Verloren Kind.

Je woont in die verre uithoek van mijn hart
daar waar het zo donker is en vochtig
waar de kieren zo koud zijn
zo meedogenloos tochtig

Je bent niet dood
leeft voort in die krochten
maar ik kan je nooit knuffelen
al buig ik me in duizend bochten

Zandscheppen verstopten jou
maar telkens aan het eind van het jaar
blaast die gure wind je weer bloot
mijn oude handen strelen je blonde haar

Je bent nooit dood.

Zilvertje.

Foto: Zilvertje. ( Lucht boven mijn dorp)

Over Zilvertje

Woest als vloed, rustig als eb, glinstert als zilver met soms een beetje aanslag.
Dit bericht werd geplaatst in oud-vkblog-2007-12. Bookmark de permalink .

13 reacties op Verloren Kind.

  1. laila zegt:

    Mooi Zilvertje.

  2. easy zegt:

    oh zilver. tranen.

  3. Bart zegt:

    mooi maar droevig…
    groet Bart

  4. Zilvertje zegt:

    Laila, dank je.
    Easy, ja, allemaal natte dingen uit de ogen, pfffffffffffffff.
    Bart, het leven is vaak zo verdrietig, maar we moeten door.

  5. Coby zegt:

    Lieve Zilvertje, gedicht vanuit een groot en verdrietig moederhart, het raakt me. Omdat er ook zoveel moederliefde in je hart zit. En dat jou tegelijkertijd ook dat verdriet en pijn zo intens doet voelen……
    Kus daarop en lieve groet, Coby

  6. Mo zegt:

    Zo mooi had ik het nooit op kunnen schrijven. Liefs!

  7. Roel zegt:

    JA…
    het is ook hier wel koud…. (maar ik ben vaak te trots om de cv aan te doen)
    vrgr.,
    😉

  8. Gala zegt:

    och zilver, ik zie je strijken over dat blonde koppie, heel veel sterkte!

  9. bert zegt:

    verstillend …

  10. Luke zegt:

    word er stil van, het roert me.
    groet Luuk

  11. Dianne zegt:

    Oh Zilver… Dit is prachtig en verdrietig en zo voelbaar raak!
    liefs, Dianne

  12. Gus Bolden zegt:

    Hoe heb je die foto voor elkaar gekregen.
    Dit is echt een shot, prima dik in orde, althans voor mij.
    Die lucht en die horizon.
    Vakwerk dame.
    Potverdorie.
    Als ik de opmerking mag maken dat ik een tikkeltje jaloers ben, hoop ik dat je mijn reactie er niet af gooit.
    sjeesusmina, ontzettend goeie foto.
    Er is zo’n hoop talent bij webloggers.
    Schrijven goed en maken goeie gedichten en….
    Soms dan denk ik wel eens, er zou een bloggers expositie moeten komen.
    Er is zo veel talent.

  13. Zilvertje zegt:

    Dit is op Het straatje van Zilvertje. herblogden reageerde:

    Einde van het jaar, dat blaast oud zeer bloot.

Geef een reactie

