Leven we in dromen, of dromen we ons leven?

Je liet mij
dingen halen
in mijn droom
maar toen
ik wakker werd
was ik vergeten
hoe die dingen heten

Maar ik was
zo blij geweest
met wat ik vond
en dat ik het jou
kon geven
nu zoek
ik jaren lang
naar wat ik niet meer weet
en men noemt het leven

Zilvertje. ( herken je dit?)

Foto: Zilvertje met haar oudste zoon Nico 2005

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2008-05. Bookmark de permalink .

17 reacties op Leven we in dromen, of dromen we ons leven?

  1. ceesincambodja zegt:

    Ik herken het maar al te goed.

  2. vuurjuffer zegt:

    wakker worden uit een droom en dan verder,
    ik herken het
    en wat een leuke zoon!

  3. Karin zegt:

    Ik droom nog.
    Mooie jongen!

  4. coby zegt:

    Zilvertje..’k heb even geen woorden.
    Lieve groet, Coby

  5. Zilvertje zegt:

    Dank voor jullie reacties en Coby dat begrijp ik, jij begrijpt wat ik nu voel. Het is een zware dag, met laag overvliegende tranen.

  6. Mo zegt:

    En probeer dan maar es verder te gaan met leven.
    Knappe jongen, net wat Karin zegt. Hij lijkt op je.

  7. Dianne zegt:

    Verdrietig dicht Zilver.
    lfsgroet

  8. Gala zegt:

    zilver, wat een prachtige foto met een trotse moeder en zoon

  9. K zegt:

    Daar kan niemand antwoord op geven Zilver. Wat is belangrijker? Het leven of de droom. Er zijn volkeren die daar anders over denken als wij.
    Mooie Foto!!

  10. eva zegt:

    Wat mooi gezegd, Zilvertje.
    Volgens mij zie ik hier zilver en goud!
    gr eva

  11. Wilma zegt:

    Prachtige foto! En Eva zegt het perfect! Ook ik zie Zilver en Goud!!!

  12. laila zegt:

    Een prachtige foto zilver.

  13. Patricia Vermeulen zegt:

    en net als je denkt dat je wakker bent droom je verder, of wordt je wakker… Goeiemorgen!

  14. bert zegt:

    Deze is mooi ! Net als moeder en zoon trouwens …🙂

  15. D E D I S C U T A N T E S zegt:

    Wat niet is
    zal niet komen
    Wat er is
    is om van te dromen
    Conclusie : "Zo’n
    Zoon moooie Zoon
    is niet om van te
    dromen…………
    Maar onvoorwaardelijk
    om van te H O U D E N
    Dat moeten wij maar eens
    góed Ont- houden!!!!!!!!Reactie is geredigeerd

  16. annet zegt:

    ben al langs geweest
    en heb weer genoten
    van wat er staat
    aan letters en beeld…
    en hoe hij op jou lijkt
    ontroerend……
    laat hij zichzelf in liefde
    accepteren of klinkt dat weer
    zo van daar heb je haar weer
    het was mijn redding in moeilijke
    tijden en die moeilijke tijden
    dat betekent óók leven om ervan
    te leren…….anders zou je je
    lessen niet opmerken…..
    xxx kruisliedje xxx

  17. Ingrid van den Bergh zegt:

    Heimwee, Weltschmerz, woorden die bij me opkomen. Mooi liefdevol gedicht en een prachtige foto met mooie mensen.

Geef een reactie

