Verspreking. ( 1 )

De nieuwslezer die juist zo een zin had in pannenkoeken na een meelreclame, las het nieuws en na het nieuws, de weerberichten en de doorgang van Nederland en meldde: er rijden geen treinen tussen Amsterdam en Hilversum wegens een stroopstoring.

Zilvertje. ( foto van zilver, cs in Amsterdam )

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2008-07. Bookmark de permalink .

34 reacties op Verspreking. ( 1 )

  1. Aad Verbaast zegt:

    Dat maakt het treinreizen, ondanks de vertragingen, toch ook wel weer leuk🙂

  2. annet zegt:

    schitterend!
    dat bedoel ik nu:*)

  3. Zilvertje zegt:

    Aad, zo is dat! Gister waren ze aan het werk rondom AÂ’dam, op het spoor, veel overstappen en zoeken waar in te stappen, de boodschap was, u bent geen of weinig extra reistijd kwijt, maar dan moet je maar wel je verbinding weten te vinden, die treinen vertrokken allemaal op andere perrons, oei, wat een gedoe, vooral als je in de nacht reist, ik was bang niet meer thuis te komen, ik kon toen wel een stroopbericht gebruiken, al was het maar om mij te lijmen.
    Annet, ik heb net een lekkere kers van je genomen, een kers met gevoel, zalig!

  4. K zegt:

    Hahahaha!! heerlijk! Met stroperige treinwielen kom je niet zo gauw weg tenslotte.

  5. Zilvertje zegt:

    K, juist, net als met die vierkanten, in de herfst, soms! Hoe was het weekend met muziek?

  6. Ina Dijstelberge zegt:

    Alleen de titel en ik lag al in een deuk.
    Nu heb ik ook trek in pannekoeken gekregen:-D

  7. lebonton zegt:

    geloofwaardiger dan dwarsliggers.

  8. coby zegt:

    Hahahaha, dat lijkt me een zeer ontwrichtende storing!
    Lieve groet, Coby

  9. K zegt:

    Weten we ook weer hoe de Engelsen aan die uitdrukking komen: slip of the tongue….
    Mijn weekend?! We zijn al begonnen op donderdag hoor! Tot nou toe fantastisch! De optocht gisteren was ook super! Dan trekken alle groepen (30 landen) aan het publiek voorbij en dansen om de paar minuten. We besloten dus maar vooraan in het traject te gaan staan want anders sta je uren! Daarna waren we erg dorstig door de zon op het horecaplein gaan zitten. De DJ daar draaide een Duits nummer met een koldertekst, die telkens snel voor het zingen voorgezegd wer, zodat je mee kon zingen. Omdat die tekst echter complete nonsens was lagen we hartstikke in een deuk! Later zijn we bij de Italiaan gaan eten met zijn zessen. ik krijg van een vriendin nog digifoto’s toegestuurd van de optocht. Hopelijk lukt me dat om ze te plaatsen. Het feest is nog niet afgelopen; we gaan door t/m het zaterdag. Afsluiting met vuurwerk vanaf vlotten op de vijver. Maar vanavond eerst weer een dansvoorstelling van de landen: Georgië, Mexico, Portugal, Moldavië en Thailand. Daarna weer naar het verbroederingsfeest in de tent. Dinsdag en woensdag houd ik ’s avonds even pauze, want ik moet woensdag en donderdag werken. Heb ik donderdagavond, vrijdag en zaterdag weer om te feesten. Komt helemaal goed!

  10. EJW zegt:

    Dat moet Philips Frederiksen geweest zijn. Pardon Philip Freriks

  11. eva zegt:

    Echt of verzonnen?
    Hoe dan ook: erg leuk!
    gr eva

  12. de Muze zegt:

    Zo zie je maar de wens is vaak de vader van de gedachte of zoiets. Bij mij zou het iets anders zijn dan stroop

  13. Zilvertje zegt:

    Ina, ik ook al de hele dag, met lekker veel poedersuiker en appel er in, heerlijk, oh, ik heb daar een heel verhaal over, ik ben pannenkoekenbakker op de Zaanse Schans geweest
    ( 16 jaar jong ) nou die baan is hot, hot, maar dat verhaal komt nog wel eens.
    Lebonton, hahahhahaah!
    Coby, dat is wat anders dan zand.
    K, wat klinkt dat geweldig, heel veel plezier, ik zie je al genieten, heerlijk.
    EJW ja die, hahahaahahh!
    Eva, vanmorgen op de radio, leek het net alsof de nieuwslezer zich versprak, maar ik weet het iet zeker en toen schreef ik dit.
    Jac, ik raad niet, ik heb het in een keer goed.
    Met dank voor de reacties, ik probeer ook bij jullie te komen, zo, maar ga nu koken.Reactie is geredigeerd

  14. Ina Dijstelberge zegt:

    Ik heb die pannekoeken gebakken. Met appel, rozijnen en wat rum. Smullen dus ….
    Ben benieuwd naar je ervaringen als pannekoekenbakker;-)

  15. Zilvertje zegt:

    Ina, wat lekker, ik kom er aan.:^)

  16. Bart zegt:

    Mmm…pannekoeken, heerlijk, zeker met stroop!
    Ja, een stroopstoring, geweldig, zo voelt het dan wel bij de zoveelste vertraging, haha :))
    Groet, Bart (smulpaap)

  17. Zilvertje zegt:

    Bart, zalig he die warme platte dingen, op zijn Spaans pittig zijn ze ook zalig.

