Dagje de baas van Nederland. 30 april.

Als ik een dagje koningin mocht zijn
dan ging ik alle hoedjes passen
alle jurken alle jassen

Ging ik buurten bij de Belgen
at ik taartje bij de vleet
liet ik vet weg zuigen bij mijn ree.. pardon!

Ga allemaal maar naar huis!
zou zeggen tegen het hele kabinet
weg met bommen en kruisraket

Zou de varkentjes gaan sparen
en de grenzen open zetten
met alle geloven fijn kwartetten

Zou de kindjes laten spelen
autobaan werd voetbalveld
naar de jeugd ging veel meer geld

Onderwijs dat werd weer leuk
alle kinderen genoten van het leren
van lood gieten van het maken van kleren

Anderen leerden voor advocaat of arts
maar ja, het is maar gekkigheid
ik ben gewoon die malle zilveren meid

Zilvertje met de gele hoed.


(Een l (dr)iedje met zeven coupletten

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2008-04. Bookmark de permalink .

17 reacties op Dagje de baas van Nederland. 30 april.

  1. Zwollywood zegt:

    Je bent weer goed op dreef Zilver!

  2. coby zegt:

    Oh, Zilvertje, hàdden we maar zo’n koningin van het land als jij….. nou ja, gelukkig hebben we je hier.
    Wat voor bijzonder geel geval ben je hier nu aan het passen op de foto?
    Lieve groet, Coby

  3. K zegt:

    O, voor één dag kan dat wel, lijkt me!

  4. eva zegt:

    Hiep hiep hoera voor Koningin Zilvertje!
    Geniet er morgen van!
    gr eva

  5. Zilvertje zegt:

    Zwollywood met een beetje humor gaat het soms minder stroef :^)
    Coby, lieve reactie, ik heb een emmer op een dienblad gezet en het was nog zwaar ook, maar goed ik hoopte maar dat niemand het zag, want het is natuurlijk mega raar een fotomaken van jezelf als je er zo uitziet, maar goed, ik had het even nodig. xxxx
    K, dacht ik ook, een dag mag ik het wel overnemen, alleen ik vind niet een geschikte hoed, de theemuts is te warm met dit weer. :^)
    Dank je Eva, jij ook! Ze zijn hier nu al begonnen, een avond en nachtmarkt veel volk voor de deur.Reactie is geredigeerd

  6. K zegt:

    Heb je geen zonnehoed die lijkt op een taart?

  7. cor zegt:

    en zo is dat….. ’t zou wel leuk zijn de hel;e morgen tv; Zilver bezoekt Amersfoort……

  8. Zilvertje zegt:

    K, ik heb helemaal geen hoed, ja, die reclame, ik heb wel drie keer moeten kijken voor ik hem begreep, maar hij is gaaf.
    Cor, ik zou wel willen, zo een mooie stad, met die kerk zonder schip, ohhhhhh, wat zou ik een pret hebben en ik zou in de microfoon zeggen: en de groeten aan Cor met zijn duifjes, met een vette knipoog.

  9. Aad Verbaast zegt:

    Jij mag mijn konngin worden, en nog wel wat langer dan een dag!🙂

  10. PACO PAINTER zegt:

    Koningin Zilver.Klinkt goed

  11. Maria-Dolores zegt:

    als je het mij vraagt, bén jij al de baas van Nederland…

  12. hippo zegt:

    zilver met een gouden kroon
    gr. hippo

  13. droomvrouwtje zegt:

    Hahaha zilvetje de hoedenvrouw
    word maar onze koningin en gauw
    Dan eten we taartjes bij de vleet
    en verbouwen dan bijde onze reee….;)
    xxxdromerke

  14. annemiekie zegt:

    Ik vond het heel gezellig!
    Ik ga alvast spijkers sparen voor volgend jaar..
    xx

  15. K zegt:

    Spijkers? Hebben jullie gespijkerd met een houtblok? Dat is leuk in een gezelschap.

  16. Henk van Leuken zegt:

    Leve de koningin…..hoera,hoera,hoera! Blijf je goede voornemens uitdragen zilvertje!………….:)

Geef een reactie

