De feestverlichting.

Donderdagavond na mijn werk liepen de mannen van de feestverlichting door het dorp. Mijn hart maakte een huppeltje, die knusse dagen zijn in aantocht, lopen met een lampion, Sinterklaas, de kerst……………………..

Vorige maand bestelde ik al mijn kerstboom bij de plaatselijke bloemist, maar met een ingehouden lach vertelde de beste man dat ik nog even te vroeg was……

Met Blancie elke avond zingen over de herders die bij nachten lagen en die lieve meid die nu heftig met topografie bezig is, vroeg me het aan te wijzen op de kaart…….

De feestverlichting hangt, in de avond geeft het een zacht licht aan de huisjes en straten en gisteravond begon ik zomaar te huilen……

Het afgelopen jaar heb ik aan veel bedden gestaan, veel mensen van mijn eigen leeftijd, opgegeven……. met mijn stoel naast het bed heb ik heel wat handen vastgehouden, tranen zien stromen en ouders en familie aandacht gegeven.

Maar ik ben er nog, besef elke dag hoe bijzonder dit is hoe het leven aan een zijden draadje hangt. Wens alle mensen die het nu moeilijk hebben een warme tijd, voor hen is het een moeilijke tijd, waar ik me verheug, vloeien bij anderen tranen…………….

Zilvertje.

Foto: De Suikerhartjes nog klein met hun AH kerstpyjama

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2008-11. Bookmark de permalink .

13 reacties op De feestverlichting.

  1. lebonton zegt:

    warm zilver, warm.

  2. Zilvertje zegt:

    Lebonton, elke dag als ik van mijn werkplek ga, denk ik: wat ben ik ondanks alles toch een bofkont, een heel ziekenhuis vol verdriet, er is voor weinig mensen maar een lichtpuntje….

  3. K zegt:

    Als je geconfronteerd wordt met de dood, denk je des te bewuster over het leven.
    Moet lachen om de sluikreclame.🙂

  4. Zilvertje zegt:

    K, ja, zo is dat, het leven is zo bijzonder. Ik ben blij met elke nieuwe dag die ik krijg. Ja, ik hoop dat AH aan me denkt! Vond die van Blancie wel leuk, Mama waar ligt Nachten? Wil je het voor me aanwijzen op de kaart.
    Fijne dag, wij gaat schootbappen doen.

  5. K zegt:

    Oh, de herdertjes! Ik moest even denken.

  6. Zilvertje zegt:

    Ja, de herdertjes lagen bij nachten en Blancie dacht, Nachten, waar ligt dat? Het is nu net een lopende atlas, tien jaar, dus daar zijn ze op school heel erg mee bezig.

  7. PACO PAINTER zegt:

    warm aanbevolen

  8. Wilma zegt:

    Nu begrijp ik waarom Vanitas zoveel bij je oproept! Ja, voor veel mensen zijn dit donkere tijden. Maar toch wens ik ook jou een heel warm weekeind!

  9. K zegt:

    Waar ik werk verkopen we een grote wereldkaartposter. Misschien dat ze dat mooi vindt?

  10. Kokopelli zegt:

    @Zilvertje: Lekker hartverwarmend sfeerbeeld. Ik krijg nu echt zin in Sinterklaas en Kerstmis.
    Groetjes,
    Kokopelli

  11. Aad Verbaast zegt:

    Een mooie tijd van reflectie en bezinning gaat weer aanbreken. En dan maar hopen dat het ook gebeurd, tussen het snoepgoed, de copieuze maaltijden en oliebollen eten door..

  12. eva zegt:

    Het begint wel vroeg, vind ik maar gezellig is het wel!
    Wat een schattige foto!
    gr eva

  13. Coby zegt:

    Het is niet zo gek dat soms ineens ook de emoties en herinneringen aangaan samen met de feestverlichting… Ik wens je een licht weekend, in beide betekenissen.
    Lieve groet, Coby

Geef een reactie