  18. doranne zegt:

    heb ik net mijn buikje rond, krijg ik toch zin in pannekoeken, met van die hele dikke ouderwetse stroop uit zo’n kartonnen pot. mmmmm :))

  19. Zilvertje zegt:

    Doranne, ja, lekker he, ik loop er nu de hele dag aan te denken, ik ben er ook dol op, maar sinds ik afval, mag ik minder eten dan ik wil, lukt wel goed, zeven kilo er af, maar was wel afzien. ( droom nu zelfs van lekkere dingen )

  20. Hetty Aandagt zegt:

    Stroopstoring… geestig!!
    lieve groet van Hetty

  21. Zilvertje zegt:

    He, Hetty, ja, ik moet er ook om lachen, je hoort het haast niet, Lebonton had laatst ook iets grappigs en ik las er gewoon over heen, over een vlogel in de druif, hij had het over een torteldruifje, zo grappig, maar ik las duifje.:^)

  22. Karin zegt:

    Meestal is het leuk, maar soms is treinreizen net waden door vloeibare stroop.
    Vroeger was zelfs dat genieten. Op een zondag moesten wij tussen Zwolle en Ede-Wageningen VIJF keer ovestappen ipv één keer. Mijn zoon van 5 genoot. We zaten zelf in een treintype waarin we nog nooit gezeten hadden. Gelukkig was het zondagmiddag en dat we een uur later op onze borrel kwamen was niet zo erg.

  23. Zilvertje zegt:

    Karin, ja, soms is het bar en boos, ik moest gister ook vaak overstappen en het maar uitzoeken, want waar ik moest zijn stond niet op de borden en dan zie je ook geen personeel, er was werk aan het spoor en alles ging anders, maar ik moest op tijd op mijn werk zijn en op de terugweg, alles donker was het weer zoeken, ik haalde het net, moest wel hollen, je zult maar niet kunnen hollen en nu doen ze ook de wc er uit, die was al haast niet te vinden en altijd vies en dooral dat overstappen, kom je niet aan uitplassen toe. Ja, soms rijden er weer opgeknapte oudjes, die zijn prachtig! Fijne avond.Reactie is geredigeerd

  24. Cats zegt:

    @Zilvertje. En iedereen stoort zich lekker niet aan de "taalstoring" waarbij we opeens panneNkoeken moesten schrijven en kippeNsoep.
    Voor mij zijn en blijven het pannekoeken, als vanouds. Lekker met stroop en spekjes en, ja, van alles.
    Leuk verhaal waarbij de tongen los komen en het water je in de mond loopt.
    Dus van harte aanbevolen!

  25. Bart zegt:

    Cats
    Ja, precies, en lekker: pannekoeken, en: paddestoelen, schrijven zoals het goed voelt…schijt aan de schoolmeesters, haha! :))

  26. Ramirezi zegt:

    Ze kunnen zo vreselijk stroperig zijn, die spoorwegen…

  27. vuurjuffer zegt:

    een opgerolde pannekoek voor in de trein

  28. Harry.C.A.Daudt zegt:

    Ben gek op…nieuwslezers;het zijn net mensen.
    ‘Slip of the tongue’: Harmen Siezen ooit met:
    het fietszadel en zadelpijn.
    Hij stikte zowat in een lachbui.
    En Zilvertje…is ‘taalattent’. OREN & OGEN WIJD OPEN.
    Groet,
    dichterbijgrave
    -weer terug van vakantie-
    Groet,
    dichterbijgrave

  29. de Stripman zegt:

    Ik heb veel met de trein gereisd, maar een stroopstoring…? Wel eens een lekke band, of de ketting er af…;o)

  30. PACO PAINTER zegt:

    Daarom ga ik zo graag met de trein

  31. Literatuuro vk blog 833 zegt:

    mooie foto onder die zilveren overkapping! kleur is ook zilverachtig! je begrijpt waarom zilvertje die foto heeft genomen!

  32. fredvanderwal zegt:

    Prima fotos,
    roept die sfeer op van verlating op perrons,
    vervreemding en verwachtingen. Ik hou van perrons! Aanbeveling Ziver!

  33. Zilvertje zegt:

    Met dank voor jullie reacties, ik ga nu snel hollen, de dag schiet al weer aardig op, allemaal een fijne avond!
    Fred, ja, heeft zoveel in zich, ik drink graag koffie in Haarlem, zo mooi nog, de sfeer van vroeger.

  34. Pas&Ivy zegt:

    Zilver, ik zie net jouw berichtje rechts! Niet weg gaan hoor!!!!
    Zie de reacties nu weer hieronder, allemaal positief, toch???
    Ik lees je graag en zo vaak ik kan.
    (Ivy)

Geef een reactie

