Deur in het vet, de ochtend na Luilak!

Wie luilak niet kent, zou denken dat de mensen in de dorpsstraat van mijn dorp massaal gek zijn geworden, op de vroege ochtend, zie je niks dan soppende mensen, man en vrouw, grote ramen worden door een hogedrukspuit gewassen, de kleine gaan met een emmertje, zonder sop, sop zit er al genoeg op, dat hebben we gisteravond massaal gedaan, klinkklaar sop zo uit de fles en wie in de avond door ons dorp zou fietsen, ziet ramen die niet blinken, maar wit uitgeslagen zijn van het sop. een Surinaamse dame vroeg mij gister, wat doet u nu schuurt u het raam?

Maar nu zijn we bijna allemaal klaar, onze ramen blinken en de eerste weken gaat bij regen onze ramen ” spontaan  “soppen.”

Eerst dacht ik dat ik niks had, maar mijn koraalrode deur was wel aangepakt, er zat een hele pot vaseline opgesmeerd, op de ramen was het ook geprobeerd, maar dat pakte niet.

Nou als verpleegkundige herken ik dit dadelijk, dus met een hele, rol, ja, hele rol  w.c papier heb ik het er af kunnen krijgen en mijn deur glimt nu als een diamant.

Natuurlijk veel staan kletsen, dus daarom laat aan de tweede ronde koffie en nu ga ik genieten van een mooie zonnige dag, ik was geen luilak beddenzak.
Zilvertje.

Foto, de deur van Zilver is weer ontvet.

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2008-05. Bookmark de permalink .

18 reacties op Deur in het vet, de ochtend na Luilak!

  1. Gala zegt:

    dit is een perfect luilakochtend…mooie deur trouwens Zilver!

  2. Zilvertje zegt:

    Ja, het is een fijne ochtend, gezellig met al die buren op de straat. Gala ja, ik vind de deur ook erg mooi, ik ben verliefd op de deur en op dat oude huisje en helemaal van ons, niemand kan ons er uit zetten en dat voelt zo veilig, die deur is nog dikker dan de kluisdeur van de AMRO, zalig en nu nog goed in het vet ook! :^)

  3. Zoë zegt:

    ik deed vroeger als kind ook altijd aan luilak.
    Waar ik nu woon is het een stuk minder. Mijn deur en ramen zijn schoon.
    Je hebt een prachtige deur! Lekker hè, een eigen huisje.

  4. Zilvertje zegt:

    Zoe, hier is het ook een stuk minder, maar soms bloeit het gekledder zomaar op, nou gelukkig maar dat je niks hebt. Ja, zalig he een eigen plek, moet er wel erg hard voor werken zo in mijn uppie en nooit een man te hebben gemolken, maar dat maakt het des te fijner, ik hoef niemand te bedanken.:6)Oh, ja, dat vergeet ik nog, ging jij ook met blikjes achter je fiets rijden in de ochtend? Ik heb nooit gekledderd, dat vond ik zonde!Reactie is geredigeerd

  5. laila zegt:

    Een deur met raam met allure Zilver:-)

  6. vuurjuffer zegt:

    luilakken doen wij niet,
    prachtig glas in lood trouwens
    groet je

  7. coby zegt:

    Zo, wat een glimmende Zilverdeur!
    Een parel aan de Dorpsstraat….
    Lieve groet, Coby

  8. Bart zegt:

    Haha, ik moet lachen om je NEE NEE sticker, die heb ik ook!
    We krijgen al genoeg rommel binnen…. :))
    Mooi glimmende deur, en dat gratis! 🙂

  9. Bart zegt:

    Tijd voor een nieuw rijmpje:deur in het vet
    gauw versche koffie gezet!

    Doei, Bart :))

  10. Zoë zegt:

    jaaa Zilver, wij maakten niks vies, wij maakten lawaai. Met blikjes achter je fiets, zingen en roepen en belletje trekken en zo.

  11. K zegt:

    Een vaseline deur! HIhi. de regen zal er zo vanaf glijden. Ziet er goed uit!

  12. K zegt:

    En nu thuis. Vaseline is beter dan modder.
    Of nog erger! Eieren!

  13. Ina Dijstelberge zegt:

    Geen luilak in Flevoland. Maar ik weet dat ik in mijn jonge jaren in Amsterdam heel veel lol had.

  14. de Stripman zegt:

    Mooi, Zilver ! Het is toch handig spul, die vaseline. Alles kun je ermee in het vet zetten, van je fiets tot je schrale ellebogen. En de voordeur, dus…;o)

  15. Erna zegt:

    hier doen ze ook al niet aan luilak, saai he?

  16. François zegt:

    "Vette lol" dus begrijp ik uit je verslag 🙂

  17. Patricia Vermeulen zegt:

    Dat luilakken lijkt me wel wat. Als ik maar niet zelf hoef te poetsen:-)

  18. de Kale Doperwt zegt:

    Geen schade gehad met Luilak, meevaller! 😉

Geef een reactie

