Laat los! ( Protestlied tegen de hebzucht! )

Sluit je aan en laat los!
Het geld dat je verdiende
Maar nooit kreeg
De liefde van je leven

Sluit je aan en laat los!
De boosheid en de hebzucht
De kwel en de teleur
De landjepik en terreur

Sluit je aan en laat los!
We lopen in een lange rij
Met zakken die leeg zijn
En harten die spreken

Sluit je aan en laat los!
Zorg dat je geniet
Zorg dat je weinig mist
Laat, los, laat los!
Er is weinig ruimte in je kist!

Zilvertje (12-10-08 ) Liedje van de waarheid!

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2008-10. Bookmark de permalink .

27 reacties op Laat los! ( Protestlied tegen de hebzucht! )

  1. annet zegt:

    ja precies Zilver
    laat los en geniet
    met je neus in de wind
    lfs van A.

  2. Zilver zegt:

    He, Annet, jij bent er snel bij! Ik kan weer op weblog.nl, ik ben daar ook weer verder gegaan, ik heb er daar ongeveer 3600, ik ga hem daar nu vullen met dingen van hier, doegggggggggggggggggggg.

  3. cor zegt:

    wel een winters plaatje, Zilver

  4. Zilver zegt:

    Cor, de winter is het slot, vandaar, we lopen allemaal richting kist, met hebberige vangarmen en beseffen te weinig dat alles wat blijft onze daden en woorden zijn, de rest wordt verdeeld onder de overblijvers en ook die kunnen het niet meenemen, als we dit tot ons laten doordringen, is het zo over met de hebzucht en gaan we meer voor elkaar doen, liever voor elkaar zijn.
    Fijne dag!
    ( oh, ja, Cor, dit is genomen vanaf het (eind) N.S-station Krommenie. :^)Reactie is geredigeerd

  5. de Stripman zegt:

    Mooi, Zilver ! Al dat materiële gedoe, uiteindelijk heb je er toch niets aan. In een vorig leven schreef ik liedteksten, zoals:
    In geld kun je niet wonen
    Geld houdt je niet warm
    Geld kun je niet eten
    Laat mij maar lekker arm
    Het laatste is trouwens prima gelukt…;o)

  6. Zilver zegt:

    Stripman, wat prachtig gezegd.

  7. K zegt:

    Haha Zilver! Jij weet waar het om draait in het leven!

  8. Zilver zegt:

    He, lieve K, wil weer graag bij je lezen, zit wat te hangen, gelukkig vrij vandaag, had regelmatig dagen vrij gepland, want ik voelde de vermoeiheid al ophopen, maar helaas te laat, werd donderdagavond erg ziek, ik heb nog geen stem, erg zere longen, maar ik ben aan de beterende hand, ik ga weer even liggen, doeggggggggggggggggggg, xxxxxxxxxx
    Als je zo ziek bent, ben je, je ook weer heel bewust van wat echt van waarde is, het glaasje water dat Emilio steeds komt brengen en zijn vraag of hij mij kan helpen, zo lief, ik dronk het dan op om hem te plezieren, maar ik besef nu, dat als hij dit niet gedaan had, ik aan het uitdrogen was gegaan, heb er vanmorgen om gehuild, dat dat wat ik zaai, ik oogst en dat verwacht je toch niet in die knettergekke maatschappij.Reactie is geredigeerd

  9. K zegt:

    Ga maar lekker liggen! Als je ziek wordt heb je meestal je lichaam overbelast.
    Wat je zaait, oogst je ook?
    Ik zie dat zo. Alles wat je aan positieve of negatieve energie uitzendt komt bij je terug. Als je in je leven liefde centraal stelt, gaat het je niet gauw slecht. Dan zie je dat negatief gedrag bij anderen handelt over gebrek aan liefde bij de persoon. Dan heb je ook geen behoefte om negatief terug te reageren.🙂

  10. Coby zegt:

    Hoewel je geen stem hebt, klinkt je liedje luid en duidelijk en komt de boodschap heel goed over! Ik ga zo naar Amsterdam, goed voor jezelf zorgen hè? Is de computerman al geweest?
    Lieve groet, Coby

  11. asdale zegt:

    precies Zilver!

  12. Aad Verbaast zegt:

    We zijn het weer helemaal eens, ook weer in dit pleidooi: hebzucht is het fundament van de ellende in de wereld!!
    Loslaten dus!

  13. Fred van der Wal zegt:

    Fraaie foto! Aanbeveling!

  14. Mo zegt:

    zo ontzettend waar!

  15. viktor loman zegt:

    Inderdaad, loslaten daar gaat het om
    rené

  16. jeg synes zegt:

    loslaten is voor veel mensen héél angstig
    daar raken ze helemaal van in paniek…
    dat zien we duidelijker dan ooit in de afgelopem weken….
    de hebzucht wordt afgestraft…
    hebzucht loont niet…
    lang leve het loslaten
    lang leve het genieten
    lang leve de liefde….
    jeggroet

  17. eva zegt:

    Helemaal top, Zilvertje!
    Zo is het!
    Die laatste zin: geweldig!
    gr eva

  18. Willem zegt:

    "Wie zaait zal oogsten".
    Dat vind ik wel een hele moeilijke.
    Klinkt in mijn oren een beetje als "Eigen schuld, dikke bult.
    En wie zaait er dan kanker bij kinderen?
    Maar mooi lied Zilver!Reactie is geredigeerd

  19. Zilver zegt:

    Midden in de nacht, ben af en toe uit bed, nog ziek, kijk ik even op het weblog en zie ik: "Wie zaait zal oogsten". Bedoel er alleen mee, dat ik na al die jaren zorgen ( 4 kinderen ) nu de vruchten pluk, ik heb altijd goed voor mijn kindjes gezorgd, nu ik ziek ben, proberen ze voor mij te zorgen, de kopjes water van Emilio, of de natte washandjes op mijn voorhoofd als een lief kinderhandje voelt of ik koorts heb en iets anders bedoel ik er niet mee, hemeltje nee, zelf moeder van een ziek kind, zou het niet in mijn hoofd halen er iets anders mee te bedoelen en nu ga ik er snel weer in, want ik wil morgen zo graag proberen naar mijn werk te gaan.

  20. Willem zegt:

    Okee Zilver. Das ook oogsten. En hoe.
    Maar dacht even dat je het over je ziek zijn had. Dat je je ziekte moest oogsten omdat je haar gezaaid zou hebben.
    Wens je heel veel beterschap!

  21. lebonton zegt:

    wie niet loslaat,
    die zit vast..

  22. pacopainter zegt:

    Goed advies

  23. Roel zegt:

    Loslaten is een kunst die je snel onder de knie moet krijgen, want op het kritieke moment word alles je ontnomen, alles word je ontrukt of als het ware losgescheurd. Kan je loslaten dan is doodgaan minder pijnlijk.
    😉

  24. Zilver zegt:

    Roel, zo is dat, ben jij Roel uit Apeldoorn?

  25. Oliphant zegt:

    Ik ga een heel grote kist bestellen. Er moet van alles mee en mijn gedachten, da’s ook niet mis.
    Maar, ge hebt gelijk.

  26. Roel zegt:

    Ja, ik ben Roel van de rand van die prachtige Veluwe met hoge, groene bomen.
    🙂

  27. Ingrid van den Bergh zegt:

    Pakkende waarheid!
    Juist datgene dat we zo moeilijk kunnen loslaten kunnen we niet meenemen in onze kist.Reactie is geredigeerd

Geef een reactie

