Moeders kerst.

 

vandaag zet ik de boom er uit
de lichtjes in de doos
het engeltje met de luit
het duurt weer een hele poos

het was fijn
en het was knus
geen konijn
maar  warmte dus

mijn mooie jurken in de kast
de kleedjes wassen en strijken
benieuwd of ik ze volgend jaar nog pas
mijn oudste heb ik niet kunnen bereiken

hij is ergens, maar ik weet niet waar
het gemis krast in mijn hoofd
overleeft hij nog een jaar?
of sterft hij zwaar verdoofd


zilvertje. ( foto de suikerhartjes nog klein bij het kerstontbijt  nog in de vorige woning )

Over Trudy

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2008-12. Bookmark de permalink .

12 reacties op Moeders kerst.

  1. de Stripman zegt:

    Gemengde gevoelens met de kerst, Zilver… Hou je taai en sterkte voor het komende jaar…;o)

  2. Zilvertje zegt:

    Stripman, ja, je zegt het zoals het is, het is zo dubbel, dank je wel, dat is lief!

  3. dwaler zegt:

    Zilvertje,
    liefde verwoord in alle talen,
    malen in het verdwalen,
    zovele malen.
    Pijn in je donder,
    het is geen wonder.
    Niemand kan het bij jou weghalen,
    soms moet je in het leven alleen maar betalen.

  4. Geroma zegt:

    Aangrijpende woorden, Lieve Zilver!
    Ik wens jou alle liefde en goeds toe met je suikerhartjes, je verdient het!
    En….till we meet again;;))
    xxxx

  5. A C T U A L I T Y zegt:

    Krassen in mijn Hoofd
    Als je de One-hope
    maar niet door kràst
    Groet van een Engel
    die op je past

  6. Wilma zegt:

    Die hartjes hebben zin in suiker!!!
    Alleen, ik kan de woorden met moeite lezen en niet alles.

  7. Zilvertje zegt:

    Geroma, dank je wel en ja, we doen het over, ik vind je een gewelige persoonlijkheid en lief en met een prachtige warme stem xx
    Achartje, dat is lief!
    Wilma zijn de letters niet goed? Ja, het zijn smulkontjes en hier nog zo klein, wat gaat de tijd hard, ik krijg ze nu echt niet meer als kerstman aan het ontbijt:^) ik geniet nog wel net zo hard van ze.xxxReactie is geredigeerd

  8. eva zegt:

    Juist met dit soort dagen, is het extra moeilijk met zo’n "kind"!
    Bij mij bliijft de boom nog staan tot het weekend na nieuwjaar! lekker gezellig.
    gr eva

  9. Zilvertje zegt:

    Eva, ja, vooral met die kou…..
    Over de boom, ik ondervond weerstand, dus ook hier staat hij nog, maandag gaan de Hartjes op vakantie, doe ik het maandag.

  10. man met knapzak zegt:

    Jammer dat je geen Rotterdamse bent. Want dan had je kunnen schrijven: ‘ik past’ zodat het beter rijmt op ‘kast’ (grinnik en groet)

  11. Zilvertje zegt:

    Man met kzak, :^)

Plaats een reactie