verhalen, brrrrrrrrrrrrrr.

  16. lebonton zegt:

    mmmmm, gefrituurde armpjes en beentjes!
    daar kan geen roasted spider tegen op!

  17. Zilvertje zegt:

    Lebonton, wat een gedoe ;^) maar gelukkig zijn Lottie en Boris op hun pootjes terecht gekomen, Boris was stoer aan het doen in de kou en Lottie, lag gewoon lief te slapen in haar Legohuisje met de gorijntjes toe, ohhhhhhhh, wat een spannend verhaal hebben we beleefd dankzij jou!

  18. hippo zegt:

    heerlijk blog, zilvertje
    ook de kaart is geweldig
    gr. hippo

  19. Zilvertje zegt:

    Hippo, ja, mooi is de kaart he en wat kan het leven toch knus zijn als alle luiken even gesloten zijn, de luiken van verdriet en ellende, we maken er het beste van.

  20. pacopainter zegt:

    Hardstikke mooi

  21. Zilvertje zegt:

    Paco, :6)

  22. dwaler zegt:

    Zilvertje,
    Lottie en Boris, mooi gekleed en dan in het voorjaar een huwelijk en in de zomer een nieuw kinderschare.
    Wat een verhalen in een, twee blogs en hun reacties verweven.
    Ik zal in mijn boekenkast eens zoeken naar recepten en verhalen van bruidstaarten.
    Liefs dwaler.

  23. Ingrid van den Bergh zegt:

    Je hebt zoveel sfeer, zilver, zoveel warmte en tevredenheid. En jouw vader kijkt op de achtergrond mee. ook hij kan meer dan tevreden zijn.
    Soms zou ik wel een van je suikerhartjes willen zijn…Reactie is geredigeerd

  24. Zilvertje zegt:

    Ingrid, je bent welkom als vijfde Suikerhartje en dank je wel voor je lieve reactie, we hebben net koekjes gedoopt in de thee, we waren hongerig, vooral Blancie die heeft zo geschaatst tot ze niet meer kon van de blaren en ook heeft ze erwtensoep gedeeld, we eten later we zijn allemaal moe en knus.
    Vandaag zou mijn vader 87 geworden zijn, een bijzonder lieve man, soms denk ik wel eens, zo worden ze niet meer gemaakt ;^)

  25. Ingrid van den Bergh zegt:

    Ik denk dat je zijn verjaardag wel een beetje viert. Daarom van mij een hartelijk proficiat. Want zolang wij hen noemen leven ze.
    Dit suikerhartje zou dan ouder dan zijn moeder zijn, maar je schrijft altijd zo vol liefde over je kinderen. Die moeten zich daar wel in koesteren.
    Roezig de avond maar lekker door, zilver.

  26. Zilvertje zegt:

    Ja, we doen gewoon als of hij nog bij ons is en al geloof ik nergens in er brandt een mooie kaars voor hem hem de Hartjes feliciteren me, ja, zo lang we het over hem hebben is hij nog bij ons, nou deze moeder kan er nog wel een oudere jongere bij hebben hoor! Ik hoop dat ze zich gesteund voelen en veilig en geliefd, ja, dat hoop ik echt, ze zijn zo lief en ze zijn zo de moeite waard, we keutelen lekker de avond in, voor jou een fijne avond.

  27. Ingrid van den Bergh zegt:

    ‘oudere jongere’, hm, ja, jong van hart in ieder geval al kraken mijn gewrichten soms wat anders.
    Maar ook daar is warmte goed voor.
    Ik koester mij…

  28. Zilvertje zegt:

    Welkom! :^) Ik ga weer wat koken, het is alweer donker, wat gaat de tijd toch snel, doegggggggggggggggg.

Geef een reactie

